«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter

«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής

0

Ο Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, ο «πάπας της γαλλικής νουβέλ βαγκ», είναι σίγουρα ένας από τους κορυφαίους και πιο αυτοβιογραφικούς δημιουργούς στην ιστορία του σινεμά. Όπως είχε γράψει ο κριτικός κινηματογράφου Ντέιβιντ Πάρκινσον, οι ταινίες του είναι «γεμάτες από αναφορές σε ταινίες, βιβλία, συνθέσεις και πίνακες ζωγραφικής, αλλά επίσης κι από ανθρώπους, μέρη και πολιτικές ιδέες που έχουν διαμορφώσει την προσωπικότητα και την ψυχοσύνθεση του». Ο ίδιος ο 89χρονος σκηνοθέτης είχε πει κάποτε ότι «μια ταινία θα πρέπει να έχει αρχή, μέση και τέλος αλλά όχι απαραίτητα μ' αυτή τη σειρά», ζητώντας –απαιτώντας μάλλον– από τους θεατές να συμμετέχουν στο έργο του και όχι απλά να κάθονται να απολαμβάνουν ένα προκαθορισμένο προϊόν.

Μ' αυτή την αντίληψη φαίνεται να προσέγγισε και την συνεργασία του με το Ίδρυμα Prada στο Μιλάνο για ένα πρότζεκτ που έχει τίτλο "Le Studio d'Orphée" (Το Στούντιο του Ορφέα). Αντί να παρουσιάσει απλώς μια έκθεση με βάση την δημιουργική του πρακτική, ο Γκοντάρ αποφάσισε να μεταφέρει το ιδανικό δημιουργικό του σύμπαν στο χώρο του Ιδρύματος έτσι ώστε να δώσει τη δυνατότητα στο κοινό να το «κατοικήσει», προσωρινά έστω.

Αντί να παρουσιάσει απλώς μια έκθεση με βάση την δημιουργική του πρακτική, ο Γκοντάρ αποφάσισε να μεταφέρει το ιδανικό δημιουργικό του σύμπαν στο χώρο του Ιδρύματος έτσι ώστε να δώσει τη δυνατότητα στο κοινό να το "κατοικήσει", προσωρινά έστω.

Δημιούργησε έτσι ένα ατελιέ, όπως προτιμά να το αποκαλεί («ένα στούντιο ηχογραφήσεων και μοντάζ, αλλά συγχρόνως ένα μέρος για να εργάζεσαι αλλά και για να ζεις»), στο οποίο περιλαμβάνονται πάσης φύσεως μηχανισμοί απαραίτητοι στην δημιουργία και την επεξεργασία κινηματογραφικού υλικού. Συγχρόνως όμως, ο χώρος θυμίζει ένα εξαιρετικά καλαίσθητο διαμέρισμα με έπιπλα, χαλιά, αξεσουάρ, έργα τέχνης, βιβλία και άλλα προσωπικά αντικείμενα δικής του επιλογής.

Οι επισκέπτες στο προσωπικό αυτό σύμπαν του μεγάλου σκηνοθέτη, έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν εκεί την πιο πρόσφατη ταινία του («Το βιβλίο των εικόνων», 2018) καθώς και εννέα ταινίες μικρού μήκους που γύρισε από το 1993 ως το 2008. Το «Στούντιο του Ορφέα» άνοιξε τις πόρτες του πριν από μερικές μέρες και θα είναι ανοιχτό για το κοινό του Fondazione Prada από Τετάρτη ως Δευτέρα μεταξύ 1 μ.μ. και 7 μ.μ., αλλά όσοι επιθυμούν να το επισκεφτούν, θα πρέπει προηγουμένως να κάνουν κράτηση επιδεικνύοντας το εισιτήριο εισόδου τους στο Ίδρυμα.

«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
Design
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
 Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Design / Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος, επικεφαλής του γραφείου Potiropoulos+Partners Architecture, μας ξεναγεί στο νέο του πρότζεκτ το οποίο θυμίζει τοπίο πριν από τη μεγάλη αστικοποίηση, με τη φύση πανταχού παρούσα
THE LIFO TEAM
H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.