Η σημερινή ημέρα, Δευτέρα 15η Ιανουαρίου, είναι σύμφωνα με θεωρίες η πιο καταθλιπτική ημέρα του χρόνου, γνωστή και ως «Blue Monday».
Κατά την τελευταία δεκαετία, ορδές ανθρώπων ασπάστηκαν την ιδέα ότι η τρίτη Δευτέρα του Ιανουαρίου είναι η πιο καταθλιπτική ημέρα του έτους - παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που να την υποστηρίζουν. Μάλλον το αντίθετο...
Ωστόσο έμποροι λιανικής πώλησης, ινστιτούτα αισθητικής, πρακτορεία ταξιδίων και πολλοί άλλοι εμπορικοί οργανισμοί έχουν αξιοποιήσει την ιδέα ενώ επαγγελματίες της ψυχικής υγείας αμφισβητούν την «επέτειο» και δηλώνουν ενοχλημένοι από τον όρο.
«Όταν έχουμε κάποιες προσδοκίες για ένα γεγονός, τους ανθρώπους ή τους εαυτούς μας, αρχίζουμε να συμπεριφερόμαστε με τρόπο που να ταιριάζει με τις προσδοκίες μας», λένε οι ειδικοί που αμφισβητούν την σημασία που αποδίδουν κάποιοι στην σημερινή ημέρα.
Για παράδειγμα, πιστεύοντας ότι είναι η πιο καταθλιπτική ημέρα του έτους, ίσως αρχίσουμε να δίνουμε περισσότερη προσοχή στα αρνητικά γεγονότα γύρω μας.
Ξαφνικά, είμαστε τόσο επικεντρωμένοι στο να σκεφτόμαστε τι είναι κακό για τη ζωή μας και συνειδητοποιούμε ότι η πιο καταθλιπτική ημέρα του έτους έγινε πραγματικότητα. Όμως η αλήθεια είναι πως τίποτα δεν μπορεί να αποδείξει τη
Κατά μία θεωρία, ο ψυχολόγος που λέγεται πως με εξίσωση «απέδειξε» την μελαγχολία της τρίτης Δευτέρας, συνδύασε παραμέτρους όπως ο συνήθως άσχημος καιρός του Ιανουαρίου, τα χρέη του Δεκεμβρίου και τα Χριστούγεννα που πέρασαν καθώς χρειάζεται να περιμένουμε έναν ολόκληρο χρόνο για να ξαναέρθουν.
Σύμφωνα με το αποτέλεσμα των υπολογισμών δεν υπάρχει μέρα που να βρίσκεσαι πιο μακριά από τους στόχους σου από την τρίτη Δευτέρα του Ιανουαρίου και αυτός είναι ο λόγος που πέφτουν όλοι πιο εύκολα σε βαθιά μελαγχολία.
Στην εξίσωση οι αντιστοιχίες είναι: W= καιρός, D=χρέος, d= μηνιαίος μισθός, T= ο χρόνος που έχει περάσει από τα Χριστούγεννα, Q= ο χρόνος από την τελευταία αποτυχημένη προσπάθεια να παρατήσουμε κάτι, M=χαμηλό επίπεδο κινητοποίησης, Na=η ανάγκη να αναλάβουμε δράση.
Όμως για τη γέννηση της Blue Monday, κυκλοφορεί κι ένα δεύτερο σενάριο. Πως αποτελεί δημιούργημα ενός ταξιδιωτικού γραφείου, του Sky Travel, το οποίο άρχισε να διαρρέει αυτήν την αίσθηση της πολύ κακής Δευτέρας σε μια κίνηση αυθυποβολής- όταν οι άνθρωποι πιστεύουν πως η διάθεσή τους είναι χάλια, ίσως σκεφτούν να λύσουν το πρόβλημα κλείνοντας ένα ταξίδι.