Το λιντσάρισμα των δημοσιογράφων στα σόσιαλ μήντια από κομματικούς στρατούς 

Το λιντσάρισμα των δημοσιογράφων στα σόσιαλ μήντια από κομματικούς στρατούς  Facebook Twitter
0

ΕΙΝΑΙ ΤΡΟΜΕΡΟ να γράφει κανείς ένα άρθρο (είτε με αγαθά, είτε με ταπεινά κίνητρα) και επειδή διαφωνείς, να σπεύδεις να αποδομήσεις τον αρθρογράφο με ύβρεις και όχι το άρθρο με επιχειρήματα. 

Αυτό συμβαίνει επειδή στην Ελλάδα δεν υπάρχει ψυχραιμία, οι οπαδοί των κομμάτων εξουσίας είναι ακριβώς αυτό: οπαδοί και μετέρχονται ανάλογες μεθόδους. Την κριτική την εκλαμβάνουν ως επίθεση που θέτει σε κίνδυνο αυτά που υποστηρίζουν ή -ακόμα πιο κυνικά- τα συμφέροντα τους. 

Το τουίτερ είναι η ιδανική αρένα για τους κομματικούς στρατούς, καθώς επιτρέπει τον κανιβαλισμό, αν δεν τον διευκολύνει κιόλας. 

Αν είσαι ένας δημοσιογράφος που υπηρετεί μία συγκεκριμένη ατζέντα, όταν “χτυπήσεις” την αντίθετη πλευρά, θα σου επιτεθεί ο όχλος που την υποστηρίζει. Θα σε στηρίξει όμως, ο όχλος που βρίσκεται στην δική σου πλευρά. Οπότε το ματς θα λήξει περίπου ισοπαλία, παρότι θα έχεις φάει πολύ ξύλο μέχρι να τελειώσει.  Αντιστρόφως, το ίδιο συμβαίνει και με τον δημοσιογράφο που θα “χτυπήσει” την δική σου πλευρά. Θα τον τραμπουκίσουν αυτοί που σε υποστήριζαν, ενώ θα τον στηρίξουν αυτοί που σου είχαν επιτεθεί. 

Αν είσαι ανεξάρτητος δημοσιογράφος, θα σε στοχοποιεί και θα σε κανιβαλίζει και η μία και η άλλη πλευρά, ενώ δεν θα σε υποστηρίζει κανένας. Σε αυτή την περίπτωση έχεις τρεις επιλογές: α) συνεχίζεις και δεν δίνεις σημασία, β) τα παρατάς γ) συνεχίζεις αλλά αυτολογοκρίνεσαι/συμβιβάζεσαι για να μην τρως μπούλινγκ (αλλά τότε θα έχουν νικήσει οι “στρατοί”). 

Η μεγαλύτερη και πιο βαθιά υποκρισία είναι εκείνων που κάθε φορά καταγγέλλουν το φαινόμενο αυτό και ζητούν παρεμβάσεις μόνο όταν το θύμα είναι “δικό” τους. Οταν ανήκει στην άλλη πλευρά δεν βλέπουν πρόβλημα και αντιμετωπίζουν το μπούλινγκ περίπου ως απόδοση λαϊκής δικαιοσύνης. Όταν ο δημοσιογράφος είναι ανεξάρτητος και δεν ανήκει σε καμία αυλή, δεν ενδιαφέρεται κανείς για να τον προστατεύσει. 

Θα έχουμε κάνει ένα βήμα μπροστά, όταν την επόμενη φορά που θα λιντσαριστεί ένας δημοσιογράφος, θα σπεύσουν να καταγγείλουν το γεγονός αυτοί που διαφωνούν μαζί του. 

Υ.Γ1 Η γραμμή ή οι σκοπιμότητες ενός μέσου είναι άλλο ζήτημα. Τα ΜΜΕ ανήκουν συνήθως σε επιχειρηματίες ή fund (αν μιλάμε για διεθνή μέσα) και καλό θα ήταν όταν υπερασπίζεστε ή κατηγορείτε ένα μέσο, να γνωρίζετε σε ποιον ανήκει. 

Υ.Γ2 Εννοείται ότι η αμφισβήτηση των δημοσιογράφων και των  ΜΜΕ είναι θεμιτή (αλλά όχι ο κανιβαλισμός). 

Υ.Γ3 Ως δημοσιογράφους δεν εννοούμε αυτούς που χρησιμοποιούν το επάγγελμα ως μέσο για να βγάλουν χρήματα ή να αποκτήσουν εξουσία με αθέμιτους τρόπους, ούτε κάποιους που πρωτοστατούν στα λιντσαρίσματα. 

 

 

 

Οπτική Γωνία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Οπτική Γωνία / Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Υπάρχει τελικά ασυμβίβαστο μεταξύ χριστιανισμού και φεμινισμού; Μπορούν οι δύο ταυτότητες να συνυπάρξουν ή πρόκειται για έναν αδύνατο συνδυασμό; Δύο γυναίκες παραθέτουν τα επιχειρήματα κάθε πλευράς.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Ρεπορτάζ / Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Το πράσινο της πόλης μπορεί να είναι περιορισμένο, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις είναι αξιόλογο - και η άνοιξη το φέρνει ξανά στο προσκήνιο, μαζί με τα προβλήματά του. Λύσεις υπάρχουν· το ζητούμενο είναι να εισακουστούν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ζωή, όπως Ζορό

Βασιλική Σιούτη / Ζωή, όπως Ζορό

Τιμωρός του κατεστημένου ή εκπρόσωπος μιας δήθεν αντισυστημικής ελίτ που παίζει με τα σπίρτα; Η δημοσκοπική εκτόξευσή της είναι γεγονός και όλοι προσπαθούν να μαντέψουν πόσο θα κρατήσει και ποιες θα είναι οι συνέπειες.   
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Πράγματι, μεγάλος αριθμός των Ένορκων Διοικητικών Εξετάσεων καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα»

Οπτική Γωνία / Οι ΕΔΕ στην Ελλάδα: Πόσες καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα;

Πότε διενεργείται μια Ένορκη Διοικητική Eξέταση; Είναι αλήθεια ότι μεγάλος αριθμός ΕΔΕ καταλήγουν στο αρχείο και τι πρέπει να αλλάξει στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Μιλά στη LiFO ο δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νίκος Βιτώρος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ