Κωμωδίες που ξεχωρίζουν στα αθηναϊκά θέατρα

Κωμωδίες που ξεχωρίζουν στα αθηναϊκά θέατρα Facebook Twitter
Η Κατιάνα Μπαλανίκα μαζί με έναν θίασο νέων ηθοποιών στην παράσταση «Όποιος θέλει να χωρίσει... να σηκώσει το χέρι του!».
0

Το πρώτο θεατρικό έργο του Γιώργου Καπουτζίδη, στο οποίο συναντά ξανά την Κατιάνα Μπαλανίκα μαζί με έναν θίασο νέων ηθοποιών, παίζεται φέτος στο θέατρο Ήβη. Ο αγαπημένος δημιουργός γράφει και σκηνοθετεί το έργο Όποιος θέλει να χωρίσει... να σηκώσει το χέρι του!, μια γρήγορη, μοντέρνα κωμωδία, τοποθετημένη στο σήμερα, σε μια προσπάθεια να καταλάβουμε το αύριο που μας ξημερώνει.

• Τι πιστεύετε ότι μπορεί να κάνει μια χαριτωμένη σαρανταπεντάρα όταν ο «αγαπημένος» της σύζυγος την εγκαταλείπει μετά από είκοσι χρόνια έγγαμης ζωής, γεμάτα όρκους πίστης και αφοσίωσης; Ο Κοραής Δαμάτης σκηνοθετεί τον σπαρταριστό μονόλογο της Geraldine Aron στο έργο Το υπέροχό μου διαζύγιο, με τη Φαίδρα Δρούκα στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

• Ένας ζωγραφικός πίνακας, εξαιρετικά αφηρημένος, θα γίνει η αιτία να δοκιμαστεί για τα καλά η φιλία τριών ανδρών. Αυτή είναι η κεντρική ιδέα στην οποία βασίζεται μία από τις πιο επιτυχημένες κωμωδίες, το Art της Γιασμίνα Ρεζά, που επιστρέφει ανανεωμένο στο Μικρό Παλλάς. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Θοδωρής Αθερίδης, ο οποίος και πρωταγωνιστεί παρέα με τον Άλκη Κούρκουλο και τον Μιχάλη Οικονόμου.

Κωμωδίες που ξεχωρίζουν στα αθηναϊκά θέατρα Facebook Twitter
Art

• Η ανατρεπτική σατιρική κωμωδία του Μποστ, Μήδεια, συνεχίζεται για δεύτερη συνεχή περίοδο στο Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες, με τον Μάκη Παπαδημητρίου στον κεντρικό ρόλο της παιδοκτόνου μάνας. Μαζί του ένας θίασος αξιώσεων που σκηνοθετεί ο Νικορέστης Χανιωτάκης, ενώ τον ρόλο της καλόγριας Πόλυ κρατάει η Μίνα Αδαμάκη. Σημειωτέον ότι η μουσική της παράστασης είναι πρωτότυπη, ερμηνεύεται ζωντανά επί σκηνής από τους ηθοποιούς και φέρει την υπογραφή της Monika.

• H σπαρταριστή κωμωδία του André Roussin, Μάμα Ρόζα, με πρωταγωνιστές τη Βίκυ Σταυροπούλου και τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη και τον Κώστα Τσιάνο στη σκηνοθεσία, ανεβαίνει φέτος στο θέατρο Αλίκη. Το έργο La Mama παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Théâtre de la Madeleine στο Παρίσι, το 1957. Είναι βασισμένο στο μυθιστόρημα του Αντόνιο Μπρανκάτι Il Bell'Antonio και το 1960 μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο σε σκηνοθεσία του Μάουρο Μπολονίνι με τον τίτλο Ο ωραίος Αντόνιο.

Κωμωδίες που ξεχωρίζουν στα αθηναϊκά θέατρα Facebook Twitter
Μάμα Ρόζα

• Ο Ράφτης Κυριών, το διασημότερο έργο του Ζορζ Φεντό, είναι μια κλασική, εξαιρετικά απολαυστική κωμωδία, γεμάτη απρόοπτα, έξυπνο χιούμορ και καταιγιστική δράση. Μέσω της συζυγικής απιστίας σατιρίζονται η υποκρισία, τη σεμνοτυφία και τα μικροαστικά ήθη, δημιουργώντας την εικόνα της απόλυτης φάρσας. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιάννης Μπέζος, μία από τις ηθοποιούς του θιάσου είναι και η Ελένη Ουζουνίδου, ενώ την πρωτότυπη μουσική σύνθεση υπογράφει ο Φοίβος Δεληβοριάς. Στο Θέατρο Προσκήνιο.

 

Κωμωδίες που ξεχωρίζουν στα αθηναϊκά θέατρα Facebook Twitter
Ράφτης Κυριών

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ