Έρευνα: Καπνίζουν όλο και περισσότερο τα φτωχότερα στρώματα- Οι εύποροι το «κόβουν» πιο εύκολα

Έρευνα: Καπνίζουν όλο και περισσότερο τα φτωχότερα στρώματα- Οι εύποροι το «κόβουν» πιο εύκολα Facebook Twitter
0

Το κάπνισμα αποτελεί όλο και περισσότερο ένδειξη ένταξης σε κοινωνική τάξη. Μεταξύ του 2010 και του 2016, στη Γαλλία το ποσοστό των ανθρώπων που καπνίζουν καθημερινά συνέχιζε να αυξάνεται, από 35,2% σε 37,5%, μεταξύ εκείνων που έχουν τα χαμηλότερα εισοδήματα. Αντίθετα, καταγράφηκε μείωση του ποσοστού αυτού μεταξύ των Γάλλων με υψηλά εισοδήματα, από 23,5% σε 20,9% μέσα σε έξι χρόνια.


Η αύξηση των κοινωνικών ανισοτήτων συνάγεται ως ένα από τα συμπεράσματα της έρευνας που διεξήγαγε στη Γαλλία το Βαρόμετρο Υγείας 2016 για το τσιγάρο και δημοσιεύθηκε σήμερα 30ή Μαΐου από τον οργανισμό Δημόσιας Υγείας της Γαλλίας. Η μελέτη, η οποία έγινε ύστερα από τηλεφωνική έρευνα το διάστημα από την 8η Ιανουαρίου έως την 1η Αυγούστου του 2016 σε αντιπροσωπευτικό δείγμα άνω των 15.000 ατόμων ηλικίας μεταξύ 15 και 75 ετών, έγινε πριν από την αύξηση της τιμής των υποκατάστατων νικοτίνης τον Οκτώβριο του 2016 και την υιοθέτηση της ενιαίας συσκευασίας πώλησης καπνού στα καπνοπωλεία, την 1η Ιανουαρίου 2017.


Σε μία προσπάθεια να εξηγήσει αυτή την αύξηση στην κατανάλωση του καπνού από τις πλέον μειονεκτούσες κοινωνικές ομάδες, ο οργανισμός Υγείας εκτίμησε πως πρόκειται για «έναν τρόπο να διαχειριστεί κάποιος το άγχος, τη δυσκολία του να κάνει σχέδια για το μέλλον, τη δυσπιστία του έναντι των μηνυμάτων πρόληψης, την άρνηση του κινδύνου, μια πιο σημαντική εξάρτηση από τη νικοτίνη, έναν κοινωνικό κανόνα υπέρ του καπνίσματος, ή δύσκολα γεγονότα της παιδικής ηλικίας».


Μετά τη μείωση του καπνίσματος που παρατηρήθηκε μεταξύ του 2000 και του 2005 και την αύξηση μεταξύ του 2005 και του 2010, το Βαρόμετρο Υγείας κατέγραψε επίσης μία συνολική σταθερότητα στην κατανάλωση καπνού. Το 2016, το 28,7% των Γάλλων κάπνιζε καθημερινά, έναντι ενός ποσοστού 29,1% το 2010. Προσθέτοντας ένα ποσοστό 5,8% αυτών που είναι οι περιστασιακοί καπνιστές, διαπιστώνουμε ότι το ένα τρίτο του πληθυσμού της Γαλλίας είναι καπνιστές. Πρόκειται για ένα υψηλό ποσοστό που την τοποθετεί ανάμεσα στις δυτικές χώρες με τις χειρότερες επιδόσεις. Στη Γερμανία, την Ισπανία, στο Βέλγιο και στην Ολλανδία καπνίζει το ένα τέταρτο του πληθυσμού, στην Ιταλία και τη Μεγάλη Βρετανία το ένα πέμπτο του πληθυσμού, ενώ στις ΗΠΑ και την Αυστραλία το ποσοστό των καπνιστών δεν ξεπερνά το 15%.


Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας, ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν τάχθηκε υπέρ της αύξησης της τιμής του πακέτου των τσιγάρων στα 10 ευρώ, από 7 που είναι σήμερα, λέγοντας ότι αυτό θα λειτουργήσει ως «ένα συμβολικό όριο (...) σημαντικό και αποτρεπτικό». Η πρόταση της αύξησης της τιμής του πακέτου των τσιγάρων βρίσκει φλογερούς οπαδούς σε ενώσεις καταπολέμησης του καπνίσματος, ωστόσο, την αντίθεσή τους εκφράζουν οι ιδιοκτήτες καπνοπωλείων οι οποίοι βλέπουν κίνδυνο αύξησης του λαθρεμπορίου καπνού.


Ένα άλλο συμπέρασμα από την έρευνα του Βαρόμετρου υγείας είναι η πτώση του αριθμού των χρηστών του ηλεκτρονικού τσιγάρου. Το 2016 ένα ποσοστό 3,3% των ανθρώπων ηλικίας 15 έως 75 χρόνων χρησιμοποιούσε ηλεκτρονικό τσιγάρο, μεταξύ του οποίου ένα 2,5% καθημερινά, έναντι ποσοστού 5,9% και 2,9% που το χρησιμοποιούσε το 2014. Πρόκειται για μία σημαντική πτώση την οποία ο οργανισμός Δημόσιας Υγείας της Γαλλίας ερμηνεύει ως «ένα φαινόμενο μόδας που τείνει να εξασθενίσει».


«Το προϊόν δεν προσελκύει νέους καταναλωτές» λένε οι συγγραφείς της μελέτης ενώ οι επιστήμονες του οργανισμού Δημόσιας Υγείας εκτιμούν ότι «εάν το ηλεκτρονικό τσιγάρο εμφανίζεται ως μία βοήθεια για να διακόψουν κάποιοι το κάπνισμα, φαίνεται ότι σταδιακά εγκαταλείφθηκε από εκείνους που αποτυγχάνουν να σταματήσουν να καπνίζουν και επιστρέφουν εκ νέου στην κατανάλωση τσιγάρων».


Μια νέα μελέτη του οργανισμού Δημόσιας Υγείας της Γαλλίας, η οποία δημοσιεύθηκε στις 16 Μαΐου στο περιοδικό Addiction, δεν επιτρέπει να φανεί η αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών τσιγάρων σε ό,τι αφορά τη διακοπή του καπνίσματος. Μετά από έξι μήνες, οι κλασικοί καπνιστές και αυτοί που καπνίζουν ηλεκτρονικό τσιγάρο ουσιαστικά παρουσιάζουν τα ίδια ποσοστά διακοπής. Οι χρήστες του ηλεκτρονικού τσιγάρου προσπάθησαν, ωστόσο, περισσότερο να σταματήσουν το κάπνισμα και παράλληλα μείωσαν κατά το ήμισυ την καθημερινή κατανάλωση τσιγάρων. Ωστόσο αυτή η περίοδος των έξι μηνών μπορεί να είναι «ανεπαρκής» για να υπολογισθεί η αποτελεσματικότητα της χρήσης του ηλεκτρονικού τσιγάρου σε ό,τι αφορά τη διακοπή του καπνίσματος, σημειώνουν οι συγγραφείς της μελέτης.


Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ με πληροφορίες από Le Monde

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Living / Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Σύμφωνα με νέες έρευνες, παράγοντες όπως η ηλικία, η ροπή στην ενδοσκόπηση, ακόμα και οι εποχές του χρόνου αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητα να ανακαλούμε τα όνειρά μας.
THE LIFO TEAM
Ο γάτος του μαγαζιού

Living / Ο γάτος του μαγαζιού

Υπεύθυνοι face control, ταμείες, props στη βιτρίνα, support στον πελάτη, επιθεωρητές. Παίρνουν το ρόλο τους στα σοβαρά και είναι φυσικά λόγος για να ξαναπάει κανείς. Γυρίσαμε το κέντρο της Αθήνας, βρήκαμε τις γάτες που ζουν στα μαγαζιά της, τις φωτογραφίσαμε και τις παρουσιάζουμε.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
«Συστήνεται και η κράτηση τραπεζιού». Τα πιο δημοφιλή Game night events της πόλης.

Living / H Aθήνα παίζει Bingo: Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή game night events της πόλης!

Από bingo nights, όπου έχει «εμφανιστεί» η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, μέχρι γεωγραφικά κουίζ που μπορεί να καταλήξουν σε ζεϊμπέκικα, αυτές είναι οι πιο παιχνιδιάρικες βραδιές της πόλης – και έχουν και τους μόνιμους θαμώνες τους.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
 Vinted over Instagram: Η μανία του reselling αλλάζει το παιχνίδι στα social media

Living / Η μανία με τα ηλεκτρονικά βιντατζάδικα και η παγίδα της δήθεν «καθαρής» ντουλάπας

Δύο κορίτσια που ξέρουν απ' έξω και ανακατωτά το Vinted και το Vestiaire Collective μας αποκαλύπτουν μυστικά που θα κάνουν τις αγορές μας πιο στοχευμένες και έξυπνες, καθώς και τις αδυναμίες τους που προκύπτουν κατά το κυνήγι του επόμενου θησαυρού.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Living / Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Ζούμε στην εποχή του φυσικού μακιγιάζ, του συνδυασμού αρωμάτων και της σύνθετης ρουτίνας περιποίησης. Από την υπερβολή των ’80s μέχρι το σήμερα, η ομορφιά αποτυπώνει την κοινωνική εξέλιξη και τη μοναδικότητα κάθε γυναίκας.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM
Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ