Ομάδα Projector

Ομάδα Projector Facebook Twitter
0

Δυο νέοι καλλιτέχνες που συναντήθηκαν κι έδεσαν αμέσως, καθώς τους απασχολούσαν οι ίδιες θεατρικές επιλογές, ο σκηνοθέτης Ανέστης Αζάς και ο ηθοποιός Πρόδρομος Τσινικόρης, ετοιμάζουν με το σχήμα που έχει ιδρύσει ο πρώτος, την Ομάδα Projector, μια παράσταση με τον τίτλο Επίδαυρος, Ένα ντοκιμαντέρ. Επηρεασμένοι από τους Rimini Protokoll, με τους οποίους συνεργάστηκαν πριν από δύο χρόνια για την παράσταση Ο Προμηθέας στην Αθήνα, αποφάσισαν ότι το reality theater, με «πραγματικούς» ανθρώπους να υποδύονται την ιδιότητά τους στη σκηνή, τους αντιπροσώπευε πλήρως. Έτσι, συμμετείχαν πέρσι στο Φεστιβάλ με εργαζόμενους στον ΟΣΕ στον κύκλο «Πολεοδομίες». Φέτος, στη Μικρή Επίδαυρο, στις 27 και 28 Ιουλίου, θα αποπειραθούν να κάνουν μια αναδρομή στην ιστορία των Επιδαυρίων μέσα από αφηγήσεις ανθρώπων της περιοχής που ζουν τον θεσμό από την έναρξή του, το 1954. Ο Ανέστης Αζάς εξηγεί: «Μέσα από την ιστορία του θεσμού αφηγούμαστε την ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας, φιλτραρισμένη μέσα από γεγονότα και παραστάσεις. Το Φεστιβάλ ξεκίνησε μετά τον Εμφύλιο, σε μια διαλυμένη χώρα, από τον ΕΟΤ αρχικά, με σκοπό την τουριστική προβολή της χώρας και την καλλιτεχνική εξέλιξή της». Ο Πρόδρομος Τσινικόρης προσθέτει: «Το ’54 δεν υπήρχαν στην περιοχή ούτε ξενοδοχεία, ούτε εστιατόρια, ούτε καν ρεύμα. Για δυόμισι μήνες κάθε καλοκαίρι δύο χωριά, το Λυγουριό και η Παλιά Επίδαυρος, παραχωρούσαν τα σπίτια τους, τα κρεβάτια τους, μαγείρευαν για τους
καλλιτέχνες του Εθνικού. Κάποιοι από αυτούς, όσοι ζουν κι έχουν αναμνήσεις, θα αφηγηθούν τις μνήμες τους, παράλληλα με την προβολή αρχειακού υλικού. Ο καθένας θα λέει αυτά που έζησε από τη δική του σκοπιά». Μαζί με τους ντόπιους θα συμμετέχουν και κάποιοι ηθοποιοί-έκπληξη, οι οποίοι θα αναφερθούν σε εμβληματικές παραστάσεις, ενώ θα γίνει και ειδική μνεία σε προκλητικές παραστάσεις που δημιούργησαν σάλο. Ένα «ντοκιμαντέρ» με τη δραματικότητα της ζωντανής σύνδεσης με το παρελθόν.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ