ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter

«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής

0

Ο Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, ο «πάπας της γαλλικής νουβέλ βαγκ», είναι σίγουρα ένας από τους κορυφαίους και πιο αυτοβιογραφικούς δημιουργούς στην ιστορία του σινεμά. Όπως είχε γράψει ο κριτικός κινηματογράφου Ντέιβιντ Πάρκινσον, οι ταινίες του είναι «γεμάτες από αναφορές σε ταινίες, βιβλία, συνθέσεις και πίνακες ζωγραφικής, αλλά επίσης κι από ανθρώπους, μέρη και πολιτικές ιδέες που έχουν διαμορφώσει την προσωπικότητα και την ψυχοσύνθεση του». Ο ίδιος ο 89χρονος σκηνοθέτης είχε πει κάποτε ότι «μια ταινία θα πρέπει να έχει αρχή, μέση και τέλος αλλά όχι απαραίτητα μ' αυτή τη σειρά», ζητώντας –απαιτώντας μάλλον– από τους θεατές να συμμετέχουν στο έργο του και όχι απλά να κάθονται να απολαμβάνουν ένα προκαθορισμένο προϊόν.

Μ' αυτή την αντίληψη φαίνεται να προσέγγισε και την συνεργασία του με το Ίδρυμα Prada στο Μιλάνο για ένα πρότζεκτ που έχει τίτλο "Le Studio d'Orphée" (Το Στούντιο του Ορφέα). Αντί να παρουσιάσει απλώς μια έκθεση με βάση την δημιουργική του πρακτική, ο Γκοντάρ αποφάσισε να μεταφέρει το ιδανικό δημιουργικό του σύμπαν στο χώρο του Ιδρύματος έτσι ώστε να δώσει τη δυνατότητα στο κοινό να το «κατοικήσει», προσωρινά έστω.

Αντί να παρουσιάσει απλώς μια έκθεση με βάση την δημιουργική του πρακτική, ο Γκοντάρ αποφάσισε να μεταφέρει το ιδανικό δημιουργικό του σύμπαν στο χώρο του Ιδρύματος έτσι ώστε να δώσει τη δυνατότητα στο κοινό να το "κατοικήσει", προσωρινά έστω.

Δημιούργησε έτσι ένα ατελιέ, όπως προτιμά να το αποκαλεί («ένα στούντιο ηχογραφήσεων και μοντάζ, αλλά συγχρόνως ένα μέρος για να εργάζεσαι αλλά και για να ζεις»), στο οποίο περιλαμβάνονται πάσης φύσεως μηχανισμοί απαραίτητοι στην δημιουργία και την επεξεργασία κινηματογραφικού υλικού. Συγχρόνως όμως, ο χώρος θυμίζει ένα εξαιρετικά καλαίσθητο διαμέρισμα με έπιπλα, χαλιά, αξεσουάρ, έργα τέχνης, βιβλία και άλλα προσωπικά αντικείμενα δικής του επιλογής.

Οι επισκέπτες στο προσωπικό αυτό σύμπαν του μεγάλου σκηνοθέτη, έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν εκεί την πιο πρόσφατη ταινία του («Το βιβλίο των εικόνων», 2018) καθώς και εννέα ταινίες μικρού μήκους που γύρισε από το 1993 ως το 2008. Το «Στούντιο του Ορφέα» άνοιξε τις πόρτες του πριν από μερικές μέρες και θα είναι ανοιχτό για το κοινό του Fondazione Prada από Τετάρτη ως Δευτέρα μεταξύ 1 μ.μ. και 7 μ.μ., αλλά όσοι επιθυμούν να το επισκεφτούν, θα πρέπει προηγουμένως να κάνουν κράτηση επιδεικνύοντας το εισιτήριο εισόδου τους στο Ίδρυμα.

«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
Design
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM