Στην Ύδρα, μετά τη φωτιά 

Στην Ύδρα, μετά τη φωτιά  Facebook Twitter
Πολλοί κάτοικοι μοιάζουν κλονισμένοι από το περιστατικό ως εξέχον δείγμα της όλο και πιο έντονης ασυδοσίας των «σκαφάτων»...
0


ΜΕΡΙΚΕΣ ΩΡΕΣ ΜΟΝΟ ΜΕΤΑ
την κατάσβεση της πυρκαγιάς στο πευκοδάσος της Ύδρας, τα καραβάκια που πηγαίνουν καθημερινά από το λιμάνι στις μακρινές παραλίες του Μπίστη και του Αγίου Νικολάου –περιοχές όπου εκδηλώθηκε η φωτιά– αναχωρούν κανονικά, γεμάτα επισκέπτες, πολλοί από τους οποίους δεν έχουν ιδέα τι έχει συμβεί και τι είδους κόλαση αποφεύχθηκε για το νησί. Ακόμα κι εκείνοι πάντως, δεν μπορούν να μην παρατηρήσουν τις φρεσκοκαμένες πλαγιές που διακρίνονται προς το τέλος της διαδρομής, ένα δείγμα από τα 300 στρέμματα που έγιναν στάχτη από τα βεγγαλικά που πέταξαν, εν πλήρη ευθυμία υποθέτει κανείς, ναυλωτές πολυτελούς και ανοικονόμητης θαλαμηγού, μία από τις άπειρες που περικυκλώνουν τις ακτογραμμές και κάνουν τα νερά να μοιάζουν με μια ατέλειωτη παιδική χαρά των υπερ-πλουσίων και των υπερ-προνομιούχων πάσης ιδιότητας και προέλευσης. «Η Ύδρα είναι μια φραγκοσυκιά γεμάτη πυρετό, όνειρα κι αγκάθια», έλεγε ο Σαχτούρης. Τώρα είναι γεμάτη κι από θηριώδη και απειλητικά γιοτ, μαύρων και γκρίζων αποχρώσεων συχνά, που μοιάζουν με πολεμικό στόλο της ίδιας σκιώδους υπερδύναμης, κι ας έχουν διαφορετικές σημαίες.

Σύντομα όμως, η ικανοποίηση ότι βρέθηκαν και θα τιμωρηθούν παραδειγματικά οι υπαίτιοι, δίνει τη θέση της στην απορία και εν συνεχεία στην αγανάκτηση όταν γίνεται αντιληπτό ότι οι ενοικιαστές του σκάφους αφέθηκαν να επιστρέψουν σαν κύριοι στην πατρίδα τους, και ότι όλες οι (βαρύτατες) κατηγορίες πέφτουν πάνω στο πλήρωμα.

Ο εφιάλτης πέρασε, παρότι άνθρωποι του νησιού που είτε βοήθησαν στην κατάσβεση είτε ξενύχτησαν αγωνιώντας μέχρι να βεβαιωθούν ότι η κατάσταση βρίσκεται υπό έλεγχο, μας λένε ότι μόνο τα ευνοϊκά, σ’ αυτή την περίπτωση, καπρίτσια των ανέμων απέτρεψαν την επέκταση της φωτιάς σε επίπεδα ανεξέλεγκτα και τρομακτικά ακόμα και να τα διανοηθεί κανείς. Πολλοί κάτοικοι μοιάζουν κλονισμένοι από το περιστατικό ως εξέχον δείγμα της όλο και πιο έντονης ασυδοσίας των «σκαφάτων», και μπορεί να υποθέσει κανείς ότι οι γενναιόδωρες ποσότητες των πυροτεχνημάτων που θα καταναλωθούν επισήμως στο νησί  το επόμενο Σάββατο στα Μιαούλεια –αμέσως μετά από την παραδοσιακή αναπαράσταση της πυρπόλησης της τουρκικής ναυαρχίδας– σε κάποιους θα προκαλέσουν ανάμεικτα ή και δυσοίωνα συναισθήματα μετά από αυτό που συνέβη.   

Μέσα στη μέρα, κυκλοφορεί και γίνεται δεκτή με ικανοποίηση η πληροφορία ότι έπιασαν τους επιβάτες της θαλαμηγού στη Βουλιαγμένη. Ήταν λέει από το Καζακστάν, στοιχείο που προκαλεί διάφορους συνειρμούς περί Μπόρατ –έτσι για να ελαφρύνει το κλίμα– ανάμεσά τους και επιφανής ολιγάρχης πετρελαιάς, σύμφωνα με το ρεπορτάζ. Σύντομα όμως, η ικανοποίηση ότι βρέθηκαν και θα τιμωρηθούν παραδειγματικά οι υπαίτιοι, δίνει τη θέση της στην απορία και εν συνεχεία στην αγανάκτηση όταν γίνεται αντιληπτό ότι οι ενοικιαστές του σκάφους αφέθηκαν να επιστρέψουν σαν κύριοι στην πατρίδα τους, και ότι όλες οι (βαρύτατες) κατηγορίες πέφτουν πάνω στο πλήρωμα. Όχι μόνο στον καπετάνιο, ο οποίος φέρει «αυτοδίκαιη ποινική ευθύνη», αλλά και σε ανθρώπους που ασκούσαν την ιδιότητα του μάγειρα και του καμαρότου. 

Συγχρόνως, μεταφέρεται η είδηση ότι υπάρχει έντονη διχογνωμία μεταξύ Πυροσβεστικής, αυτοπτών μαρτύρων και Λιμενικού για τις συνθήκες του εγκλήματος. Κάποιος λέει ότι η Ελλάδα δεν έχει δικαστική συμφωνία με το Καζακστάν, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να συλληφθούν ούτε στη χώρα τους. Κάποιος άλλος ότι η  κράτηση των υπόλοιπων μελών του πληρώματος πλην του πλοιάρχου, μπορεί να είναι στο πλαίσιο της ανακριτικής διαδικασίας. Μπορεί. Μακάρι. Μακάρι να υπάρχει κάποια συντριπτική αιτία που να δικαιολογεί την διαπόμπευση αυτών των ανθρώπων, την ώρα που οι πραγματικοί ένοχοι, σύμφωνα με πάσα ένδειξη και μαρτυρία, απέφυγαν, για πολλοστή ίσως φορά, την λογοδοσία για την εγκληματική τους επιπολαιότητα. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ