Δέκα αλησμόνητες σκηνές από τις ταινίες του Χίτσκοκ

Δέκα αλησμόνητες σκηνές από τις ταινίες του Χίτσκοκ Facebook Twitter
5

Αν ζούσε σήμερα, ο Αλφρεντ Χίτσκοκ, θα ήταν 114 ετών. Λίγο απίθανο μας φαίνεται για ένα σκηνοθέτη, του οποίου τις ταινίες, συστηματικά, κάθε καλοκαίρι, προβάλλουν οι θερινοί κινηματογράφοι (και είναι πάντα γεμάτοι) και του οποίου τις ταινίες κάθε καλοκαίρι βλέπουμε και ξαναβλέπουμε. Ζητήσαμε από ένα φαν των ταινιών του Χίτσκοκ, τον Χρήστο Γραμματίδη να διαλέξει δέκα σκηνές από τις ταινίες του Χίτσκοκ, τις οποίες κουβεντιάζουμε κάθε τόσο. Ας διαβάσουμε αυτές που μας έστειλε:

Δέκα σεκάνς από ταινίες του Χίτσκοκ που δεν θα ξεχάσω:

1. Strangers on a train (Ο Άγνωστος του Εξπρες)
Η σκηνή του στραγγαλισμού της Μίριαμ την οποία σκηνή βλέπουμε μέσα από τον αντικατοπτρισμό στα πεσμένα στα πάτωμα γυαλιά της. Τόση φινέτσα σε σκηνή φόνου δεν έχει καταγραφεί άλλοτε στην οθόνη. Μάθημα σκηνοθεσίας.

2. Dial M for murder (Τηλεφωνήστε: Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως)

Η σκηνή του φόνου νωρίς στο φιλμ. Η Grace Kelly μια οπτασία, η σκηνή χορογραφημένη εκπληκτικά και ο ωτακουστής στην άλλη άκρη της γραμμής του τηλεφώνου να ακούει το φόνο σε ζωντανή αναμετάδοση.

3. Rear Window (Σιωπηλός Μάρτυρας)
Η απολαυστική ηδονοβλεπτική τελευταία σκηνή. Αφού ρίχνουμε κλεφτιές ματιές σε όλα τα διαμερίσματα καταλήγουμε στη Grace Kelly, η οποία αφού μας έφαγε σε όλη την ταινία να κάνει το "αντράκι" αράζει αναπαυτικά και ξεφυλίζει το Bazaar να διαλέξει συνολάκια. Μέγας Χίτσκοκ!

4. To Catch a thief (Το Κυνήγι του Κλέφτη)
Η σκηνή που η Grace Kelly ξελογιάζει τον Cary Grant δείχνοντας του τα διαμάντια της (ξέρει ότι είναι κλέφτης αλλά είναι ριψοκίνδυνο κορίτσι). Πέρα από τη μαγεία ενός από τα πιο κλασάτα ζευγάρια που εμφανίστηκαν ποτέ στην οθόνη, το μισο-ειρωνικό παιχνίδι του μετρ Χίτσκοκ με τα πυροτεχνήματα είναι όλα τα λεφτά.

5. The Man who knew Too much (Ο Άνθρωπος που Γνώριζε Πολλά)
Το remake με τον James Stewart και την Doris Day. Ο Χίτσκοκ ξαναγυρίζει στο Χόλυγουντ μια παλιότερη ταινία της περιόδου που δούλευε στην Αγγλία. Η σκηνή που η Doris Day τραγουδάει το Que sera sera στο πιάνο και ο δάσκαλος μας δείχνει σκάλες, πόρτες, μούρες σε ένα από τα καλύτερα φινάλε ταινιών του. Άσε που η Doris Day (ιέρεια της ελαφρότητας) τραγουδάει easy listening! Σε πόσες ταινίες του Χίτσκοκ έχει συμβεί κάτι αντίστοιχο?

6. Vertigo (Δεσμώτης του Ιλίγγου)
Τι να διαλέξω? Την αρχική σκηνή του κυνηγητού στις σκεπές, τη σκηνή στο μουσείο, τη σκηνή στο καμπαναριό απ' όπου πέφτει η Κιμ Νόβακ, τη σκηνή του ονείρου του James Stewart? Είναι σαν να διαλέγεις δάχτυλο από το χέρι σου. Αν έπρεπε ντε και σώνει θα διάλεγα τη σκηνή του ονείρου, όπου ο Χίτσκοκ απλώς διδάσκει.

7. North by Northwest (Στη Σκιά των Τεσσάρων Γιγάντων)
Η σκηνή που το ψεκαστικό αεροπλάνο κυνηγάει τον cary Grant μέσα στο μισοέρημο κίτρινο τοπίο. Μια από τις πλέον διάσημες σκηνές δράσης στην ιστορία του κινηματογράφου, με εκπληκτικά καδραρίσματα και φοβερό μοντάζ.

8. Psycho (Ψυχώ)
Είναι κλισέ αλλά είναι αλήθεια: η σκηνή του φόνου στο ντους. Θα μπορούσε να μπει στα οπτικοακουστικά λεξικά του μέλλοντος δίπλα στον ορισμό της λέξης "κινηματογράφος".

9. The Birds (Τα Πουλιά)
Οι περισσότεροι θα σας πουν τη σεκάνς στο σχολείο με τα πουλιά στο προαύλιο και την κατοπινή επίθεση στα παιδιά (που έχει και πολύ χιούμορ του πάντα είρωνα και σαρκαστικού Χίτσκοκ). Εγώ θα διαλέξω τη σεκάνς με την έκρηξη στο βενζινάδικο πρώτον γιατί τα άνωθεν πανοραμίκ του Χίτσκοκ είναι ποίηση και δεύτερον γιατί λατρεύω το στιγμιότυπο με την πρωταγωνίστρια στον τηλεφωνικό θάλαμο.

10. Family Plot (Στη Σκιά του Τρόμου)
Και μια λιγότερο γνωστή: από την τελευταία ταινία του Χίτσκοκ η σκηνή με το ζευγάρι στο αυτοκίνητο με κομμένα τα φρένα. Ξεκαρδιστική σεκάνς που την βάζω για θυμίσω ότι ο Χίτσκοκ εκτός από μετρ του τρόμου ήταν και μετρ του χιούμορ.

*****

Οθόνες
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΕΣ ΟΙ ΣΚΗΝΕΣ..Στα "Πουλια" η Tippi Hedren, καθεται στο παγκακι εξω απο το σχολειο και αναβει ενα τσιγαρο. Η φωνη των παιδιων που τραγουδανε ακουγεται στην αυλη, ομως....... http://www.youtube.com/watch?v=ydLJtKlVVZwCrows on the Playground - The Birds (5/11) Movie CLIP (1963) HD
Τα αγαπημένα μου πλάνα είναι 2: το 1ο είναι στο North by Northwest το στατικό πλάνο από ψηλά στον Κάρι Γκράντ ενώ τρέχει να ξεφύγει, αμέσως μόλις έχει παγιδευτεί με το μαχαίρι σε δημόσιο χώρο, και το 2ο στο Strangers on a train, όταν ο πρωταγωνιστής αντιλαμβάνεται μέσα από το ταξί τον έτερο stranger να τον κοιτά από μακριά στεκόμενος μαυροντυμένος μπροστά σε ένα πελώριο κτίριο με λευκούς πυλώνες... Ανατριχιαστικά καλοδουλεμένα πλάνα για μένα!