Ψηφιακή street art: H Θεσσαλονίκη αλλάζει όψη

Ψηφιακή street art: H Θεσσαλονίκη αλλάζει όψη Facebook Twitter
3

Ψηφιακή street art: H Θεσσαλονίκη αλλάζει όψη Facebook Twitter
Δείγμα wallster από κτίριο της Ευρώπης


Αντίπαλος των πραγματικών, εντυπωσιακών, murals ή "συνοδοιπόρος" τους στην προσπάθεια ανάδειξης και εξωραϊσμού του αστικού τοπίου;
Ο λόγος για την νέα τάση της 'ψηφιακής street art' που φτάνει πλέον και στην Θεσσαλονίκη μέσω της καινοτόμου εταιρείας Artifesto.


Τι σημαίνει όμως ψηφιακή street art;

Σύμφωνα με τον Στέφανο Γιωτάκη δεν πρόκειται παρά για τις γνωστές πάνω κάτω σε όλους μας γιγάντιες εκτυπώσεις (wallsters) που συχνά καλύπτουν τις γκρίζες και άχαρες τυφλές όψεις κτιρίων και πολυκατοικιών ενός αστικού κέντρου.


Ένα τέτοιο wallster, με κόμικ θεματολογία, πρόκειται να αναρτηθεί για πρώτη φορά στην πόλη, στο κτίριο της Αντιδημαρχίας Κοινωνικής Πολιτικής - επί της οδού Μοναστηρίου(αρ. 53-55), και ο διαγωνισμός για την επιλογή του έργου που θα απεικονίζει έχει ήδη αρχίσει.


Μάλιστα, ο καλλιτέχνης -που θα επιλεχθεί με online ψηφοφορία- εκτός του ότι θα δει το σχέδιό του να κοσμεί ολόκληρη την περιοχή, θα κερδίσει και το έπαθλο των 500 ευρώ. Αρχίσατε να το ξανασκέφτεστε;


Η υποβολή των προτάσεων γίνεται από εδώ, και ισχύει μέχρι και τα μεσάνυχτα αυτής της Πέμπτης, 10 του μηνός - με ενδεχόμενη παράταση.

Οι μόνοι περιορισμοί; Η πρόταση σας να ανήκει αποκλειστικά στο είδος του κόμικ, και να έχει άμεση σχέση με το θέμα του διαγωνισμού , ''Νερό - Πολύτιμο Αγαθό".


Ψηφιακή street art: H Θεσσαλονίκη αλλάζει όψη Facebook Twitter
Δείγμα wallster από κτίριο της Ευρώπης


Ο κύριος Γιωτάκης μας εξηγεί αναλυτικότερα


Καταρχήν, τι ακριβώς είναι το Artifesto;

Το Artifesto είναι μια καινοτόμος εταιρεία που ιδρύθηκε το 2012 και αποσκοπεί στον εξωραϊσμό των πόλεων μέσω καλλιτεχνικών έργων, διαχέοντας κοινωνικά μηνύματα με τη δύναμη που προσφέρει η τέχνη. Συντελεστές του είναι ο Στέφανος Γιωτάκης με σπουδές στις οικονομικές επιστήμες και τη διοίκηση επιχειρήσεων και ο Αριστείδης Πραντσίδης που αποτελεί τον Creative Manager της ομάδας.


Πώς προέκυψε η ιδέα των wallsters;
Η ιδέα γεννήθηκε στη θέα μιας τοιχογραφίας (mural) στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Όραμα μας είναι να κατακλυστούν οι πόλεις μας από όμορφες εικόνες με βασικό συστατικό την ενεργή συμμετοχή του κόσμου. Σκοπός μας είναι να φέρουμε σε επαφή όλους τους φορείς της κοινωνίας που απαιτούνται για να πραγματοποιηθεί ένα τόσο μεγάλο γεγονός (καλλιτέχνες, πολίτες, τοπική αυτοδιοίκηση, ΜΜΕ, χορηγοί κ.α.).
Το μότο μας είναι "the Art of Act" , και φιλοδοξούμε να ενεργοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο, με "άρμα" μας την τέχνη.

Ψηφιακή street art: H Θεσσαλονίκη αλλάζει όψη Facebook Twitter
Δείγμα wallster από κτίριο της Ευρώπης
Ψηφιακή street art: H Θεσσαλονίκη αλλάζει όψη Facebook Twitter
Δείγμα wallster από κτίριο της Ευρώπης

Μέσω του Artifesto επιχειρείται για πρώτη φορά σε διεθνές επίπεδο μια ενέργεια εξωραϊσμού τυφλών όψεων με τη συμμετοχή των πολιτών από το πρώτο μέχρι το τελευταίο στάδιο. Τη δυνατότητα αυτή μας προσφέρουν οι ψηφιακές γιγαντοεκτυπώσεις (Wallsters) καθώς πλέον δεν υπάρχει ο περιορισμός από το graffiti. Όλοι οι εικαστικοί καλλιτέχνες μπορούν να ομορφύνουν τους τοίχους των πόλεων καθώς μεταβαίνουμε στην εποχή της ψηφιακής Street Art.


Μιλήστε μας γι' αυτό το πρώτο έργο που θα πραγματοποιηθεί επί της Μοναστηρίου.
Το πρώτο project είναι αυτοχρηματοδοτούμενο και θα πραγματοποιηθεί στο κτίριο της Αντιδημαρχίας Κοινωνικής Πολιτικής (Μοναστηρίου 53-55) στην Θεσσαλονίκη, μετά από παραχώρηση του Δήμου Θεσσαλονίκης και μόλις ολοκληρωθούν οι απαραίτητες πολεοδομικές διαδικασίες.

Ο καλλιτεχνικός διαγωνισμός θα έχει τη μορφή κόμικς προκειμένου να αποτελέσει προάγγελο του μουσείου κόμικς που πρόκειται να δημιουργηθεί στη Θεσσαλονίκη. Ο καλλιτέχνης που θα κερδίσει το διαγωνισμό θα λάβει χρηματικό έπαθλο της τάξεως των 500 ευρώ.


Μόλις ολοκληρωθεί η περίοδος συμμετοχής των καλλιτεχνών πραγματοποιείται φιλτράρισμα των υποβεβλημένων έργων, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι το τελικό αποτέλεσμα πράγματι θα ομορφαίνει ολόκληρη την συγκεκριμένη περιοχή. Στη συνέχεια, οι πολίτες θα ψηφίσουν τα έργα που τους αρέσουν περισσότερο, με μια απλή εγγραφή στo site.

Η εκτύπωση και η ανάρτηση του wallster υπολογίζεται να γίνει μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Ψηφιακή street art: H Θεσσαλονίκη αλλάζει όψη Facebook Twitter
Το κτίριο της Μοναστηρίου που πρόκειται να αλλάξει όψη
Ψηφιακή street art: H Θεσσαλονίκη αλλάζει όψη Facebook Twitter
Ψηφιακή αναπαράσταση του κτιρίου επί της Μοναστηρίου, μετά την ανάρτηση του wallster



Γιατί επιλέξατε ως πρώτο θέμα του διαγωνισμού το φλέγον ζήτημα του νερού ως πολύτιμο αγαθό;
Η θεματολογία που επιλέχθηκε ( ''Νερό - Πολύτιμο Αγαθό") αποτελεί επίκαιρο θέμα με την ιδιωτικοποίηση νερού, την πιθανότητα μόλυνσης υδροφόρου ορίζοντα από τα μεταλλεία της Χαλκιδικής, αλλά φυσικά και την αλόγιστη κατανάλωσή του. Είναι γεγονός εξάλλου ότι η τέχνη έχει ένα μοναδικό τρόπο να συγκινεί και να κεντρίζει το κοινό αίσθημα.


Θα ακολουθήσουν κι άλλες τέτοιες αναρτήσεις wallsters μέσα στην πόλη;
Οραματιζόμαστε να αποκτήσει η δράση μας τη μέγιστη δυνατή παρεμβατικότητα. Πρόθεση μας είναι συνεχίσουμε αυτό που ξεκινάμε τώρα και μάλιστα να το εντατικοποιήσουμε. Δεν είναι μια δράση που θα γίνει μία φορά και δε θα έχει συνέχεια. Μας έχουν ήδη παραχωρηθεί τοίχοι από ιδιώτες και είμαστε σε επαφή και με άλλους φορείς για ανάλογους διαγωνισμούς στο άμεσο μέλλον.

Μακροπρόθεσμα θα θέλαμε να μην μείνουμε μόνο στον εξωραϊσμό κτιρίων μέσω Wallsters, αλλά να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα επικοινωνίας με τον κόσμο, μέσω της οποίας θα μας προτείνονται αλλαγές για να ομορφύνουν οι πόλεις μας και μέσω αυτής της ανταλλαγής απόψεων να καταλήγουμε σε δράσεις που πραγματικά θα αναβαθμίζουν το αστικό περιβάλλον.

Ψηφιακή street art: H Θεσσαλονίκη αλλάζει όψη Facebook Twitter
Ψηφιακή αναπαράσταση του κτιρίου επί της Μοναστηρίου, μετά την ανάρτηση του wallster

Περισσότερες πληροφορίες Artifesto.gr

 

Design
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Αμφιλεγόμενη, κατά την άποψή μου, αισθητική παρέμβαση, που αν (οριακά) γίνει σε όλα τα κτίρια της πόλης, θα νομίζουμε οτι ζούμε μέσα σε κάποιο ατελείωτο κόμιξ.