ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Η επιστροφή των Magic De Spell

Η επιστροφή των Magic De Spell Facebook Twitter
Φωτο: Χρήστος Διαμάντης
0

Οι Magic de Spell εμφανίστηκαν στη δισκογραφία το 1981 με αγγλόφωνες συνθέσεις επηρεασμένες από το new wave/ punk ιδίωμα της εποχής τους. Τραγούδια στα αγγλικά έλεγε και ο Γιάννης Παλαμίδας, εκείνος λίγα χρόνια πριν με το συγκρότημα των Apocalypsis και το πρώτο τους άλμπουμ. Ένα άλμπουμ που δεν είχε καμία τύχη, καθώς το progressive rock είχε ήδη διεθνώς παραγκωνιστεί.

Τριάντα πέντε χρόνια μετά οι Magic de Spell καλούν τον Γιάννη Παλαμίδα να τραγουδήσει στη διασκευή τους στο ''Σαμποτάζ'' των Λένας Πλάτωνος - Μαριανίνας Κριεζή και σύντομα η συνεργασία επεκτείνεται. Το ένα τραγούδι γίνεται ακόμη ένα και μετά ακόμη ένα, ώσπου μοιραία μοιράζονται από κοινού ολόκληρη τη δισκογραφική δουλειά.

Η επιστροφή των Magic De Spell Facebook Twitter
Φωτο: Χρήστος Διαμάντης

Το άλμπουμ με τίτλο ''Πρόγονε πίθηκε εσύ τι λες;'' κυκλοφόρησε πρόσφατα και περιέχει 14 κομμάτια που συνυπογράφουν συνθετικά όλα τα μέλη της μπάντας. Διότι από στιχουργικής άποψης, εκτός από την εργασία του ντράμερ Θοδωρή Βλαχάκη και του τραγουδιστή Δημήτρη ''Pixel'' Δημητριάδη σ'αυτόν τον τομέα, ξεχωρίζουν τα λόγια των ποιητών και οι λογοτεχνικές αναφορές του συγκροτήματος.

Ούτως ή άλλως, αν οι Magic de Spell απόκτησαν ένα πιο mainstream κοινό με ρυθμικά τραγούδια τύπου ''Σεράγεβο'', τους χρεώνεται ακόμη η πρώτη δισκογραφημένη μελοποίηση στην Κατερίνα Γώγου (''Εμένα οι φίλοι μου'').

Στο ''Πρόγονε πίθηκε εσύ τι λες;'' μας μαθαίνουν τον Λατινοαμερικανό Roque Dalton, που εκτέλεσαν οι ίδιοι οι ιδεολογικοί συνοδοιπόροι του, στη μετάφραση του Κύπριου Λουκά Κακουλλή. Μελοποιούν ακόμη τη Ντέπυ Χατζηκαμπάνη και τον Κύπριο Πάμπο Φιλίππου, δύο ποιητές που είχαν ασχοληθεί μαζί τους και στο παρελθόν. Τον Δημήτρη Ποντίκα, ακόμη, μέσα από το εμβληματικό βιβλίο του ''Το συν+θυμα'' του 2010. Τέλος, τον Γιώργο Χρονά και το ποίημα του, ''Η αγάπη είναι'', με τη φωνή του ίδιου του ποιητή να ακούγεται στην ηχογράφηση.

Η επιστροφή των Magic De Spell Facebook Twitter
Φωτο: Χρήστος Διαμάντης

Και στο συγκεκριμένο άλμπουμ, οι Magic de Spell διατηρούν τον ηλεκτρικό rock ήχο τους: Επιλέγουν να κάνουν έναρξη με την ''Παράσταση 1933'' που διαθέτει την ειρωνεία ενός α λα Stranglers πάνκικου δρώμενου για να φλερτάρουν στη συνέχεια με τις κλίμακες των blues και το hard rock. Δεν ενδιαφέρονται για προσμίξεις με άλλα είδη, όπως λόγου χάριν τη χρήση ηλεκτρονικών στοιχείων του παρελθόντος, αλλά φαίνεται να ροκάρουν αμετανόητα τονίζοντας το έντονο πολιτικοποιημένο περιεχόμενο των στίχων που συγκίνησαν πρωτίστως τους ίδιους. Για την ακρίβεια, τα κομμάτια ''Στο όνομα Εκείνων (Κατηγορητήριο)'' και ''Το καθεστώς των αριθμών'' είναι δύο πολιτικά τραγούδια με τρόπο άμεσο και ευθύβολο κι εδώ θα συμφωνήσω με τον Φώντα Λάδη, ο οποίος στο βιβλίο του ''Καθημερινός φασισμός'' λέει τα εξής: ''Σήμερα κι όσο οι συνθήκες δεν είναι επαναστατικές, το πολιτικό τραγούδι πρέπει να παρακολουθεί και να βοηθάει άλλου είδους αγώνες''. Λεπτομέρεια: Ο Λάδης πρωτοδημοσίευσε τη μελέτη του για το πολιτικό τραγούδι στον ''Ριζοσπάστη'' του 1979 κι έρχονται οι Magic de Spell του 2014 με ένα άλμπουμ που δεν υμνεί απλά τους αγώνες των καταπιεσμένων, αλλά αντικατοπτρίζει με τρόπο σαρκαστικό κυρίως τους κινδύνους που διατρέχουν αυτούς ακριβώς τους λαϊκούς αγώνες.

Άφησα για το τέλος τον Γιάννη Παλαμίδα και τον ρόλο που επωμίστηκε στη συνεργασία του με τους Magic de Spell. Κανονικά ρόλος, εφόσον ο Παλαμίδας πάνω απ' όλα είναι ένας αδιαφιλονίκητος rock performer, one man show που λέμε, ίδιον της περσόνας του που - κατά τη γνώμη μου - είχε φανερώσει μόνο στις live παραστάσεις των Apocalypsis και στην ερμηνεία του στο ιστορικό ''Σαμποτάζ'' της Πλάτωνος. Σήμερα μοιάζει να ξαναβρίσκει τον εαυτό του μέσα σε ένα rock συγκρότημα κι αυτό ο ακροατής το εισπράτττει 100%, πόσω μάλλον ο θεατής των κοινών εμφανίσεων του με τους Magic de Spell που ήδη ξεκίνησαν.

Η επιστροφή των Magic De Spell Facebook Twitter

Χαιρετίζω λοιπόν τη σύμπραξη αυτή και χαρακτηρίζω το ''Πρόγονε πίθηκε εσύ τι λες;'' των Magic de Spell σαν ένα από τα πλέον πολιτικοποιημένα ελληνικά rock άλμπουμ της χρονιάς που φεύγει. 

* οι τρεις πρώτες φωτογραφίες είναι του Χρήστου Διαμάντη και δημοσιεύονται αποκλειστικά στο LIFO.gr

0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ