Οι τελευταίες πράξεις πριν από τη νέα διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ

Οι τελευταίες πράξεις πριν από τη νέα διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ Facebook Twitter
Ο Στέφανος Κασσελάκης άφησε σαφείς αιχμές για τον ρόλο του Αλέξη Τσίπρα πίσω από τις κινήσεις της Γεροβασίλη, του Φάμελλου και της «φρουράς», λέγοντας πως θα ήταν πιο έντιμο να κατέβει ο Τσίπρας απέναντί του. Φωτ.: Eurokinissi
0

ΣΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ Η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ έχει μοιραστεί στα δύο, με τα μέλη των δύο πλευρών να συνεδριάζουν πλέον (ανεπισήμως) ξεχωριστά, ενώ υπάρχει και μια «ουδέτερη» ή «γκρίζα» ζώνη, η οποία αποτελείται από μέλη που είτε δεν θέλουν να συνταχθούν με κάποιον, είτε τοποθετούνται ανάλογα με τη συγκυρία.  

Ακόμα και στο εσωτερικό των δύο στρατοπέδων, όμως, δεν υπάρχει ενότητα. Οι αντιπαλότητες είναι πολλές, ειδικά εντός της «φρουράς του Τσίπρα». Άτυπη αρχηγός είναι η Όλγα Γεροβασίλη, η οποία μετά το συνέδριο του περασμένου Φεβρουαρίου είχε πολύ κακές σχέσεις με τον Σωκράτη Φάμελλο, τον οποίο τώρα αναγκαστικά στηρίζει. Όχι χωρίς καχυποψία, βέβαια, λόγω και της συνεργασίας του το προηγούμενο διάστημα με τον Στέφανο Κασσελάκη. Η ίδια, όμως, μετά το τελευταίο συνέδριο είχε «καεί», οπότε έπρεπε να βρεθεί κάποιος άλλος υποψήφιος απέναντι στον Στέφανο Κασσελάκη.

Για την υποψηφιότητα του Σωκράτη Φάμελλου υπήρχαν και άλλες ενστάσεις. Υπάρχουν στελέχη που τον στηρίζουν με βαριά καρδιά, όπως η Κατερίνα Νοτοπούλου και ο Χρήστος Σπίρτζης. Με μεγάλη καχυποψία επίσης αντιμετωπίζουν σχεδόν όλοι οι υπόλοιποι τον Νίκο Παππά, τον οποίο ωστόσο θεωρούν χρήσιμο, καθώς είναι ο πιο αποτελεσματικός στη «βρόμικη» δουλειά και συνέβαλε καθοριστικά στην επίτευξη της απόφασης για πρόταση μομφής εναντίον του Κασσελάκη. 

Ο Στέφανος Κασσελάκης άφησε σαφείς αιχμές για τον ρόλο του Αλέξη Τσίπρα πίσω από τις κινήσεις της Γεροβασίλη, του Φάμελλου και της «φρουράς», λέγοντας πως θα ήταν πιο έντιμο να κατέβει ο Τσίπρας απέναντί του. 

Τον περασμένο Φεβρουάριο ο Νίκος Παππάς είχε διαφωνήσει με τον Αλέξη Τσίπρα και την Όλγα Γεροβασίλη που ήθελαν να ρίξουν άμεσα και επιτόπου τον Στέφανο Κασσελάκη, με αποτέλεσμα να προκαλέσει τη μήνιν τους. Η τακτική του αποδείχθηκε πιο αποτελεσματική, όμως, καθώς ο Στέφανος Κασσελάκης τότε είχε τη μεγάλη πλειοψηφία του συνεδρίου μαζί του και η «φρουρά του Τσίπρα» θα πήγαινε για σίγουρη πανωλεθρία. Ο Νίκος Παππάς, κατά πολλούς, παγίδευσε τότε τον Στέφανο Κασσελάκη, ώστε να μη γίνει κανονική ψηφοφορία, η οποία θα κατέγραφε επισήμως την υπεροχή του, και να μην προχωρήσει σε εκλογή νέας Κεντρικής Επιτροπής, στην οποία οι συσχετισμοί θα ήταν υπέρ του. Αυτά θεωρούνται τα δύο βασικά λάθη του Στέφανου Κασσελάκη στο συνέδριο εκείνο, λόγω της απειρίας του και της απόλυτης άγνοιάς του για την κομματική ίντριγκα. Από εκεί ξεκίνησε ουσιαστικά η αντίστροφη μέτρηση για την καθαίρεσή του. Μετά τον Φεβρουάριο και το νικηφόρο για αυτόν συνέδριο, άρχισε η πορεία της αποδόμησής του. 

Οι τελευταίες πράξεις πριν από τη νέα διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ Facebook Twitter
Ο Νίκος Παππάς, κατά πολλούς, παγίδευσε τότε τον Στέφανο Κασσελάκη, ώστε να μη γίνει κανονική ψηφοφορία, η οποία θα κατέγραφε επισήμως την υπεροχή του, και να μην προχωρήσει σε εκλογή νέας Κεντρικής Επιτροπής, στην οποία οι συσχετισμοί θα ήταν υπέρ του. Φωτ.: Δημήτρης Σωτηρακόπουλος/Eurokinissi

Ο μοναδικός στόχος της «φρουράς του Τσίπρα» τώρα δεν είναι άλλος από το να αποκλείσουν την υποψηφιότητά του. Αλλά κι εδώ υπάρχουν διαφορετικές απόψεις. Υπάρχουν αυτοί που δεν ενδιαφέρονται για τα προσχήματα, μάλλον ούτε και για τις συνέπειες, και θεωρούν πως αρκεί η επίκληση οποιουδήποτε λόγου ως επίφαση νομιμότητας. Υπάρχουν και ψυχραιμότεροι, οι οποίοι αντιλαμβάνονται ότι ένας αυθαίρετος αποκλεισμός της υποψηφιότητας του Στέφανου Κασσελάκη μπορεί να οδηγήσει σε πολύ μεγαλύτερη και ταχύτερη συρρίκνωση. Ο καβγάς γίνεται μεν για τα «ασημικά» του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά είναι ορατός ο κίνδυνος να κρατήσουν την περιουσία (κτίριο, επιχορήγηση, πόροι) και να μην έχουν ουσιαστικά κόμμα.  

Τις τελευταίες μέρες παρακολουθούμε μια πιο εντατική προσπάθεια πρόκλησης του Στέφανου Κασσελάκη ώστε να αναγκαστεί να φύγει μόνος του από τον ΣΥΡΙΖΑ. Αυτόν τον σκοπό είχαν οι επιλεκτικές διαρροές για το «πόθεν έσχες» του, αμέσως μόλις το κατέθεσε. Τώρα συνεχίζουν να του ζητούν να πάρει πίσω το εξώδικο, με το οποίο ζητούσε από τα όργανα του κόμματος να ερευνηθεί ποιος έκανε την επιλεκτική διαρροή, παρότι εχθές δήλωσε πως δεν πρόκειται να ταλαιπωρήσει το κόμμα του νομικά.  Μιλώντας για το θέμα αυτό, κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του στον ΑΝΤ1, είπε: «Δεν είναι δυνατόν εμείς να κατηγορούμε τη ΝΔ για τη διαρροή των email της κυρίας Ασημακοπούλου και εδώ να κάνουμε τα στραβά μάτια επειδή έτυχε να συμβεί σε μένα. Με ικανοποίησε η άμεση αντίδραση του κόμματος, που δημοσιοποίησε και τα πέντε "πόθεν έσχες". Η διαμαρτυρία μου άλλωστε ζητούσε να γίνει έρευνα όχι για το κόμμα, αλλά για το φυσικό πρόσωπο που διέρρευσε τα στοιχεία του "πόθεν έσχες" μου. Είναι σημαντικό όλα τα μέλη να αισθανθούν ότι αυτή η εκλογική διαδικασία δεν είναι διάτρητη, ότι υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας. Ξεκαθαρίζω, για να κλείσει αυτό το ζήτημα. Τη νομική οδό την αποκλείω». 

Οι τελευταίες πράξεις πριν από τη νέα διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ Facebook Twitter
Οι τελευταίες πράξεις πριν από τη νέα διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ Facebook Twitter

Για το θέμα της μομφής εναντίον του, την οποία ακολούθησε η de facto –για τους υποστηρικτές του, και όχι μόνο, αυθαίρετη– καθαίρεση, δήλωσε: «Καταστατικά είναι ξεκάθαρο ότι, όταν υπάρχει άρση της εμπιστοσύνης από την Κεντρική Επιτροπή, πάμε σε έκτακτο συνέδριο». Ο Στέφανος Κασσελάκης μάλιστα αναρωτήθηκε «ποιος είναι πρόεδρος στον ΣΥΡΙΖΑ σήμερα» αν είναι νόμιμη η καθαίρεσή του, όπως λέει η άλλη πλευρά. Για την ώρα το κόμμα, πάντως, δεν έχει πρόεδρο, αλλά μόνο γραμματέα, τη Ράνια Σβίγγου, η οποία είναι εκ των πραγμάτων η επικεφαλής του. 

Στην ερώτηση γιατί μάζεψε τα πράγματά του από το γραφείο και έφυγε, απάντησε: «Όταν ξύπνησα το πρωί της Δευτέρας, είδα στο τηλέφωνό μου ότι είχαν κλειδώσει τα email μου στον ΣΥΡΙΖΑ. Άρα συνειδητοποίησα ότι υπήρχε μια νέα ιδιοκτησιακή αντίληψη μέσα στο κόμμα. Θεώρησα εκείνη τη στιγμή ότι έπρεπε να κάνω τα πάντα ώστε να μη ρίξω λάδι στη φωτιά, να πέσουν οι τόνοι».

Ο Στέφανος Κασσελάκης άφησε σαφείς αιχμές για τον ρόλο του Αλέξη Τσίπρα πίσω από τις κινήσεις της Γεροβασίλη, του Φάμελλου και της «φρουράς», λέγοντας πως θα ήταν πιο έντιμο να κατέβει ο Τσίπρας απέναντί του. 

Ο Σωκράτης Φάμελλος σήμερα επέμεινε στη γνωστή γραμμή ρήξης και καταφέρθηκε εναντίον του Στέφανου Κασσελάκη, δηλώνοντας πως τα θέματα δεν μπορεί να λύνονται «σε επίπεδο κουτσομπολιών και εξωδίκων». Υποστήριξε ότι «μέσα στο εξώδικο λέει ότι είναι πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, που σημαίνει ότι δεν σέβεται τις αποφάσεις των οργάνων».

Η πλευρά του Σωκράτη Φάμελλου κατηγορεί τον Στέφανο Κασσελάκη και για ένα sms που κυκλοφορεί αυτές τις μέρες και προτρέπει τους κασσελακικούς σε διαμαρτυρία. Ο Στέφανος Κασσελάκης διέψευσε ότι αυτό προέρχεται από το πολιτικό του περιβάλλον και μίλησε για προβοκάτσια, ωστόσο δεν έχει γίνει γνωστός ο αποστολέας. 

Οι τελευταίες πράξεις πριν από τη νέα διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ Facebook Twitter
Ο Παύλος Πολάκης, ο οποίος διαθέτει προσωπικό κοινό στον ΣΥΡΙΖΑ, προσπαθεί να διαφοροποιηθεί από όλους, ασκώντας κριτική στον Στέφανο Κασσελάκη, αλλά χωρίς να ταυτίζεται με την άλλη πλευρά. Φωτ.: Τατιάνα Μπόλαρη/Eurokinissi

Ο Παύλος Πολάκης, ο οποίος διαθέτει προσωπικό κοινό στον ΣΥΡΙΖΑ, προσπαθεί να διαφοροποιηθεί από όλους, ασκώντας κριτική στον Στέφανο Κασσελάκη, αλλά χωρίς να ταυτίζεται με την άλλη πλευρά. 

Αίσθηση στον μικρόκοσμο του ΣΥΡΙΖΑ έχουν κάνει και οι παρεμβάσεις του άλλοτε πολύ στενού συνεργάτη του Αλέξη Τσίπρα, και συμβούλου στρατηγικής του ως πρωθυπουργού, Νίκου Καρανίκα, ο οποίος καταφέρεται εναντίον των στελεχών που έριξαν τον Κασσελάκη: «…Έχουν τη γραφειοκρατία. Έχουν το κλειδί του κόμματος. Την ηγεμονία. Αλλά όχι τη δημοκρατία. Και αυτό δεν είναι η Αριστερά…». Ο Νίκος Καρανίκας τούς προειδοποιεί να μην εκπλαγούν αν δουν αυτό το Σάββατο μπροστά τους στην Κ.Ε., μέσα και έξω από τον χώρο συνεδρίασης, «το κόμμα ασύντακτα αλλά μαζικά θυμωμένο και εξοργισμένο». Υποστηρίζει ότι τα διαμαρτυρόμενα μέλη δεν πληρώνονται από κανέναν, αλλά θεωρούν αναξιόπιστα τα στελέχη που έριξαν τον Κασσελάκη και δεν τους εμπιστεύονται. «Είναι το κόμμα τους και είναι ο πρόεδρος που ψήφισαν πριν ένα χρόνο και τώρα βλέπουν ότι μια χυδαία μειοψηφία που μεθοδευμένα έγινε πλειοψηφία στην Κ.Ε. απαξιώνει προκλητικά με ραδιουργίες και συσχετισμούς τον πρόεδρο, το κόμμα, την πλειοψηφία, τα απλά μέλη, τον λαό...». 

Είναι προφανές, πάντως, ότι οι αποφάσεις είναι ειλημμένες από όλες τις πλευρές, καθώς η συμβίωση είναι αδύνατη, ειδικά από τη στιγμή που δεν υπάρχει καμία προοπτική εξουσίας, παρά μόνο κάποιες ατομικές προσπάθειες διάσωσης ορισμένων. 

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τσίπρας, ο νέος Βούδας

Ακροβατώντας / Τσίπρας, ο νέος Βούδας

To μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης που φέρει ο Αλέξη Τσίπρας αφορά τον τρόπο που διαχειρίστηκε την κυβέρνηση, τις επιλογές του στα συνέδρια, οπότε δινόταν το δικαίωμα σε κάθε περαστικό από την Κουμουνδούρου, έναντι δύο ευρώ, να επιλέγει τον πρόεδρο του ΣYΡΙΖΑ, αλλά και το πώς πορεύτηκε, δημιουργώντας ένα εντελώς αρχηγικό κόμμα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Οπτική Γωνία / Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Υπάρχει τελικά ασυμβίβαστο μεταξύ χριστιανισμού και φεμινισμού; Μπορούν οι δύο ταυτότητες να συνυπάρξουν ή πρόκειται για έναν αδύνατο συνδυασμό; Δύο γυναίκες παραθέτουν τα επιχειρήματα κάθε πλευράς.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Ρεπορτάζ / Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Το πράσινο της πόλης μπορεί να είναι περιορισμένο, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις είναι αξιόλογο - και η άνοιξη το φέρνει ξανά στο προσκήνιο, μαζί με τα προβλήματά του. Λύσεις υπάρχουν· το ζητούμενο είναι να εισακουστούν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ζωή, όπως Ζορό

Βασιλική Σιούτη / Ζωή, όπως Ζορό

Τιμωρός του κατεστημένου ή εκπρόσωπος μιας δήθεν αντισυστημικής ελίτ που παίζει με τα σπίρτα; Η δημοσκοπική εκτόξευσή της είναι γεγονός και όλοι προσπαθούν να μαντέψουν πόσο θα κρατήσει και ποιες θα είναι οι συνέπειες.   
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Πράγματι, μεγάλος αριθμός των Ένορκων Διοικητικών Εξετάσεων καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα»

Οπτική Γωνία / Οι ΕΔΕ στην Ελλάδα: Πόσες καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα;

Πότε διενεργείται μια Ένορκη Διοικητική Eξέταση; Είναι αλήθεια ότι μεγάλος αριθμός ΕΔΕ καταλήγουν στο αρχείο και τι πρέπει να αλλάξει στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Μιλά στη LiFO ο δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νίκος Βιτώρος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ