Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση

Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση Facebook Twitter
0

Η Κάθριν Ρέιβενσκροφτ (Κέιτ Μπλάνσετ) με το αρχοντικό ονοματεπώνυμο και το αξιοζήλευτο status στον χώρο της δημοσιογραφίας, ζωντανός θρύλος στη μέση ηλικία –άλλες συνάδελφοί της δεν διανοούνται να ονειρευθούν κάτι τέτοιο σε αυτή την ηλικία ή να ηρεμήσουν και να απολαύσουν τις φιλοφρονήσεις–, είναι έτοιμη να παραλάβει ένα ακόμα σημαντικό βραβείο σε μια λαμπερή τελετή. Όλοι χειροκροτούν όρθιοι, ο σύζυγός της Ρόμπερτ (Σάσα Μπάρον Κόεν) τη θαυμάζει, εκείνη κομπιάζει. Κάτι λείπει, ή, ακόμα χειρότερα, πολλά τη βαραίνουν για να χαρεί ανέμελα.

Αρχικά πιστεύουμε πως η ανεξήγητα κακή σχέση με τον 25χρονο γιο της Νίκολας (Κόντι Σμιτ Μακφί), ένα παιδί που ακόμα δεν έχει ωριμάσει και βασικά αρνείται να επικοινωνήσει ουσιαστικά μαζί της, είναι η αιτία μιας εσωτερικής ρήξης. Με τον τρόπο της τον παρακίνησε να φύγει από την πατρική εστία για να βρει τον εαυτό του, να ξεκολλήσει από τη ματαιωμένη υπόσχεση των εξαιρετικών φοιτητικών επιδόσεων που δεν καρποφόρησαν – ένα γερό μυαλό που έμεινε στάσιμο, ένας λακωνικός νέος άνδρας που ποιος ξέρει τι κρύβει στην ψυχή του.

Ένα μυθιστόρημα που έρχεται από άγνωστο αποστολέα αποκαλύπτει ένα μυστικό που δεν έχει αποκαλυφθεί εδώ και είκοσι χρόνια: το Perfect Stranger μιλάει για έναν 19χρονο Βρετανό τουρίστα που πνίγηκε στην Ιταλία, προσπαθώντας να σώσει τον 5χρονο γιο μιας γυναίκας, η οποία μια βραδιά νωρίτερα περίπου τον αποπλάνησε.

Το Disclaimer είναι η χρυσή τομή του περιβόητου content που επιθυμεί κάθε πλατφόρμα: το ζουμερό, το σκανδαλώδες και το διαβρωτικό κάθε άσπιλης υπόληψης με την ακεραιότητα ενός κινηματογραφιστή που ψάχνει το πραγματικό δίλημμα στις παρυφές του cliffhanger.

Η παντρεμένη γυναίκα ενοχοποιείται μέσα από την εξέλιξη της πλοκής και όταν οι φωτογραφίες της νεότερης Κάθριν, σχεδόν γυμνής, σε προκλητικές, ηδυπαθείς στάσεις στο κρεβάτι του δωματίου όπου κατέλυσε με τον 5χρονο Νικ ακριβώς είκοσι χρόνια νωρίτερα, μόλις ο Ρόμπερτ είχε επιστρέψει για δουλειές στο Λονδίνο, συνοδεύουν την ιστορία, αναστατώνεται η φερόμενη ως πρωταγωνίστρια της υπόθεσης, καθώς και ο σύζυγος και ο ανύποπτος γιος της, αλλά και ο επαγγελματικός της περίγυρος που από τη μια τη θεωρούσε άμωμη, από την άλλη, όμως, ήταν επιφυλακτικός απέναντι σε ένα άτομο με status τόσο υπεράνω υποψίας.

DISCLAIMER Facebook Twitter
Όλοι χειροκροτούν όρθιοι, ο σύζυγός της Ρόμπερτ (Σάσα Μπάρον Κόεν) τη θαυμάζει, εκείνη κομπιάζει. Κάτι λείπει, ή, ακόμα χειρότερα, πολλά τη βαραίνουν για να χαρεί ανέμελα.

Ο «δράστης» μιας τόσο οργανωμένης κίνησης είναι ο πατέρας του νεκρού Τζόναθαν (Λούι Πάρτριτζ), ο Στίβεν Μπρίγκστοκ (Κέβιν Κλάιν), κάποτε αφοσιωμένος καθηγητής που αποσύρθηκε λόγω πικρίας και κακής διαχείρισης των μαθητών του.

Απολωλός σε ένα άδειο σπίτι από τότε που η αποξενωμένη εξαιτίας του πένθους σύζυγός του (Λέσλι Μάνβιλ) πέθανε από καρκίνο, ξεκλειδώνει το συρτάρι της και βρίσκει το Perfect Stranger που εκείνη, για να πνίξει τον πόνο της και να πάρει τη βραδυφλεγή εκδίκηση που χρωστούσε στο μονάκριβο παιδί της, συνέθεσε με συγγραφικό ζήλο, και αποφασίζει να το εκδώσει σε περιορισμένα αντίτυπα, με απώτερο σκοπό να φτάσει στα χέρια των ανθρώπων που πιστεύει ακράδαντα πως κατέστρεψαν τη ζωή τη δική του και της γυναίκας του, δεν ανέλαβαν ποτέ τις ευθύνες τους, ούτε και είχαν τη στοιχειώδη ευαισθησία να ζητήσουν συγγνώμη στη μνήμη ενός λησμονημένου νέου.

Η Κάθριν είναι ο στόχος, και η οικογένειά της, μαζί με τη λαμπρή καριέρα της, οι παράπλευρες απώλειες. Για κάποιον λόγο, η πρωταγωνίστρια της παλιάς απιστίας και γυμνό μοντέλο του νεαρού εραστή της αργεί να μοιραστεί τη δική της εκδοχή. Περιμένει, διστάζει, παγώνει, αντιδρά σπασμωδικά, δέχεται επίθεση στο εργασιακό της περιβάλλον όταν ο γηραιός κύριος Μπρίγκστοκ δεν αρκείται στη διακριτική αποστολή των βιβλίων που υπογράφει με ψευδώνυμο αλλά εμφανίζεται επιλεκτικά και στοχευμένα, ως άκακος δέκτης μιας ανεπούλωτης συμφοράς που επιθυμεί να διευθετήσει ως τελική διαθήκη και χρέος προς τους δυο ανθρώπους της ζωής του.

Για πρώτη φορά ο Αλφόνσο Κουαρόν καταπιάνεται με το τηλεοπτικό φορμάτ της σειράς περιορισμένων επεισοδίων, και σε 7 κεφάλαια γεφυρώνει την όχι και τόσο ηλιόλουστη συνεύρεση του νεαρού Τζόναθαν με την όμορφη Κάθριν στο Forte dei Marmi, με την έκρυθμη κατάσταση που δημιουργούν στο σήμερα οι αποκαλύψεις, σαν να ήταν εκτεταμένο σινεμά. Προφανώς συναρπάζεται από τις παράλληλες αφηγήσεις και την ανάπτυξη μιας πολύπλοκης ιστορίας και του δίνεται ξανά η ευκαιρία να αντιστρέψει τους όρους της σαρκικής, νεανικής επιθυμίας, όπως είχε κάνει κυρίως στο Θέλω και τη μαμά σου και, ως έναν βαθμό, στις Μεγάλες Προσδοκίες.

Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση Facebook Twitter
Όπως και στο Tar, η Κέιτ Μπλάνσετ δεν είναι εύκολο θύμα ούτε και προφανής θύτης.

Ωστόσο, αυτό που τον ιντριγκάρει δεν είναι η αγκιστρωτική τεχνική και το κρυφοκουτσομπολίστικο περιεχόμενο της συγγραφέως του Disclaimer, Ρενέ Νάιτ, αλλά η δική του ευεργετική παρέμβαση στην πολυπρισματική αφήγηση. Κάτω από τις διαφορετικές οπτικές (κάτι που δικαιολογεί τα επάλληλα, κουραστικά voice overs), αυτό που φαντάζει σαν καθυστερημένη απόδοση δικαιοσύνης για την ηρωική, αν και άδοξη απώλεια ενός teenager με όρεξη για ζωή, παίρνει διαφορετικές διαστάσεις από τη στιγμή που καταλύεται η καλά φυλαγμένη ιδιωτικότητα μιας καταξιωμένης, ευυπόληπτης γυναίκας.

Ωστόσο, η άρση απορρήτου του τίτλου συμβαίνει χωρίς τις απαραίτητες διαδικασίες– ακόμα και οι συνάδελφοί της θα όφειλαν να διασταυρώσουν τις πηγές τους. Ο σύζυγος σπεύδει να την πατρονάρει, ο γιος της βρίσκει άλλη μία ευκαιρία, καλή αυτήν τη φορά, να τη σταυρώσει. Εκεί που η Αμφιβολία του Τζον Πάτρικ Σάνλεϊ με τη Μέριλ Στριπ και τον Φίλιπ Σίμορ Χόφμαν μίλησε προφητικά για τη μη αναστρέψιμη διάδοση μιας ψευδούς φήμης σαν τα πούπουλα του μαξιλαριού στον άνεμο, το Disclaimer στρέφει τον προβολέα σε μια γυναίκα, αναμοχλεύοντας το παρελθόν που έχει θάψει βαθιά, ελπίζοντας πως κανείς δεν θα το σκαλίσει. Θέλει τον χρόνο της και κανείς δεν δείχνει πρόθυμος να της τον χαρίσει.

Ανταγωνισμοί και απωθημένα έρχονται στην επιφάνεια. Όπως και στο Tar, η Κέιτ Μπλάνσετ δεν είναι εύκολο θύμα ούτε και προφανής θύτης – η συμπεριφορά της ως πατρικίας, φυσικά σνομπ, συχνά παρεξηγήσιμη, δεν επιτρέπει χαριτωμένες υπεκφυγές, ούτε μεσοβέζικες λύσεις. Όταν έρθει η σύγκρουση, κάποιος θα πληρώσει ακριβό τίμημα. Κι επειδή η πείρα της, εκτός από τις εγνωσμένες ικανότητές στην υποκριτική, γίνεται πολύτιμο δραματουργικό εργαλείο στον φακό ενός μεγάλου σκηνοθέτη, ξέρει πότε να χειριστεί την πλοκή και πότε να παρακολουθήσει το «έργο» από μια απόσταση, να αφήσει τους άλλους να δράσουν, ενώ εκείνη υποθάλπει την απαραίτητη αμφισημία.

DISCLAIMER Facebook Twitter
Το Perfect Stranger μιλάει για έναν 19χρονο Βρετανό τουρίστα που πνίγηκε στην Ιταλία, προσπαθώντας να σώσει τον 5χρονο γιο μιας γυναίκας, η οποία μια βραδιά νωρίτερα περίπου τον αποπλάνησε.

Ο Κουαρόν, που δήλωσε πως ακόμα και για την τηλεόραση ακολουθεί τον δικό του ρυθμό, επιδεικνύει υπομονή στη σχεδόν επτάωρη συνολική διάρκεια, χωρίζει μαεστρικά τα κεφάλαια, με κρίσιμη καμπή από το τέταρτο στο πέμπτο επεισόδιο (όπως χωρίστηκαν στη διπλή ειδική προβολή στο Φεστιβάλ Βενετίας) και διαθέτει την τεχνική για να μας παρασύρει σε ένα ντόμινο αποκαλύψεων, προσδίδοντας ακαδημαϊκό class σε μια ιστορία που θα μπορούσε εύκολα να ξεπέσει στην κλειδαρότρυπα ή να καταφύγει στην προσφιλή προσέγγιση της σάτιρας.

Το Disclaimer είναι η χρυσή τομή του περιβόητου content που επιθυμεί κάθε πλατφόρμα: το ζουμερό, το σκανδαλώδες και το διαβρωτικό κάθε άσπιλης υπόληψης με την ακεραιότητα ενός κινηματογραφιστή που ψάχνει το πραγματικό δίλημμα στις παρυφές του cliffhanger.

Η σειρά 7 επεισοδίων «Disclaimer» θα ξεκινήσει να προβάλλεται από τις 11 Οκτωβρίου στην πλατφόρμα της Apple Tv+.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ