Γιατί ο Κώστας Αχ. Καραμανλής δεν έπρεπε να γίνει ποτέ υπουργός Μεταφορών 

Γιατί ο Κώστας Αχ. Καραμανλής δεν έπρεπε να γίνει ποτέ υπουργός Μεταφορών  Facebook Twitter
Είναι αδιανόητο να θεωρείται λεπτομέρεια η μη τήρηση του ΚΟΚ από τον αρμόδιο για τον τομέα των Μεταφορών. Φωτ.: Γιώργος Κονταρίνης/Eurokinissi
0

ΗΤΑΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ, στις 20 Απριλίου του 2019, όταν μια φωτογραφία του βουλευτή Σερρών Κώστα Αχ. Καραμανλή με την ευρωβουλευτή Ελίζα Βόζενμπεργκ, που την ανάρτησε στα σόσιαλ μίντια και κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο, έγινε η αιτία για να δεχθεί βροχή από αρνητικά και οργισμένα σχόλια. Ο λόγος ήταν ότι στη φωτογραφία εκείνη, που τραβήχτηκε ενώ οι δυο τους βρίσκονταν στο αυτοκίνητό του με εκείνον στη θέση του οδηγού, μπορούσε κανείς να διακρίνει ότι ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας είχε τοποθετήσει κλιπ απενεργοποίησης του συναγερμού της ζώνης ασφαλείας!

Το αξεσουάρ αυτό χρησιμοποιείται από όσους δεν θέλουν να φοράνε ζώνη ασφαλείας· τοποθετούν στους υποδοχείς της ζώνης αυτά τα κλιπ για να μην τους ενοχλεί ο ήχος της ειδοποίησης. Ο αρμόδιος βουλευτής για θέματα Μεταφορών της τότε αξιωματικής αντιπολίτευσης, δηλαδή, επεδείκνυε στον φακό ότι δεν τηρεί τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και αδιαφορεί για την ασφαλή οδήγηση. 

Μετά από τις έντονες αντιδράσεις που προκλήθηκαν, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής παραδέχθηκε ότι ήταν λάθος του. Αναμενόμενη δήλωση, χωρίς πολλές εξηγήσεις, δύο μήνες πριν από τις εκλογές, χωρίς να πει καν ότι στο εξής θα τηρεί τον ΚΟΚ. 

Και μόνο το γεγονός ότι ο Κώστας Αχ. Καραμανλής περιφρονούσε τον ΚΟΚ και αδιαφορούσε για την οδική ασφάλεια επιδεικτικά, με τη χρήση των απενεργοποιητών, ήταν παραπάνω από αρκετός λόγος για να μη βρεθεί ποτέ στη θέση του αρμόδιου υπουργού για τις Μεταφορές και την ασφάλειά τους.

Όταν μετά από λίγο, τον Ιούλιο του 2019, η Νέα Δημοκρατία κέρδισε τις εκλογές, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής τοποθετήθηκε στη θέση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Κάποιοι τότε θυμήθηκαν εκείνη τη φωτογραφία και αναρωτήθηκαν πώς είναι δυνατόν, από όσους θα μπορούσαν να επιλεγούν για αυτήν τη θέση, ο πρωθυπουργός να έκρινε ως καταλληλότερο έναν πολιτικό που είχε πιαστεί να χρησιμοποιεί κλιπ για να μη φορά ζώνη ασφαλείας και δεν τηρούσε τον ΚΟΚ. Στην κυβέρνηση, αλλά και στον πολιτικό χώρο γενικότερα, αυτό θεωρήθηκε μια ασήμαντη λεπτομέρεια στην οποία δεν άξιζε να δώσει κανείς σημασία.   

Γιατί ο Κώστας Αχ. Καραμανλής δεν έπρεπε να γίνει ποτέ υπουργός Μεταφορών  Facebook Twitter
Κάποιοι θυμήθηκαν εκείνη τη φωτογραφία και αναρωτήθηκαν πώς είναι δυνατόν, από όσους θα μπορούσαν να επιλεγούν για αυτήν τη θέση, ο πρωθυπουργός να έκρινε ως καταλληλότερο έναν πολιτικό που είχε πιαστεί να χρησιμοποιεί κλιπ για να μη φορά ζώνη ασφαλείας και δεν τηρούσε τον ΚΟΚ. Φωτ.: via Facebook

Είναι όμως αδιανόητο να θεωρείται λεπτομέρεια η μη τήρηση του ΚΟΚ από τον αρμόδιο για τον τομέα των Μεταφορών. Τι είδους άριστος υπουργός θα μπορούσε να είναι; Και γιατί κάποιος που δεν ενδιαφέρεται για τη δική του ασφάλεια όταν οδηγεί να ενδιαφερθεί για την ασφάλεια των άλλων στις δημόσιες μεταφορές; Θα περίμενε κανείς από τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας να τον έχει αποπέμψει από τότε και όχι να τον κάνει υπουργό Μεταφορών. 

Η χρήση της ζώνης ασφαλείας στο αυτοκίνητο είναι υποχρεωτική σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου και πρέπει να τη φορούν πάντα ο οδηγός και οι συνεπιβάτες. Σε περίπτωση μη χρήσης ζώνης ασφαλείας, αυτός που παραβαίνει τις σχετικές διατάξεις του ΚΟΚ τιμωρείται με πρόστιμο και αφαίρεση της άδειας. Η ζώνη θεωρείται το σημαντικότερο από τα συστήματα ασφάλειας, που σώζει ζωές σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.

Η μη χρήση της ζώνης ασφαλείας μαρτυρά έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής, καθώς και απουσία συνείδησης των τρομακτικών κινδύνων και συνεπειών από την οδήγηση χωρίς αυτό το μέσο προστασίας. Ο γνωστός οδηγός και ειδικός σε θέματα οδικής ασφάλειας Ιαβέρης είχε παρουσιαστεί στις 12/9/2019 στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής και είχε πει ότι βλέπει κατά καιρούς να μπαινοβγαίνουν στο κτίριο βουλευτικά και υπουργικά αυτοκίνητα «με ζώνες κουμπωμένες πίσω από την πλάτη, και με πόρπες απενεργοποιητές», επισημαίνοντας πως, πέρα από το θέμα της προστασίας, είναι και θέμα προτύπων. «Δεν μπορεί ένας βουλευτής να κάνει ό,τι θέλει», τους είπε. «Έχει ανθρώπους που τον παρακολουθούν και αυτή είναι η παιδεία, η βιωματική αντιγραφή των προτύπων…». 

Και μόνο το γεγονός ότι ο Κώστας Αχ. Καραμανλής περιφρονούσε τον ΚΟΚ και αδιαφορούσε για την οδική ασφάλεια επιδεικτικά, με τη χρήση των απενεργοποιητών, ήταν παραπάνω από αρκετός λόγος για να μη βρεθεί ποτέ στη θέση του αρμόδιου υπουργού για τις Μεταφορές και την ασφάλειά τους. 

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Δεν ήταν μόνο ένα νούμερο. Το όνομά του ήταν Γιάννης και καθόταν στη θέση 26 του πρώτου βαγονιού»

Lifo Videos / «Δεν ήταν μόνο ένα νούμερο. Το όνομά του ήταν Γιάννης και καθόταν στη θέση 26 του πρώτου βαγονιού»

Η Κατερίνα Βουτσινά, αδερφή του Γιάννη Βουτσινά, ενός εκ των θυμάτων της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη, εξηγεί στα βίντεο της LiFO πως έχει κάθε λόγο να πιστεύει ότι οι νεκροί είναι περισσότεροι και μιλά για ένα «απόλυτο, συγχρονισμένο έγκλημα».
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ντίνα Μαγδαλιανίδη, επιζώσα Τεμπών: «Παίρνω φάρμακα για τους εφιάλτες, βλέπω ότι καίγομαι»

Ελλάδα / Ντίνα Μαγδαλιανίδη, επιζώσα Τεμπών: «Παίρνω φάρμακα για τους εφιάλτες, βλέπω ότι καίγομαι»

«Το τρένο είχε αρχίσει να εκτροχιάζεται και να πέφτουν πράγματα πάνω μου. Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα όταν έγινε το ατύχημα είναι πώς θα αντιδράσει η μαμά μου σε αυτό, πώς θα ζήσουν με αυτό η αδερφή μου η γιαγιά μου»
LIFO NEWSROOM
Τα Τέμπη, ο Καραμανλής και η πολιτική του ευθύνη

Ρεπορτάζ / Τα Τέμπη, ο Καραμανλής και η πολιτική του ευθύνη

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών επέμενε χθες στην Εξεταστική Επιτροπή πως δεν έφταιξε η μη ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης, αλλά ότι παραβιάστηκε ο κανονισμός λειτουργίας. Σαν να μην είχε καμία ευθύνη εκείνος για τη διασφάλιση της τήρησής του.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Τέμπη, ένας χρόνος μετά: Το δυστύχημα που συγκλόνισε την Ελλάδα

Ελλάδα / Τέμπη, ένας χρόνος μετά: Το δυστύχημα που συγκλόνισε την Ελλάδα

Το δυστύχημα των Τεμπών αποτελεί μια από τις πιο πένθιμες σελίδες της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Μια υπόθεση, ένα έγκλημα –όπως το χαρακτηρίζει η κοινή γνώμη– που χρήζει διαλεύκανσης, ώστε να μην ξανασυμβεί.
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ιλισός, η πέτρινη γέφυρα και τα αντιπλημμυρικά έργα

Ρεπορτάζ / Ο Ιλισός, η πέτρινη γέφυρα που θα γκρεμιστεί και τα αντιπλημμυρικά έργα

Μεταξύ Καλλιθέας και Μοσχάτου ξεκινούν από την Περιφέρεια Αττικής έργα αντιπλημμυρικής προστασίας σε ένα τμήμα του Ιλισού. Εξαιτίας των παρεμβάσεων, που είναι πράγματι αναγκαίες, θα γκρεμιστεί στη λεωφόρο Ποσειδώνος μια πέτρινη πεντάτοξη γέφυρα, η μοναδική στην Αττική.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Πώς η Μελόνι αγάπησε τον Γκράμσι

Οπτική Γωνία / Πώς η Μελόνι αγάπησε τον Γκράμσι

Όπως και άλλοι επιφανείς εκπρόσωποι της σύγχρονης ακροδεξιάς, η Ιταλίδα πρωθυπουργός έχει στραφεί στις ιδέες του κομμουνιστή φιλόσοφου περί «πολιτισμικής ηγεμονίας» για την οικοδόμηση μιας δεξιάς κυριαρχίας στον χώρο του πολιτισμού.
THE LIFO TEAM
Συρία: Οι ΗΠΑ προσπαθούν να συμφιλιώσουν ομάδες Κούρδων καθώς η Τουρκία συγκεντρώνει στρατό στο Κομπάνι

Ανάλυση / Συρία: Οι ΗΠΑ προσπαθούν να συμφιλιώσουν ομάδες Κούρδων καθώς η Τουρκία συγκεντρώνει στρατό στο Κομπάνι

Αφίχθη στη Συρία ο υπεύθυνος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για τη βορειοανατολική Συρία, Σκοτ Μπολτζ - Οι Κούρδοι της Συρίας νιώθουν ότι η δέσμευση της Ουάσιγκτον απέναντί ​​τους εξασθενεί γρήγορα
ΠΕΤΡΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ
Δρούζοι: Η μουσουλμανική μειονότητα στη διελκυστίνδα Ισραήλ - Συρίας

Ανάλυση / Δρούζοι: Η μουσουλμανική μειονότητα διχάζεται μεταξύ Ισραήλ και Συρίας

Η μειονότητα των Δρούζων γύρω από τα υψώματα του Γκολάν δεν έχει αποφασίσει αν θέλει να παραμείνει στη Συρία - Η εκστρατεία προσεταιρισμού από το Ισραήλ, η προσπάθεια πειθούς του Τζολάνι και οι μπερδεμένοι Δρούζοι
LIFO NEWSROOM
Τα UFO δεν εμφανίζονται ένα τυχαίο βράδυ Τρίτης την ώρα που βγάζουμε τα σκουπίδια

Tech & Science / Τα UFO δεν εμφανίζονται ένα τυχαίο βράδυ Τρίτης την ώρα που βγάζουμε τα σκουπίδια

Πανικό έχουν προκαλέσει στις ΗΠΑ τα μυστηριώδη drones πάνω από τον ουρανό του Νιου Τζέρσεϊ, αλλά στο αιώνιο κυνήγι για τον εντοπισμό αγνώστου ταυτότητας ιπτάμενων αντικειμένων, η ανθρώπινη μαρτυρία είναι συνήθως ο πιο αδύναμος κρίκος.
THE LIFO TEAM
Πέγκυ Αντωνάκου: Στην Google θα ξεκλειδώσουμε ερωτήσεις και αναζητήσεις που δεν ξέραμε καν ότι μπορούσαμε να απαντήσουμε

Good Business Directory Vol.5 / «Στην Google θα ξεκλειδώσουμε αναζητήσεις που δεν ξέραμε καν ότι μπορούσαμε να απαντήσουμε»

Η γενική διευθύντρια της Google για τη ΝΑ Ευρώπη, Πέγκυ Αντωνάκου, περιγράφει πώς η τεχνολογία και η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξουν τη ζωή μας τα επόμενα χρόνια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι ο ράπερ Noizy που τραγούδησε στις φιέστες του Έντι Ράμα στην Ελλάδα

Ρεπορτάζ / Noizy: Ο υπόδικος τράπερ φίλος του Έντι Ράμα

Δύο μήνες πριν εμφανιστεί στη Θεσσαλονίκη για να τραγουδήσει στην εθνικιστική φιέστα του Αλβανού πρωθυπουργού, οι αρχές του Κοσόβου καταζητούσαν τον Noizy, ύστερα από καταγγελία γνωστού TikΤoker, με τον οποίο είχε beef, για άγριο ξυλοδαρμό και βιασμό. 
ΜΑΡΙΟΣ ΑΫΦΑΝΤΗΣ
Πώς θα επηρεαστεί η Ελλάδα από τις εξελίξεις στη Συρία;

Διεθνή / Πώς θα επηρεαστεί η Ελλάδα από τις εξελίξεις στη Συρία;

Οι σχέσεις Ελλάδας – Τουρκίας και η νέα εποχή στη Συρία: Ο Ιωάννης Γρηγοριάδης, αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, κάτοχος έδρας Jean Monnet στις Ευρωπαϊκές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο Μπίλκεντ στην Τουρκία και ερευνητής του ΕΛΙΑΜΕΠ, εξηγεί.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Άλις Μονρό δεν μίλησε;

Οπτική Γωνία / Γιατί η Άλις Μονρό κάλυψε τον παιδόφιλο άντρα της και την κακοποίηση της κόρης της;

Ο δεύτερος σύζυγος της πρόσφατα αποθανούσας, βραβευμένης με Νόμπελ Καναδής συγγραφέως ήταν παιδόφιλος και είχε κακοποιήσει σεξουαλικά τη μικρότερη κόρη της. Γιατί εκείνη παρέμεινε σιωπηλή;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πλαστική ρύπανση: Κανένας περιορισμός, απογοητευτική η εφαρμογή του νόμου

Περιβάλλον / Πλαστική ρύπανση: Κανένας περιορισμός, απογοητευτική η εφαρμογή του νόμου

Γιατί δεν περιορίζεται η πλαστική ρύπανση στην Ελλάδα; Μια αποκαλυπτική έκθεση του WWF η οποία δίνει απαντήσεις για τις αλλαγές που δεν έγιναν στην καθημερινότητά μας, τις ευθύνες της πολιτείας αλλά και τη συμπεριφορά των πολιτών.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ