Γιατί ο Ίλον Μασκ κουβαλάει παντού μαζί του τον τρίχρονο γιο του;

527a8b3ba9ae55d3e5f28711994668e14d-musk-son.2x.rhorizontal.w1100.gif
Κατά πάσα πιθανότητα, η συμπεριφορά του Μασκ είναι ταυτόχρονα μια υπολογισμένη προσπάθεια να «μαλακώσει» τη δημόσια εικόνα του. Φωτ.: Alessandra Benedetti - Corbis/Corbis via Getty Images/Ideal Images
0

ΜΙΑ ΒΡΟΧΕΡΗ ΝΥΧΤΑ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ Απριλίου, ο Ίλον Μασκ έφερε τον μικρό του γιο, το επίσημο όνομα του οποίου είναι X Æ A-12, αλλά όλοι τον αποκαλούν απλώς X, στο Lobster Club της Νέας Υόρκης, σε ένα πάρτι μετά την προβολή ενός ντοκιμαντέρ. «Ο μικρός Μασκ περιπλανήθηκε στο εστιατόριο φορώντας ένα μπλουζάκι της Tesla, ενώ ο πατέρας του συνομιλούσε με τους καλεσμένους», ανέφεραν οι New York Times, υπό την επικεφαλίδα «Πάρτι την Τρίτη το βράδυ με τον Ίλον Μασκ και τον 3χρονο γιο του».

Αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που ο X, ο μεγαλύτερος γιος του Μασκ με την τραγουδίστρια Grimes, ακολουθούσε τον πατέρα του στις νυχτερινές του εξορμήσεις. Αυτό που είναι περίεργο όμως είναι το πόσο λίγη κριτική δέχεται ο Μασκ για αυτή τη συμπεριφορά, η οποία συχνά αποδίδεται σε γοητευτική εκκεντρικότητα, επειδή ο Μασκ… είναι ο Μασκ. Τα πατρικά του καμώματα γίνονται δεκτά με θαυμασμό στην πλατφόρμα που παλαιότερα ήταν γνωστή ως Twitter, η οποία πλέον του ανήκει, απόδειξη της προσωπικής δέσμευσης του Μασκ να ανακόψει την πληθυσμιακή κατάρρευση, κάτι που σπάνια παραλείπει να αναφέρει αυτές τις μέρες.

«Στο τέλος της μέρας, ο ρυθμός των γεννήσεων είναι το μόνο που έχει σημασία για τη συνέχεια του πολιτισμού», έγραψε πρόσφατα, εκφράζοντας τη λύπη του για την αύξηση των νέων ανθρώπων που αυτοπροσδιορίζονται ως ΛΟΑΤΚΙ+

Όλα αυτά συγκαλύπτουν το γεγονός ότι ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο εξασφαλίζει ότι ο μικρός του γιος φωτογραφίζεται συνεχώς –και μάλιστα παρά τη θέληση της μητέρας, σύμφωνα με πληροφορίες– ενώ φαίνεται να του αρνείται τη ρουτίνα και την κοινωνικοποίηση μιας υγιούς παιδικής ηλικίας. Γιατί; Κατά πάσα πιθανότητα, η συμπεριφορά του Μασκ είναι ταυτόχρονα μια υπολογισμένη προσπάθεια να «μαλακώσει» τη δημόσια εικόνα του, μια έντονη προσκόλληση στο συγκεκριμένο παιδί, αλλά ίσως και μια προθυμία να χρησιμοποιήσει τον X ως πιόνι στη διαμάχη του με την Grimes για τη γονική επιμέλεια.

Τον Ιανουάριο, καθώς ο Μασκ προσπάθησε να «ξεπλύνει» τη στήριξη που είχε εμφανιστεί να δίνει σε μια ακόμη αντισημιτική θεωρίας συνωμοσίας, ο X φωτογραφήθηκε σκαρφαλωμένος στους ώμους του πατέρα του στο Άουσβιτς. Οι επίσημες οδηγίες αναφέρουν ότι ο τόπος της δολοφονίας πάνω από ενός εκατομμυρίου ανθρώπων δεν συνιστάται για παιδιά κάτω των 14.

Όσο η Grimes και ο Μασκ ήταν ακόμα μαζί, εκείνη ακουγόταν ανήσυχη για τη δημόσια παρουσία του X. «Ό,τι κι αν συμβαίνει με την οικογενειακή μας κατάσταση, νιώθω ότι τα παιδιά πρέπει να μένουν πέρα από αυτά, αλλά ο X είναι συνέχεια εκεί έξω», έλεγε σε συνέντευξή της στο Vanity Fair το 2022. Λίγους μήνες αργότερα, ο μικρός X ήταν παρών στην πρώτη συνάντηση με τους επικεφαλής του Twitter μετά την εξαγορά της εταιρείας από τον Μασκ.

Η διαμάχη μεταξύ των γονέων του X για την επιμέλεια, η οποία ξεκίνησε πέρυσι, φάνηκε να αυξάνει τη δημόσια παρουσία του μικρού, ακόμη και ενώ η Grimes ισχυριζόταν ότι η ίδια δεν μπορούσε να τον δει. Τον Σεπτέμβριο, την επομένη της κατάθεσης αγωγής από τον Μασκ σε οικογενειακό δικαστήριο του Τέξας, σε ένα προφανές προληπτικό χτύπημα κατά της Grimes που προσπαθούσε να εκδικάσει την υπόθεση στη φιλικότερη Καλιφόρνια, η Grimes έγραψε στο Twitter στον βιογράφο του Μασκ, Γουόλτερ Άιζακσον, «να πει στον Ίλον να με αφήσει να δω τον γιο μου ή να απαντήσει στον δικηγόρο μου». Σύντομα το διέγραψε, αλλά το μήνυμά της ακούστηκε σαν γνήσια κραυγή βοήθειας.

Αργότερα τον ίδιο μήνα, ο Μασκ φωτογραφήθηκε με τον γιο του στην αγκαλιά του σε μια συνάντηση με τον Τούρκο πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος λίγο αμήχανα τον ρώτησε πού ήταν η «γυναίκα του». Ο Μασκ του απάντησε: «Είμαστε σε διάσταση και τον φροντίζω κυρίως εγώ». Ο Άιζακσον αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ο Μασκ αποκαλεί αστειευόμενος τον γιο του ως το «χαριτωμένο μου αξεσουάρ». Τον Νοέμβριο, ο X εντοπίστηκε στο livestream της SpaceX μαζί με τον Μασκ στην αίθουσα ελέγχου για την εκτόξευση του δεύτερου πυραύλου Starship, ο οποίος εξερράγη όπως κι ο πρώτος. Τον Δεκέμβριο, ο X βρέθηκε στη σκηνή στο ετήσιο συνέδριο του κόμματος Αδελφοί της Ιταλίας της ακροδεξιάς πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι, προσκολλημένος στον πατέρα του και λίγο ντροπαλός μπροστά στο κοινό. Τον Ιανουάριο, καθώς ο Μασκ προσπάθησε να «ξεπλύνει» τη στήριξη που είχε εμφανιστεί να δίνει σε μια ακόμη αντισημιτική θεωρίας συνωμοσίας, ο X φωτογραφήθηκε σκαρφαλωμένος στους ώμους του πατέρα του στο Άουσβιτς. Οι επίσημες οδηγίες αναφέρουν ότι ο τόπος της δολοφονίας πάνω από ενός εκατομμυρίου ανθρώπων δεν συνιστάται για παιδιά κάτω των 14. Τον Μάρτιο, ο X βρέθηκε σε ένα εργοστάσιο της Tesla στη Γερμανία.

Μπορεί ο Μασκ να χρησιμοποιεί τον X για να βελτιώσει την εικόνα του ως οικογενειάρχη και για να διαπραγματευτεί την κηδεμονία με τον Grimes, φαίνεται επίσης όμως να έχει αναπτύξει έναν πραγματικό ψυχολογικό δεσμό μαζί του. Σημαδεμένος ο ίδιος από τον φερόμενο ως βίαιο πατέρα του, ο οποίος μεταξύ άλλων είχε δύο παιδιά με μια πολύ νεότερη γυναίκα την οποία βοήθησε να μεγαλώσει ως θετή του κόρη, ο Μασκ έχει μιλήσει ανοιχτά για την επιθυμία του να μη μείνει ποτέ μόνος. Για χρόνια, αυτό πήρε τη μορφή θυελλωδών σχέσεων, συμπεριλαμβανομένων τριών γάμων και δύο διαζυγίων, εκ των οποίων το ένα περιλάμβανε μια άσχημη μάχη για ένα μεταγαμιαίο συμβόλαιο με την πρώτη του σύζυγο, την Τζαστίν.

Το 2022, ένα από τα δίδυμα του Μασκ με την Τζαστίν έγινε 18 ετών και κατέθεσε έγγραφα στο Ανώτατο Δικαστήριο της κομητείας του Λος Άντζελες για να δηλώσει τη μετάβαση του φύλου της σε θηλυκό και να αλλάξει το όνομά της σε Βίβιαν Τζένα Γουίλσον, το πατρικό όνομα της μητέρας της. Ως εξήγηση, έγραψε: «Δεν ζω πλέον με τον βιολογικό μου πατέρα και δεν επιθυμώ να σχετίζομαι με αυτόν με οποιονδήποτε τρόπο και οποιαδήποτε μορφή».

Με στοιχεία από New York

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
ειρήνη

Οπτική Γωνία / Η αδιάκοπη βία και ο ορίζοντας που έχει εξαφανιστεί

«Αυτό που με έχει επηρεάσει περισσότερο μετά την επιστροφή μας δεν είναι οι ελλείψεις, αλλά η παντελής απουσία χρώματος. Τα πάντα είναι γκρίζα. Το μόνο που βλέπεις είναι σκόνη, μισοκατεστραμμένα σπίτια, σοκάκια κομμένα ανάμεσα στα μπάζα»¹.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Οπτική Γωνία / Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Από τις ερωτήσεις του Εισαγγελέα έως την έμπρακτη στήριξη των ηθοποιών, η δίκη Φιλιππίδη βρίθει πατριαρχικών συμβολισμών και συμπυκνώνει ένα μέρος της φεμινιστικής θεωρίας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια: Πού το πάει ο δήμος Αθηναίων;

Ρεπορτάζ / Τι περίεργο συμβαίνει με το Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια;

Είναι fake news το νέο άνοιγμα που επιχειρεί ο δήμος Αθηναίων με μεγάλο όμιλο θεατρικών επιχειρήσεων; Τι επιδιώκει ο επιχειρηματίας και πόσο υπαρκτός είναι ο κίνδυνος για τον πολιτιστικό οργανισμό να μετατραπεί σε εμπορική επιχείρηση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η ταινία του Λάνθιμου μάς πείραξε και όχι η σχέση μας με το παρελθόν;

Οπτική Γωνία / Η ταινία του Λάνθιμου μάς πείραξε και όχι η σχέση μας με το παρελθόν;

Η άρνηση του ΚΑΣ να παραχωρηθεί η Ακρόπολη στον Γιώργο Λάνθιμο για τα γυρίσματα της νέας του ταινίας εγείρει πολλά ερωτήματα για τον τρόπο που βλέπουμε τα μνημεία και το τι θεωρούμε πολιτιστικό κεφάλαιο σήμερα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
ΕΠΕΞ Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο…

Ακροβατώντας / Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο

Το τραγικό περιστατικό στη Θήβα δεν είναι από αυτά που αποκαλούνται τυχαία γεγονότα. Πρόκειται για ένα από αυτά που συμβαίνουν συχνά, τα οποία απασχολούν την επικαιρότητα και τα ΜΜΕ, συνήθως επιδερμικά, μέχρι να ξεχαστούν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πρακτικά Νομικά: Θα πάω φυλακή αν σκοτώσω τον θύτη μου; 

Οπτική Γωνία / Θα πάει φυλακή μια γυναίκα που θα σκοτώσει τον κακοποιητή της;

Μια συζήτηση με τη δικηγόρο Μαριάννα Βασιλείου για το «Σύνδρομο Κακοποιημένης Γυναίκας», τη δευτερογενή θυματοποίηση, και τη σημασία της άμυνας στο ελληνικό ποινικό δίκαιο.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ