«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων

«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο Πρόεδρος, η εισαγγελέας, Νέλσον και από πίσω τους οι μάρτυρες: Μάιζερ και Λάουτερμπαχ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη
1

Πρώτη φορά που βρέθηκα σε αίθουσα δικαστηρίου και ήταν ασφυκτικά γεμάτη.

Το άγχος μου διπλό: Από τη μία έπρεπε να καλύψω την πιο πολύκροτη δίκη της δεκαετίας κι από την άλλη έπρεπε να αντιμετωπίσω την αγοραφοβία μου. Ευτυχώς, κρυμμένη πίσω από τον φακό μου, ένιωθα κάπως προστατευμένη.

Αναρωτιόμουν αν ένιωθε κάποια στοιχειώδη προστασία δίπλα στον συνήγορό του και ο Λαρς Κοχ. Ο πιλότος της πολεμικής αεροπορίας, ένστολος και σκυφτός, καθόταν στη θέση του κατηγορουμένου ακούγοντας τον Πρόεδρο του δικαστηρίου να εξιστορεί τα γεγονότα της 26ης Μαΐου στους ενόρκους: Ξεκινώντας από τη στιγμή που ο Κοχ πήρε την εντολή να απογειώσει το μαχητικό του αεροσκάφος για να βρεθεί πλάι στο υπό ομηρία επιβατικό της Lufthansa και καταλήγοντας στη στιγμή που πήρε την απόφαση να το καταρρίψει.

Γιατί 70.000 ζωές είναι σημαντικότερες από τις 164; Αυτό ήταν και το βασικό επιχείρημα της εισαγγελέως Νέλσον. Αφοσιωμένη στον σκοπό της, να στείλει τον πιλότο στη φυλακή με ποινή κάθειρξης αντίστοιχη της ανθρωποκτονίας 164 αθώων, πήγαινε πέρα-δώθε στους διαδρόμους της αίθουσας με τα χέρια ψηλά και ατάραχη όψη.

«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο συνήγορος υπεράσπισης, Μπίγκλερ και από πίσω του ο μάρτυρας υπεράσπισης, Λάουτερμπαχ και ο κατηγορούμενος, Λαρς Κοχ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO

Ο πανικός μου με είχε πια εγκαταλείψει για να τον διαδεχθεί ένας άλλος: Θα έριχνα κι εγώ τη ρουκέτα; Θα πάταγα το κουμπί;


Τη διέκοπτε μόνο ο Μπίγκλερ, ο συνήγορος του πιλότου που έθετε υπόψη των ενόρκων τη δύσκολη απόφαση που έπρεπε να πάρει ένας άνθρωπος ορκισμένος να προστατεύει την εθνική ασφάλεια. Ένα χρέος που ο πελάτης του ένιωσε πως έπρεπε να πληρώσει ακόμη και με το τίμημα της ζωής του ή/και της ελευθερίας του. Ο δικός του σκοπός δεν ήταν απλά να τον απαλλάξει από τις κατηγορίες αλλά να απαντήσει και σε μια σειρά από ηθικά ερωτήματα: Είναι 70.000 ζωές πιο σημαντικές από 164; Κι αν ναι, σε ποια περίπτωση; Και ποιος μπορεί να το αποφασίσει; Στα μαθηματικά, η αναλογία 70.000 έναντι 164 μοιάζει απλή. Μπροστά στον νόμο, όμως, το ζήτημα είναι πολύ πιο... kompliziert (περίπλοκο).

Σε αυτά τα ζητήματα κλήθηκε να απαντήσει και ο Λάουτερμπαχ, ένας ακόμη πιλότος της πολεμικής αεροπορίας.


Τον πλησίασα για να φωτογραφίσω τα παράσημα που βάραιναν το στήθος του όταν εκείνος εξηγούσε πως οι πιλότοι προετοιμάζονται μια ολόκληρη θητεία για να αντιμετωπίσουν καταστάσεις όπου το γενικό καλό απειλείται. Οι 70.000 ζωές, δηλαδή, των αθώων παρευρισκομένων στο γήπεδο Allianz Arena όπου ο τρομοκράτης είχε σκοπό να ρίξει το επιβατικό αεροσκάφος.

Ο πρόεδρος του δικαστηρίου με αγριοκοίταξε. Είχα πλησιάσει παράτολμα στο εδώλιο. Έφυγα προς τα πίσω και παραλίγο να σκοντάψω στη Μάιζερ, τη μάρτυρα κατηγορίας που ερχόταν να καταθέσει.

«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο Πρόεδρος του δικαστηρίου. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO


Η δική της μαρτυρία ήταν από την πλευρά των αθώων επιβατών του αεροσκάφους της Lufthansa. Ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους όχι από το χέρι του τρομοκράτη που την απειλούσε αλλά από το χέρι του πιλότου που είχε ορκιστεί να την προστατεύει.


Σιγή.

Ο Λαρς Κοχ σηκώθηκε. Ήταν η ώρα ν' απαντήσει κι εκείνος στις ερωτήσεις της εισαγγελέως αλλά και του συνηγόρου του. Αυτή η σιγή ήταν πιο τρομακτική από την αγοραφοβία μου. Οι 164 επιβάτες δεν ήταν αθώοι, είπε, αφού υπό τον έλεγχο των τρομοκρατών, μετατράπηκαν σε όπλο εναντίον 70.000 ανθρώπων.


Ο πανικός μου με είχε πια εγκαταλείψει για να τον διαδεχθεί ένας άλλος: Θα έριχνα κι εγώ τη ρουκέτα; Θα πάταγα το κουμπί;

(Όλα τα γεγονότα της δίκης είναι φανταστικά).

«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο συνήγορος Μπίγκλερ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο μάρτυρας Λάουτερμπαχ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο Λαρς Κοχ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Η εισαγγελέας Νέλσον. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο Λάπυτερμπαχ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Η Μάιζερ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο Πρόεδρος του δικαστηρίου. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Η εισαγγελέας. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο κατηγορούμενος. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης, Γιώργος Οικονόμου. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO

Info

Η πρεμιέρα του θεατρικού έργου «Terror» πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου σε αμφιθέατρο της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ, με «ενόρκους» τους φοιτητές. Η Εβίτα Σκουρλέτη κάλυψε φωτογραφικά κατ' αποκλειστικότητα τη δίκη.

Το δικαστικό θρίλερ «Terror» του Ferdinand von Schirach έρχεται από τις 21 Οκτωβρίου στο Θέατρο Αθηνών για να βάζει κάθε Δευτέρα και Τρίτη τους θεατές στη θέση των ενόρκων, ώστε να αποφασίζουν για την τελική έκβαση της δίκης.

Σκηνοθεσία Γιώργος Οικονόμου

Μετάφραση: Ευαγγελία A. Νάνου

Διασκευή: Μιρέλλα Παπαοικονόμου

Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης

Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου

Sound Design: Χρήστος Τριανταφύλλου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιώτα Δημητριάδη

Βοηθός Παραγωγής: Αλεξάνδρα Ξυδά

Παίζουν: Βασίλης Παλαιολόγος, Γιάννης Στεφόπουλος, Στέλιος Δημόπουλος, Βάσω Καβαλιεράτου, Κώστας Ανταλόπουλος, Νάνσυ Μπούκλη

Θέατρο Αθηνών (Βουκουρεστίου 10, 210 3312343)

Παραστάσεις από 21 Οκτωβρίου και κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων: 12-18 €

Προπώληση από την Ticket Master

Θέατρο
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Θέατρο / Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Περίπου στις 17:30 το απόγευμα του Σαββάτου τόλμησα να ανέβω στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να συμμετάσχω σε έναν αδιανόητο 24ωρο θεατρικό μαραθώνιο, πλάι στο θηρίο υποκριτικής που ονομάζεται Στεφανία Γουλιώτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Στο Σώμα της

Θέατρο / Ένα έργο στο Εθνικό Θέατρο για την περίοδο, την εμμηνόπαυση, την κλειτορίδα και τον γυναικείο αυνανισμό

Μαζί με άλλες 22 γυναίκες, η Ελένη Ευθυμίου, η Σοφία Ευτυχιάδου και η Νεφέλη Μαϊστράλη ανεβάζουν ένα έργο για ζητήματα που θεωρητικά μπορούν να συζητηθούν ανοιχτά, αλλά στην πραγματικότητα όχι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος Παπαδόπουλος: «Δεν μου αρέσει να φαίνομαι, κι ας κατέληξα να παίζω μπροστά σε κόσμο»

Θέατρο / Σπύρος Παπαδόπουλος: «Δεν μου αρέσει να φαίνομαι, κι ας κατέληξα να παίζω μπροστά σε κόσμο»

Παρά τις προσπάθειές του να το αποφύγει, μια σειρά από συμπτώσεις τον οδήγησε στο θέατρο. Οι «Απαράδεκτοι» δεν συνεχίστηκαν λόγω δικής του απόφασης, το «Στην υγειά μας, ρε παιδιά» σταμάτησε όταν κουράστηκε ψυχολογικά. Ο δημοφιλής κωμικός ηθοποιός είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Οι θρυλικοί Trocks στην Αθήνα για την επέτειο των 50 χρόνων της ομάδας τους

Χορός / Trocks: Η θρυλική και διαφορετική ομάδα μπαλέτου έρχεται στην Αθήνα

Άντρες χορευτές ντυμένοι με τουτού και πουέντ ερμηνεύουν μεγάλα κλασικά αλλά και μοντέρνα μπαλέτα, παρωδώντας τις πολύπλοκες χορογραφίες και τις παραξενιές των μπαλαρίνων της παλιάς, αλλά και της νέας, εποχής.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιώργος Καραμίχος: Αν δεν εκφράζουμε τα συναισθήματά μας, αρρωσταίνουμε 

Θέατρο / Γιώργος Καραμίχος: «Αν δεν εκφράζουμε τα συναισθήματά μας, αρρωσταίνουμε»

Στο θέατρο υποδύεται έναν συγγραφέα που επιστρέφει στον τόπο του για να δηλώσει ανοιχτά την ταυτότητά του στην οικογένειά του. Θα αλλάξει η ζωή και η πορεία των ανθρώπων που αγαπά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Alvin Ailey: Ο συναρπαστικός καλλιτέχνης που άλλαξε για πάντα τον σύγχρονο χορό

Χορός / Alvin Ailey: Ο συναρπαστικός καλλιτέχνης που άλλαξε για πάντα τον σύγχρονο χορό

Η ζωή, το έργο και η κληρονομιά του Alvin Ailey, του πρώτου μαύρου χορογράφου σύγχρονου χορού, παρουσιάζονται στην πρώτη μεγάλης κλίμακας μουσειακή έκθεση προς τιμήν του στο Whitney Museum of American Art.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ