Όλες οι παραστάσεις ελληνικού θεάτρου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών

Όλες οι παραστάσεις ελληνικού θεάτρου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
«Ερωτευμένα Άλογα» σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου από την ομάδα Εν Δυνάμει. Φωτο: Δημήτρης Χονδροπήδας
0

Αυλαία στις ελληνικές θεατρικές παραστάσεις του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών σηκώνει η πολυπληθής θεατρική ομάδα C. for Circus με μια προσέγγιση στις Μεταμορφώσεις του Οβίδιου πιστή στο ύφος της: μουσικότητα που προκύπτει μέσω φωνών και οργάνων, αυτοσχέδια κινησιολογία, έντονες, πλαστικές εικόνες και μια αναζήτηση αναλογιών ανάμεσα στις ιστορίες του Ρωμαίου ποιητή, τη βία της σημερινής καθημερινότητας και την απάθεια που έχουμε αναπτύξει προς αυτήν. [30 Μαΐου - 2 Ιουνίου, Πειραιώς 260 (Ε), 21:00]


Παραδίπλα, ο Θάνος Σαμαράς μεταφέρει εκ νέου επί σκηνής ένα έργο του Δημήτρη Δημητριάδη, τον Χρύσιππο, αναλαμβάνοντας, εκτός από τη σκηνοθεσία, ένα μεγάλο κομμάτι της παραγωγής (σκηνικά, κοστούμια, φωτισμούς κ.λπ.) και καθοδηγώντας μερικούς εξαιρετικούς ηθοποιούς (διαβάστε περισσότερα στο αντίστοιχο άρθρο του αφιερώματος). [31 Μαΐου - 4 Ιουνίου, Πειραιώς 260 (Δ), 21:30]

Όλες οι παραστάσεις ελληνικού θεάτρου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Η Έλενα Καρακούλη επιλέγει το «Himmelweg» του Χουάν Μαγιόργκα. Φωτο: Εβελίνα Δαρζέντα


Ακολουθώντας την αρκετά δημοφιλή κατά τη φετινή σεζόν τάση μεταφοράς επί σκηνής έργων σύγχρονων Ισπανών δραματουργών, η Έλενα Καρακούλη επιλέγει το Himmelweg του Χουάν Μαγιόργκα και μας μεταφέρει στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης κοντά στην Πράγα. Μέσω ενός παιχνιδιού ψευδών εντυπώσεων για τις συνθήκες διαβίωσης των Εβραίων που βασίζεται σε αληθινό ιστορικό περιστατικό, η σκηνοθέτις εξαίρει τον επίκαιρο χαρακτήρα του κειμένου αναφορικά με τη διαδικασία κατασκευής του ψεύδους στις σύγχρονες κοινωνίες. [7-10 Ιουνίου, Πειραιώς 260 (Ε), 21:00]


Η δεύτερη θεατρική ομάδα που κατεβαίνει στην Πειραιώς είναι η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων, η οποία ερευνά ακόμα ένα έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, την Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'. Η μυθική μορφή του άπληστου, αποκρουστικού και ανήθικου ηγέτη εμπνέει την ομάδα για μια παράσταση όπου συνομιλούν ο λόγος, η κίνηση και η μουσική. Τη σκηνοθετική καθοδήγηση των ηθοποιών κρατά ο Χρήστος Θεοδωρίδης. [13-16 Ιουνίου, Πειραιώς 260 (Δ), 21:00]

Φρέσκος μετά τη μεγάλη επιτυχία του Αρίστου, ο Γιώργος Παπαγεωργίου γοητεύεται από μία ακόμα αληθινή ιστορία της ελληνικής «παράδοσης», αυτήν της Γιαννούλας της κουλουρούς, που γεννήθηκε τον 19ο αιώνα στην Πάτρα. Η Θεοδώρα Καπράλου υπογράφει ένα νέο θεατρικό έργο που ρίχνει φως στην ντροπιαστική ιστορία εκμετάλλευσης της νοητικής υστέρησης της Γιαννούλας, που μέχρι σήμερα αναβιώνει στην πατρινή Αποκριά, με τη Ματούλα Ζαμάνη να συνθέτει την πρωτότυπη μουσική της παράστασης και με την Έλενα Τοπαλίδου και τον άρτι βραβευθέντα με το φετινό βραβείο «Δημήτρης Χορν», Μιχάλη Συριόπουλο, στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. [18-21 Ιουνίου, Πειραιώς 260 (Η), 21:00]

Όλες οι παραστάσεις ελληνικού θεάτρου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
H «Γιαννούλα η Κουλουρού» σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου. Φωτο: Δομνίκη Μητροπούλου


Μια θεατρική συνάντηση αυστηρά για δύο υπογράφουν, σκηνοθετούν και ερμηνεύουν η Βάσω Καμαράτου και ο Κώστας Κουτσολέλος, διατηρώντας αυτούσια την ευρηματικότητα που τους χαρακτηρίζει εντός και εκτός σκηνής. Στα Καλοκαιρινά Μπάνια οι δύο ιδιοσυγκρασιακοί ηθοποιοί έρχονται αντιμέτωποι με τη συνθήκη που λέγεται «καλοκαίρι στην Αθήνα», προσπαθώντας να επιβιώσουν από τη ζέστη, τις σκέψεις και τους εαυτούς τους. [20-23 Ιουνίου, Πειραιώς 260 (Ε), 21:00]

Το δεύτερο σύγχρονο ισπανικό έργο, αυτήν τη φορά του Καταλανού Εστέβα Σολέρ, που θα δούμε στην Πειραιώς είναι το Κόντρα στην ελευθερία, πρώτο μέρος μιας τριλογίας που περιλαμβάνει επίσης τα Κόντρα στην ισότητα και Κόντρα στην αδελφοσύνη, με βάση τις τρεις αρχές της Γαλλικής Επανάστασης. Σε αυτό, επτά μονόπρακτα προσεγγίζουν θέματα όπως το προσφυγικό, η κρίση στον γάμο, η παιδοφιλία, τα social media και άλλες πτυχές της σύγχρονης ζωής που καταλήγουν στη μοναξιά. Με διάθεση σχολιασμού της τεράστιας κοινωνικής αλλαγής που έχει επέλθει τις τελευταίες δεκαετίες, ο Βασίλης Μαυρογεωργίου ασχολείται εδώ με ένα έργο αρκετά κόντρα στη σκηνική του περσόνα. [2-5 Ιουλίου, Πειραιώς 260 (Ε), 21:00]

Όλες οι παραστάσεις ελληνικού θεάτρου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Οι «Ξένες Πόρτες» του Μάνου Ελευθερίου σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη με τη Νένα Μεντή στο είδος του μονολόγου όπου έχει ήδη διαπρέψει. Φωτο: Πάνος Γιαννακόπουλος


Μια πορεία από το προσωπικό στο συλλογικό είναι οι Ξένες Πόρτες του Μάνου Ελευθερίου, καθώς στο κείμενο που ηχογράφησε λίγο πριν πεθάνει ο μεγάλος στιχουργός και ποιητής ανατέμνει τις αφηγήσεις της γιαγιάς του από τη Σύρο του 20ού αιώνα. Στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Μάνος Καρατζογιάννης θα δούμε τη Νένα Μεντή να καταδύεται γι' ακόμα μια φορά στο είδος του μονολόγου, όπου έχει διαπρέψει, ακούγοντας παράλληλα μελωδίες και ποιήματα που έχουν συνδεθεί με τον Ελευθερίου και την πατρίδα του. [11-15 Ιουλίου, Πειραιώς 260 (Ε), 21:00]


Η κολεκτίβα νέων καλλιτεχνών με και χωρίς αναπηρία Εν δυνάμει κλείνει τον κύκλο των ελληνικών θεατρικών παραγωγών με τον πιο όμορφο τρόπο, με μια παράσταση αφιερωμένη στον έρωτα. Στα Ερωτευμένα Άλογα που σκηνοθετεί η Ελένη Ευθυμίου, οι ερμηνευτές μοιράζονται προσωπικές ιστορίες που αποδεικνύουν πως η ερωτική επιθυμία είναι οικουμενική, αναγκαία και ζωογόνος. [16-17 Ιουλίου, Πειραιώς 260 (Η), 21:00]

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ