Ποιος Κάρι Γκραντ; Κάπου γκώσαμε με τα biopics

Ποιος Κάρι Γκραντ; Κάπου γκώσαμε με τα biopics Facebook Twitter
«Μια δικαιολογία για να παίρνουν Όσκαρ οι πρωτοκλασάτοι ηθοποιοί» είχε χαρακτηρίσει το είδος προ ετών ο Ταραντίνο.
0

ΣΕ ΜΙΑ ΣΚΗΝΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ (σε τέσσερα επεισόδια) βιογραφικής σειράς, που φέρει ως τίτλο το πραγματικό μικρό όνομα του ανθρώπου που γεννήθηκε ως Άρτσι Λιτς στις φτωχογειτονιές του Μπρίστολ για να μεταμορφωθεί, χρόνια αργότερα, στην επιτομή του κοσμοπολίτη τζέντλεμαν που τόσο ιδανικά ενσάρκωσε, μεταξύ άλλων, ο Κάρι Γκραντ, βλέπουμε σ’ ένα κινηματοθέατρο τον διάσημο ηθοποιό (με τη μορφή του Τζέισον Άιζακς) σε μεγάλη ηλικία, να απαντά στις ερωτήσεις του κοινού.

«Πώς γίνεσαι κάποιος άλλος;» ακούγεται η ερώτηση από τα σκοτεινά βάθη της αίθουσας. «Θα σας εξομολογηθώ κάτι», απαντά εκείνος. «Ο Κάρι Γκραντ δεν υπάρχει, εγώ τον εφηύρα». 

Δεν είναι κακό το Archie, παρακολουθείται άνετα, παρότι είναι από τα πιο συμβατικά και επιδερμικά του είδους και επίσης όσο κι αν βάζει τα δυνατά του ο Τζέισον Άιζακς, είναι αδύνατον να παρασυρθείς και να πιστέψεις ότι βλέπεις μπροστά σου τον Κάρι Γκραντ, τον Άρτσι Λιτς ή κάποια «ουσία» του μεγάλου, και αιώνια αινιγματικού ως προσωπικότητα, κινηματογραφικού ηθοποιού.

Αυτό θα μπορούσε να είναι και μια αλληγορία για την ίδια την φύση του είδους της μυθοπλαστικής βιογραφίας (κινηματογραφικής ή τηλεοπτικής) ή biopic, που είναι όσο παλιό όσο και η οθόνη, αλλά ποτέ δεν ήταν τόσο προβλέψιμο, πανταχού παρόν και καταναγκαστικό σχεδόν, όσο στην εποχή μας, που προσκυνά στον βωμό της νοσταλγίας και της αναπαράστασης εποχής.

«Μια δικαιολογία για να παίρνουν Όσκαρ οι πρωτοκλασάτοι ηθοποιοί» είχε χαρακτηρίσει το είδος προ ετών ο Ταραντίνο και δεν είχε και τελείως άδικο εδώ που τα λέμε. Τα μισά Όσκαρ πρώτου ρόλου του 21ου αιώνα έχουν πάει σε ηθοποιούς που υποδύθηκαν διάφορες επιφανείς μορφές, αμφιλεγόμενες και μη, της πολιτικής ή της τέχνης – από τον Τσόρτσιλ και τη Θάτσερ ως τον Φρέντι Μέρκιουρι και την Τζούντι Γκάρλαντ.   

Ποιος Κάρι Γκραντ; Κάπου γκώσαμε με τα biopics Facebook Twitter
«Ο Κάρι Γκραντ δεν υπάρχει, εγώ τον εφηύρα». 

Δεν είναι κακό το Archie, παρακολουθείται άνετα, παρότι είναι από τα πιο συμβατικά και επιδερμικά του είδους και επίσης όσο κι αν βάζει τα δυνατά του ο Τζέισον Άιζακς, είναι αδύνατον να παρασυρθείς και να πιστέψεις ότι βλέπεις μπροστά σου τον Κάρι Γκραντ, τον Άρτσι Λιτς ή κάποια «ουσία» του μεγάλου, και αιώνια αινιγματικού ως προσωπικότητα, κινηματογραφικού ηθοποιού (και άμα βάλουμε κάτω τις ταινίες, του σημαντικότερου ίσως κινηματογραφικού ηθοποιού του παλιού Χόλιγουντ, τουλάχιστον).

Εξαίρεση ίσως αποτελεί η ευφάνταστη απεικόνιση ενός ιλιγγιώδους συνειδησιακά, ψυχεδελικού τριπ που βιώνει ο Κάρι Γκραντ την περίοδο που έκανε μια πρωτοποριακή θεραπεία με LSD. 

Για πρώτη φορά στη σειρά, μ’ αυτή την αυθαίρετη αναπαράσταση ενός ταξιδιού του μυαλού ανάμεσα στο παρόν και στο παρελθόν, εγγράφονται στον θεατή οι σύνθετες ευαισθησίες και η ευάλωτη και καταπιεσμένη φύση του ανδρός. Γι’ αυτό ίσως και τα πιο λειτουργικά biopics είναι εκείνα που ακολουθούν λοξές διαδρομές προς τον βαθύ πυρήνα μιας διάσημης προσωπικότητας ή εστιάζουν μόνο σε μια πτυχή, σε ένα γεγονός, σε μία ημέρα.

Archie Trailer

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μ. Τσαμπάνη - Π. Καλκόβαλης: Πώς γράφεται μια τηλεοπτική επιτυχία;

Οθόνες / «Είναι άδικο να συγκρίνουμε οτιδήποτε ελληνικό με το HBO»: Οι σεναριογράφοι της «Μάγισσας» μιλούν στη LiFO

Παρότι αληθινοί σταρ της εγχώριας τηλεοπτικής μυθοπλασίας, λίγα γνωρίζουμε για τους σεναριογράφους της «Μάγισσας», των «Άγριων Μελισσών» και του «Σιωπηλού Δρόμου». Η Μελίνα Τσαμπάνη και ο Πέτρος Καλκόβαλης, το συγγραφικό δίδυμο που δημιούργησε μερικές από τις πιο εθιστικές σειρές των τελευταίων ετών, μας ξεναγούν στο «writers’ room» τους.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Daily / Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Το παιδάκι του Μασκ που έκλεψε την παράσταση στο Οβάλ Γραφείο μπορεί να είναι το «μωρό της Ρόζμαρι», μπορεί όμως και να είναι ο Μεσσίας. Όλα είναι πιθανά στη δυστοπική σουρεάλα που ζούμε, και ο δρόμος προβλέπεται μακρύς κι αλλόκοτος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Daily / Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Τρία χρόνια μετά τον πρώτο, ξεκίνησε πριν λίγες εβδομάδες ο πολυαναμενόμενος δεύτερος κύκλος της ατμοσφαιρικής, ρετροφουτουριστικής, αινιγματικής – και πανάκριβης – σειράς που κερδίζει όλο και περισσότερους πιστούς θεατές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Γάζα θα μας στοιχειώνει πάντα

Daily / Η Γάζα θα μας στοιχειώνει πάντα

Παρότι στο παρελθόν υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής της πολιτικής του Ισραήλ, στο νέο του βιβλίο, ο επιφανής καθηγητής, συγγραφέας και αρθρογράφος Πίτερ Μπέιναρτ επιχειρεί να αναμετρηθεί ως Εβραίος με τη γενοκτονία στη Γάζα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ένα κοινωνικό γεγονός

Daily / Τέμπη: Ένα κοινωνικό γεγονός

Το τραύμα είναι βαρύ, η πληγή βαθιά, οι ενδείξεις συγκάλυψης χαστούκι στο πρόσωπο, ο κυνισμός των αρχών γροθιά στο στομάχι. Και ίσως αυτός ήταν ο λόγος που τόσοι άνθρωποι που δεν βγαίνουν τακτικά «στον δρόμο» αποφάσισαν να δηλώσουν τη φυσική τους συμμετοχή στις συγκεντρώσεις για τα Τέμπη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Όταν ο κακοποιητής δηλώνει φεμινιστής

Daily / Όταν ο κακοποιητής δηλώνει φεμινιστής

Οι συντριπτικές αποκαλύψεις για σωρεία σεξουαλικών επιθέσεων εκ μέρους του διάσημου συγγραφέα Νιλ Γκέιμαν, ο οποίος συχνά εμφανιζόταν ως «φεμινιστής», αποδεικνύουν ότι οι χαρισματικοί άνθρωποι, αλλά και τα «power couples», πρέπει να προσεγγίζονται με ιδιαίτερη προσοχή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η προβοκατορία του Τοσκάνι

Daily / Η προβοκατορία του Τοσκάνι

Η πιο σημαντική, η πιο καίρια φωτογραφία που συνδέθηκε με τον Ολιβιέρο Τοσκάνι και τις αμφιλεγόμενες διαφημιστικές πρακτικές του –η θρησκευτική σχεδόν εικόνα του λιπόσαρκου ασθενή του AIDS στο νεκροκρέβατό του– δεν ήταν δική του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ