Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση

Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση Facebook Twitter
0

Η Κάθριν Ρέιβενσκροφτ (Κέιτ Μπλάνσετ) με το αρχοντικό ονοματεπώνυμο και το αξιοζήλευτο status στον χώρο της δημοσιογραφίας, ζωντανός θρύλος στη μέση ηλικία –άλλες συνάδελφοί της δεν διανοούνται να ονειρευθούν κάτι τέτοιο σε αυτή την ηλικία ή να ηρεμήσουν και να απολαύσουν τις φιλοφρονήσεις–, είναι έτοιμη να παραλάβει ένα ακόμα σημαντικό βραβείο σε μια λαμπερή τελετή. Όλοι χειροκροτούν όρθιοι, ο σύζυγός της Ρόμπερτ (Σάσα Μπάρον Κόεν) τη θαυμάζει, εκείνη κομπιάζει. Κάτι λείπει, ή, ακόμα χειρότερα, πολλά τη βαραίνουν για να χαρεί ανέμελα.

Αρχικά πιστεύουμε πως η ανεξήγητα κακή σχέση με τον 25χρονο γιο της Νίκολας (Κόντι Σμιτ Μακφί), ένα παιδί που ακόμα δεν έχει ωριμάσει και βασικά αρνείται να επικοινωνήσει ουσιαστικά μαζί της, είναι η αιτία μιας εσωτερικής ρήξης. Με τον τρόπο της τον παρακίνησε να φύγει από την πατρική εστία για να βρει τον εαυτό του, να ξεκολλήσει από τη ματαιωμένη υπόσχεση των εξαιρετικών φοιτητικών επιδόσεων που δεν καρποφόρησαν – ένα γερό μυαλό που έμεινε στάσιμο, ένας λακωνικός νέος άνδρας που ποιος ξέρει τι κρύβει στην ψυχή του.

Ένα μυθιστόρημα που έρχεται από άγνωστο αποστολέα αποκαλύπτει ένα μυστικό που δεν έχει αποκαλυφθεί εδώ και είκοσι χρόνια: το Perfect Stranger μιλάει για έναν 19χρονο Βρετανό τουρίστα που πνίγηκε στην Ιταλία, προσπαθώντας να σώσει τον 5χρονο γιο μιας γυναίκας, η οποία μια βραδιά νωρίτερα περίπου τον αποπλάνησε.

Το Disclaimer είναι η χρυσή τομή του περιβόητου content που επιθυμεί κάθε πλατφόρμα: το ζουμερό, το σκανδαλώδες και το διαβρωτικό κάθε άσπιλης υπόληψης με την ακεραιότητα ενός κινηματογραφιστή που ψάχνει το πραγματικό δίλημμα στις παρυφές του cliffhanger.

Η παντρεμένη γυναίκα ενοχοποιείται μέσα από την εξέλιξη της πλοκής και όταν οι φωτογραφίες της νεότερης Κάθριν, σχεδόν γυμνής, σε προκλητικές, ηδυπαθείς στάσεις στο κρεβάτι του δωματίου όπου κατέλυσε με τον 5χρονο Νικ ακριβώς είκοσι χρόνια νωρίτερα, μόλις ο Ρόμπερτ είχε επιστρέψει για δουλειές στο Λονδίνο, συνοδεύουν την ιστορία, αναστατώνεται η φερόμενη ως πρωταγωνίστρια της υπόθεσης, καθώς και ο σύζυγος και ο ανύποπτος γιος της, αλλά και ο επαγγελματικός της περίγυρος που από τη μια τη θεωρούσε άμωμη, από την άλλη, όμως, ήταν επιφυλακτικός απέναντι σε ένα άτομο με status τόσο υπεράνω υποψίας.

DISCLAIMER Facebook Twitter
Όλοι χειροκροτούν όρθιοι, ο σύζυγός της Ρόμπερτ (Σάσα Μπάρον Κόεν) τη θαυμάζει, εκείνη κομπιάζει. Κάτι λείπει, ή, ακόμα χειρότερα, πολλά τη βαραίνουν για να χαρεί ανέμελα.

Ο «δράστης» μιας τόσο οργανωμένης κίνησης είναι ο πατέρας του νεκρού Τζόναθαν (Λούι Πάρτριτζ), ο Στίβεν Μπρίγκστοκ (Κέβιν Κλάιν), κάποτε αφοσιωμένος καθηγητής που αποσύρθηκε λόγω πικρίας και κακής διαχείρισης των μαθητών του.

Απολωλός σε ένα άδειο σπίτι από τότε που η αποξενωμένη εξαιτίας του πένθους σύζυγός του (Λέσλι Μάνβιλ) πέθανε από καρκίνο, ξεκλειδώνει το συρτάρι της και βρίσκει το Perfect Stranger που εκείνη, για να πνίξει τον πόνο της και να πάρει τη βραδυφλεγή εκδίκηση που χρωστούσε στο μονάκριβο παιδί της, συνέθεσε με συγγραφικό ζήλο, και αποφασίζει να το εκδώσει σε περιορισμένα αντίτυπα, με απώτερο σκοπό να φτάσει στα χέρια των ανθρώπων που πιστεύει ακράδαντα πως κατέστρεψαν τη ζωή τη δική του και της γυναίκας του, δεν ανέλαβαν ποτέ τις ευθύνες τους, ούτε και είχαν τη στοιχειώδη ευαισθησία να ζητήσουν συγγνώμη στη μνήμη ενός λησμονημένου νέου.

Η Κάθριν είναι ο στόχος, και η οικογένειά της, μαζί με τη λαμπρή καριέρα της, οι παράπλευρες απώλειες. Για κάποιον λόγο, η πρωταγωνίστρια της παλιάς απιστίας και γυμνό μοντέλο του νεαρού εραστή της αργεί να μοιραστεί τη δική της εκδοχή. Περιμένει, διστάζει, παγώνει, αντιδρά σπασμωδικά, δέχεται επίθεση στο εργασιακό της περιβάλλον όταν ο γηραιός κύριος Μπρίγκστοκ δεν αρκείται στη διακριτική αποστολή των βιβλίων που υπογράφει με ψευδώνυμο αλλά εμφανίζεται επιλεκτικά και στοχευμένα, ως άκακος δέκτης μιας ανεπούλωτης συμφοράς που επιθυμεί να διευθετήσει ως τελική διαθήκη και χρέος προς τους δυο ανθρώπους της ζωής του.

Για πρώτη φορά ο Αλφόνσο Κουαρόν καταπιάνεται με το τηλεοπτικό φορμάτ της σειράς περιορισμένων επεισοδίων, και σε 7 κεφάλαια γεφυρώνει την όχι και τόσο ηλιόλουστη συνεύρεση του νεαρού Τζόναθαν με την όμορφη Κάθριν στο Forte dei Marmi, με την έκρυθμη κατάσταση που δημιουργούν στο σήμερα οι αποκαλύψεις, σαν να ήταν εκτεταμένο σινεμά. Προφανώς συναρπάζεται από τις παράλληλες αφηγήσεις και την ανάπτυξη μιας πολύπλοκης ιστορίας και του δίνεται ξανά η ευκαιρία να αντιστρέψει τους όρους της σαρκικής, νεανικής επιθυμίας, όπως είχε κάνει κυρίως στο Θέλω και τη μαμά σου και, ως έναν βαθμό, στις Μεγάλες Προσδοκίες.

Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση Facebook Twitter
Όπως και στο Tar, η Κέιτ Μπλάνσετ δεν είναι εύκολο θύμα ούτε και προφανής θύτης.

Ωστόσο, αυτό που τον ιντριγκάρει δεν είναι η αγκιστρωτική τεχνική και το κρυφοκουτσομπολίστικο περιεχόμενο της συγγραφέως του Disclaimer, Ρενέ Νάιτ, αλλά η δική του ευεργετική παρέμβαση στην πολυπρισματική αφήγηση. Κάτω από τις διαφορετικές οπτικές (κάτι που δικαιολογεί τα επάλληλα, κουραστικά voice overs), αυτό που φαντάζει σαν καθυστερημένη απόδοση δικαιοσύνης για την ηρωική, αν και άδοξη απώλεια ενός teenager με όρεξη για ζωή, παίρνει διαφορετικές διαστάσεις από τη στιγμή που καταλύεται η καλά φυλαγμένη ιδιωτικότητα μιας καταξιωμένης, ευυπόληπτης γυναίκας.

Ωστόσο, η άρση απορρήτου του τίτλου συμβαίνει χωρίς τις απαραίτητες διαδικασίες– ακόμα και οι συνάδελφοί της θα όφειλαν να διασταυρώσουν τις πηγές τους. Ο σύζυγος σπεύδει να την πατρονάρει, ο γιος της βρίσκει άλλη μία ευκαιρία, καλή αυτήν τη φορά, να τη σταυρώσει. Εκεί που η Αμφιβολία του Τζον Πάτρικ Σάνλεϊ με τη Μέριλ Στριπ και τον Φίλιπ Σίμορ Χόφμαν μίλησε προφητικά για τη μη αναστρέψιμη διάδοση μιας ψευδούς φήμης σαν τα πούπουλα του μαξιλαριού στον άνεμο, το Disclaimer στρέφει τον προβολέα σε μια γυναίκα, αναμοχλεύοντας το παρελθόν που έχει θάψει βαθιά, ελπίζοντας πως κανείς δεν θα το σκαλίσει. Θέλει τον χρόνο της και κανείς δεν δείχνει πρόθυμος να της τον χαρίσει.

Ανταγωνισμοί και απωθημένα έρχονται στην επιφάνεια. Όπως και στο Tar, η Κέιτ Μπλάνσετ δεν είναι εύκολο θύμα ούτε και προφανής θύτης – η συμπεριφορά της ως πατρικίας, φυσικά σνομπ, συχνά παρεξηγήσιμη, δεν επιτρέπει χαριτωμένες υπεκφυγές, ούτε μεσοβέζικες λύσεις. Όταν έρθει η σύγκρουση, κάποιος θα πληρώσει ακριβό τίμημα. Κι επειδή η πείρα της, εκτός από τις εγνωσμένες ικανότητές στην υποκριτική, γίνεται πολύτιμο δραματουργικό εργαλείο στον φακό ενός μεγάλου σκηνοθέτη, ξέρει πότε να χειριστεί την πλοκή και πότε να παρακολουθήσει το «έργο» από μια απόσταση, να αφήσει τους άλλους να δράσουν, ενώ εκείνη υποθάλπει την απαραίτητη αμφισημία.

DISCLAIMER Facebook Twitter
Το Perfect Stranger μιλάει για έναν 19χρονο Βρετανό τουρίστα που πνίγηκε στην Ιταλία, προσπαθώντας να σώσει τον 5χρονο γιο μιας γυναίκας, η οποία μια βραδιά νωρίτερα περίπου τον αποπλάνησε.

Ο Κουαρόν, που δήλωσε πως ακόμα και για την τηλεόραση ακολουθεί τον δικό του ρυθμό, επιδεικνύει υπομονή στη σχεδόν επτάωρη συνολική διάρκεια, χωρίζει μαεστρικά τα κεφάλαια, με κρίσιμη καμπή από το τέταρτο στο πέμπτο επεισόδιο (όπως χωρίστηκαν στη διπλή ειδική προβολή στο Φεστιβάλ Βενετίας) και διαθέτει την τεχνική για να μας παρασύρει σε ένα ντόμινο αποκαλύψεων, προσδίδοντας ακαδημαϊκό class σε μια ιστορία που θα μπορούσε εύκολα να ξεπέσει στην κλειδαρότρυπα ή να καταφύγει στην προσφιλή προσέγγιση της σάτιρας.

Το Disclaimer είναι η χρυσή τομή του περιβόητου content που επιθυμεί κάθε πλατφόρμα: το ζουμερό, το σκανδαλώδες και το διαβρωτικό κάθε άσπιλης υπόληψης με την ακεραιότητα ενός κινηματογραφιστή που ψάχνει το πραγματικό δίλημμα στις παρυφές του cliffhanger.

Η σειρά 7 επεισοδίων «Disclaimer» θα ξεκινήσει να προβάλλεται από τις 11 Οκτωβρίου στην πλατφόρμα της Apple Tv+.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ