Οι Αμερικανοί νεοναζί εγκαταλείπουν την Ουκρανία

Οι Αμερικανοί Νεοναζί εγκαταλείπουν την Ουκρανία Facebook Twitter
Ο Κρίστοφερ Πόλχαουζ, ηγέτης του αμερικανικού νεοναζιστικού δικτύου Blood Tribe, σε συγκέντρωση νεοναζί στη Φλόριντα τον περασμένο Σεπτέμβριο. Φωτ.: Stephanie Keith/Getty Images
0

ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ του πολέμου στην Ουκρανία, που κάποτε αποτελούσε δημοφιλή προορισμό για τους Αμερικανούς ακροδεξιούς εξτρεμιστές, πολλοί από το υπόγειο ακροδεξιό κίνημα στις ΗΠΑ αποκηρύσσουν με ζήλο τη συμμετοχή στη σύγκρουση και συμβουλεύουν τους οπαδούς τους να μείνουν μακριά. Οι εξτρεμιστές βλέπουν πλέον την επερχόμενη εκλογική χρονιά ως κομμένη και ραμμένη στα μέτρα τους προκειμένου να εστιάσουν τον ακτιβισμό τους στο εσωτερικό μέτωπο.

Σε ένα ηχητικό μήνυμά του στο Telegram στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου, ο πρώην πεζοναύτης Κρίστοφερ Πόλχαουζ, ηγέτης του νεοναζιστικού δικτύου Blood Tribe, γνωστού για τις ρατσιστικές και ομοφοβικές κορόνες του, είπε στους οπαδούς του ότι δεν επιτρέπει πλέον στα «παιδιά» του να συμμετάσχουν στη σύγκρουση. «Θα συνεχίσω να υποστηρίζω τον αγώνα του λαού εκεί», δήλωσε ο Πόλχαουζ, «αλλά δεν πρόκειται να επιτρέψω στους δικούς μας να σπαταλήσουν μόχθο και αίμα σ’ αυτόν τον πόλεμο».

Σύμφωνα με τον ίδιο, παρότι αρκετά από τα μέλη της οργάνωσής του ήταν «πολύ ενθουσιασμένοι και ετοιμάζονταν να πάνε στην Ουκρανία», τελικά αποφασίστηκε να επικεντρωθούν στον εγχώριο ακτιβισμό, μη βλέποντας κανένα όφελος πλέον από την ενεργή συμμετοχή τους στον πόλεμο.

Το αν ο Πόλχαουζ μιλούσε ποτέ σοβαρά για τον πόλεμο είναι ένα άλλο ερώτημα. Κάποιοι στο ευρύτερο νεοναζιστικό κίνημα των ΗΠΑ χρησιμοποίησαν τον πόλεμο στην Ουκρανία ως ένα είδος live-action παιχνιδιού ρόλων για να χτίσουν τη μαχητική τους αξιοπιστία, ακόμη και αν οι ιστορίες για τα κατορθώματά τους δεν ήταν αληθινές. Ο Κεντ ΜακΛέλαν, από τη Φλόριντα, πρώην συνεργάτης του Πόλχαουζ και γνωστός με το ψευδώνυμο Boneface, αποκαλύφθηκε τελικά ότι όσα έλεγε για τα ανδραγαθήματά του στο ουκρανικό μέτωπο πέρσι το καλοκαίρι ήταν όλα ψέματα.

Ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο, ένα επιφανές ακροδεξιό έντυπο που συνδέεται με τη διαλυμένη αμερικανική νεοναζιστική τρομοκρατική ομάδα Atomwaffen Division, δήλωνε ότι ο πόλεμος όχι μόνο «δεν έχει πια σημασία για εμάς», αλλά ο στόχος είναι πλέον ξεκάθαρα «να επικεντρωθούμε εκ νέου σε αμερικανικά ζητήματα».

Μέσα στον ευρύτερο ιστό των νεοναζιστικών οργανώσεων, η κουβέντα για την Ουκρανία έχει σχεδόν εξατμιστεί με τη σύγκρουση στη Γάζα και τα εσωτερικά ζητήματα να επισκιάζουν αυτό που μέχρι πρόσφατα ήταν ένα παγκόσμιο γεγονός με υψηλή θεαματικότητα. Βλέποντας ότι δεν έχει καμία αξία η αποστολή ανδρών για να αποκτήσουν πολεμική εμπειρία στην πρώτη γραμμή, με πολύ υψηλό το ρίσκο σύλληψης ή θανάτου, οι ακροδεξιοί εξτρεμιστές των ΗΠΑ βλέπουν πλέον την Ουκρανία ως μια σύγκρουση με ελάχιστα για τους ίδιους οφέλη.

Ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο, ένα επιφανές ακροδεξιό έντυπο που συνδέεται με τη διαλυμένη αμερικανική νεοναζιστική τρομοκρατική ομάδα Atomwaffen Division, δήλωνε ότι ο πόλεμος όχι μόνο «δεν έχει πια σημασία για εμάς», αλλά ο στόχος είναι πλέον ξεκάθαρα «να επικεντρωθούμε εκ νέου σε αμερικανικά ζητήματα». Πρόκειται για αντίληψη που θυμίζει τις δηλώσεις των ρεπουμπλικανών υποψηφίων για τις προεδρικές εκλογές Ντόναλντ Τραμπ και Ρον ΝτεΣάντις, οι οποίοι έχουν χαρακτηρίσει τον πόλεμο στην Ουκρανία ως «ένα μακρινό πρόβλημα».

Ο Joshua Fisher-Birch, αναλυτής της σύγχρονης ακροδεξιάς για το Counter Extremism Project, έχει παρακολουθήσει την εξέλιξη της σχέσης των ακροδεξιών εξτρεμιστών με την Ουκρανία. «Η διαδικτυακή συζήτηση στους κόλπους της αμερικανικής ακροδεξιάς σχετικά με το ταξίδι στην Ουκρανία και την αποστολή εθελοντών για να πολεμήσουν ενάντια στη ρωσική εισβολή έχει μειωθεί σημαντικά τον τελευταίο χρόνο», δηλώνει, επισημαίνοντας ότι σε ορισμένες περιπτώσεις η κουβέντα για τη συμμετοχή στον πόλεμο «είτε δεν ήταν ποτέ σοβαρή», είτε ήταν μια απροκάλυπτη «προσπάθεια να συγκεντρωθούν χρήματα μέσω crowdfunding», είτε εγκαταλείφθηκε «λόγω της βάναυσης πραγματικότητας της σύγκρουσης», είτε «δεν αποτελούσε πλέον ορατό στόχο για το αμερικανικό νεοναζιστικό κίνημα».

Για πολλούς από τους Ευρωπαίους νεοναζί, αντιθέτως, η σύγκρουση βρίσκεται στο κατώφλι τους. Ευρωπαίοι ακροδεξιοί εθνικιστές από τη Σκανδιναβία, την Πολωνία, τη Λευκορωσία αλλά και τη Ρωσία, μεταξύ άλλων, έχουν υπηρετήσει στην πρώτη γραμμή του μετώπου στο πλευρό των Ουκρανών. Αλλά για πολλούς Αμερικανούς εξτρεμιστές, η πραγματική συνθήκη της ένταξης στη σύγκρουση ενέχει πρακτικές και υλικοτεχνικές δυσκολίες, καθώς και μεγάλο βαθμό κινδύνου για τη ζωή και τη σωματική τους ακεραιότητα «στην άλλη άκρη του κόσμου».

Με στοιχεία από The Guardian

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Συνωμοσιολόγοι, ομοφοβικοί, νεοναζί: 10 λογαριασμοί του Twitter που επανέφερε ο Μασκ

Κακομαθημένοι ολιγάρχες / Συνωμοσιολόγοι, ομοφοβικοί, νεοναζί: 10 λογαριασμοί του Twitter που επανέφερε ο Μασκ

Ο Μασκ θέλοντας να παραστήσει τον Μπάτμαν της ελευθερίας του λόγου, κατέληξε ένας Τζόκερ, ηγέτης ενός στρατού συνωμοσιολόγων, ομοφοβικών, αντισημιτών, ακόμα και δεδηλωμένων νεοναζί.
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Οπτική Γωνία / Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Υπάρχει τελικά ασυμβίβαστο μεταξύ χριστιανισμού και φεμινισμού; Μπορούν οι δύο ταυτότητες να συνυπάρξουν ή πρόκειται για έναν αδύνατο συνδυασμό; Δύο γυναίκες παραθέτουν τα επιχειρήματα κάθε πλευράς.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Ρεπορτάζ / Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Το πράσινο της πόλης μπορεί να είναι περιορισμένο, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις είναι αξιόλογο - και η άνοιξη το φέρνει ξανά στο προσκήνιο, μαζί με τα προβλήματά του. Λύσεις υπάρχουν· το ζητούμενο είναι να εισακουστούν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ζωή, όπως Ζορό

Βασιλική Σιούτη / Ζωή, όπως Ζορό

Τιμωρός του κατεστημένου ή εκπρόσωπος μιας δήθεν αντισυστημικής ελίτ που παίζει με τα σπίρτα; Η δημοσκοπική εκτόξευσή της είναι γεγονός και όλοι προσπαθούν να μαντέψουν πόσο θα κρατήσει και ποιες θα είναι οι συνέπειες.   
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Πράγματι, μεγάλος αριθμός των Ένορκων Διοικητικών Εξετάσεων καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα»

Οπτική Γωνία / Οι ΕΔΕ στην Ελλάδα: Πόσες καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα;

Πότε διενεργείται μια Ένορκη Διοικητική Eξέταση; Είναι αλήθεια ότι μεγάλος αριθμός ΕΔΕ καταλήγουν στο αρχείο και τι πρέπει να αλλάξει στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Μιλά στη LiFO ο δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νίκος Βιτώρος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ