Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Με την Κόρα Καρβούνη και τον Νίκο Καραθάνο η Μάρθα Φριντζήλα πλησιάζει τολμηρά την ιστορία του Προμηθέα. Φωτό: Ορφέας Εμιρζάς
0

Επίκαιρες προσεγγίσεις σε κλασικά έργα, μεγάλα ονόματα και παραστάσεις... από το άγριο χάραμα αυτό το καλοκαίρι στη Μικρή Επίδαυρο.

Εδώ και χρόνια, το Φεστιβάλ Αθηνών μεριμνά ώστε οι λιγοστές παραστάσεις που φιλοξενούνται στη Μικρή Επίδαυρο να «συγγενεύουν» με τον θεματικό άξονα του προγράμματος της Επιδαύρου, λειτουργώντας συμπληρωματικά.

Φέτος, που το γενικό πρόσταγμα φαίνεται να είναι η εμπιστοσύνη σε νέους δημιουργούς, νέες ιδέες και επίκαιρες προσεγγίσεις (με ό,τι αυτό συνεπάγεται), στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου έχουμε να αναμένουμε γνωστά, πλην εναλλακτικά ονόματα, σπουδαίους ερμηνευτές –με κορυφαίο τον Δημήτρη Καταλειφό–, παράτολμες προσεγγίσεις σε κλασικά έργα και αναπάντεχες ώρες παράστασης (αξημέρωτα, στις 6 το πρωί, λόγου χάριν...).

Χοηφόροι

Σε αυτό το πνεύμα η ομάδα Vasistas και η Αργυρώ Χιώτη, που υπογράφει τη σκηνοθεσία, προσεγγίζουν τις «Χοηφόρους», το κορυφαίο θρηνητικό τραγούδι της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, ως ένα προμελετημένο έγκλημα εκδίκησης.

Η συνέργεια Ηλέκτρας - Ορέστη - Πυλάδη στην εξόντωση της Κλυταιμνήστρας προσεγγίζεται καταιγιστικά, με στόχο να γίνει πεδίο προβληματισμού για τη σύγκρουση των ανθρώπινων ενστίκτων με την κοινωνική υπόσταση. Εδώ ο Χορός αναλαμβάνει ρόλο διαδραστικό, στοχεύοντας στη βαθύτερη εμπλοκή των θεατών στην εξέλιξη της τραγωδίας.

Info:

6-7/7, 21:30

Ομάδα Vasistas - Αργυρώ Χιώτη

Χοηφόροι του Αισχύλου

Αντιγόνη

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Η ομάδα Vasistas και η Αργυρώ Χιώτη, που υπογράφει τη σκηνοθεσία, προσεγγίζουν τις «Χοηφόρους», το κορυφαίο θρηνητικό τραγούδι της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, ως ένα προμελετημένο έγκλημα εκδίκησης.

Ποιον πραγματικά βαραίνει η ευθύνη της πόλης στην Αντιγόνη του Σοφοκλή; Ποιος είναι το πραγματικό κέντρο της τραγωδίας; Ο Κωνσταντίνος Ντέλλας προσεγγίζει το δίπολο Αντιγόνης - Κρέοντα με διάθεση που ταιριάζει στην εποχή της ταυτότητας των φύλων.

Από τη μια η ηρωίδα να θάβει τον αδελφό της, κάνοντας δουλειά αντρική, και από την άλλη ο Κρέοντας να θρηνεί συντετριμμένος, ωστόσο μόνο να θρηνεί... Μοιάζει ωραία, και κυρίως επίκαιρη η πρόταση του Ντέλλα (μαζί με τους Ηλία Κουνέλλα, Θανάση Δόβρη, Ευθύμη Χαλκίδη, Φανή Παναγιωτίδου, Μαρία Παρασύρη, Δέσποινα Ντορίνα Ρεμεδιάκη) σε μέρες που τα δύο φύλα αναζητούν τις καταβολές των ευθυνών, των δικαιωμάτων και των προνομίων τους.

Info:

20-21/7, 21:30

Κωνσταντίνος Ντέλλας

Αντιγόνη του Σοφοκλή

Προμηθέας Δεσμώτης

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Ποιον πραγματικά βαραίνει η ευθύνη της πόλης στην Αντιγόνη του Σοφοκλή; Μοιάζει ωραία, και κυρίως επίκαιρη η πρόταση του Ντέλλα (μαζί με τους Ηλία Κουνέλλα, Θανάση Δόβρη, Ευθύμη Χαλκίδη, Φανή Παναγιωτίδου, Μαρία Παρασύρη, Δέσποινα Ντορίνα Ρεμεδιάκη) σε μέρες που τα δύο φύλα αναζητούν τις καταβολές των ευθυνών, των δικαιωμάτων και των προνομίων τους.

Με τον Νίκο Καραθάνο και την Κόρα Καρβούνη, η Μάρθα Φριντζήλα πλησιάζει τολμηρά την ιστορία του Προμηθέα. Στόχος εδώ είναι η απόδειξη της δύναμης του λόγου, η μελωδική απόδοση του κειμένου με ρυθμό, μέτρο και αισθητικό πλαίσιο αυστηρά ορισμένο από την αρχαιοελληνική γραμματεία.

Όλη η παράσταση αντιμετωπίζεται ως μουσική και κινησιολογική παρτιτούρα, γι' αυτό και η θεατρικότητα και το ερμηνευτικό πάθος εδώ θα υποβοηθηθούν από τη χρήση μάσκας. Ο Χορός έχει συμβουλευτεί τη Μαρίνα Σάττι για τη σωστή, εύηχη απόδοση του δικού του μέρους.

Info:

3-4/8, 21:30

Μάρθα Φριντζήλα

Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου

Ευμενίδες

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Η Στεφανία Γουλιώτη επιστρέφει φέτος στο Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου, επιδιώκοντας αυτή η συνάντηση ηθοποιού - θεατή να καταλήξει σε μια ανεπανάληπτη εμπειρία.

Στις Ευμενίδες, ήδη από το 2015 στο Φεστιβάλ Αθηνών, στόχος ήταν ιδανικά ο θεατής να βλέπει εκείνο που ο ηθοποιός φαντάστηκε. Η Στεφανία Γουλιώτη επιστρέφει φέτος στο Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου, επιδιώκοντας αυτή η συνάντηση ηθοποιού - θεατή να καταλήξει σε μια ανεπανάληπτη εμπειρία: το τέλος της ενοχής του Ορέστη –που εδώ παρουσιάζεται ως δημιουργική άσκηση– να αποδοθεί σαν ταξίδι αυτογνωσίας.

Οι ενοχές, οι Ερινύες που δύσκολα εξευμενίζονται, είναι όλες οι φωνές και όλα τα πρόσωπα που συνυπάρχουν στον άνθρωπο. Όλα ωραία, μόνη δυσκολία η ώρα της παράστασης, αφού έχει προγραμματιστεί για τις 6 το πρωί!

Info:

14-15/7, 6:00

Στεφανία Γουλιώτη

Ευμενίδες του Αισχύλου,

Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η φετινή θεατρική σεζόν δεν τελειώνει με τον ερχομό του καλοκαιριού

Θέατρο / Η φετινή θεατρική σεζόν δεν τελειώνει με τον ερχομό του καλοκαιριού

Ένα δειλό πείραμα επιχειρεί φέτος να διευρύνει τη θεατρική σεζόν, πέρα από το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, και να αλλάξει τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε το θέατρο το καλοκαίρι
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
«Απομίμηση ζωής»: Καφκικές καταστάσεις στη νέα παράσταση του Κόρνελ Μούντρουτσο

Θέατρο / «Απομίμηση ζωής»: Καφκικές καταστάσεις στη νέα παράσταση του Κόρνελ Μούντρουτσο

Ο Oύγγρος δεξιοτέχνης του θεάτρου και του κινηματογράφου έρχεται με το Proton Theatre στο Φεστιβάλ Αθηνών και εξετάζει αν μπορούμε να ορίσουμε τη μοίρα μας ή αν είναι προδιαγεγραμμένη
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ