Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George

Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
0
Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
Το θέμα της έκθεσης είναι η παράνοια, ο φονταμενταλισμός, η επιτήρηση, η θρησκεία, η κατηγορία, η θυματοποίηση.

O Gilbert Proesch γεννήθηκε στην Ιταλία μάλλον το 1943. Ο George Passmore γεννήθηκε στο Ντέβον το 1942. Συναντήθηκαν ως φοιτητές στο Saint Martin και έχουν εργαστεί από κοινού ως «ένας καλλιτέχνης" για περισσότερα από 40 χρόνια. Παντρεύτηκαν το 2008, μόλις είχαν περάσει τα 70 τους. Δείχνουν να αγαπούν το βρετανικό κατεστημένο με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο το σχολιάζουν. Για τις εκθέσεις τους γράφουν γράφουν συχνά ότι «δύσκολα γνωρίζουμε εν είναι προσβλητικές, προοδευτικές ή απλά αναρχικές». Πέρα από την ανάλυση πολλά από τα έργα τους είναι λαμπρά έργα τέχνης. Η έκθεσή τους στη γκαλερί White Cube, λέγεται Scapegoating Pictures. Πρόκειται για μια καλειδοσκοπική απεικόνιση του Ανατολικού Λονδίνου, στο οποίο κατοικούν από τις αρχές της δεκαετίας του 60.

 

Το θέμα της έκθεσης είναι η παράνοια, ο φονταμενταλισμός, η επιτήρηση, η θρησκεία, η κατηγορία, η θυματοποίηση.Τα έργα έχουν τη δύναμη τραγουδιών διαμαρτυρίας, αλλά ο πολιτικός στόχος τους είναι ασαφής. «Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε ποιος παρακολουθεί ποιον, ποιος μισεί ποιον, ποιος κατηγορεί ποιον, ποιος στην πραγματικότητα είναι ο αποδιοπομπαίος τράγος». Σχεδόν για πέντε δεκαετίες η τέχνη τους έχει ως κέντρο τη σύγχρονη αστική ύπαρξη σε μια επική και σπλαχνική απεικόνιση. Στο κέντρο της είναι πάντα οι καλλιτέχνες οι οποίοι είναι ένα μέρος του έργου τους ως ζωντανά γλυπτά ή μάρτυρες των ιστοριών τους. Οι εικόνες των «αποδιοπομπαίων τράγων» της τελευταίας τους έκθεσης, εμφανίζουν την οπτική τους. Έχουν θέα στη σύγχρονη ανθρωπότητα, υπερασπίζονται την ελεύθερη σκέψη και μάχονται τη μισαλλοδοξία. Ιστορικά η τέχνη τους είναι μια ακούραστη και βαθιά συναισθηματική εμπλοκή με τον θεατή και τον σύγχρονο κόσμο. Περιγράφουν την μυστηριώδη πραγματικότητα του τεχνολογικού πολυπολιτισμικού και πολυθρησκευτικού μας κόσμου. 

 

Οι Gilbert & George κάνουν τέχνη που έχει σημασία. Προκαλούν τον θεατή να διαφωνήσει, να σκεφτεί. Η τέχνη τους είναι κομμάτι της ζωής. Μια ζωής στης οποίας το κέντρο βρίσκονται δυο άντρες ερωτευμένοι με αυτό που βλέπουν γύρω τους. 

Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
«Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε ποιος παρακολουθεί ποιον, ποιος μισεί ποιον, ποιος κατηγορεί ποιον, ποιος στην πραγματικότητα είναι ο αποδιοπομπαίος τράγος»... Fast & Furious, 2013
Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
Welcome, 2013
Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
Σχεδόν για πέντε δεκαετίες η τέχνη τους έχει ως κέντρο τη σύγχρονη αστική ύπαρξη σε μια επική και σπλαχνική απεικόνιση... Zeal, 2013
Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
Smithers, 2013
Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
Astro Star, 2013
Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τεό Τριανταφυλλίδης 

Portraits 2025 / Τεό Τριανταφυλλίδης: «Υπάρχει μια υπεροψία ότι οι καλλιτέχνες είμαστε το ανώτατο ανθρώπινο επίτευγμα»

Eκφράζοντας την ανησυχία ενός ανθρώπου της γενιάς του, ενός καλλιτέχνη που τον απασχολεί τόσο ό,τι χάνεται όσο και το άδηλο μέλλον, ο Τεό Τριανταφυλλίδης πιστεύει ότι τα είδη της νοημοσύνης -η ανθρώπινη, η τεχνητή και της φύσης- μπορούν να ευνοήσουν το ένα το άλλο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Εικαστικά / «Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Τρεις νέες δημιουργίες του Έλληνα εικαστικού μαζί με έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση βρίσκονται πλέον τοποθετημένα στους χώρους του Ωνάσειου Νοσοκομείου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Εικαστικά / Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Ένας κόσμος μνήμης ξεφεύγει από το προσωπικό επίπεδο και αποκτά πανανθρώπινες διαστάσεις στο έργο της τριαντάχρονης εικαστικού, το οποίο είναι εμπνευσμένο από μια μετακόμιση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Silvina Der Meguerditchian και ο κόσμος της ανθεκτικής μνήμης

Εικαστικά / Τα «χαλιά μνήμης» της Silvina Der Meguerditchian στην γκαλερί Kalfayan

«Εστιάζω σε μέρη με ταραχώδη ιστορία. Με τα χρόνια, η δουλειά μου με τη μνήμη με έκανε να δίνω μεγάλη προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες που συχνά η επίσημη ιστορία παραβλέπει»: Στα έργα της νέας της έκθεσης η διεθνούς φήμης καλλιτέχνις ενσωματώνει φωτογραφίες που έχει τραβήξει η ίδια από πόλεις όπως το Χαλέπι και η Βηρυτός.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ονειρεύονται τα ηλεκτρικά πρόβατα;

Εικαστικά / Τα ερωτήματα του Homo sapiens σε μια έκθεση για την τεχνητή νοημοσύνη

Σε τέσσερα ιστορικά αθηναϊκά κτίρια εικαστικοί και ακαδημαϊκοί επιχειρούν να απαντήσουν στα μεγάλα ερωτήματα της ψηφιακής εποχής για τη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και το μέλλον του σύγχρονου ανθρώπου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα 

Εικαστικά / Τραχύτητα και χιούμορ: Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του Thomas Schütte στην Αθήνα 

Μνημειακού τύπου γλυπτά, επιτοίχια κεραμικά, παραμορφωμένα πρόσωπα, λουλούδια και άγγελοι, μια έκρηξη χρωμάτων: Το μικροσύμπαν του σπουδαίου καλλιτέχνη στην γκαλερί Bernier/ Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ