Φύλακες του Γαλαξία (Guardians of the Galaxy)

Φύλακες του Γαλαξία (Guardians of the Galaxy) Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Τζέιμς Γκαν

Πρωταγωνιστούν: Κρις Πρατ, Μπράντλει Κούπερ, Βιν Ντίζελ, Ζόι Σαλντάνα, Γκλεν Κλόουζ, Μπενίσιο Ντελ Τόρο

Βαθμολογία: 2,5/5

Ο Πίτερ Κουίλ, ένας αυθάδης τυχοδιώκτης, βρίσκεται στο στόχαστρο ενός αδυσώπητου κυνηγητού, όταν κλέβει μια μυστηριώδη ουράνια σφαίρα, την οποία εποφθαλμιά ο πανίσχυρος κακός Ρόναν. Για να γλιτώσει, αναγκάζεται να συμμαχήσει με ένα μάτσο απροσάρμοστους – τον Ρόκετ, ένα οπλισμένο ρακούν, τον Γκρουτ, ένα ανθρωποειδές που μοιάζει με δέντρο, την ολέθρια και αινιγματική Γκαμόρα και τον διψασμένο για εκδίκηση Ντραξ. Η απειλητική δύναμη της ουράνιας σφαίρας και το κακό που μπορεί να επιφέρει στο σύμπαν απαιτούν την άμεση συσπείρωση αυτής της ομάδας άσχετων μεταξύ τους ηρώων.

Η Marvel ανοίγει καινούργιο «μαγαζί» με του Φύλακες του Γαλαξία: η διαφορά τους από τους Εκδικητές, σε τόνο και χαρακτήρες, σε συνδυασμό με την αποτελεσματικότητα της σύλληψης και της εκτέλεσης της ταινίας, εγγυάται συνέχειες, λίαν συντόμως. Αυτό δεν σημαίνει αναγκαστικά πως ξαφνικά επήλθε ρήξη με τη γενικότερη εικόνα των υπερηρώων όπως τους έχουμε γνωρίσει την τελευταία δεκαετία. Ευτυχώς, όμως, οι Φύλακες διαθέτουν ευπρόσδεκτη ζεστασιά και ομαδικό χιούμορ, που με την εξαίρεση του Iron Man, και πιο συγκεκριμένα του Ρόμπερτ Ντάουνι (αναντικατάστατου, όπως ομολογεί και η ίδια η Marvel), λείπουν από τις μηχανικές, κουραστικές περιπέτειες που ξεπατίκωναν ενδοαναφορικά κλισέ και τετριμμένα storylines.

Τον χορό σέρνει ο πρωταγωνιστής, ο Πίτερ Κουίλ, ο οποίος έχει χάσει τη μητέρα του από καρκίνο, απήχθη μικρός από ένα διαστημόπλοιο, και βρίσκει τον μπελά του όταν τον κυνηγάει ο υπερκακός Ρόναν, για να του αποσπάσει μια ουράνια σφαίρα με τρομακτικές δυνάμεις. Όχι πως ο Κουίλ είναι εντελώς αθώος: καιροσκόπος και τυχοδιώκτης, μοιάζει με μεταπράτη μια διαγαλαξιακής, αχανούς κοινότητας που δεν έχει μπέσα ή κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα, εκτός αν του πειράξουν το κασετόφωνο με τη μουσική που άκουγε η πολυαγαπημένη του μητέρα. Θυμίζει έντονα τον Χαν Σόλο/Χάρισον Φορντ – ένας αβίαστα σέξι, όσα-πάνε-κι-όσα-έλθουν τύπος, που δεν θέλει να στεριώσει πουθενά, να δεσμευτεί με κανέναν, προφανώς για να μην ξαναπληγωθεί. Η συνάθροιση μιας ομάδας αταίριαστων, που είναι και απροσάρμοστοι, μαζί με την ελαφριά προσέγγιση της όπερας του Διαστήματος, παραπέμπει χωρίς περιστροφές στον Πόλεμο των Άστρων του 1977, με ρετρό διάθεση και συνείδηση της κινηματογραφικής μυθολογίας του είδους. Ας μην ξεχνάμε πως ο Τζορτζ Λούκας ανέστησε ένα είδος που είχε περάσει προ πολλού το στάδιο της παρακμής αλλά και του ρεβιζιονισμού, με εξαιρετικά μεταγενέστερα δείγματα, όπως το 2001 και το Σολάρις, αλλά απογυμνωμένα από τη χαρά και τον ενθουσιασμό. Η χαρακτήρες της Marvel έπιασαν τόπο βρίσκοντας ευρύ κοινό, αλλά άρχισαν να παίρνουν τον εαυτό τους σοβαρότερα απ' ό,τι τους αναλογεί. Και τώρα, οι Φύλακες του Γαλαξία αποκαθιστούν την τάξη με ένα κανονικό μείγμα κομίστικου DNA και ανθρώπινης ευαισθησίας, ενώνοντας τον Κουίλ, την επιθετική και δυσανάγνωστη Γκαμόρα, τον μονοκόμματο κι εκδικητικό Ντραξ, ένα οπλισμένο ρακούν κι ένα ανθρωποειδές δέντρο, που το μόνο που αρθρώνει είναι «Με λένε Γκρουτ», σε μια ελεύθερη παραλλαγή των 3 ηρώων του Star Wars και των C3PO και Τζουμπάκα, αλλά χωρίς τις ενδοοικογενειακές επιπλοκές.

Οι Φύλακες του Γαλαξία βλέπονται ευχάριστα και κυρίως με ανακούφιση μετά τη θορυβώδη επαναληπτικότητα στην οποία περιέπεσε το στούντιο, αλλά η πλοκή δεν παύει να ανοίγει πολλά μέτωπα και να αδυνατίζει, βρίσκοντας εύλογο καταφύγιο σε ειδικά εφέ, όσο η κλιμάκωση το επιτάσσει. Ο Κρις Πρατ είναι ιδανική επιλογή, ενώ ο Μπενίσιο ντελ Τόρο και η Γκλεν Κλόουζ μένουν, περιέργως, αναξιοποίητοι.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

Οθόνες / Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

«Αν δεν ξέρεις το όνομα Keyser Söze, τότε έχεις ένα σοβαρό κινηματογραφικό κενό» - Είναι δυνατόν μια συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων να μην ξέρει από ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα και σασπένς; Αποκλείεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
CHECK Gene Hackman 1930-2025

Απώλειες / Τζιν Χάκμαν (1930-2025): Ο πιο ευαίσθητος σκληρός του αμερικανικού σινεμά

Ήθελε να τον θυμούνται ως τίμιο ηθοποιό, που έντυσε με ειλικρίνεια τους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Ο Τζιν Χάκμαν πέτυχε πολύ περισσότερα, αφού κατάφερε να γίνει ο σπουδαιότερος καρατερίστας του αμερικανικού σινεμά από την εποχή του Σπένσερ Τρέισι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στην καρδιά του ταύρου - στην κοιλιά του καλλιτέχνη

Οθόνες / «Η καρδιά του ταύρου»: Ένα ντοκιμαντέρ για την πίστη στην ψευδαίσθηση

Σε παραγωγή Onassis Culture, η Εύα Στεφανή επιχειρεί μια κατάδυση στον σαγηνευτικό κόσμο του Δημήτρη Παπαϊωάννου και της προετοιμασίας της παράστασής του «Εγκάρσιος Προσανατολισμός».
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Oscar stories: Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Pulp Fiction / Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Από το αριστούργημα του Ζαν Ρενουάρ μέχρι τη σαρωτική διάκριση της Εμίλια Πέρεζ με τις 13 υποψηφιότητες, η πορεία των ξενόγλωσσων ταινιών στα Όσκαρ είναι γεμάτη από σταθμούς που αμφισβητούν και αναμορφώνουν τα όρια του κινηματογράφου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Μυθολογίες / «Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Παραγνωρισμένα διαμάντια, ένας Σουηδός ημίθεος και χαρακτήρες που ξεπερνούν τα βιβλία από τα οποία γεννήθηκαν: ο σκηνοθέτης μοιράζεται τις ταινίες που τον σημάδεψαν καθώς και την αγαπημένη του αφίσα για καθεμιά από αυτές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Οθόνες / 12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Για όσους δεν έχουν αρκετό χρόνο, αλλά θέλουν να τηρήσουν τη σινεφιλική τους δίαιτα, και για παραπονούμενους ότι η διάρκεια των ταινιών «έχει μεγαλώσει πολύ», ξεψαχνίσαμε τις πλατφόρμες και τους καταλόγους τους και παρουσιάζουμε 12 ταινίες που δεν υπερβαίνουν τη μιάμιση ώρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ