Ξένοι τίτλοι ταινιών και η ελληνική τους μετάφραση: οι κορυφαίες τραγωδίες vol.3

Ξένοι τίτλοι ταινιών και η ελληνική τους μετάφραση: οι κορυφαίες τραγωδίες vol.3 Facebook Twitter
4
Ξένοι τίτλοι ταινιών και η ελληνική τους μετάφραση: οι κορυφαίες τραγωδίες vol.3 Facebook Twitter
Η Κέλι ΛεΜπροκ στην ταινία «Weird Science» του Τζον Χιουζ που στην Ελλάδα έγινε γνωστή με τον τίτλο «Ηλεκτρονικό Μανούλι»

Στόχος κάθε διανομέα είναι να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο στην αίθουσα για να παρακολουθήσει την ταινία του. Με αυτό ως δεδομένο, από τα πρώτα της βήματα η ελληνική διανομή έδινε στις ξένες ταινίες ελληνικούς τίτλους, ικανούς να συνδράμουν στην επίτευξη αυτού του σκοπού. Έτσι, οι τίτλοι παρέπεμπαν σε παλαιότερες επιτυχίες, ήταν βγαλμένοι από την επικαιρότητα ή αναπαρήγαγαν δημοφιλείς ατάκες και εκφράσεις της εποχής και πολλές φορές ουδεμία σχέση είχαν με τον χαρακτήρα της ταινίας. Το αποτέλεσμα άλλοτε είναι γοητευτικό –o τίτλος «Το τρένο θα σφυρίξει τρεις φορές», για παράδειγμα, αν και άσχετος με το αυθεντικό «High Noon», είναι έκτακτος– κι άλλοτε σε κάνει να τραβάς τα μαλλιά σου. Πριν από λίγους μήνες συγκέντρωσα μερικούς από τους πιο εξωφρενικούς ελληνικούς τίτλους με τους οποίους κυκλοφόρησαν κλασικές και cult ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου στη χώρα μας σε δύο κείμενα που μπορείτε να διαβάσετε εδώ κι εδώ.


Η έμπνευση των διανομέων, όμως, ήταν –και είναι– ανεξάντλητη και οι σχετικοί τίτλοι αμέτρητοι. Παρακάτω σας παραθέτω ακόμα μια σειρά από τέτοιους. Απολαύστε υπεύθυνα.


Western Union

Ελληνικός τίτλος: Mατωμένη Χαραυγή

Σκηνοθεσία: Φριτς Λανγκ, έτος παραγωγής 1941

Ξένοι τίτλοι ταινιών και η ελληνική τους μετάφραση: οι κορυφαίες τραγωδίες vol.3 Facebook Twitter
«Western Union» ή αλλιώς «Ματωμένη Χαραυγή»

It's a great feeling

Ελληνικός τίτλος: Δεσποινίς Φιφί

Σκηνοθεσία: Μάικλ Κερτίζ, έτος παραγωγής 1949

Don't bother to knock

Ελληνικός τίτλος: Φλογισμένα Χείλη

Σκηνοθεσία: Ρόι Γουόρντ Μπέικερ, έτος παραγωγής 1952

Run for Cover

Ελληνικός τίτλος: Ο Στιγματισμένος

Σκηνοθεσία: Νίκολας Ρέι, έτος παραγωγής 1955

Τhe defiant ones

Ελληνικός τίτλος: Όταν σπάσαμε τις αλυσίδες

Σκηνοθεσία: Στάνλεϊ Κρέιμερ, έτος παραγωγής 1958

Ξένοι τίτλοι ταινιών και η ελληνική τους μετάφραση: οι κορυφαίες τραγωδίες vol.3 Facebook Twitter
Ο Τόνι Κέρτις και ο Σίντνεϊ Πουατιέ στην ταινία του 1958

Two Women

Ελληνικός τίτλος: H Aτιμασμένη

Σκηνοθεσία: Βιτόριο Ντε Σίκα, έτος παραγωγής 1960

The Manchurian Candidate

Ελληνικός τίτλος: Κάτω από έναν άλλο ήλιο

Σκηνοθεσία: Τζον Φρανκενχάιμερ, έτος παραγωγής 1962

Peau de banane

Ελληνικός τίτλος: Kαυτό Πεζοδρόμιο

Σκηνοθεσία: Μαρσέλ Οφίλς, έτος παραγωγής 1963

Roustabout

Ελληνικός τίτλος: Ο Έλβις στο λούνα-παρκ

Σκηνοθεσία: Τζον Ριτς, έτος παραγωγής 1964

Ξένοι τίτλοι ταινιών και η ελληνική τους μετάφραση: οι κορυφαίες τραγωδίες vol.3 Facebook Twitter
«Ο Έλβις στο λούνα-παρκ»

Where the spies are

Ελληνικός τίτλος: Η διεθνής κατασκοπία εν συναγερμώ

Σκηνοθεσία: Βαλ Γκεστ, έτος παραγωγής 1966

Speedway

Ελληνικός τίτλος: O κατακτητής με τη γαλάζια κούρσα

Σκηνοθεσία: Νόρμαν Τάουρογκ, έτος παραγωγής 1968

Tales from the crypt

Ελληνικός τίτλος: Τρεις σταγόνες αίμα σε παλιά δαντέλα

Σκηνοθεσία: Φρέντι Φράνσις, έτος παραγωγής 1970

Hannie Caulder

Ελληνικός τίτλος: H αγριόγατα του Γουέστ

Σκηνοθεσία: Μπερτ Κένεντι, έτος παραγωγής 1971

Ξένοι τίτλοι ταινιών και η ελληνική τους μετάφραση: οι κορυφαίες τραγωδίες vol.3 Facebook Twitter
Η Ράκελ Γουέλς στο ρόλο της Hannie Caulder

Silent Running

Ελληνικός τίτλος: Tαξίδι στο Διάστημα

Σκηνοθεσία: Ντάγκλας Τρέμπουλ, έτος παραγωγής 1972

Rabid

Ελληνικός τίτλος: Λυσσασμένη στα νύχια του τρόμου

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, έτος παραγωγής 1977

A man, a woman and a bank

Ελληνικός τίτλος: Μπορώ και με τα πέντε δάχτυλα!

Σκηνοθεσία: Νόελ Μπλακ, έτος παραγωγής 1979

Stir Crazy

Eλληνικός τίτλος: Τώρα... δεν μας σταματάει τίποτα

Σκηνοθεσία: Σίντνεϊ Πουατιέ, έτος παραγωγής 1980

Ξένοι τίτλοι ταινιών και η ελληνική τους μετάφραση: οι κορυφαίες τραγωδίες vol.3 Facebook Twitter
Tζιν Γουάιλντερ και Ρίτσαρντ Πράιορ

Deadly Blessing

Ελληνικός τίτλος: Βία στη στοιχειωμένη βίλα

Σκηνοθεσία: Γουές Κρέιβεν, έτος παραγωγής 1981

The wicked lady

Ελληνικός τίτλος: H διεφθαρμένη ζωή της λαίδης Μπάρμπαρα

Σκηνοθεσία: Μάικλ Γουίνερ, έτος παραγωγής 1983

Weird Science

Ελληνικός τίτλος: Ηλεκτρονικό Μανούλι

Σκηνοθεσία: Τζον Χιουζ, έτος παραγωγής 1984

Οθόνες
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ