H υποβρύχια παράσταση χορού της Αποστολίας Παπαδαμάκη

H υποβρύχια παράσταση χορού της Αποστολίας Παπαδαμάκη Facebook Twitter
Δεν θέλουμε να κάνουμε ένα υποβρύχιο σόου, δεν είμαστε το Cirque du Soleil, ούτε οι ακροβάτες της Kίνας...
0

Πριν από δύο χρόνια, σε μια βάρκα στην Ανάβυσσο, η Αποστολία Παπαδαμάκη συναντήθηκε με μια Γαλλίδα χορογράφο. Η Σοφί Μπουλμπουγιάν ζούσε τότε μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας με την οικογένειά της και η βόλτα αυτή για fun dive γέννησε μια φιλία αλλά και μια ιδέα: να γίνει μια παράσταση κάτω από το νερό. Έτσι περίπου γεννήθηκε το Drops of Breath. Δεκατέσσερις χορευτές κάτω από το νερό, εξ αυτών τρεις με αναπηρία, τέσσερα παιδιά ηλικίας 12-14 ετών, χορευτές που εκπαιδεύτηκαν ώστε να γίνουν δύτες και δύτες που εκπαιδεύτηκαν να γίνουν χορευτές, παρουσιάζουν μια χορογραφία της οποίας η βασική ιδέα είναι η επιστροφή στη μήτρα, τη θάλασσα στη συγκεκριμένη περίπτωση, και στην αναγέννηση, χωρίς το βάρος του υπάρχοντος παρελθόντος μας.


Η Αποστολία Παπαδαμάκη μεγάλωσε μπροστά στη θάλασσα, μέσα στο νερό, στην Αλεξανδρούπολη. Και όταν άρχισε χορό, έψαχνε πάντα έναν τρόπο που στη γη θα είχε την ελευθερία που υπάρχει κάτω από το νερό, χωρίς βαρύτητα. Όταν ξεκίνησε να κάνει καταδύσεις, ανακάλυψε ότι κάτω από το νερό υπάρχει ένα σύμπαν ασύλληπτο και άγνωστο, μια νομοτέλεια στην οποία έπρεπε να υποταχθεί, γιατί στην κατάδυση πρέπει να συμβαδίσεις με τους νόμους του υποβρύχιου σύμπαντος.


«Καθόλου βία, ήρεμη αναπνοή, όχι γρήγορες κινήσεις. Αν κάτσεις εσύ ήσυχος, το ψάρι θα έρθει και θα σε κοιτάξει στα μάτια» λέει η Αποστολία Παπαδαμάκη. «Αρχίζεις, λοιπόν, να νιώθεις μια απέραντη ευγνωμοσύνη και μια απέραντη αγάπη γι' αυτό που λέγεται φυσικό περιβάλλον και κάτω από το νερό δεν έχει ακόμα διαταραχθεί, όσο στην επιφάνεια της γης. Το μόνο που ακούς είναι η αναπνοή σου, ένας κόσμος απολύτως αρμονικός στη σιωπή, και κάθε θόρυβος, ακόμα και μιας βάρκας, μοιάζει με ξένο σώμα».

Είμαστε όλοι ένα. Από τον πρωθυπουργό της χώρας μέχρι τον άστεγο, είμαστε φτιαγμένοι από την ίδια σύσταση, 70% νερό.


Η έτερη χορογράφος Σοφί Μπουλμπουγιάν στον χορό έχει ασχοληθεί με άτομα με αναπηρία. Πιστεύει στην ισοτιμία και την απασχολεί το ότι δεν μπορούμε όλοι οι άνθρωποι να έχουμε τις ίδιες δυνατότητες. Αυτή ακριβώς υπάρχει κάτω από το νερό. Τρανταχτό παράδειγμα, η περίπτωση της Ειρήνης Κουρούβανη. Χορεύτρια χωρίς πόδια, πρωταθλήτρια Ελλάδας στην ιστιοπλοΐα, στάθηκε κάτω από το νερό για πρώτη φορά στη ζωή της αιωρούμενη στον κάθετο άξονα. Στη γη η Ειρήνη δεν έχει μπορέσει να σταθεί ποτέ στον κάθετο άξονα.

H υποβρύχια παράσταση χορού της Αποστολίας Παπαδαμάκη Facebook Twitter
Αρχίζεις, λοιπόν, να νιώθεις μια απέραντη ευγνωμοσύνη και μια απέραντη αγάπη γι' αυτό που λέγεται φυσικό περιβάλλον και κάτω από το νερό δεν έχει ακόμα διαταραχθεί, όσο στην επιφάνεια της γης...


Αυτή η τρελή ιδέα δεν ήταν αρκετή για την Αποστολία Παπαδαμάκη. «Δεν θέλουμε να κάνουμε ένα υποβρύχιο σόου, δεν είμαστε το Cirque du Soleil, ούτε οι ακροβάτες της Kίνας» λέει. «Πιστεύουμε ότι η βιωματική εμπειρία της κίνησης, είτε κάτω από το νερό, είτε έξω, αποφέρει τεράστια θετικά αποτελέσματα και στους ανθρώπους με αναπηρία και στους ανθρώπους χωρίς αναπηρία. Ζούμε μια εποχή κατεξοχήν εγκεφαλική, όπου παγκόσμια πλέον έχει τεθεί ένα ερώτημα για το πώς θα συνεχίσουμε να ζούμε. Θα ξαναγυρίσουμε στο σώμα; Θα το συμπεριλάβουμε, μαζί με τα συναισθήματα, στη ζωή μας;


Ξεκινήσαμε μια μεγάλη διαδικασία και απευθυνθήκαμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση για μια μεγαλύτερη ομπρέλα που λέγεται "Υποβρύχια καρδιά της Μεσογείου", με κορυφαία εκδήλωση την υποβρύχια παράσταση αλλά και εκπαιδευτικά προγράμματα. Το πρότζεκτ εγκρίθηκε έβδομο ανάμεσα σε 360 άλλα σε μια Ελλάδα που κανένας δεν της έχει εμπιστοσύνη, με τη στήριξη της Γαλλίδας χορογράφου και της ομάδας της στη Γαλλία και της Κύπριας χορογράφου Λίας Χαράκη».

Το θέμα που με απασχολεί σε όλα μου τα έργα είναι ο έρωτας, η γέννηση και ο θάνατος. Σκεφτήκαμε ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτως κοινωνικής προέλευσης, αρτιμέλειας, προερχόμαστε από μια μήτρα. Όλοι έχουμε βιώσει την εμπειρία του να επιπλέουμε στο νερό.


Αυτό που κάνει στην ουσία παγκόσμια την πρεμιέρα είναι ότι για πρώτη φορά γίνεται υποβρύχια παράσταση σε ανοιχτή θάλασσα. Την παράσταση μπορεί να τη δει κανείς με τρεις τρόπους: ο πρώτος είναι να καταδυθεί και να τη δει υποβρυχίως. Το δεύτερο είδος κοινού θα τη βλέπει με μάσκα και βατραχοπέδιλα πανοραμικά, στα έξι μέτρα βάθος. Και στην τρίτη κατηγορία θα είναι αυτοί που θέλουν να μείνουν στεγνοί, στο γκαζόν του Grecotel Cape Σούνιο, μπροστά στη θάλασσα, και θα παρακολουθούν σαν μέσα από οθόνη. Οι θεατές από την ακτή θα βλέπουν και όλη την προετοιμασία και την πομπή των χορευτών μέσα από έναν θαλάσσιο διάδρομο προς τον βυθό.

H υποβρύχια παράσταση χορού της Αποστολίας Παπαδαμάκη Facebook Twitter
Το μόνο που ακούς είναι η αναπνοή σου, ένας κόσμος απολύτως αρμονικός στη σιωπή, και κάθε θόρυβος, ακόμα και μιας βάρκας, μοιάζει με ξένο σώμα...


Ένα υποβρύχιο σκηνικό έχει κατασκευαστεί στον βυθό, με κορδέλες που προσομοιάζουν σε αρχαίες κολόνες και δημιουργούν ένα αρχαίο ελληνικό αμφιθέατρο όπου ειδικές θέσεις έχουν στηθεί ημικυκλικά. Οι δύο χορογράφοι διάλεξαν αυτό το κυκλικό σχήμα, το ιδανικό αμφιθέατρο που ενώνει κοινό και ηθοποιούς ή χορευτές και τα κάνει όλα ένα σύμπαν. Ταυτόχρονα, θα υπάρχει μουσική κάτω από το νερό που θα ακούγεται από ειδικά υποβρύχια ηχεία. Ένας εντυπωσιακός τοίχος από φυσαλίδες θα δημιουργεί ένα φυσικό τείχος γι' αυτούς που παρακολουθούν με μάσκες και βατραχοπέδιλα.


«Το νερό είναι η αρχή των πάντων» λέει η Αποστολία Παπαδαμάκη. «Το θέμα που με απασχολεί σε όλα μου τα έργα είναι ο έρωτας, η γέννηση και ο θάνατος. Σκεφτήκαμε ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτως κοινωνικής προέλευσης, αρτιμέλειας, προερχόμαστε από μια μήτρα. Όλοι έχουμε βιώσει την εμπειρία του να επιπλέουμε στο νερό. Η θάλασσα είναι για εμάς η μεγάλη μήτρα. Στην ουσία καλούμε στην παράσταση τους χορευτές να ξαναβιώσουν τη γέννησή τους και να μεγαλώσουν ξανά με διαφορετικές αξίες απ' ό,τι τώρα, μαζί με τη φοβερή αίσθηση της ελευθερίας, της μη βαρύτητας και των απέραντων αισθητηριακών εμπειριών, ακόμα και όταν το βλέπεις. Επίσης, το ότι είμαστε όλοι ένα. Από τον πρωθυπουργό της χώρας μέχρι τον άστεγο, είμαστε φτιαγμένοι από την ίδια σύσταση, 70% νερό. Επίσης, ότι τα κύτταρά μας φέρνουν μια μνήμη που πάει πολύ πίσω. Αυτό με ενδιαφέρει ως βίωμα. Το να κάνω μια εντυπωσιακή παράσταση κάτω από το νερό ειλικρινά δεν μου λέει τίποτα. Η ικανότητα της πλευστότητας είναι μια ολόκληρη φιλοσοφία, αυτό αναζητώ. Την ελευθερία της αναπνοής, του αέρα που πάντα κυκλοφορεί, μας δίνει ζωή και δεν μπορεί κανείς να μας στερήσει σε όποια κατάσταση, κοινωνική, πολιτική, ζούμε το σήμερα».

H υποβρύχια παράσταση χορού της Αποστολίας Παπαδαμάκη Facebook Twitter
H υποβρύχια παράσταση χορού της Αποστολίας Παπαδαμάκη Facebook Twitter
H υποβρύχια παράσταση χορού της Αποστολίας Παπαδαμάκη Facebook Twitter

Info
Διαβάστε περισσότερα για την παράσταση Drops of breath www.dropsofbreath.com

https://www.kickstarter.com/projects/254857582/drops-of-breath

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ