Ο Αυγενάκης και το τέλος της ανοχής

Ο Αυγενάκης και το τέλος της ανοχής Facebook Twitter
Δεν ήταν η πρώτη φορά που έφτανε στα αυτιά τους ένα αρνητικό περιστατικό με πρωταγωνιστή τον συγκεκριμένο βουλευτή. Φωτ.: Αλέξανδρος Μιχαηλίδης/ SOOC
0

ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΞΑΦΝΙΑΣΤΗΚΕ στο Μέγαρο Μαξίμου, όταν έγινε γνωστή η επίθεση σε εργαζόμενο του αεροδρομίου από τον πρώην υπουργό και βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Λευτέρη Αυγενάκη. Δεν ήταν η πρώτη φορά που έφτανε στα αυτιά τους ένα αρνητικό περιστατικό με πρωταγωνιστή τον συγκεκριμένο βουλευτή. 

Λίγο πριν από τις ευρωεκλογές οι αγρότες ήταν έξαλλοι μαζί του και τον είχαν καταγγείλει για αλαζονική και αυταρχική συμπεριφορά. Ακόμα και αγροτοσυνδικαλιστές της Νέας Δημοκρατίας τού ασκούσαν έντονη κριτική και τον θεωρούσαν ακατάλληλο.

Εκ του αποτελέσματος προκύπτει ότι η τοποθέτησή του στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης (από 27/6/2023 έως 14/6/2024) ήταν μια ατυχής επιλογή, κάτι που εμμέσως αναγνώρισε ο πρωθυπουργός με το να τον αφήσει εκτός κυβέρνησης στον ανασχηματισμό.

Παράπονα για τον Λευτέρη Αυγενάκη είχαν φτάσει ξανά στο παρελθόν στο Μέγαρο Μαξίμου, αλλά ο πρωθυπουργός τον διατηρούσε σε υπουργικές θέσεις, παρότι ούτε ο ίδιος ήταν ενθουσιασμένος με τις επιδόσεις του.

«Το περιστατικό βίαιης συμπεριφοράς του Αυγενάκη κατά εργαζόμενου δεν μπορούσε να αποσιωπηθεί ούτε να μην έχει επιπτώσεις για τον ίδιο, όπως θα ήθελε» ανέφερε κυβερνητικό στέλεχος.

Είναι γεγονός ότι αυτή η συγκυρία δεν επέτρεπε καμία συγκάλυψη. Σε άλλη περίπτωση μπορεί να μην υπήρχαν τόσο έντονες αντιδράσεις. Αυτή την περίοδο όμως, που η κυβέρνηση έχει βγει τραυματισμένη από τις ευρωεκλογές και η αλαζονεία είναι ένας από τους λόγους που της χρεώνουν για την κακή επίδοση που είχε, δεν υπήρχε κανένα περιθώριο να κρυφτεί κάτω από το χαλί, όπως συνέβη με άλλα στο παρελθόν. 

Μετά την «επανεκκίνηση» που είχε ανακοινώσει ο πρωθυπουργός και πριν προλάβει να πάρει εμπρός, η κυβέρνηση δέχθηκε τη συντονισμένη κριτική των δύο πρώην πρωθυπουργών στο Πολεμικό Μουσείο, η οποία αναστάτωσε τη Νέα Δημοκρατία. Κι ενώ το Μαξίμου δεν είχε τελειώσει ακόμα με το damage control για την παρέμβαση Καραμανλή-Σαμαρά, αποκαλύφθηκε το αρνητικό περιστατικό με πρωταγωνιστή κυβερνητικό βουλευτή, το οποίο είχε συμβεί πριν από λίγες μέρες.

Κυβερνητική πηγή επιβεβαιώνει ότι δεν υπήρξε καμία έκπληξη στην κυβέρνηση και ότι πράγματι ο Λευτέρης Αυγενάκης προσπάθησε στην αρχή να αποφύγει όσα ακολούθησαν. Η Νέα Δημοκρατία και συγκεκριμένα η επιτροπή δεοντολογίας του κόμματος, αφού έλαβε το πράσινο φως από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, τον διέγραψε από την κοινοβουλευτική ομάδα μετά τη μαζική αποδοκιμασία που ακολούθησε η αποκάλυψη της επίθεσης κατά του εργαζόμενου.

Παράπονα για τον Λευτέρη Αυγενάκη είχαν φτάσει ξανά στο παρελθόν στο Μέγαρο Μαξίμου, αλλά ο πρωθυπουργός τον διατηρούσε σε υπουργικές θέσεις, παρότι ούτε ο ίδιος ήταν ενθουσιασμένος με τις επιδόσεις του. Ο Αυγενάκης είναι «πολιτικό παιδί» της Ντόρας Μπακογιάννη, την οποία είχε ακολουθήσει όταν (επί Σαμαρά) έφυγε από τη ΝΔ για να κάνει το δικό της κόμμα. 

Αυτά όμως είναι τα παλιά. Στα πιο πρόσφατα περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, η παραίτηση του προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ (Οργανισμός Ελέγχου και Πληρωμών των Κοινοτικών Ενισχύσεων) η οποία έγινε πριν από μερικούς μήνες, με τον παραιτηθέντα να δηλώνει ότι εξαναγκάστηκε σε παραίτηση από τον τότε υπουργό (Αυγενάκη), ενώ τον περασμένο Απρίλιο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έθεσε τον ΟΠΕΚΕΠΕ σε επιτήρηση, λόγω σοβαρών προβλημάτων που παρατηρήθηκαν στη λειτουργία του οργανισμού, τη νομιμότητα των πληρωμών και την τήρηση των ευρωπαϊκών κανονισμών.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Οπτική Γωνία / Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Υπάρχει τελικά ασυμβίβαστο μεταξύ χριστιανισμού και φεμινισμού; Μπορούν οι δύο ταυτότητες να συνυπάρξουν ή πρόκειται για έναν αδύνατο συνδυασμό; Δύο γυναίκες παραθέτουν τα επιχειρήματα κάθε πλευράς.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Ρεπορτάζ / Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Το πράσινο της πόλης μπορεί να είναι περιορισμένο, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις είναι αξιόλογο - και η άνοιξη το φέρνει ξανά στο προσκήνιο, μαζί με τα προβλήματά του. Λύσεις υπάρχουν· το ζητούμενο είναι να εισακουστούν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ζωή, όπως Ζορό

Βασιλική Σιούτη / Ζωή, όπως Ζορό

Τιμωρός του κατεστημένου ή εκπρόσωπος μιας δήθεν αντισυστημικής ελίτ που παίζει με τα σπίρτα; Η δημοσκοπική εκτόξευσή της είναι γεγονός και όλοι προσπαθούν να μαντέψουν πόσο θα κρατήσει και ποιες θα είναι οι συνέπειες.   
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Πράγματι, μεγάλος αριθμός των Ένορκων Διοικητικών Εξετάσεων καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα»

Οπτική Γωνία / Οι ΕΔΕ στην Ελλάδα: Πόσες καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα;

Πότε διενεργείται μια Ένορκη Διοικητική Eξέταση; Είναι αλήθεια ότι μεγάλος αριθμός ΕΔΕ καταλήγουν στο αρχείο και τι πρέπει να αλλάξει στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Μιλά στη LiFO ο δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νίκος Βιτώρος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ