Η Πασχαλιά μου

Η Πασχαλιά μου Facebook Twitter
Εικονογραφηση: Stupid Greg/ LIFO
0

ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ και όλη η οικογένεια νιώθει μια παράξενη συναισθηματική φόρτιση και μια σχεδόν μεταφυσική μελαγχολία. Παρόλα αυτά, όλοι ετοιμαζόμαστε για το μεγάλο ταξίδι στο Κρίκελο Ευρυτανίας όπου μετά από μιάμιση μέρα κατάνυξης θα φάμε σημαντικό μέρος της πανίδας του τόπου. Η μαμά μόλις πήρε το καλό της χρυσό φόρεμα με τις πούλιες και τα γουνάκια από το καθαριστήριο, μέσα σε μια γυαλιστερή διαφανή σακούλα. Το φόρεμα κρεμιέται στις πίσω χειρολαβές της μερσεντές, μαζί με το λαμέ κουστούμι του μπαμπά και την γούνα της γιαγιάς Ευτέρπης. Το πίσω τζάμι καλύπτεται εντελώς μιας και εκτός από τα χαριτωμένα κουκλάκια που είναι πάντοτε τοποθετημένα εκεί, και τις ξεθωριασμένες baby on board σημάνσεις της nestle, σήμερα βάλαμε και τα λουστρίνια του μπαμπά (δύο καθρέφτες επαρκούν σε ένα πεπειραμένο οδηγό). Λόγω της προαναφερθείσας φόρτισης αλλά και του άγχους του επικείμενου ταξιδιού οι γονείς μαλώνουν αλλά η μαμά συμμορφώνεται και μπαίνει στο αυτοκίνητο μετά από ένα βροντερό χαστούκι του μπαμπά.

Όταν το σήμα του oasis αρχίζει να χάνεται στην εθνική οδό, η μαμά βάζει το cd «τα καλύτερα ρομάντζα» και σιγοτραγουδάει τους στίχους. Πέντε λεπτά έξω από την Αθήνα, σταματάμε σε ένα κατάστημα επί της εθνικής οδού για να κατουρήσει ο μπαμπάς, να ξεράσει η αδερφή μου και να αγοράσουν τοπικά προιοντά η μαμά και η γιαγιά (όπως μέλι που προφανώς μαζεύεται από μελίσσια, σε κάποια νησίδα της εθνικής οδού). Το ποσό των 100 ευρώ που ξοδεύει η μαμά για δώρα της κοστίζει ένα δεύτερο χαστούκι από τον άνδρα μπαμπά. Επιβιβαζόμαστε γρήγορα στο αυτοκίνητο και κατευθυνόμαστε προς το χωριό με το ίδιο ρομαντικό μουσικό χαλί.

Στο δρόμο οι γονείς μιλάνε για τους συγχωριανούς του μπαμπά που προφανώς του έχουν λείψει πολύ. «Με πήρε ο Βρασίδας ο Κίτσουλας προχθές. Η κόρη του πέρασε πολυτεχνείο. Θα βγει από κει μέσα με τα μάτια τετράγωνα. Ήταν που ήταν ζαβό.. Πήρε από το πατέρα της το μα**κα  που έχει φάει το κέρατο συννέφο». ΄Ετσι είναι οι φίλοι, αγαπάνε τους άλλους με τα ελαττώματα τους.

Φτάνουμε στο χωριό και ο μπαμπάς πατάει επίμονα την κόρνα της μερσεντές  προκαλώντας τον θαυμασμό των γερόντων που πρεφάρουν στο καφενείο. Περνάμε την πλατεία και φτάνουμε στο σπίτι μας που ανακαίνισε η μαμά μου πρόπερσι. Αρχικά ήταν πέτρινο, οπότε χρειάστηκαν πολλά λεφτά για να καλυφθεί με τσιμέντο, αλλά έχει γίνει πανέμορφο. Είναι μουσταρδί με κεραμιδί λεπτομέρειες, τεράστια σιδερένια ροζ κάγκελα και καφέ αλουμίνιο στα κουφώματα για να δίνει την αίσθηση του ξύλου. Η πιο σημαντική αλλαγή με την ανακαίνιση όμως είναι η απόκτηση μιας τεράστιας lcd τηλεόρασης μπροστά στην οποία περνάμε όλες τις διακοπές μας.

Ξαπλώνουμε όλοι στον καναπέ και βλέπουμε κους κους μέχρι τις 4, όταν η μαμά και η αδερφή μου αρχίζουν να ετοιμάζονται για τον επιτάφιο στις 9. Πρέπει να εντυπωσιάσουν την «Μαριγώ την τελευταία» που βρήκε πλούσιο άντρα και πλακώθηκε στα μπότοξ. Λόγω ημέρας όμως, η μαμά δεν φοράει τα ψεύτικα νύχια και βλεφαρίδες της.

Σάββατο στις 12 η οικογένεια ξυπνά και ανοίγει τηλεόραση. Η μέρα θα κυλήσει ήσυχα με τηλεόραση – φαγητό – ύπνο – τηλεόραση – ύπνο και φυσικά την Ανάσταση για την οποία άλλωστε η μαμά αγόρασε το πανάκριβο φόρεμα της. Μετά τις 12 και αφού φτιάξουμε τον μαύρο σταυρό από κάπνα κάτω από την πόρτα, πλακωνόμαστε στη μαγειρίτσα σαν να μην υπάρχει αύριο. Μιάμιση μέρα νηστείας έχει πραγματικά λυγίσει την οικογένεια. Κοιμόμαστε πριν τις 2 γιατί ο μπαμπάς πρέπει να φυλάξει δυνάμεις για το σούβλισμα του αρνιού.

Κυριακή, ο μπαμπάς σηκώνεται πιο νωρίς από ότι τις καθημερινές που πάει στη δουλειά του στο δήμο. Γενικά, το φαγητό τον ενθουσιάζει. Η υπόλοιπη φαμίλια ξυπνάει με παραδοσιακές μελωδίες και παίρνει λιτό πρωινό για να διατηρήσει την όρεξη της: τρία αυγά και τρεις φέτες με βούτυρο και μαρμελάδα (ο καθένας). Η αδερφή μου, περιφέρεται ανάμεσα στις σούβλες και τσιμπάει ένα αρ**δι από το κάθε αρνί με αποτέλεσμα να της κοπεί η όρεξη μέχρι το μεσημέρι που όλη η υπόλοιπη οικογένεια πέφτει με μανία στο λιπαρό ζώο. Θα επακολουθήσει ύπνος – τηλεόραση – ύπνος.

Την επόμενη μέρα ξεκινάμε νωρίς για να προλάβει ο μπαμπάς τον απογευματινό αγώνα. Βγαίνουμε από την πλατεία συγκινημένοι, φυσικά κορνάροντας. Πέρασα υπέροχα αυτή την Πασχαλιά!

Οπτική Γωνία
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Οπτική Γωνία / Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Υπάρχει τελικά ασυμβίβαστο μεταξύ χριστιανισμού και φεμινισμού; Μπορούν οι δύο ταυτότητες να συνυπάρξουν ή πρόκειται για έναν αδύνατο συνδυασμό; Δύο γυναίκες παραθέτουν τα επιχειρήματα κάθε πλευράς.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Ρεπορτάζ / Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Το πράσινο της πόλης μπορεί να είναι περιορισμένο, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις είναι αξιόλογο - και η άνοιξη το φέρνει ξανά στο προσκήνιο, μαζί με τα προβλήματά του. Λύσεις υπάρχουν· το ζητούμενο είναι να εισακουστούν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ζωή, όπως Ζορό

Βασιλική Σιούτη / Ζωή, όπως Ζορό

Τιμωρός του κατεστημένου ή εκπρόσωπος μιας δήθεν αντισυστημικής ελίτ που παίζει με τα σπίρτα; Η δημοσκοπική εκτόξευσή της είναι γεγονός και όλοι προσπαθούν να μαντέψουν πόσο θα κρατήσει και ποιες θα είναι οι συνέπειες.   
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Πράγματι, μεγάλος αριθμός των Ένορκων Διοικητικών Εξετάσεων καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα»

Οπτική Γωνία / Οι ΕΔΕ στην Ελλάδα: Πόσες καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα;

Πότε διενεργείται μια Ένορκη Διοικητική Eξέταση; Είναι αλήθεια ότι μεγάλος αριθμός ΕΔΕ καταλήγουν στο αρχείο και τι πρέπει να αλλάξει στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Μιλά στη LiFO ο δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νίκος Βιτώρος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ