Οι γάμοι του Κασσελάκη και η όπερα μπούφα του ΣΥΡΙΖΑ

Οι γάμοι του Κασσελάκη και η όπερα μπούφα του ΣΥΡΙΖΑ Facebook Twitter
Οι συνεργάτες του Κασσελάκη υποστηρίζουν ότι ο πρόεδρος δεν πτοείται διότι «έχει τεράστια πλειοψηφία στη βάση του κόμματος» όπως επαναλαμβάνουν σταθερά και μονότονα. Φωτ.: Δημήτρης Καπάνταης/ SOOC
0


ΟΠΕΡΑ ΜΠΟΥΦΑ ΘΥΜΙΖΕΙ από εχθές η κατάσταση στον ΣΥΡΙΖΑ, με τους γάμους του Κασσελάκη στην Κρήτη και τις κωμικοτραγικές σκηνές που εξελίσσονται στην Κουμουνδούρου, αποκαλύπτοντας ωστόσο ένα ανηλεές παιχνίδι εξουσίας για τον διαμοιρασμό των τελευταίων ιματίων του πάλαι ποτέ αριστερού κόμματος. 

Μετά την τελευταία πράξη, ο Κασσελάκης έχει μείνει με 17 βουλευτές από την κοινοβουλευτική ομάδα των 35 του ΣΥΡΙΖΑ και απέκτησε, επίσημα πλέον, επίτροπο τον Νίκο Παππά, τον «13-0» όπως αποκαλείται μετά την καταδίκη του σε διετή ποινή φυλάκισης για παράβαση καθήκοντος. 

Οι συνεργάτες του Κασσελάκη υποστηρίζουν ότι ο πρόεδρος δεν πτοείται διότι «έχει τεράστια πλειοψηφία στη βάση του κόμματος» όπως επαναλαμβάνουν σταθερά και μονότονα. Από την άλλη, όλοι αυτοί οι συσχετισμοί που αλλάζουν καθημερινά στον ΣΥΡΙΖΑ, δεν έχουν σημασία διότι είναι συγκυριακοί και δεν εκφράζουν ιδεολογικοπολιτικές θέσεις και αρχές.

Όπως παραδέχονται πολλοί στον ΣΥΡΙΖΑ, όλοι είναι μόνο με τον εαυτό τους. Αυτό το έχει καταλάβει και ο Κασσελάκης, ο οποίος την ώρα που το κόμμα του καίγεται, προτιμά να ασχοληθεί με τους γάμους του και να σχεδιάσει άλλο ένα ταξίδι του μέλιτος, απολαμβάνοντας τα προνόμια της εξουσίας για όσο καιρό θα τα έχει ακόμα. 

Όλοι όσοι έχουν απομείνει στο κόμμα θα μπορούσαν να είναι άνετα στη μία ή την άλλη πλευρά, για αυτό και αλλάζουν με τέτοια ευκολία. Οι υποστηρικτές π.χ. του Κασσελάκη, οι οποίοι τον έβρισκαν κατάλληλο για πρόεδρο κόμματος που λέγεται ακόμα Συνασπισμός της Ριζοσπαστικής Αριστεράς, περνάνε στο στρατόπεδο των αντιπάλων του και μετά από λίγο μπορεί να επιστρέψουν πάλι. Τα παραδείγματα είναι πολλά. 

Ο ΣΥΡΙΖΑ εδώ και καιρό ασχολείται μόνο με την ίντριγκα και τα παιχνίδια εξουσίας. Ιδεολογικές και πολιτικές συζητήσεις δεν υπάρχουν, άλλωστε και ο πρόεδρός του έχει πει ότι αυτά τα θεωρεί «πουμαρό» και τα βαριέται. Όχι, ότι πολυενδιαφέρονται και οι υπόλοιποι βέβαια. 

Μέσα σε αυτό το κλίμα αρκετοί θεωρούν ότι ο Νίκος Παππάς είναι όντως το πιο κατάλληλο πρόσωπο για να εκπροσωπήσει αυτό που είναι σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ. Αλλωστε η πρόσκληση προς τον Νίκο Παππά για να αναλάβει το γραφείο του, ήταν η πρώτη κίνηση που είχε κάνει ο Αλέξης Τσίπρας όταν έγινε πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ πριν από χρόνια, παραλαμβάνοντας το δαχτυλίδι από τον Αλέκο Αλαβάνο. Όλες τις κρίσιμες αποφάσεις ο Τσίπρας τις έχει πάρει μαζί με τον Νίκο Παππά, τον οποίο όχι μόνο θεωρούσε απαραίτητο, αλλά πίστευε ότι χωρίς αυτόν δεν θα μπορούσε να κυβερνήσει. Για αυτό και έδινε πλούσια ανταλλάγματα κάθε φορά σε όσους (και ήταν πολλοί) του ζητούσαν να τον αποπέμψει.

Από τους πιο ωφελημένους ήταν ο Ευκλείδης Τσακαλώτος. Ο οποίος, ως άτυπος εκπρόσωπος των «53» κάποτε, κάθε φορά που συναντούσε τον Τσίπρα για να του διαμαρτυρηθεί για τον Παππά και να τον πιέσει να τον διώξει ή έστω να τον παραγκωνίσει, λάμβανε, μετά από λίγο, «πλούσια δώρα», όπως λένε παλιοί και άσπονδοι φίλοι του, εννοώντας περιζήτητες κομματικές και κυβερνητικές θέσεις για τους δικούς του, μεγαλώνοντας το μερίδιο από τα «λάφυρα» της εξουσίας.

Αυτό προκαλούσε την γκρίνια των προεδρικών του Τσίπρα που παραπονούνταν ότι η εσωκομματική αντιπολίτευση με αυτή τη μέθοδο τους παίρνει τις καλύτερες θέσεις. Αλλά αυτές είναι παλιές και ξεχασμένες ιστορίες που πολύ λίγοι θυμούνται πια και τις διηγούνται ακόμα. 

Αναμφίβολα ο Νίκος Παππάς αποδεικνύεται εφτάψυχος και είναι το μοιραίο πρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ των ύστερων χρόνων. Από στρατηγός και εξ απορρήτων του Τσίπρα, γίνεται τώρα επίτροπος του Κασσελάκη στα τελευταία σπαράγματα. 

Κατά τ’ άλλα, με όση σημασία μπορεί να έχει η ανάλυση κινήσεων που δεν έχουν πολιτικό χαρακτήρα αλλά μόνο επιβίωσης, ο Κασσελάκης έφαγε τον Φάμελλο επειδή θεώρησε ότι μπορεί να διεκδικήσει την ηγεσία του κόμματος και να τον βρει απέναντί του και έβαλε τον Παππά στην προσπάθεια του να τα βρουν με τον Πολάκη και να σπάσει το μέτωπο των 87. 

Ο στόχος του Κασσελάκη είναι να φτάσει μέχρι το συνέδριο και να αποφύγει την μομφή. Ο μόνος τρόπος για να το πετύχει ήταν να καταστεί όμηρος του Παππά και του Πολάκη, έστω και αν όλα αυτά εντείνουν την καθοδική πορεία του κόμματος. Όλοι τους θέλουν τον έλεγχο του ΣΥΡΙΖΑ, ακόμα και αν αυτός φτάσει στο 5%. 

Ο Παππάς διαβεβαιώνει τον Κασσελάκη ότι τον στηρίζει, αλλά την ίδια ώρα στέλνει μηνύματα στον Τσίπρα και σε κάποιους από τους «87» ότι τον έχει υπό έλεγχο. Επειδή η περαιτέρω συρρίκνωση θεωρείται αναπόφευκτη, το πλάνο είναι ένας μικρός αλλά ελεγχόμενος ΣΥΡΙΖΑ.

Υπάρχουν ακόμα αυτοί (αν και λιγοστεύουν) που ζητούν από τον Τσίπρα να πάει στο συνέδριο και να προσπαθήσει να πάρει το κόμμα πίσω, αλλά εκείνος διστάζει και μάλλον δεν θα το κάνει. Ο Κασσελάκης πάντως αυτόν θεωρεί αντίπαλό του και βλέπει πίσω από την αμφισβήτηση του. Η εξήγηση που δίνει είναι ότι επειδή δεν δέχθηκε να είναι αχυράνθρωπος. Έτσι, τώρα ο Κασσελάκης ελπίζει να στηριχθεί από τους Παππά, Πολάκη, Δούρου, την ώρα που άλλοι τους βλέπουν ως την ομάδα που θα φάει τελικά τον Πολάκη. 

Η καταγραφή του ποιος θα πάει με ποιον επίσης δεν έχει ιδιαίτερη αξία, καθώς κι αυτό αλλάζει στο εντελώς ρευστό τοπίο. Όπως παραδέχονται πολλοί στον ΣΥΡΙΖΑ , όλοι είναι μόνο με τον εαυτό τους. Αυτό το έχει καταλάβει και ο Κασσελάκης, ο οποίος την ώρα που το κόμμα του καίγεται, προτιμά να ασχοληθεί με τους γάμους του και να σχεδιάσει άλλο ένα ταξίδι του μέλιτος, απολαμβάνοντας τα προνόμια της εξουσίας για όσο καιρό θα τα έχει ακόμα. 

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Οπτική Γωνία / Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Υπάρχει τελικά ασυμβίβαστο μεταξύ χριστιανισμού και φεμινισμού; Μπορούν οι δύο ταυτότητες να συνυπάρξουν ή πρόκειται για έναν αδύνατο συνδυασμό; Δύο γυναίκες παραθέτουν τα επιχειρήματα κάθε πλευράς.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Ρεπορτάζ / Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Το πράσινο της πόλης μπορεί να είναι περιορισμένο, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις είναι αξιόλογο - και η άνοιξη το φέρνει ξανά στο προσκήνιο, μαζί με τα προβλήματά του. Λύσεις υπάρχουν· το ζητούμενο είναι να εισακουστούν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ζωή, όπως Ζορό

Βασιλική Σιούτη / Ζωή, όπως Ζορό

Τιμωρός του κατεστημένου ή εκπρόσωπος μιας δήθεν αντισυστημικής ελίτ που παίζει με τα σπίρτα; Η δημοσκοπική εκτόξευσή της είναι γεγονός και όλοι προσπαθούν να μαντέψουν πόσο θα κρατήσει και ποιες θα είναι οι συνέπειες.   
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Πράγματι, μεγάλος αριθμός των Ένορκων Διοικητικών Εξετάσεων καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα»

Οπτική Γωνία / Οι ΕΔΕ στην Ελλάδα: Πόσες καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα;

Πότε διενεργείται μια Ένορκη Διοικητική Eξέταση; Είναι αλήθεια ότι μεγάλος αριθμός ΕΔΕ καταλήγουν στο αρχείο και τι πρέπει να αλλάξει στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Μιλά στη LiFO ο δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νίκος Βιτώρος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ