Η απόλυτη γυναικεία καλλιτεχνική μορφή του 20ού αιώνα, η αξεπέραστη Μαρία Κάλλας, ενσαρκώνεται μοναδικά από τη Μαρία Ναυπλιώτου στην παράσταση Master Class που σκηνοθετεί ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και επιστρέφει, μετά τα αλλεπάλληλα περσινά sold-out για δεύτερη σεζόν (Θέατρο Δημήτρης Χορν).
Μετά τις επιτυχίες της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου και των Γυναικών του Παπαδιαμάντη, ο Πέτρος Ζούλιας συναντά ξανά τη Νένα Μεντή, αυτήν τη φορά για να εμπνευστούν από τη μυθιστορηματική ζωή της Μαρίκας Κοτοπούλη στο έργο Μαρίκα (Θέατρο Χώρα, από 13/12).
All-female διανομή που περιλαμβάνει τις Μαρία Καβογιάννη, Αλεξία Καλτσίκη, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Βίκυ Βολιώτη και Ευδοκία Ρουμελιώτη θα συναντήσουμε στο Top Girls, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, ένα δημοφιλές βρετανικό φεμινιστικό έργο που λειτουργεί καταρχήν ως κριτική στον θατσερισμό (Θέατρο Πόρτα, από 2/11).
Δύο εξαιρετικές πρωταγωνίστριες, η Ναταλία Τσαλίκη και η Όλια Λαζαρίδου, συναντιούνται για πρώτη φορά επί σκηνής, στον νοσταλγικό Αέρα, ένα κείμενο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη που σκηνοθετεί ο Μανώλης Δούνιας (Θέατρο Ιλίσια Βολανάκη).
Το γυναικείο αρχέτυπο της Lulu δεσπόζει στο θρυλικό ομώνυμο έργο του Φρανκ Βέντεκιντ που γράφτηκε στις αρχές του 20ού αιώνα και έγινε μία από τις πρώτες τεράστιες επιτυχίες του βωβού κινηματογράφου (To Κουτί της Πανδώρας, 1929). Στην παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά τον εμβληματικό ρόλο κρατά η Άλκηστις Πουλοπούλου και την πλαισιώνουν οι Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Αλέκος Συσσοβίτης, Χάρης Φραγκούλης, Άκης Σακελλαρίου (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, από 6/11).
Η μυθική αντιζηλία ανάμεσα στις βασίλισσες Ελισάβετ της Αγγλίας και Μαρία της Σκωτίας μεταφέρεται επί σκηνής με τις Κατερίνα Μαραγκού και Παρθενόπη Μπουζούρη στη Μαρία Στιούαρτ που σκηνοθετεί η Άντζελα Μπρούσκου (Θέατρο Άλμα, από 2/11).
Η Ελένη Ράντου ξεχωρίζει σε έναν από τους κορυφαίους ρόλους της θεατρικής της καριέρας, στην Τζάσμιν, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, που βασίζεται στην ομώνυμη ταινία του Γούντι Άλεν και συνεχίζεται με επιτυχία για δεύτερη σεζόν (Θέατρο Διάνα).
Η Νικαίτη Κοντούρη σκηνοθετεί εκ νέου τη Λυδία Φωτοπούλου και τη Μαρία Κατσιαδάκη στο έργο Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της (είχε πρωτοανέβει στο Αμόρε) που ακολουθεί τις δύο ηρωίδες στο ταξίδι τους από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη του Μεσοπολέμου (Θέατρο Άλμα, από 11/11).
Αέρα νοσταλγίας κουβαλούν και οι Φάλαινες του Αυγούστου, το γνωστό έργο του Ντέιβιντ Μπέρι που έγινε ταινία το 1987 με την Μπέτι Ντέιβις. Στη νέα θεατρική διασκευή που υπογράφει σκηνοθετικά ο Πέτρος Ζούλιας θα δούμε την Τζένη Ρουσσέα και την Έρση Μαλικένζου, και μαζί τους τον Νίκο Γαλανό (Θέατρο Χώρα).
Έναν από τους ύψιστους χαρακτήρες της κλασικής δραματουργίας, την Έντα Γκάμπλερ του Ίψεν, θα υποδυθεί φέτος η Μάνια Παπαδημητρίου, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Νίκου Καμτσή (Τόπος Αλλού, από 23/11).
Δύο χρόνια μετά την επανεφεύρεση της Λολίτας στο Lolita Reversed, ο Χρήστος Καρασαββίδης επιστρέφει στο μυθιστόρημα του Βλαντίμιρ Ναμπόκοφ και δημιουργεί εκ νέου μια σκοτεινή και τολμηρή παράσταση, τη Lolita Reversed: Dark, που είναι προορισμένη να διχάσει (Tempus Verum, από 25/10).
Την πολύπλοκη εκ φύσεως σχέση μάνας-κόρης εξετάζουν η Ελένη Καστάνη και η Ευγενία Σαμαρά στο συγκινητικό Μαμά, που συνεχίζεται για δεύτερη σεζόν, σε σκηνοθεσία Γιώργου Σουλεϊμάν (Θέατρο Βασιλάκου).
Έναν συνταρακτικό μονόλογο μιας γυναίκας που κατηγορείται για τη δολοφονία του παιδιού της θα ερμηνεύσει, τέλος, η Μαρία Κορινθίου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Αϊβάζη, στο Τζόρνταν (Alhambra Art Theatre, από 4/11).
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO
σχόλια