10 αριστουργηματικοί τίτλοι έναρξης ταινιών από τον γραφίστα Saul Bass

10 αριστουργηματικοί τίτλοι έναρξης ταινιών από τον γραφίστα Saul Bass Facebook Twitter
8
10 αριστουργηματικοί τίτλοι έναρξης ταινιών από τον γραφίστα Saul Bass Facebook Twitter

O υπέροχος γραφίστας θα έκλεινε σήμερα τα 93

Ο Saul Bass εκπαιδεύτηκε ώς γραφίστας και το 1954 μια ανάθεση από τον σκηνοθέτη Otto Preminger για το πόστερ της ταινίας Carmen Jones τον οδήγησε αρχικά στη δημιουργία και των τίτλων της ταινίας και αργότερα στην ειδίκευσή του στο συγκεκριμένο τομέα. Οι συνεργασίες του με τον Alfred Hitchcock και τον Martin Scorsese είναι πραγματικά αξιομνημόνευτες.

The Man with the Golden Arm

The Seven Year Itch

Around the World in 80 Days 12/12

Vertigo

Anatomy of a Murder

North by Northwest

West Side Story

Seconds

Cape Fear

Casino

 

[via]

Design
8

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου

Design / Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου

Συνδυάζοντας τον τρόπο που διακοσμούσαν τα αρχαία ελληνικά αγγεία με τεχνικές που χρησιμοποιούνται στις κινεζικές πορσελάνες και φέρνοντάς τα όλα αυτά στο σήμερα, η βραβευμένη Κύπρια εικονογράφος δημιουργεί κεραμικά έργα που δεν μοιάζουν με άλλα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Dexamenes: Ο Νίκος Καραφλός μετέτρεψε ένα οινοποιείο του Μεσοπολέμου σε πολυτελές θέρετρο

Design / Dexamenes: Ο Νίκος Καραφλός μετέτρεψε ένα οινοποιείο του Μεσοπολέμου σε πολυτελές θέρετρο

Ο δημιουργός και ιδιοκτήτης του Dexamenes Seaside Hotel αξιοποίησε ένα εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο κρασιών, εστιάζοντας στην εμπειρία της φιλοξενίας μέσα από την τέχνη, το κρασί, τη φύση και τον τοπικό πολιτισμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Βικτοριανά μανίκια και μικροσκοπικά εσώρουχα: Τα κοστούμια της Holly Waddington για το «Poor Things»

Συνέντευξη / Βικτοριανά μανίκια και μικροσκοπικά εσώρουχα: Τα κοστούμια της Holly Waddington για το «Poor Things»

Η Βρετανή ενδυματολόγος που βραβεύθηκε με Όσκαρ για την εκπληκτική δουλειά της στην ταινία του Γιώργου Λάνθιμου περιγράφει στη LiFO πώς έπλασε τον ενδυματολογικό κώδικα της Μπέλα Μπάξτερ με αφορμή την έκθεση των κοστουμιών της ταινίας στο Μουσείο Μπενάκη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

σχόλια

3 σχόλια
Όταν κάποτε μέτραγε πολύ το να είσαι γραφίστας: Film, πινέλο, πενάκι, ψαλίδι, κοπίδι, κολλά. Όλα δουλεμένα αρχικά στο χέρι.Σήμερα ο κάθε κομπιουτεράκιας-copypasteάκιας νομίζει πως είναι και γραφίστας... Αλλά... ΝΟΜΙΖΕΙ!.. Οι λεγόμενοι αντιγραφείς-τες! Σήμερα υπάρχουν ελάχιστες εξαιρέσεις πραγματικών γραφιστών-καλλιτεχνών που με πραγματική έμπνευση δουλεύουν συνδυάζοντας τις παλιές κλασσικές τεχνικές με την ψηφιοποίηση: Film, πινέλο, πενάκι, ψαλίδι, κοπίδι, κολλά, σκάνερ, ποντίκι, ηλεκτρονική γραφίδα! Αυτοί μάλιστα!Πραγματικά εκπληκτικός ο Saul Bass!!!
την αξία ενός καλλιτέχνη δεν την καθορίζει το μέσο αλλά η αντίληψη. σίγουρα υπήρχαν αξιόλογοι γραφίστες τότε, αλλά σίγουρα και κακοί. αντίστοιχα υπάρχουν γραφίστες που δουλεύουν με υπολογιστή και πραγματικά είναι αξιόλογοι και άλλοι που έιναι άχρηστοι. δηλαδή με τη λογική σου δεν είναι κάποιος φωτογράφος αν δεν δουλεύει με φιλμ και χημική εμφάνιση ?
Ξαναδιάβασε τι έγραψα. Όσο για το φιλμ και τη χημική εμφάνιση ισχύουν τα ίδια που έγραψα και για τους γραφίστες. Το μέσο που αναφέρεις είναι αυτό που για πολλοστή φορά δυστυχώς επέβαλε μία "πληθωριστική" αισθητική έχοντας χαθεί το μέτρο. Πολύ σκουπίδι κυκλοφορεί. Οι σοβαροί φωτογράφοι συνεχίζουν να χρησιμοποιούν φιλμ σε συνδυασμό με την ψηφιοποίηση. Γιατί άραγε; Ξέρεις; -Ρητορικό το ερώτημα.- Ό,τι κατάλαβες, κατάλαβες...
Μπερδεύεις την εφαρμοσμένη τέχνη με την τέχνη.Δεν είναι το Α και το Ω η γνώση μεταχείρησης των υλικών για την γραφιστική αλλά η ικανότητα να οπτικοποιήσεις τα μηνύματα σου. Με τι μέσα θα το καταφέρεις αυτό έχει να κάνει με τις ανάγκες της εκάστοτε εργασίας. Και όταν οι χρόνοι τρέχουν και το budget ειναι περιορισμένο, φροντίζεις να ελίσσεσαι. Παρεπιπτώντος και εγώ του χώρου είμαι :-)
Επειδή τα μέσα είναι προσιτά δεν σημαίνει πως είναι προσιτή και η τέχνη ή τεχνοτροπία που πολλοί νομίζουν πως κατέχουν. Η τέχνη απαιτεί κόπο και μόχθο και όχι μόνο τρόπο...Λόγω σπουδών και επαγγέλματος επέτρεψε μου να έχω ολοκληρωμένη άποψη. Και εντάξει πες πως είμαι λάθος. Αλλά θυμάμαι στην Ιταλία όπου σπούδασα, τα δύο πρώτα χρόνια μας έλεγαν: Φανταστείτε πως ξαφνικά δεν έχετε ρεύμα. Έχετε όμως τα εργαλεία, αμέτρητα υλικά, τα μάτια και τα χέρια σας. Όταν έρθει και το ρεύμα τότε θα το χρησιμοποιείτε εσείς και όχι αυτό εσάς. Μετά κατάλαβα πόσο δίκιο είχαν!...Ένας καταπληκτικός καθηγητής, μεγάλης ηλικίας μας έλεγε για τα σύγχρονα μέσα έκφρασης: «Η τέχνη είναι να σχεδιάσεις έναν τέλειο γνώμονα χωρίς να τον χρησιμοποιήσεις». Απεχθανόταν τους υπολογιστές ως εγκλωβιστικό μη αρχικό μέσο. «Η ιδέα και η έμπνευση είναι στο σκαρίφημα», υποστήριζε με σθένος.Το καταπληκτικό είναι πως χρησιμοποιούσε τους υπολογιστές με τεράστια άνεση και οικειότητα. Δεν του φαινόταν. Μετά μάθαμε πως για πολλά χρόνια ήταν ένας από τους βασικούς σχεδιαστές- designer σε μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία. Με μία μονοκονδυλιά χωρίς να σηκώσει το χέρι του από το χαρτί ή από τον πίνακα σχεδίαζε καταπληκτικά πράγματα. Έλεγε: «Χωρίς τους γλύπτες πυλού τα αυτοκίνητα θα μοιάζανε ακόμη με ξυλόσομπες. Αυτό για να καταλάβετε πως θα μοιάζαμε εμείς αν ο θεός δεν χρησιμοποιούσε τα χέρια του. Και δε με νοιάζει για τους άντρες αλλά για τις γυναίκες...». ΧΑΧΑ!!.. Ακόμη τον θυμάμαι. ΠΟΣΟ ΔΙΚΙΟ ΕΙΧΕ! Δεν θα ήθελα να είμαι μπροστά αν θα του έλεγες περί παλαιολιθικής λογικής ή μέσων... κάποιοι το είχαν τολμήσει...