Ο Πολάκης θα επιστρέψει

Ο Πολάκης θα επιστρέψει Facebook Twitter
Ο πολακισμός, παρότι εμφανίζεται ως μια προοδευτική πολιτική έκφραση, δεν αποτελεί τίποτε άλλο παρα μια βαθιά συντηρητική συμπεριφορά. Εικονογράφηση: bianka/ LIFO
0


ΟΤΑΝ ΚΑΤΣΕΙ Η ΣΚΟΝΗ, αργά ή γρήγορα, ο Παύλος Πολάκης θα επιστρέψει στην κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ. Και τότε θα είναι περισσότερο ενισχυμένος από κάθε άλλη φορά. Θα τους κουνήσει το δάχτυλο με νόημα και θα τους υπενθυμίσει ότι εκπροσωπεί μια ισχυρή τάση στο κόμμα, αν όχι τόσο σε επίπεδο στελεχών, σίγουρα στους ψηφοφόρους, οι οποίοι, εθισμένοι στον λαϊκιστικό λόγο και στη μετατροπή της οργής σε πολιτική συμπεριφορά, που μάλιστα χαρακτηρίζουν «αντισυστημική», βρίσκουν στον αψύ Κρητικό όλα τα στοιχεία με τα οποία οι ίδιοι ερμηνεύουν τα γεγονότα.

Άλλωστε, ο Πολάκης παραμένει μέλος του ΣΥΡΙΖΑ και σε έναν βαθμό αυτό που ο ίδιος και οι ακόλουθοί του περιγράφουν αποτελεί τη «βαθιά ψυχή» της παράταξης.

Ο πολακισμός είναι η σύγχρονη έκφραση του «αυριανισμού», ο οποίος κυριάρχησε για δεκαετίες στη χώρα, ξεκίνησε από μια δημοσιογραφική σχολή που υποτίθεται τα «έλεγε έξω από τα δόντια», λάτρευε τον λαϊκισμό και τον δημαγωγικό λόγο, αποκάλυπτε συχνά σκάνδαλα και γρήγορα μετατράπηκε σε μια σχολή πολιτικής συμπεριφοράς.

Ο πολακισμός δεν είναι ένα καινούργιο φαινόμενο στην πολιτική. Υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει, αφού έχει βαθιές ρίζες στο εκλογικό σώμα, που έρχονται από μακριά και δεν βρίσκονται μόνο στον συγκεκριμένο πολιτικό χώρο. Ας μην κοροϊδευόμαστε, σε αρκετά κόμματα υπάρχουν μικροί ή μεγάλοι «Πολάκηδες»· ιδιαίτερα στη Νέα Δημοκρατία θα συναντήσουμε αρκετούς πολιτικούς με ανάλογες συμπεριφορές, αντίστοιχη δομή και συμπεριφορά (ο Αυγενάκης είναι το πρώτο όνομα που έρχεται πρόχειρα στο μυαλό κάποιου, ο Άδωνις Γεωργιάδης ένα δεύτερο).

Στην αριστερά της Μεταπολίτευσης δεν συναντούσαμε συχνά τέτοια πρόσωπα και εκφράσεις, αλλά κι αυτό είχε μια ημερομηνία λήξης. Η σύγχρονη αριστερά(;) του Τσίπρα έβαλε τέλος σε αυτή την πρακτική.

Ο πολακισμός είναι η σύγχρονη έκφραση του «αυριανισμού», ο οποίος κυριάρχησε για δεκαετίες στη χώρα, ξεκίνησε από μια δημοσιογραφική σχολή που υποτίθεται τα «έλεγε έξω από τα δόντια», λάτρευε τον λαϊκισμό και τον δημαγωγικό λόγο, αποκάλυπτε συχνά σκάνδαλα (κάποιες φορές οι αποκαλύψεις είχαν βάση) και γρήγορα μετατράπηκε σε μια σχολή πολιτικής συμπεριφοράς, με δεκάδες επιφανή στελέχη του άλλοτε ισχυρού ΠΑΣΟΚ (ξεχάσαμε γρήγορα τον Ευάγγελο Γιαννόπουλο) να τον υιοθετούν στον καθημερινό τους λόγο. Απλώς, με την κατάρρευση του ΠΑΣΟΚ και την ενίσχυση του ΣΥΡΙΖΑ στα χρόνια της κρίσης, μετακόμισε στον δεύτερο.

Ο πολακισμός, παρότι εμφανίζεται ως μια προοδευτική πολιτική έκφραση, δεν αποτελεί τίποτε άλλο παρα μια βαθιά συντηρητική συμπεριφορά. Χρησιμοποιεί ιδέες της αριστεράς χωρίς την αντίστοιχη ηθική της και, σύμφωνα με τη γλώσσα με την οποία εκφράζεται, τις «πουλάει» σε έναν κόσμο που, απελπισμένος ή χωρίς γερές αντιστάσεις, είναι έτοιμος να τις δεχτεί ως τις μοναδικές αλήθειες, έστω κι αν σε αυτές συναντάει κάποιος μόνο ψήγματά τους.

Τα ψήγματα αυτά, ο δημαγωγικός λόγος, ο μεσσιανισμός που υπηρετεί δήθεν χαρισματικά πρόσωπα, ο επιφανειακός τρόπος ερμηνείας των γεγονότων και κυρίως ο λόγος που ακουμπάει στο ένστικτο και όχι στο επιχείρημα είναι τα βασικά στοιχεία του.

Ο Πολάκης θα επιστρέψει όχι μόνο γιατί είναι αυτός που με τον άλλο «αστέρα» του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Παππά ήταν οι βασικοί υπεύθυνοι για την εκλογή του Κασσελάκη στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος έχει μεταλλαχθεί σε ένα προσωποπαγές λαϊκιστικό κόμμα, αλλά και γιατί τον έχουν ανάγκη. Άλλωστε, το είπε και ο Κασσελάκης, αισθάνεται πολύ άσχημα για την απόφαση που αναγκάστηκε να πάρει, γιατί τον αγαπά. Αυτές οι αγάπες δύσκολα διαλύονται…

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Πράγματι, μεγάλος αριθμός των Ένορκων Διοικητικών Εξετάσεων καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα»

Οπτική Γωνία / Οι ΕΔΕ στην Ελλάδα: Πόσες καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα;

Πότε διενεργείται μια Ένορκη Διοικητική Eξέταση; Είναι αλήθεια ότι μεγάλος αριθμός ΕΔΕ καταλήγουν στο αρχείο και τι πρέπει να αλλάξει στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Μιλά στη LiFO ο δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νίκος Βιτώρος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
ειρήνη

Οπτική Γωνία / Η αδιάκοπη βία και ο ορίζοντας που έχει εξαφανιστεί

«Αυτό που με έχει επηρεάσει περισσότερο μετά την επιστροφή μας δεν είναι οι ελλείψεις, αλλά η παντελής απουσία χρώματος. Τα πάντα είναι γκρίζα. Το μόνο που βλέπεις είναι σκόνη, μισοκατεστραμμένα σπίτια, σοκάκια κομμένα ανάμεσα στα μπάζα»¹.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Οπτική Γωνία / Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Από τις ερωτήσεις του Εισαγγελέα έως την έμπρακτη στήριξη των ηθοποιών, η δίκη Φιλιππίδη βρίθει πατριαρχικών συμβολισμών και συμπυκνώνει ένα μέρος της φεμινιστικής θεωρίας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια: Πού το πάει ο δήμος Αθηναίων;

Ρεπορτάζ / Τι περίεργο συμβαίνει με το Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια;

Είναι fake news το νέο άνοιγμα που επιχειρεί ο δήμος Αθηναίων με μεγάλο όμιλο θεατρικών επιχειρήσεων; Τι επιδιώκει ο επιχειρηματίας και πόσο υπαρκτός είναι ο κίνδυνος για τον πολιτιστικό οργανισμό να μετατραπεί σε εμπορική επιχείρηση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η ταινία του Λάνθιμου μάς πείραξε και όχι η σχέση μας με το παρελθόν;

Οπτική Γωνία / Η ταινία του Λάνθιμου μάς πείραξε και όχι η σχέση μας με το παρελθόν;

Η άρνηση του ΚΑΣ να παραχωρηθεί η Ακρόπολη στον Γιώργο Λάνθιμο για τα γυρίσματα της νέας του ταινίας εγείρει πολλά ερωτήματα για τον τρόπο που βλέπουμε τα μνημεία και το τι θεωρούμε πολιτιστικό κεφάλαιο σήμερα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
ΕΠΕΞ Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο…

Ακροβατώντας / Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο

Το τραγικό περιστατικό στη Θήβα δεν είναι από αυτά που αποκαλούνται τυχαία γεγονότα. Πρόκειται για ένα από αυτά που συμβαίνουν συχνά, τα οποία απασχολούν την επικαιρότητα και τα ΜΜΕ, συνήθως επιδερμικά, μέχρι να ξεχαστούν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ