Κάννες 2019: Οι πιο αναμενόμενες ταινίες του φεστιβάλ

Κάννες 2019: Οι πιο αναμενόμενες ταινίες του φεστιβάλ Facebook Twitter
Ο Λιονάρντο Ντι Κάπριο στο «Once Upon a Time in Hollywood» του Κουέντιν Ταραντίνο.
0

Το 72ο Φεστιβάλ Καννών ξεκινά με τις ηχηρές προσθήκες του Κουέντιν Ταραντίνο και του Αμπντελατίφ Κεσίς, περίπου δέκα ημέρες πριν από την έναρξή του, αρκετές εξίσου σημαντικές απουσίες από το επίσημο διαγωνιστικό, όπως ο Χιροκάζου Κορεέντα και ο Μπεν Ζάιτλιν, το στρατηγικό μπλόκο του Netflix και των πεισματάρικων streaming γιγάντων από το πρόγραμμα, την πατροπαράδοτη πρόσκληση αγαπημένων σκηνοθετών του θεσμού, όπως οι αδελφοί Νταρντέν, ο Αλμοδόβαρ, ο Τζάρμους και ο Μάλικ, αρκετές γυναίκες σπαρμένες σε όλα τα τμήματα, γνωστά ονόματα, όπως ο υπερβετεράνος Κλοντ Λελούς, ο Βέρνερ Χέρτσογκ και ο Ασίφ Καπάντια με το νέο του ντοκιμαντέρ για τον Ντιέγκο Μαραντόνα στην επίτιμη θέση εκτός Διαγωνιστικού, λιγοστό genre (ο Τακέσι Μιίκε θα βρίσκεται εκεί) και πολλή σινεφιλία, τον Γιώργο Λάνθιμο στην κριτική επιτροπή στην οποία προεδρεύει άλλος ένας Μεξικανός, ο Αλεχάνδρο Γκονζάλες Ινιάριτου, και τη μόνιμη δική μας λαχτάρα να αλιεύσουμε κρυμμένα μαργαριτάρια στο αχανές πρόγραμμα.

Στο μεταξύ, αυτή είναι η δεκάδα των πιο αναμενόμενων ταινιών από τους δημιουργούς που ήδη γνωρίζουμε.

Once Upon a Time in Hollywood

Στο παρά πέντε, το επικείμενο έπος του Κουέντιν Ταραντίνο για το τέλος της παλιάς Αμερικής (και της αθωότητας), με φόντο τη φονική επέλαση του Τσαρλς Μάνσον και της δαιμονικής συμμορίας του και πρωταγωνιστές έναν ηθοποιό και τον κασκαντέρ του, τον Λιονάρντο ντι Κάπριο και τον Μπραντ Πιτ αντίστοιχα, δήλωσε συμμετοχή στο Φεστιβάλ που πριν από 25 χρόνια είχε αλώσει θυελλωδώς με το Pulp Fiction και πάντα προτιμά, όταν συμπίπτει με τους χρόνους του, όπως στην περίπτωση του Άδωξοι Μπάσταρδη.

Μετά το αμήχανο τρέιλερ και την καθυστέρηση της ανακοίνωσης, δεν ξέραμε τι να περιμένουμε. Μόνταρε ακόμη; Οι Κάννες παζάρευαν τη θέση στο Διαγωνιστικό γιατί δεν ξετρελάθηκαν; Ή μήπως, στο χειρότερο σενάριο, ο ίδιος ο Ταραντίνο δεν ήταν απόλυτα ικανοποιημένος με το τελικό αποτέλεσμα και δεν ήθελε να ρισκάρει τη make or break δημοσιότητα που παραδοσιακά προσφέρει το επιφανέστερο των φεστιβάλ;

Όλα καλά, και το Once upon a time in Hollywood θα καταπλεύσει αισίως με αυξημένες προσδοκίες, καθώς ο ίδιος ο σκηνοθέτης έχει δηλώσει πως, εκτός από μια σπουδαία καριέρα που, όπου να 'ναι, ολοκληρώνεται, τα '60s και το Χόλιγουντ είναι η ζωή του όλη.

 

Wounds

Δεν είναι τόσο καθαυτή η ταινία Wounds του Βρετανο-ιρανού σκηνοθέτη Μπαμπάκ Ανβάρι, που άλλωστε έκανε πρεμιέρα στο Sundance πριν από μερικούς μήνες με ανάμεικτες κριτικές, όσο η χειρονομία εκ μέρους του παράλληλου, και ανεξάρτητου, τμήματος του Φεστιβάλ Καννών, του Δεκαπενθήμερου των Σκηνοθετών, να τη συμπεριλάβει στο ρόστερ του.

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, οι επίσημες Κάννες, διά στόματος του εκλέκτορά τους Τιερί Φρεμό, απέκλεισαν το Netflix και μαζί του οποιονδήποτε δεν συμμορφώνεται με την πολιτική της χρονικής απόστασης της κινηματογραφικής εκμετάλλευσης στην αίθουσα από την οικιακή προβολή, μπλοκάροντας έτσι τουλάχιστον δύο εξαιρετικά αναμενόμενες ταινίες, το Laundromat του Στίβεν Σόντερμπεργκ και, φυσικά, τον Ιρλανδό του Μάρτιν Σκορσέζε από συμμετοχή και πιθανά βραβεία.

Το Δεκαπενθήμερο ανέκαθεν κάνει αντάρτικο στο κατεστημένο του επίσημου Διαγωνιστικού, αλλά η συγκεκριμένη ενέργεια μοιάζει και λίγο αντι-γαλλική, για χάρη του σκανδαλιάρικου αντιλόγου και μόνο.

 

The Lighthouse

Ο Ρόμπερτ Έγκερς μας τρόμαξε κανονικά με το Witch προ τριετίας. Και ενώ περιμέναμε πως θα αναλάβει το ρίσκο να ξαναμεταφέρει το Nosferatu, τα σχέδιά του άλλαξαν και θα παρουσιάσει στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών το Lighthouse, πάντα στη φλέβα της φρίκης και της φαντασίας, με τον Γουίλεμ Νταφόου και τον Ρόμπερτ Πάτινσον (που οι πρώτες φήμες τούς θέλουν σιβηρικά ψυχραμένους στα γυρίσματα, στην παγωνιά της Νέας Σκωτίας του Καναδά), σε ασπρόμαυρο 35άρι φιλμ.

Κάννες 2019: Οι πιο αναμενόμενες ταινίες του φεστιβάλ Facebook Twitter
Γουίλεμ Νταφόου και Ρόμπερτ Πάτινσον στο «Lighthouse».

The Dead Don't Die

Ο Τζιμ Τζάρμους ανοίγει πανηγυρικά το φεστιβάλ και διεκδικεί τον Χρυσό Φοίνικα που δεν έχει ακόμα με το Οι νεκροί δεν πεθαίνουν, μια suburban ζόμπι κωμωδία με ονειρικό καστ, από τη Σελίνα Γκόμεζ, τους δύο Ντράιβερ, τη Σάρα και τον Άνταμ, και την Κλόι Σεβινί, μέχρι τους ζηλωτές του, τον Μπιλ Μάρεϊ, την Τίλντα Σουίντον, τον Ίγκι Ποπ και τον Τομ Γουέιτς.

 

Pain and Glory

Κάτι ανάμεσα στο 8μισι και στο Amarcord του Φελίνι, η νέα ταινία του Πέδρο Αλμοδόβαρ μιλάει για έναν παρηκμασμένο σκηνοθέτη που επισκέπτεται μνήμες και πρόσωπα από το παρελθόν, που τον σημάδεψαν και τον καθόρισαν. Το Pain and Glory έχει προβληθεί ήδη στην Ισπανία με εμπορική επιτυχία και γενικά καλές κριτικές. Πρωταγωνιστεί ο Αντόνιο Μπαντέρας με την Πενέλοπε Κρουθ σε μικρότερο ρόλο και απομένει να δούμε αν ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Αλεχάνδρο Ινιάριτου και τα υπόλοιπα μέλη θα συγκινηθούν σε επίπεδο Χρυσού Φοίνικα που, θυμίζουμε, ο κορυφαίος Ισπανός σκηνοθέτης δεν έχει κατακτήσει μέχρι τώρα.

 

The Staggering Girl

Προς τιμήν του, ο Λούκα Γκουαντανίνο δεν προτίμησε να ξεχειλώσει ένα θέμα για να προσθέσει ένα ακόμη feature στη φιλμογραφία του, υπηρετώντας την ιδιαίτερη τέχνη της ταινίας μικρού μήκους με την παρουσίαση του Staggering Girl, διάρκειας 35 λεπτών, σε παράλληλο τμήμα του φεστιβάλ. Πρωταγωνιστούν η Τζουλιάν Μουρ, η Μία Γκοθ και η Μάρθε Κέλερ (η Φεντόρα του Μπίλι Γουάιλντερ), και τη μουσική υπογράφει ο Ριούτσι Σακαμότο.

Κάννες 2019: Οι πιο αναμενόμενες ταινίες του φεστιβάλ Facebook Twitter
Το «Staggering Girl» έχει διάρκεια 35 λεπτά.

The Young Ahmed

Ο Ζαν-Πιερ και ο Λικ Νταρντέν επιστρέφουν στο αγαπημένο τους φεστιβάλ με την ιστορία ενός νεαρού Βέλγου που σχεδιάζει να δολοφονήσει μια καθηγήτριά του στο όνομα του ισλαμισμού. Οι συμπονετικοί μπρεσονιστές αδελφοί φιλοδοξούν όχι μόνο να προβληματίσουν, ή και να διχάσουν, με ένα επίκαιρο θέμα αλλά και να γίνουν οι πρώτοι που θα αποσπάσουν τρίτο Χρυσό Φοίνικα, μετά τη Ροζέτα και το Αγόρι.

Ανταγωνιστής τους είναι ο επίσης δις κάτοχος του τροπαίου, ο Κεν Λόουτς, ο οποίος δηλώνει «παρών» με το Sorry we missed you. Άλλοι νικητές που περιλαμβάνονται στο Επίσημο Διαγωνιστικό είναι ο Τέρενς Μάλικ (Το Δέντρο της Ζωής) με το A hidden life, ο Κουέντιν Ταραντίνο και ο Αμπντελατίφ Κεσίς, με το δεύτερο μέρος του Μεκτούμπ, το Αγάπη μου: Intermezzo, 6 χρόνια μετά την περιπετειώδη Ζωή της Αντέλ.

Κάννες 2019: Οι πιο αναμενόμενες ταινίες του φεστιβάλ Facebook Twitter
Ο Ζαν-Πιερ και ο Λικ Νταρντέν επιστρέφουν στο αγαπημένο τους φεστιβάλ με την ιστορία ενός νεαρού Βέλγου που σχεδιάζει να δολοφονήσει μια καθηγήτριά του στο όνομα του ισλαμισμού.

Bacurau

Μπορεί το εξαίσιο Aquarius να μην κέρδισε τίποτα, ούτε καν για την ερμηνεία της Σόνια Μπράγκα, τη χρονιά που το Τόνι Έρντμαν έφυγε επίσης άπραγο από τις Κάννες, αλλά το φεστιβάλ δεν ξέχασε τον Βραζιλιάνο σκηνοθέτη Κλέμπερ Μεντόζα Φίλιο και τον προσκαλεί εκ νέου με το Bacurau (Nighthawk), την ιστορία ενός σκηνοθέτη που ταξιδεύει στα βάθη της χώρας του για τις ανάγκες ενός ντοκιμαντέρ και ανακαλύπτει πως τα πράγματα είναι διαφορετικά από την επιφάνειά τους. Συνυπογράφει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, Ζουλιάνο Ντορνέλες.

Κάννες 2019: Οι πιο αναμενόμενες ταινίες του φεστιβάλ Facebook Twitter
Bacurau (Nighthawk) του Κλέμπερ Μεντόζα Φίλιο.

Little Joe

Υπάρχει κάτι αδιόρατα λανθιμικό/φιλιππικό στην υπόθεση της καινούργιας ταινίας της Αυστριακής Τζέσικα Χάουσνερ, η οποία ξαναπιάνει κάμερα 5 χρόνια μετά το Amour Fou: ένα γενετικά τροποποιημένο φυτό σκορπίζει τους σπόρους του, επηρεάζοντας όλα τα έμβια όντα του πλανήτη. Το Little Joe της δημιουργού της Λούρδης είναι ένα από τα πολλά φιλμ που υπογράφουν γυναίκες στο φετινό φεστιβάλ Καννών – εκτός από το Δεκαπενθήμερο και το Ένα Κάποιο Βλέμμα, η Σελίν Σιαμά διαγωνίζεται επίσης για τον Χρυσό Φοίνικα με το Portrait of a lady on fire, όπως και η Ζιστίν Τριέ με τη Sibyl.

Κάννες 2019: Οι πιο αναμενόμενες ταινίες του φεστιβάλ Facebook Twitter
Το «Little Joe» της Τζέσικα Χάουσνερ είναι ένα από τα πολλά φιλμ που υπογράφουν γυναίκες στο φετινό Φεστιβάλ Καννών.

Rocketman

Με τις ευλογίες του Έλτον Τζον, το Rocketman φιλοδοξεί να προσκαλέσει τους νοσταλγούς της ροκ των '70s που ζεστάθηκαν με το Bohemian Rhapsody και μετέτρεψαν τη μουσική βιογραφία του Φρέντι Μέρκιουρι στο εισπρακτικό θαύμα της σεζόν που πέρασε. Ο Τάρον Έτζερτον μεταμορφώνεται στον διοπτροφόρο Ρετζ στην άγρια, εκτροχιασμένη περίοδο της ακμής του και με τον ίδιο σκηνοθέτη, τον Ντέξτερ Φλέτσερ, ο οποίος αντικατέστησε τον Μπράιαν Σίνγκερ, η ταινία δεν θα κρύβει το σεξ και τα ναρκωτικά για χάρη μιας πιο προσοδοφόρας, κατάλληλης από 13 ετών, σήμανσης. Το στοίχημα είναι αν το κοινό θα αποδεχθεί τον Έλτον Τζον ως μύθο, όπως σχεδόν αγιοποίησε τον Μέρκιουρι.

 
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

20+1 εξαίσια κάδρα από το έργο του Τέρενς Μάλικ που επιστρέφει στις Κάννες με τη νέα του ταινία

Οθόνες / 20+1 εξαίσια κάδρα από το έργο του Τέρενς Μάλικ που επιστρέφει στις Κάννες με τη νέα του ταινία

Στα 75 του πλέον, ο μεγάλος Αμερικανός σκηνοθέτης επιστρέφει στο Φεστιβάλ των Καννών εννέα χρόνια μετά το κομψοτέχνημα συμπαντικών διαστάσεων «Το δέντρο της ζωής» που κατέκτησε τότε τον Χρυσό Φοίνικα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Οθόνες / «Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Μια σειρά τεσσάρων επεισοδίων υπενθυμίζει μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές αδικίες στη βρετανική ιστορία, όταν εκατοντάδες αθώοι υπεύθυνοι ταχυδρομείων κατηγορήθηκαν για κλοπή και απάτη εξαιτίας ενός ελαττωματικού πληροφοριακού συστήματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Λόρεν Γκρίνφιλντ: «Μόλις αποκτήσουμε ξανά χρήματα, επιστρέφουμε στις ίδιες συμπεριφορές»

Οθόνες / «Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Με αφορμή το αφιέρωμα του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο έργο της, μια δημιουργός που ξέρει πώς να φτιάχνει σωστά crowdpleasers, η Λόρεν Γκρίνφιλντ μιλά στη LiFO για την απροθυμία μας να διδαχτούμε από τις οικονομικές κρίσεις και εξηγεί γιατί βλέπει τις ταινίες τεκμηρίωσης ως μηχανές ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μπονγκ Τζουν-Χο / «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μετά τα πολυβραβευμένα «Παράσιτα», ο Μπονγκ Τζουν-Χο επιστρέφει με το «Mickey 17», μια σάτιρα επιστημονικής φαντασίας, και μιλά στη LiFO για τις ιστορίες που επιλέγει να αφηγείται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Μυθολογίες / «To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μοιράζεται μια λίστα με ταινίες που έχει δει δεκάδες φορές και του έχουν προκαλέσει έντονα συναισθήματα, όπως εκείνη που κάνει τη ζωή του πιο υποφερτή και αυτή που τον έφερε αντιμέτωπο με τη φθορά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Οθόνες / «Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Παρά τη μεταγραφή της στη Disney από το Netflix, η σειρά διατηρεί τον βλοσυρό τόνο και τα αιματοβαμμένα set-pieces, επιχειρώντας, παράλληλα, να μιλήσει για κάτι πέρα από το είδος της – σπάνιο αυτό για δημιουργία της Marvel.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

Οθόνες / Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

«Αν δεν ξέρεις το όνομα Keyser Söze, τότε έχεις ένα σοβαρό κινηματογραφικό κενό» - Είναι δυνατόν μια συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων να μην ξέρει από ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα και σασπένς; Αποκλείεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
CHECK Gene Hackman 1930-2025

Απώλειες / Τζιν Χάκμαν (1930-2025): Ο πιο ευαίσθητος σκληρός του αμερικανικού σινεμά

Ήθελε να τον θυμούνται ως τίμιο ηθοποιό, που έντυσε με ειλικρίνεια τους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Ο Τζιν Χάκμαν πέτυχε πολύ περισσότερα, αφού κατάφερε να γίνει ο σπουδαιότερος καρατερίστας του αμερικανικού σινεμά από την εποχή του Σπένσερ Τρέισι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ