Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window)

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
0

 

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε τον 'Σιωπηλό Μάρτυρα' το 1954, κατά την διάρκεια της αμερικάνικης περιόδου της καριέρας του. Στην ταινία πρωταγωνιστούσαν ο Τζέιμς Στιούαρτ και η Γκρέις Κέλι. Ήταν ένα ψυχολογικό θρίλερ. Βασιζόταν σε ένα διήγημα του 1942 του Κόρνελ Γούλριτς με τίτλο It Had to Be Murder.

Η ταινία προτάθηκε τότε για 4 Όσκαρ και θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα του διάσημου σκηνοθέτη. Εξερευνά τον ηδονοβλεπτικό χαρακτήρα του ίδιου του κινηματογράφου. 

Ο Στιούαρτ έπαιζε έναν φωτορεπόρτερ που εξαιτίας ενός ατυχήματος, είχε σπάσει το πόδι του και έπρεπε να μείνει καθηλωμένος σε μια αναπηρική καρέκλα στο διαμέρισμα του μέχρι να γίνει καλά. Από την βαρεμάρα του αρχίζει να παρατηρεί με κιάλια τις ζωές των γειτόνων του που μένουν στην απέναντι πολυκατοικίας. Κάποια στιγμή αρχίζει να υποψιάζεται ότι ένας γείτονας του έχει δολοφονήσει την γυναίκα του.  Η μόνη που τον πιστεύει είναι η αρραβωνιαστικιά του και η νοσοκόμα του και μαζί προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο.

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Ο Χίτσκοκ είχε πει στον Φρανσουά Τρυφώ: 

«Ήταν η δυνατότητα να φτιάξω ένα καθαρά κινηματογραφικό φιλμ. Έχεις έναν ακίνητο άντρα που κοιτάει έξω. Αυτό είναι το ένα μέρος της ταινίας. Το δεύτερο μέρος δείχνει το τι βλέπει και το τρίτο το πώς αντιδράει. Αυτή είναι η πιο αγνή έκφραση της κινηματογραφικής εμπειρίας».

To φιλμ γυρίστηκε όλο στα εσωτερικά στούντιο της Paramount όπου κατασκευάστηκε ένα οικοδομικό τετράγωνο με μια πολυκατοικία έτσι ώστε όπως περιέγραψε το σετ ο Τρυφώ "να μοιάζει εσκεμμένα ή μη με μια εικόνα του κόσμου". 

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Γραμματικός: «Η τέχνη είναι το μεγαλύτερο αντίδοτο που εφηύρε ο άνθρωπος απέναντι στον θάνατο»

Οθόνες / Νίκος Γραμματικός: «Μα, σας είπα, δεν κάνω θέατρο!»

Ο σκηνοθέτης του «Βασιλιά» και των «Απόντων» επιστρέφει ανεβάζοντας την παράσταση «Ο Σαίξπηρ ζει στο καταφύγιο», τον μονόλογο-ρέκβιεμ του Γιώργου Σκούρτη, και εξηγεί γιατί έχει τόσα χρόνια να κάνει ταινία.
ΑΚΗΣ ΚΑΠΡΑΝΟΣ
Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Daily / Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Η εκδοχή του ντοκιμαντέρ για τον Brian Eno που είδαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας ήταν μοναδική και αποκλειστική για τη συγκεκριμένη προβολή, αυτό που μένει όμως σε κάθε περίπτωση είναι η μαγνητικά χαρισματική και πάντα προσηνής προσωπικότητά του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Εμείς, το Τέρας»: Όλες οι ταινίες του μεγάλου αφιερώματος του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / «Εμείς, το Τέρας»: Όλες οι ταινίες του μεγάλου αφιερώματος του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Toντ Μπράουνινγκ, Ντέιβιντ Λιντς, Σαμπρόλ, Μιγιαζάκι, Κρόνενμπεργκ και Σπάικ Τζόνζι: Οι ταινίες που θα διερευνήσουν και θα διευρύνουν την έννοια του «τέρατος» στο φετινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση

Pulp Fiction / Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση

Το αφήγημα και η αφήγηση μιας πολύπλοκης τραγωδίας στην πρώτη τηλεοπτική σκηνοθεσία, αν και ευτυχώς κινηματογραφικής προσέγγισης, του βραβευμένου με Όσκαρ Μεξικανού σκηνοθέτη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Apartment 7A»: Η Ρόζμαρι δεν μένει (ακόμα) εδώ

Οθόνες / «Apartment 7A»: Η Ρόζμαρι δεν μένει (ακόμα) εδώ

Άλλο ένα prequel εμβληματικής ταινίας τρόμου, αυτήν τη φορά του πολυσήμαντου «Μωρού της Ρόζμαρι», με τις Τζούλια Γκάρνερ και Νταϊάν Γουίστ σε ερμηνευτική φόρμα, αλλά το αποτέλεσμα να κινείται σε ρηχά νερά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Daily / Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Όταν η παλιά του φιλική επαφή από το Saturday Night Live αποκάλυψε στον έκπληκτο Γουίλ Φέρελ ότι έχει ξεκινήσει διαδικασία φυλομετάβασης, ο διάσημος κωμικός είχε την ιδέα να κάνουν μαζί ένα ταξίδι στην αμερικανική ενδοχώρα και να καταγράψουν την εμπειρία τους σ’ αυτή την ταινία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο σκληρός ρεαλισμός του Sam Fuller στο φαντασιακό ρεπερτόριο της Cindy Sherman

Pulp Fiction / Ο σκληρός ρεαλισμός του Sam Fuller στο φαντασιακό ρεπερτόριο της Cindy Sherman

Η διάσημη φωτογράφος ξεχωρίζει μία από τις πιο αγαπημένες της ταινίες, το The naked kiss του Σάμιουελ Φούλερ, ένα σκανδαλώδες, παραγνωρισμένο, αλλά πάντα μοντέρνο κοινωνικό νουάρ από το 1964.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ