Κωμωδίες που ξεχωρίζουν στα αθηναϊκά θέατρα

Κωμωδίες που ξεχωρίζουν στα αθηναϊκά θέατρα Facebook Twitter
Η Κατιάνα Μπαλανίκα μαζί με έναν θίασο νέων ηθοποιών στην παράσταση «Όποιος θέλει να χωρίσει... να σηκώσει το χέρι του!».
0

Το πρώτο θεατρικό έργο του Γιώργου Καπουτζίδη, στο οποίο συναντά ξανά την Κατιάνα Μπαλανίκα μαζί με έναν θίασο νέων ηθοποιών, παίζεται φέτος στο θέατρο Ήβη. Ο αγαπημένος δημιουργός γράφει και σκηνοθετεί το έργο Όποιος θέλει να χωρίσει... να σηκώσει το χέρι του!, μια γρήγορη, μοντέρνα κωμωδία, τοποθετημένη στο σήμερα, σε μια προσπάθεια να καταλάβουμε το αύριο που μας ξημερώνει.

• Τι πιστεύετε ότι μπορεί να κάνει μια χαριτωμένη σαρανταπεντάρα όταν ο «αγαπημένος» της σύζυγος την εγκαταλείπει μετά από είκοσι χρόνια έγγαμης ζωής, γεμάτα όρκους πίστης και αφοσίωσης; Ο Κοραής Δαμάτης σκηνοθετεί τον σπαρταριστό μονόλογο της Geraldine Aron στο έργο Το υπέροχό μου διαζύγιο, με τη Φαίδρα Δρούκα στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

• Ένας ζωγραφικός πίνακας, εξαιρετικά αφηρημένος, θα γίνει η αιτία να δοκιμαστεί για τα καλά η φιλία τριών ανδρών. Αυτή είναι η κεντρική ιδέα στην οποία βασίζεται μία από τις πιο επιτυχημένες κωμωδίες, το Art της Γιασμίνα Ρεζά, που επιστρέφει ανανεωμένο στο Μικρό Παλλάς. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Θοδωρής Αθερίδης, ο οποίος και πρωταγωνιστεί παρέα με τον Άλκη Κούρκουλο και τον Μιχάλη Οικονόμου.

Κωμωδίες που ξεχωρίζουν στα αθηναϊκά θέατρα Facebook Twitter
Art

• Η ανατρεπτική σατιρική κωμωδία του Μποστ, Μήδεια, συνεχίζεται για δεύτερη συνεχή περίοδο στο Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες, με τον Μάκη Παπαδημητρίου στον κεντρικό ρόλο της παιδοκτόνου μάνας. Μαζί του ένας θίασος αξιώσεων που σκηνοθετεί ο Νικορέστης Χανιωτάκης, ενώ τον ρόλο της καλόγριας Πόλυ κρατάει η Μίνα Αδαμάκη. Σημειωτέον ότι η μουσική της παράστασης είναι πρωτότυπη, ερμηνεύεται ζωντανά επί σκηνής από τους ηθοποιούς και φέρει την υπογραφή της Monika.

• H σπαρταριστή κωμωδία του André Roussin, Μάμα Ρόζα, με πρωταγωνιστές τη Βίκυ Σταυροπούλου και τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη και τον Κώστα Τσιάνο στη σκηνοθεσία, ανεβαίνει φέτος στο θέατρο Αλίκη. Το έργο La Mama παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Théâtre de la Madeleine στο Παρίσι, το 1957. Είναι βασισμένο στο μυθιστόρημα του Αντόνιο Μπρανκάτι Il Bell'Antonio και το 1960 μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο σε σκηνοθεσία του Μάουρο Μπολονίνι με τον τίτλο Ο ωραίος Αντόνιο.

Κωμωδίες που ξεχωρίζουν στα αθηναϊκά θέατρα Facebook Twitter
Μάμα Ρόζα

• Ο Ράφτης Κυριών, το διασημότερο έργο του Ζορζ Φεντό, είναι μια κλασική, εξαιρετικά απολαυστική κωμωδία, γεμάτη απρόοπτα, έξυπνο χιούμορ και καταιγιστική δράση. Μέσω της συζυγικής απιστίας σατιρίζονται η υποκρισία, τη σεμνοτυφία και τα μικροαστικά ήθη, δημιουργώντας την εικόνα της απόλυτης φάρσας. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιάννης Μπέζος, μία από τις ηθοποιούς του θιάσου είναι και η Ελένη Ουζουνίδου, ενώ την πρωτότυπη μουσική σύνθεση υπογράφει ο Φοίβος Δεληβοριάς. Στο Θέατρο Προσκήνιο.

 

Κωμωδίες που ξεχωρίζουν στα αθηναϊκά θέατρα Facebook Twitter
Ράφτης Κυριών

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα τετραήμερο με ψηφιακή και αναλογική τέχνη στη Νέα Υόρκη

Αποστολή στη Νέα Υόρκη / «Ο καλλιτέχνης δεν χρειάζεται να αποδείξει ότι είναι πιο έξυπνος από το AI, αλλά ότι μπορεί να γίνει πιο δημιουργικός»

Η LiFO παρακολούθησε τέσσερα έργα ψηφιακής τέχνης και χορού με τα οποία το Ίδρυμα Ωνάση και η πλατφόρμα Onassis ONX συμμετείχαν στο φημισμένο νεοϋορκέζικο φεστιβάλ «Under the radar».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
O οdy icons τραγουδάει Λαπαθιώτη σε μια παράσταση του Γιάννη Σκουρλέτη και της bijoux de kant

Θέατρο / «Ο Λαπαθιώτης έφερνε τη νύχτα μέσα στη μέρα, κάτι που σήμερα αποκαλούμε "κουίρ"»

Ο περφόρμερ και δημιουργός της αβανγκάρντ μουσικής οdy icons ερμηνεύει ποιήματα του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη μελοποιημένα από τον Χρίστο Θεοδώρου στη νέα παράσταση της bijoux de kant.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Θέατρο / Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα «Το Συνέδριο για το Ιράν» του Βιριπάγιεφ, έναν ιδιότυπο αγώνα λόγου που είναι σμιλεμένος σκηνοθετικά με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην μοιάζει με ακαδημαϊκή «εισήγηση».
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Θέατρο / «Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Τριάντα χρόνια μετά το εκρηκτικό ντεμπούτο της στη θεατρική σκηνή με το έργο «Blasted», συνάδελφοι και συνεργάτες της σπουδαίας συγγραφέως μιλάνε για την ίδια και το έργο της.
THE LIFO TEAM
Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Portraits 2025 / Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Εδώ και δέκα χρόνια ο Χρήστος Παπαδόπουλος χορογραφεί εικόνες γαλήνιες ή ανησυχητικές, με το μινιμαλιστικό του λεξιλόγιο να εκφράζει τη δύναμη της ανθρώπινης επαφής, την προσωπική ελευθερία στη συνθήκη της κοινής εμπειρίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζαβαλάς Καρούσος: Η θυελλώδης ζωή του ηθοποιού που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Τζαβαλάς Καρούσος: Ο ηθοποιός που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Ηθοποιός, μεταφραστής, αγωνιστής της αριστεράς, ο Τζαβαλάς Καρούσος που πέθανε σαν σήμερα το 1969 είχε ως στόχο του τη βελτίωση της ζωής των συνανθρώπων του και τη δικαίωση του καθημερινού τους μόχθου μέσα από τον σοσιαλισμό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Το "δημοφιλής" είναι ό,τι πιο προσβλητικό έχουν πει για μένα»

Portraits 2025 / Η Ελένη Ράντου κάνει το πάρτυ της ζωής της. Και στο τέλος ξεσπά σε λυγμούς.

Με την παράσταση-φαινόμενο «Το πάρτυ της ζωής μου» η Ελένη Ράντου ξετυλίγει με χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια πενήντα χρόνια «τραυμάτων» με φόντο τη μεταπολιτευτική Ελλάδα και αναζητά τους λόγους που αξίζει να ζεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ