Το 1984, είκοσι καλλιτέχνες του δρόμου έφτιαξαν κάτι μαγικό

Το 1984, είκοσι καλλιτέχνες του δρόμου έφτιαξαν κάτι μαγικό Facebook Twitter
1
Το 1984, είκοσι καλλιτέχνες του δρόμου έφτιαξαν κάτι μαγικό Facebook Twitter
"Προσωπικά μου αρέσει το άνοιγμα του σόου..."

To Cirque du Soleil ξεκινά τις παραστάσεις του στην Ελλάδα -πρώτα στην Αθήνα (από 20 Σεπτεμβρίου) και έπειτα στη Θεσσαλονίκη (από 30/9)-, και με αυτήν την αφορμή μίλησα με την Jessica Leboeuf, μάνατζερ του Quidam, σχετικά με την παράσταση, την καθημερινότητα των καλλιτεχνών στα διάφορα μέρη και την ιστορία του πολιτιστικού οργανισμού...

 

Το 1984, είκοσι καλλιτέχνες του δρόμου έφτιαξαν κάτι μαγικό Facebook Twitter
H Jessica Leboeuf στα παρασκήνια, παρουσιάζοντας κομμάτια απ' την γκαρνταρόμπα του Cirque du Soleil

Πώς αλήθεια ξεκίνησε το Cirque du Soleil;

Το Cirque du Soleil ξεκίνησε με μια ομάδα 20 καλλιτεχνών του δρόμου το 1984. Ονειρεύτηκαν να επανεφεύρουν αυτό που λέμε "τσίρκο" και επικεντρώθηκαν στην ανάδειξη των δυνατοτήτων του ανθρώπινου σώματος. Αυτοί οι 20 καλλιτέχνες του δρόμου ξεκίνησαν πρόβες, προσπαθώντας να ανακαλύψουν ποια είναι τα όρια του σώματος - και φυσικά να τα ξεπεράσουν. 

30 χρόνια αργότερα, Cirque du Soleil έχει περίπου 4.000 συνεργάτες, συμπεριλαμβανομένων των 1.300 καλλιτεχνών από σχεδόν 50 διαφορετικές χώρες που συμμετέχουν στις παραστάσεις. Το Cirque du Soleil έφερε ένα νέο είδος σόου παγκοσμίως, με πάνω από 150 εκατομμύρια θεατές, σε περισσότερες από 300 πόλεις 40 χωρών και 6 ηπείρων. 

Το 1984, είκοσι καλλιτέχνες του δρόμου έφτιαξαν κάτι μαγικό Facebook Twitter

Πώς θα περιγράφατε την παράσταση με την οποία έρχεστε τώρα στην Ελλάδα, το Quidam;

Το Quidam είναι ένα σόου γεμάτο συναισθήματα. Βλέπουμε τη διαδρομή της ζωής, μιας νεαρής κοπέλας, που, όντας αρκετά αποξενωμένη από τους γονείς της, καταφεύγει σε ένα φανταστικό κόσμο. Και οι θεατές την ακολουθούν σ' αυτήν τη χώρα των θαυμάτων.

Ο Franco Dragone, ο σκηνοθέτης του show, εμπνευσμένος από τη Νέα Υόρκη και τα εκατομμύρια κατοίκων που περνούν στους δρόμους, χωρίς να παρατηρεί ο ένας τον άλλο, προσπαθεί να μας δείξει πώς θα ήταν ο κόσμος αν παρατηρούσαμε μόνο για μια στιγμή τον κόσμο γύρω μας.

Ξέρω πόσο σημαντική είναι η μουσική για τις παραστάσεις σας...

Ναι, η μουσική είναι εξαιρετικά σημαντική, προκαλεί όλα τα συναισθήματα - και στην ουσία είναι η φωνή των ερμηνευτών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, απ' το πρώτο δευτερόλεπτο σε βυθίζει με τρόπο ανατριχιαστικό στον κόσμο του Quidam. Όλα τα τραγούδια και τα κομμάτια παίζονται και ερμηνεύονται κάθε βράδυ live, από την μπάντα του Cirque du Soleil.

Το 1984, είκοσι καλλιτέχνες του δρόμου έφτιαξαν κάτι μαγικό Facebook Twitter
To άγαλμα.

Μπορείτε να μας περιγράψετε την καθημερινή ζωή των καλλιτεχνών τώρα που είναι σε περιοδεία;

Είμαι ένας από τους τυχερούς που ταξιδεύει με το Quidam ανά τον κόσμο. Οι περισσότεροι από εμάς έχουν δύο ρεπό την εβδομάδα. Αυτές τις μέρες, κάνουμε ξενάγηση στην πόλη που μας φιλοξενεί κάθε φορά. Τις ημέρες που δουλεύουμε, οι ηθοποιοί κάνουν πρόβες το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας. Κάνουν επίσης, θεραπευτικά μασάζ, επισκέπτονται ενδυματολόγους...

Έχουμε επίσης μια ομάδα, που ταξιδεύει μαζί μας και προετοιμάζει νόστιμα υγιεινά γεύματα επί καθημερινής βάσεως. Κάνουν επίσης και άλλα πράγματα, όπως είναι η μελέτη άλλων γλωσσών, γιόγκα, πιλάτες κ.α. Και φυσικά, επικοινωνούν με την οικογένεια και τους φίλους τους στο ίντερνετ καφέ μας.

Πόσο μεγάλη σημασία έχει για όλους αυτούς που εντάσσονται σ' ένα τσίρκο τέτοιας φήμης;

Είναι μεγάλο προνόμιο να μπορεί κάποιος να κάνει ό, τι αγαπά, κάθε μέρα! Η πλειοψηφία των καλλιτεχνών μας εκπαιδεύονται, από όταν ήταν νέοι και είναι περήφανοι για τον επαγγελματισμό τους σε μία τόσο γνωστή αλλά και αξιοσέβαστη εταιρεία.

Το 1984, είκοσι καλλιτέχνες του δρόμου έφτιαξαν κάτι μαγικό Facebook Twitter
"Η πλειοψηφία των καλλιτεχνών μας εκπαιδεύονται, από όταν ήταν νέοι και είναι περήφανοι για τον επαγγελματισμό τους σε μία τόσο γνωστή αλλά και αξιοσέβαστη εταιρεία."

Ποιο είναι το δικό σας αγαπημένο μέρος της παράστασης;

Προσωπικά μου αρέσει το άνοιγμα του σόου. Μίλησα και νωρίτερα για το άνοιγμα του Quidam, που συνεχίζει να έχει την ίδια επιρροή σε εμένα όσες φορές κι αν το δω. Μια άλλη εικόνα που μου έρχεται στο μυαλό είναι, όταν μεταφερόμαστε σε μια σχολική αυλή γεμάτη με παιδικά γέλια. Αλλά αν έπρεπε να διαλέξω ένα νούμερο, θα επέλεγα το Banquine. Αυτό που κάνουν είναι απλά απίστευτο: ένα πολύ εντυπωσιακό ακροβατικό που βασίζεται καθαρά στο ανθρώπινο ταλέντο, καθώς δεν έχει βοηθήματα, στηρίγματα και δίχτυα.

Το 1984, είκοσι καλλιτέχνες του δρόμου έφτιαξαν κάτι μαγικό Facebook Twitter
Ο στόχος.

Και ποιο είναι το αγαπημένο σας σόου του Cirque du Soleil γενικότερα;

Αυτή είναι μια δύσκολη ερώτηση! Για τους περισσότερες Cirquesters, η πρώτη εμφάνιση είναι σχεδόν πάντα η αγαπημένη όλων των εποχών, και το Quidam είναι η πρώτη παράσταση που είδα. Έχω την τύχη να έχω παρακολουθήσει πολλές παραστάσεις, και αν έπρεπε να διαλέξω μία, θα διάλεγα το Beatles Love (μόνιμο show στο Las Vegas). Η παράσταση έχει λίγο πιο διαφορετική μορφή με συνδυασμό χορού και ακροβατικών. Η μουσική είναι από τα αυθεντικά master tapes των Beatles, οπότε μπορείτε να φανταστείτε την ποιότητα του ήχου! 

Είναι αλήθεια ότι για του χρόνου ετοιμάζετε ένα σόου βασισμένο στο Avatar; Τι μπορείτε να αποκαλύψετε προς το παρόν γι 'αυτό;

Είναι αλήθεια. Το 2015 ξεκινά αυτή η παραγωγή και θα ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο. Θα είναι μια πρωτοποριακή ζωντανή εμπειρία -το Avatar συναντά το Cirque du Soleil- φτιαγμένη απ' τους καλλιτέχνες μας σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη James Cameron φυσικά. Η πρεμιέρα αναμένεται να γίνει πριν προβληθεί στους κινηματογράφους το πρώτο απ' τα τρία σίκουελ του Avatar που ετοιμάζει ο Cameron. Ο πρόεδρος του Cirque du Soleil έχει δηλώσει ότι η σχέση με τον Cameron ξεκίνησε με μια επίσκεψη στην αίθουσα του μοντάζ, όταν ο σκηνοθέτης έβαζε τις τελευταίες πινελιές στο Avatar - και τώρα, σχεδόν πέντε χρόνια αργότερα θα μπορέσουμε να μεταφέρουμε το σύμπαν του ζωντανά στη σκηνή. Ο δε Cameron δήλωσε: "Με το πέρασμα του χρόνου ανακάλυψα τα εξωπραγματικά ταλέντα αλλά και την φαντασία των καλλιτεχνών και των δημιουργικών δυνάμεων του Cirque du Soleil. Μοιραζόμαστε το πάθος να παρουσιάζουμε στον κόσμο ψυχαγωγία που είναι πάντα ένα σκαλί πιο πάνω, πιο προχωρημένη. Ανυπομονώ να κάνουμε το ίδιο, στο ζωντανό Avatar."

Το 1984, είκοσι καλλιτέχνες του δρόμου έφτιαξαν κάτι μαγικό Facebook Twitter
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM
Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Εικαστικά / Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Μια νέα έκθεση στο Άμστερνταμ με πρόσφατα έργα του Κίφερ αναδεικνύει τη σύνδεσή του με τον Βαν Γκογκ και προκαλεί ήδη πολλές συζητήσεις. Ο σπουδαίος Γερμανός καλλιτέχνης εμπνέεται σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, από τον Ολλανδό ζωγράφο. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Helmut Lang: What remains behind

Εικαστικά / Helmut Lang: Από το θρυλικό rubber dress στα πρωτόγονα γλυπτά του

Ο καλλιτέχνης και πρώην σχεδιαστής μόδας διατηρεί την προσήλωσή του στα υλικά και παρουσιάζει γλυπτά που θίγουν τη διαρκή εμμονή του με το θέμα της μνήμης, σε ένα σπίτι-σύμβολο του μοντερνισμού στο Λος Άντζελες.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ

σχόλια

1 σχόλια