Το συναισθηματικό στριπτίζ του Μελίδη είναι η τόλμη του (και όχι το ότι μας δείχνει με κάθε ευκαιρία τα οπίσθια του)

Το συναισθηματικό στριπτίζ του Μελίδη είναι η τόλμη του (και όχι το ότι μας δείχνει με κάθε ευκαιρία τα οπίσθια του) Facebook Twitter
0

 

Το συναισθηματικό στριπτίζ του Μελίδη είναι η τόλμη του (και όχι το ότι μας δείχνει με κάθε ευκαιρία τα οπίσθια του) Facebook Twitter
Φωτ.: Πάνος Μιχαήλ

«Ασταμάτητος, εξομολογητικός, αυτοσαρκαστικός, γενναίος» είναι μερικοί από τους χαρακτηρισμούς που μπορούν να αποδοθούν δικαιολογημένα στον πρωταγωνιστή του ντοκιμαντέρ My Friend Larry Gus. Η κάμερα του Βασίλη Κατσούπη καταγράφει πέντε χρόνια από την ζωή του φίλου του Παναγιώτη Μελίδη(a.k.a Larry Gus) και το DlY φιλμ του ήταν μια από τις εκπλήξεις στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας.

Χωρίς ίχνος φόβου ο Μελίδης μιλά μπροστά στην κάμερα για όλα. Οι ανασφάλειες του, οι αποτυχίες του, ο φόβος μπροστά στο επόμενο βήμα, τα κόμπλεξ του, η άρνηση του να αποδεχθεί την επιτυχία του, οι συγγραφείς που τον επηρέασαν και τον κάνουν να αισθάνεται ένα τίποτα μπροστά τους, τα χαστούκια της ζωής που έχει φάει, το «σε αγαπώ» που λέει στο τηλέφωνο έξω από το Κ44.

Ο πρωταγωνιστής με μαύρο πουκάμισο, αξύριστος, δίπλα στον κουστουμαρισμένο επιτυχημένο μεσήλικα πατέρα του. Δυο κόσμοι δίπλα-δίπλα που τους χωρίζει μια ολόκληρη άβυσσος.

Όλα αυτά καλυμμένα με ένα αυτοσαρκαστικό χιούμορ και με πλάκες γυμνασιακού επιπέδου ανάμεσα σε αυτόν και τους φίλους του, έκαναν τον Δαναό το βράδυ της Πέμπτης να σείεται από τα γέλια. Όμως υπάρχουν και στιγμές που δεν γελάει κανείς. Κάποιες σκηνές που σου δημιουργούν μέχρι και αμηχανία. Είναι αυτές που αποκαλύπτουν την σχέση με τον πατέρα του.

Σε κάποια σκηνή ο Μελίδης περπατά με τους φίλους του. Μιλούν για κάποιον που συνεχίζει να κατηγορεί τον πατέρα του ενώ εκείνος έχει πεθάνει. «Μα, γιατί; Τότε όλα τελειώνουν» λέει και απασφαλίζει την χειροβομβίδα, αποκαλύπτοντας την σχέση με τον δικό του πατέρα. Θα ακολουθήσουν εκρήξεις για το ίδιο θέμα.

Η σκηνή που σε ένα τραπέζι με την μητέρα του τον βρίζει μπροστά στην κάμερα και εκείνη λέει με αυστηρό ύφος ότι δεν θέλει να μπει αυτό. Η σκηνή όπου λέει για τον πατέρα του ότι «Με έκανε να αισθάνομαι ότι είμαι ο Μονέ» όταν του ανακοίνωσε τι πάει να κάνει και εκείνος τον διαβεβαίωσε ότι θα είναι άλλη μια αποτυχία ανάμεσα στις τόσες που είχε στο ενεργητικό του.

Και φυσικά η συνάντηση με τον πατέρα του στο γραφείο του. Διαρκεί λίγα λεπτά αλλά είναι από τις πιο δυνατές του φιλμ. Ο πρωταγωνιστής με μαύρο πουκάμισο, αξύριστος, δίπλα στον κουστουμαρισμένο επιτυχημένο μεσήλικα άντρα. Δυο κόσμοι δίπλα-δίπλα που τους χωρίζει μια ολόκληρη άβυσσος. Αργότερα ο πρωταγωνιστής μας λέει πώς θα τον ήθελε ο πατέρας του. Πώς θα αισθανόταν ικανοποιημένος. Η εξομολογητική διάθεση χτυπάει κόκκινο.

Αυτό το συναισθηματικό στριπτίζ του Μελίδη μπροστά στην κάμερα είναι η τόλμη του και όχι το ότι μας δείχνει με κάθε ευκαιρία τα οπίσθια του. Αυτό είναι που κάνει ξεχωριστό το φιλμ. Το καλυμμένο με χιούμορ τραύμα.

Όταν τα φώτα ανάβουν ο μαυροντυμένος Larry Gus μπαίνει μέσα στην αίθουσα για το Q&A με το κοινό. Η ομάδα της ταινίας ανεβαίνει επάνω και καταχειροκροτείται. Απαντά στο κοινό. Ο Larry Gus είναι ο Μελίδης. Ο Μελίδης είναι ο Larry Gus. Δεν υπάρχει περσόνα, αν υπήρξε ποτέ. 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ