Γιατί το βιβλιοπωλείο μου συνεχίζει να είναι κλειστό;

Γατί το βιβλιοπωλείο μου συνεχίζει να είναι κλειστό; Facebook Twitter
Ένας άνθρωπος δεν βρίσκεται να μου εξηγήσει πραγματικά γιατί το βιβλιοπωλείο μου είναι κλειστό, όταν είναι ανοιχτά σε περίπου τριάντα εφτά από τις πενήντα χώρες που βρίσκονται σε ανάλογη επιδημιολογική κατάσταση. Φωτο: Getty Images
0

ΠΡΟΣΦΑΤΑ, ΣΕ ΜΙΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ συνέντευξη με ρώτησαν αν έπρεπε η κυβέρνηση να είναι αυστηρότερη με το θέμα των διαδηλώσεων, να προχωρά σε καταστολές και να οδηγεί στη Δικαιοσύνη οργανωτές και διαδηλωτές. Η πρώτη μου αντίδραση ήταν αρνητική, αν και δεν είμαι ειδική σε αυτά τα θέματα. Το σκεπτικό μου είναι απλό, πέρα από το αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα στη διαδήλωση: ο κόσμος είναι πολύ κουρασμένος από την πολύμηνη καραντίνα και αυτή η κούραση εκφράζεται με πολλούς τρόπους, από την «αθώα» ανυπακοή στις κεντρικές οδηγίες για την καραντίνα μέχρι την πρόκληση επεισοδίων και βία.

Επομένως, δεν υπάρχει ο οποιοσδήποτε λόγος η κυβέρνηση να εντείνει την κοινωνική ένταση, απαγορεύοντας τις διαδηλώσεις και τις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, βάζοντας βούτυρο στο ψωμί των ΜΜΕ, όταν τη μερίδα του λέοντος στην ενημέρωση πρέπει να κατέχει το μεγάλο μας πρόβλημα αυτήν τη στιγμή, που δεν είναι άλλο από την πανδημία. Στο κάτω-κάτω της γραφής, και ο πολίτης που δεν συμφωνεί με τα μέτρα ή έχει αντιρρήσεις με κάποια άλλη απόφαση της κυβέρνησης, ενόσω βρισκόμαστε σε καραντίνα, πρέπει να έχει έναν τρόπο να το πει.

Για να είναι όμως αυτό εφικτό, χρειάζεται ένα αποτελεσματικό σχέδιο διακριτικής αστυνόμευσης και καταστολής κάποιες ημέρες πριν από τα επεισόδια, ανώδυνα, ανεπαίσχυντα και ειρηνικά. Γνωρίζουμε όλοι και όλες ότι οι αστυνομικές αρχές μας διαθέτουν και τον κατάλληλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό και την τεχνογνωσία να το κάνουν. Το γεγονός ότι «όλα επιτρέπονται» δεν μπορεί παρά να προβληματίζει κάθε πολίτη που επέλεξε να μη συμμετέχει στη διαδήλωση, εμένα που μου έσπασαν το αυτοκίνητο, εμένα που είδα τη βιτρίνα μου θρύψαλα, εμένα που αναγκάζομαι να εισπνέω τα χημικά. Και αυτοί είναι πολλοί. Αυτοί που πιθανώς έκαναν τη Νέα Δημοκρατία κυβέρνηση.

Και μετά τα κόμματα, ερχόμαστε στα μπαρ και στα εστιατόρια που δουλεύουν παράνομα, στους πεζόδρομους και στις πλατείες, στις γεμάτες κόσμο, που πίνει χαλαρά το καφεδάκι του, στο καρναβάλι στην Ξάνθη, που έγινε κανονικά, σαν να μη συμβαίνει τίποτα, στους καθημερινά μποτιλιαρισμένους δρόμους, στα ασφυκτικά γεμάτα σούπερ-μάρκετ.

Από την άλλη πλευρά, παρακολουθώ πραγματικά πολύ προσεκτικά τον τρόπο με τον οποίο αντιπολιτεύονται τα πολιτικά κόμματα άλλων ευρωπαϊκών δημοκρατιών και απογοητεύομαι κάθε μέρα. Δεν έχω δει σε καμία ευρωπαϊκή χώρα την αντιπολίτευση, και μάλιστα την αξιωματική, να μην επιδεικνύει πολιτική υπευθυνότητα και να μη συστρατεύεται στο θέμα της πανδημίας, ακόμη και σε περιπτώσεις ανάλογες με αυτές του επεισοδίου στη Νέα Σμύρνη, όπως έγινε στο Παρίσι τον Ιανουάριο, ακόμη και αν διαφωνούν με τον τρόπο διαχείρισης της καραντίνας.

Όμως, ποια είναι ακριβώς η ευθύνη της αντιπολίτευσης; Η πρώτη της ευθύνη είναι να λάβει όλα τα μέτρα, ώστε η διαδήλωση να γίνει ειρηνικά, τηρώντας τις αποστάσεις και όλες τις οδηγίες που προβλέπονται για την περίοδο. Είδαμε σε μια-δυο περιπτώσεις ότι μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη αυτό, όπως στην πορεία του ΠΑΜΕ, στη συγκέντρωση για τη δίκη της Χρυσής Αυγής κ.α.

Η δεύτερη ευθύνη της είναι να «θωρακίσει» τη διαδήλωση από κακοποιά στοιχεία, χούλιγκαν και οργανώσεις μαφιόζων που παρεισφρέουν στις πορείες, έχοντας τη δική τους ατζέντα, και έρχονται επί τούτω, για να προκαλέσουν επεισόδια. Η ευθύνη αυτή ανήκει εξ ολοκλήρου στον διοργανωτή, αν βέβαια ο διοργανωτής επιθυμεί πραγματικά να ακουστούν τα μηνύματά του και δεν βολεύεται πολιτικά από την πρόκληση των επεισοδίων. Έτσι, ελλείψει άλλου σοβαρού αφηγήματος, το να απασχολούν τα ΜΜΕ το ξύλο και η βία έχει μία λογική, αλλά είναι ανήθικη λογική. Δεν μπορώ, λοιπόν, να πιστέψω ότι δεν είχε η ιδέα η αντιπολίτευση για τους οργανωμένους στρατούς που παρήλασαν με στρατιωτικό βηματισμό, σιδερόβεργες και μολότοφ στις τσάντες πολλές ώρες πριν από τα επεισόδια!

Η τρίτη ευθύνη της αντιπολίτευσης είναι το μέτρο. Ναι, έχει δικαίωμα ο κ. Τσίπρας να παίρνει το ρίσκο, το πολιτικό όμως, όχι το υγειονομικό. Τριάντα τρεις πορείες και οργανωμένες συγκεντρώσεις διαβάζω ότι θα γίνουν αυτή την περίοδο και αυτή είναι επίσης μια πράξη πολιτικής ανευθυνότητας.

Και μετά τα κόμματα, ερχόμαστε στα μπαρ και στα εστιατόρια που δουλεύουν παράνομα, στους πεζόδρομους και στις πλατείες, στις γεμάτες κόσμο, που πίνει χαλαρά το καφεδάκι του, στο καρναβάλι στην Ξάνθη, που έγινε κανονικά, σαν να μη συμβαίνει τίποτα, στους καθημερινά μποτιλιαρισμένους δρόμους, στα ασφυκτικά γεμάτα σούπερ-μάρκετ.

Και σας ρωτώ, εμένα, που τηρώ όλα τα μέτρα και η καρδιά μου σπαράζει κάθε μέρα που βλέπω το μαγαζάκι μου κλειστό να ρημάζει, τι με κάνουν όλα αυτά; Τις προάλλες, μάλιστα, παραλίγο να μου επιβληθεί πρόστιμο επειδή ένα παρεάκι καθόταν και μιλούσε στην πόρτα μου, τη στιγμή που οργιάζει η πολιτική ανυπακοή απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλη τη χώρα. Τι πρέπει να κάνω; Να παρανομήσω κι εγώ και δεν βαριέσαι, να τρέχω στα συνταγματικά δικαστήρια; Πού θα βρω το δικό μου δίκιο; Ένας άνθρωπος δεν βρίσκεται να μου εξηγήσει πραγματικά γιατί το βιβλιοπωλείο μου είναι κλειστό, όταν είναι ανοιχτά σε περίπου τριάντα εφτά από τις πενήντα χώρες που βρίσκονται σε ανάλογη επιδημιολογική κατάσταση.

Ποιος ή ποια θα εξηγήσει στην κυρία Βούλα, που έχει το μαγαζί με τα είδη προικός στη γωνία και φτιάχνει τη βιτρινούλα της κάθε μέρα, γιατί για εκείνη δεν υπάρχει κράτος δικαίου;

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Όσοι κινδυνολογούσαν, αναμένοντας ξαφνικά να καταστραφεί η ετερόφυλη οικογένεια, έπεσαν έξω»

Οπτική Γωνία / Ένας χρόνος ισότητας στον γάμο: οι αριθμοί, τα δικαιώματα και οι παραλείψεις

«Όσοι κινδυνολογούσαν, αναμένοντας ξαφνικά να καταστραφεί η ετερόφυλη οικογένεια, έπεσαν έξω», λέει στη LiFO η καθηγήτρια Συνταγματικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του ΑΠΘ, Λίνα Παπαδοπούλου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο χριστιανός φυσιοθεραπευτής και άλλες άγριες ιστορίες

Ακροβατώντας / Ο χριστιανός φυσιοθεραπευτής και άλλες άγριες ιστορίες

Ακόμα και αν τα ΜΜΕ καταρρίπτουν κάθε τόσο τα ψέματα του Τραμπ, του Βανς και όλων των απίθανων αυτών τύπων, αυτοί έχουν στα χέρια τους ένα υπερόπλο που λέγεται «μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Κώστας Γιαννακίδης: «Ο Κασσελάκης είναι μια αποτυχημένη βαλκανική αμερικανιά»

Οπτική Γωνία / Κώστας Γιαννακίδης: «Ο Κασσελάκης είναι μια αποτυχημένη βαλκανική αμερικανιά»

Ο γνωστός δημοσιογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός σχολιάζει με τον δικό του καυστικό τρόπο την επικαιρότητα, την πολιτική και την τηλεόραση, ενώ μιλά για τη ζωή και την πορεία του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Λύση δεν είναι η υιοθέτηση της ακροδεξιάς ατζέντας

Ακροβατώντας / Λύση δεν είναι η υιοθέτηση της ακροδεξιάς ατζέντας

Όλες οι απώλειες εδώ και χρόνια είναι προς τα δεξιά κι αυτό δεν αλλάζει, παρά τις προσπάθειες επαναπατρισμού ψηφοφόρων με την υιοθέτηση, έστω εν μέρει, της ατζέντας της ακροδεξιάς. Το αντίθετο συμβαίνει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Τα πεζοδρόμια της Αθήνας δεν θα μπορούσαν να είναι χειρότερα

Ρεπορτάζ / Τα πεζοδρόμια της Αθήνας δεν θα μπορούσαν να είναι χειρότερα

Το 70% δεν τηρεί τις απαιτούμενες προδιαγραφές πλάτους. Κάποια κρύβουν παγίδες, συνήθως τρύπες ή πλάκες που έχουν αποκολληθεί. Άλλα είναι στενά και γεμάτα εμπόδια. Ποια είναι η κατάσταση των πεζοδρομίων της πόλης και τι κάνει ο δήμος για να προστατεύσει το δικαίωμα της ασφαλούς μετακίνησης των πεζών στην Αθήνα; 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η ομορφιά ως βία, ως εμπειρία και ως προϊόν

Κοκέτα / Η ομορφιά ως βία, ως εμπειρία και ως προϊόν

Τα πάντα ώστε τα πράγματα να μπουν σ’ ένα κουτί και το κλειστό κύκλωμα «ομορφιά - κατανάλωση - εκτόνωση» να διατηρηθεί ακέραιο, να μην υπάρχει τίποτα το καινούργιο, τίποτα το έντονο Ή το εκπληκτικό, παρά μόνο η ίδια Διαφορά παντού.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ