Τα Μυστικά του Δάσους (Into the Woods)

Τα Μυστικά του Δάσους (Into the Woods) Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Ρομπ Μάρσαλ

Πρωταγωνιστούν: Τζόνι Ντεπ, Μέριλ Στριπ, Έμιλι Μπλαντ

Βαθμολογία: 3,5/5

Τα παραμύθια των αδελφών Γκριμ αναβαθμίζονται στο καλλιτεχνικό μίξερ του Στίβεν Σοντχάϊμ και του Τζέϊμς Λαπίν, ξεμουχλιάζουν μετά από αιώνες ξεθυμασμένης στασιμότητας και αποκτούν πνοή και ανατρεπτικές αποχρώσεις. Οι δημιουργοί του μιούζικαλ που ανέβηκε πριν από 27 χρόνια στο Μπρόντγουεϊ, και πιο συγκεκριμένα με τον Σοντχάϊμ στη μουσική και τους στίχους, και τον Λαπίν στο book, το θεατρικό σενάριο δηλαδή, και τη σκηνοθεσία είχαν την ευφυέστατη ιδέα να αναλύσουν με μουσική και τραγούδια τα κίνητρα της Σταχτοπούτας, της Κοκκινοσκουφίτσας, της Ραπουνζέλ και του Τζακ (του μικρού Τζακ με τη Φασολιά) και, με αίσθηση πλοκής και ενός ρεβιζιονιστικού παζλ, αναρωτήθηκαν αν και οι τέσσερεις χαρακτήρες σκέφτονταν μόνο τον εαυτό τους χωρίς να λογαριάζουν τις συνέπειες. Την ίδια στιγμή, εμβάθυναν στη λογική και τον μηχανισμό του παιδικού μύθου και παραλλήλισαν τα παιδιά με τις ευχές, τον σπόρο μιας ιστορίας με την απρόβλπετη πορεία που θα ακολουθήσει, ερήμην των προθέσεων και των προσδοκιών του αφηγητή, δηλαδή του δημιουργού και του γονέα. Αυτή είναι μια συγκινητική σύλληψη, απελευθερωτική και αποδοτική στους συνδυασμούς που επιφέρει, καθώς αποδεσμεύει την παγιωμένη προφορική παράδοση από τις αγκυλώσεις και τις προκαταλήψεις. Και αν, όπως στην περίπτωση του σπουδαίου Σοντχάϊμ, ο δημιουργός έχει το ταλέντο της μελωδίας και του στίχου, το αποτέλεσμα γεννάει μια νέα μαγεία, βασισμένη στο ξεβόλεμα της οικειότητας.

Η ποιότητα, η συνέπεια και η λεπτότητα αυτού του έργου που έχει θέμα την καταστροφική ανοησία του εγωισμού και της απληστίας, είναι τόσο υψηλή, που ο έμπειρος χορογράφος και σκηνοθέτης του θεάτρου και του κινηματογράφου Ρομπ Μάρσαλ, δε θα μπορούσε εύκολα να αλλοιώσει το επίπεδο προς το χειρότερο. Με ενέργεια στο πρώτο μέρος, χιούμορ στο δεύτερο, ελλιπή ρυθμό στο τρίτο και τελευταίο μέρος και συνολικά, σωστή χορογραφία και σκηνικά (το φιλμ γυρίστηκε σε δασώδεις περιοχές της Αγγλίας) και με ελάχιστες παραφωνίες, όπως την εφετζίδικη παρουσία της όχι και τόσο απειλητικής γιγάντισσας, τα Μυστικά του Δάσους είναι μια ευχάριστη, άρτια και ψυχαγωγικότατη μεταφορά ενός πρωτογενώς πιο εμπνευσμένου και πνευματώδους μιούζικαλ, που απευθύνεται με διαφορετικό τρόπο στα παιδιά και τους ενήλικες, καθώς διατηρεί μια δροσερή αμεσότητα, αλλά αποζημιώνει με πολλές σκέψεις πίσω από τις κλασσικές προειδοποιήσεις των παραμυθιών και τα κλισέ που προκύπτουν από την μηχανική επανάληψη. Θέλετε παράδειγμα; Η Σταχτοπούτα σχεδιάζει την "εγκατάλειψη" της περίφημης μικροσκοπικής γόβας γιατί θέλει να δει αν πραγματικά την ποθεί ο πρίγκηπας, ο οποίος είναι βασικά ένας καθ' έξιν γόης από κούνια. Η Κοκκινοσκουφίτσα του έργου είναι ένα πεισματάρικο κορίτσι που έλκεται από το άγνωστο και παλεύει ανάμεσα στους κανόνες και τους πειρασμούς, ώσπου φυσικά συναντά τον Κακό Λύκο, ο οποίος, σύμφωνα με την προσέγγιση του Τζόνι Ντεπ, γίνεται ένας ανωμαλιάρης παιδεραστής-επιδειξίας του δάσους.

Το σεναριακό τέχνασμα της αφήγησης της ταινίας είναι τρεις ένθετοι υποκινητές της πλοκής: ένας παχουλός φούρναρης και η όμορφη γυναίκα του προσπαθούν να σπάσουν την κατάρα μιας (πάλαι ποτέ ωραίας) μάγισσας, που τους καταδίκασε να μην πιάσουν παιδί, εκτός αν τη βοηθήσουν και της φέρουν κάτι συγκεκριμένο, από καθέναν από τους κεντρικούς ήρωες των 4 παραμυθιών. Η αναζήτηση τους φέρνει αντιμέτωπους με τα μυστικά του δάσους καθώς και τις αδυναμίες που καλούνται να ξεπεράσουν, τους φόβους και τα ελαττώματα. Η Μέριλ Στριπ, ως μάγισσα, είναι εξαιρετική, και επιτέλους αξιοποιείται η δυνατή, οπερατική φωνή της μετά τις μελό γαργάρες του Mamma Mia.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM