Κέιτ Μπλάνσετ: «Οι κοινωνίες σπρώχνουν τις συλλογικές τους αποτυχίες κάτω από το χαλί»

Συνέντευξη Κέιτ Μπλάνσετ Facebook Twitter
Η Κέιτ Μπλάνσετ αποδεικνύει πως είναι μια ολοκληρωμένη, ευσυνείδητη κινηματογραφίστρια, βοηθώντας σκηνοθέτες που ξεχωρίζει, ως παραγωγός ιδιαίτερων projects τα οποία χωρίς την ένθερμη παρουσία της δεν θα έβλεπαν το φως.
0

Εκτός από τεράστια ηθοποιός, μια από τις σπουδαιότερες εν ζωή ερμηνεύτριες μιας πλειάδας ρόλων, από την αξέχαστα βασιλική Ελισάβετ, την ευάλωτα αυταρχική Χέπμπορν στον «Ιπτάμενο Κροίσο» και την οσκαρική Τζάσμιν, ως τη μυθική Γκαλάντριελ, τους 13 ρόλους στο «Μανιφέστο» και το στέμμα της καριέρας της, ως Λίντια Ταρ, η Κέιτ Μπλάνσετ αποδεικνύει πως είναι μια ολοκληρωμένη, ευσυνείδητη κινηματογραφίστρια, βοηθώντας σκηνοθέτες που ξεχωρίζει, ως παραγωγός ιδιαίτερων projects τα οποία χωρίς την ένθερμη παρουσία της δεν θα έβλεπαν το φως. Όπως το «Νέο Αγόρι», του συμπατριώτη της Γουόρικ Θόρντον, του Αβορίγινα σεναριογράφου και σκηνοθέτη ο οποίος υπογράφει μια υπερβατική, λουσμένη στο κεχριμπαρένιο φως της Νότιας Αυστραλίας ταινία για ένα αγόρι που σώζει η μοναχή Αϊλίν, δηλαδή η Μπλάνσετ σε έναν ρόλο ταυτόχρονα ανάλαφρο και βασανισμένο. Μέσω zoom, μιλάμε μεταξύ Λονδίνου και Αθήνας, μας συστήνει τον αγαπημένο της Γουόρικ, αποκαλύπτει ένα δύσκολο, προσωπικό βίωμα από την παιδική της ηλικία, εξηγεί τη δική της εκδοχή για τις έννοιες του θαύματος και του σωτήρα, αποκαλύπτει τα καινούργια της σχέδια, και θυμάται πώς γνώρισε τον Χρήστο Νίκου και τι την έλκει στο σινεμά που αυτός οραματίζεται. 

— Πάει ένας χρόνος από τότε που είχα τη χαρά και την τιμή να συνομιλήσω μαζί σας στο Λονδίνο με την ευκαιρία του «Tar». Οπότε, με τι ασχοληθήκατε από τότε, αγαπητή Κέιτ;
(χαμογελάει) Έκανα παύση για το 2023, και προφανώς προέκυψε η απεργία του κλάδου μας, που υπήρξε επώδυνη για τη βιομηχανία του κινηματογράφου. Σε αυτήν τη δύσκολη περίσταση, είχα το προνόμιο να μην εργαστώ αλλά και τη δυσκολία της κυκλοφορίας τριών ταινιών στις οποίες ήμουν παραγωγός, δηλαδή του «Fingernails» του Χρήστου Νίκου, του «Shayda» της Νόορα Νιασάρι και του «Το Νέο Αγόρι» του Γουόρικ Θόρντον. Ωστόσο, επειδή εγώ δεν είχα τη δυνατότητα να προωθήσω αυτές τις ταινίες με την παρουσία μου κάτω από το συγκεκριμένο πλαίσιο, δόθηκε η ευκαιρία στον σκηνοθέτη της ταινίας «Το Νέο Αγόρι», τον Γουόρικ Θόρντον, να ταξιδέψει σε πόλεις όπως στη Ρώμη και τη Θεσσαλονίκη, να τον γνωρίσει καλύτερα το κοινό σε φεστιβάλ και να ζυμωθεί κατά κάποιον τρόπο με τη δημιουργία του. Στο μεταξύ, πρόλαβα να τελειώσω τα γυρίσματα της νέας ταινίας του Τζιμ Τζάρμους, «Father, Mother, Sister, Brother», και επίσης του Γκάι Μάντιν, «Rumours». 

Η ταινία μιλάει για την αδυναμία κατανόησης της διαφορετικότητας. Η μοναδική λύση της κοινότητας είναι να δέσει το Νέο Αγόρι σε έναν στύλο και να αρνηθεί να δει κατάματα τι πραγματικά είναι. 

— Ωωω, αφήνετε τα καλύτερα στο τέλος! Με τον Γκάι Μάντιν, τελικά, σας αρέσουν πολύ οι κινηματογραφικές περιπέτειες.
Έτσι φαίνεται. Είμαι φαν του Γκάι Μάντιν εδώ και πάρα πολύ καιρό!

— Οκ. Ας μιλήσουμε όμως λίγο για αυτόν τον ξεχωριστό τύπο, τον Γουόρικ Θόρντον, που έτυχε να γνωρίσω κι εγώ στη Θεσσαλονίκη τον περασμένο Νοέμβριο. Είναι σαν χάρτης της φιλμογραφίας του. Όταν τον γνωρίζεις, είναι σαν να σου προσφέρει αυτοπροσώπως τα κλειδιά για τις ταινίες του, να σου λέει πως για να πορευτείς και να νιώσεις, θα πρέπει να αντέξεις τη σύγκρουση της βιαιότητας με την ομορφιά.
Αν δεις τις προηγούμενες δουλειές του, ειδικά το «Samson and Delilah» και το «Sweet Country», το «Νέο Αγόρι» είναι σαφώς πιο τρυφερό, αν και πραγματεύεται τη θρησκεία που έχει υπάρξει βάναυση προς τους αυτόχθονες πληθυσμούς, και την πνευματικότητα των ιθαγενών. Υπάρχουν εντάσεις στον ίδιο τον Γουόρικ, που αποτυπώνονται με υπόγειο τρόπο στην ταινία, όπως και μια μαγευτική ομορφιά που κατακλύζει το έργο. Δάκρυα και γέλια χαρακτηρίζουν τον άνθρωπο αυτόν όταν τον γνωρίζεις καλύτερα, και η συνεργασία μαζί του είναι μια απίστευτη εμπειρία. 

Συνέντευξη Κέιτ Μπλάνσετ Facebook Twitter
Η Κέιτ Μπλάνσετ με τον σκηνοθέτη της ταινίας Γουόρικ Θόρντον.

— Μα και για μένα, που τον είδα όχι παραπάνω από ένα τέταρτο, πόσο μάλλον για εσάς που δουλέψατε μαζί του για τόσο καιρό. Γιατί σας ενδιέφερε αυτό το project, τι ελκυστικό βρήκατε;
Είχαμε μια μεγάλη κουβέντα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τότε που η επικοινωνία ήταν σπάνια αλλά βαθιά όταν προέκυπτε. Όπως κι αυτός, είχα μια λαχτάρα επιστροφής στην πατρίδα, ένιωθα νόστο. Μιλήσαμε πολύ, και επιστρέψαμε στην παιδική μας ηλικία, στα βιώματά μας. Εκείνος μου αποκάλυψε πως εκπαιδεύτηκε από Ισπανούς μοναχούς, κάτι που δεν ήξερα, δηλαδή το κεφάλαιό του με τον καθολικισμό, κι εγώ, όταν έχασα τον πατέρα μου πολύ νέα, έτρεξα γρήγορα προς τη μεριά της Εκκλησίας για να βρω παρηγοριά, περιμένοντας το χέρι του Θεού να με ακουμπήσει από ψηλά, να με ανακουφίσει λέγοντάς μου «μην ανησυχείς, κοριτσάκι μου, όλα θα πάνε καλά, θα συναντηθείς πολύ σύντομα με τον μπαμπά σου», κάτι που δεν συνέβη, οπότε πήγα παρακάτω!

Μοιραζόμασταν λοιπόν παρόμοιες συγκρούσεις με την Εκκλησία, την αμφιβολία και τη λαχτάρα, και σε κάποια στιγμή μου λέει, «άκου, καλή μου φίλη, έχω γράψει ένα σενάριο, δεν ξέρω αν είναι σκατά ή χρυσάφι, αλλά θα ήθελα να το διαβάσεις». Και το βρήκα υπέροχο, έτοιμο καλούπι για ταινία, κινηματογραφιστής είναι άλλωστε, με ιδιαίτερη γραφή. Δέχτηκα να τον βοηθήσω στην παραγωγή, και υπήρχε ο ρόλος του ιερέα, που ο σύζυγός μου του πρότεινε να αλλάξουμε το φύλο, να γίνει μοναχή που προΐσταται της λειτουργίας, περιμένοντας ένα θαύμα, και να γίνει όλο το θέμα πιο ενδιαφέρον, χωρίς να πειραχτεί το κείμενο. Γιατί το δίλημμα είναι πιο πλούσιο για όλους τους χαρακτήρες, και προκύπτει μια κοινότητα που κρύβει ένα μυστικό. Τώρα, αυτό που με τράβηξε είναι η απροσδόκητη φύση του σεναρίου αλλά και το ταξίδι της κινηματογράφησης με τον Γουόρικ, αν λάβουμε υπόψη πως το έγραψε με οργή και πόνο, το σκέφτηκε κατά τη διάρκεια του μοντάζ για να το «λεπτύνει» στις αιχμές του και να συζητήσει με τους θεατές ανά τον κόσμο τις αντιδράσεις που προκαλεί, με δεδομένο το πρόσφατο, κρίσιμο δημοψήφισμα για τη Φωνή των Αυτοχθόνων Πληθυσμών στην Αυστραλία το 2023 (σ.σ. που έληξε με αρνητικό αποτέλεσμα εκπροσώπησης). Ήταν μια αυθεντικά ασυνήθιστη εμπειρία. 

Συνέντευξη Κέιτ Μπλάνσετ Facebook Twitter
Μια υπερβατική, λουσμένη στο κεχριμπαρένιο φως της Νότιας Αυστραλίας ταινία για ένα αγόρι που σώζει η μοναχή Αϊλίν, δηλαδή η Μπλάνσετ σε έναν ρόλο ταυτόχρονα ανάλαφρο και βασανισμένο.
Συνέντευξη Κέιτ Μπλάνσετ Facebook Twitter
«Δάκρυα και γέλια χαρακτηρίζουν τον άνθρωπο αυτό όταν τον γνωρίζεις καλύτερα, και η συνεργασία μαζί του είναι μια απίστευτη εμπειρία», λέει η Μπλάνσετ για τον σκηνοθέτη Γουόρικ Θόρντον. 

— Ως μη θρησκευόμενος, ομολογώ πως η έννοια του θαύματος συχνά με δελεάζει, σαν πειρασμός…
Με ποιον τρόπο; Θέλω να πω, γιατί σας προκαλεί αυτό το συναίσθημα;

— Ενδεχομένως είναι μια καταπιεσμένη πίστη στην ελπίδα, που, παρεμπιπτόντως, είναι ένα καθαρά ανθρώπινο ψυχικό χαρακτηριστικό, που έχει υποστεί κανονική αρπαγή από τις θρησκείες και η σημασία του έχει εκτροχιαστεί. Εσείς πιστεύετε σε κάτι ανάμεσα στο «εύρηκα» και το θαύμα, όπως ίσως περιμένει μια ζωή η μοναχή της ταινίας το άνωθεν σημάδι, και το βρίσκει, βλέποντας μπροστά της το όραμα του μικρού, μαύρου Ιησού;
Το «εύρηκα» είναι μια στιγμή ανακάλυψης, σωστά;

— Ναι, σαν ένα μικρό θαύμα!
Στο άκουσμα της λέξης θαύμα, αισθάνομαι κάποιον να παραδίδεται, με μια παθητικότητα. Και νομίζω πως η ελπίδα χρειάζεται πολύ κουράγιο, μου μοιάζει με έναν απώτερο σκοπό, τον ανώτερο στόχο που βάζεις για να πετύχεις με μόχθο και μια ζωή προσπαθείς γι' αυτόν στο περιθώριο των καθημερινών δραστηριοτήτων σου. Το θαύμα φαντάζει στα δικά μου μάτια ακατόρθωτο. Θυμάμαι τον Τέρενς Ντέιβις να λέει πως η Εκκλησία σε ωθεί σε αποτυχία γιατί ποτέ δεν μπορείς να σταθείς στο ύψος της, να φτάσεις στα ιδανικά που έχει θέσει για τον κάθε πιστό. Και η καλόγρια που υποδύομαι ασφυκτιά από το αίσθημα της προσωπικής αποτυχίας. Επίσης πιστεύω πως πολλές κοινωνίες, όπως η αυστραλιανή, σπρώχνουν τις συλλογικές τους αποτυχίες κάτω από το χαλί. Η ταινία μιλάει για την αδυναμία κατανόησης της διαφορετικότητας. Η μοναδική λύση της κοινότητας είναι να δέσει το Νέο Αγόρι σε έναν στύλο και να αρνηθεί να δει κατάματα τι πραγματικά είναι. 

— Εδώ ήθελα να προσθέσω, ομολογώντας τον θαυμασμό μου, πόσο σπουδαία ηθοποιός είστε, γιατί ενώ διαβάσατε αυτή την ιστορία στο σενάριο, καταλάβατε τι συμβαίνει με τέτοια βαθύτητα που προσδώσατε την απαραίτητη ελαφράδα στον χαρακτήρα σας, το χιούμορ και την ανάσα σε όλο αυτό που συμβαίνει, αλλιώς θα ήταν δυσβάσταχτο για εμάς να παρακολουθήσουμε το πυκνό πάθος του παιδιού και των ανθρώπων γύρω του.
(χαμογελώντας) Μα είναι αυτό που σας είπα νωρίτερα, με την αλλαγή του φύλου. Στη θέα του αγοριού, ο ιερέας θα είχε την αντίδραση του απόντα πατέρα, ενώ μια κληρικός που τελεί τα μυστήρια και τη λειτουργία φέρνει μια αναπάντεχη ανατροπή στο βάρος. Ήταν τρομερή ευκαιρία για μένα, και ούτως ή άλλως είχα μια μεγάλη νοσταλγία για την πατρίδα μου εκείνην την περίοδο, ήθελα τόσο να επιστρέψω. 

Συνέντευξη Κέιτ Μπλάνσετ Facebook Twitter
Σκηνή της ταινίας.

— Ποια ήταν η τελευταία σας δουλειά στην Αυστραλία;
Βασικά ήταν η παραγωγή του τηλεοπτικού «Stateless» με έναν μικρό ρόλο, λίγο πριν το lockdown. Κι εδώ βοήθησα στη χρηματοδότηση, και πάλι με επίκεντρο τη Νότια Αυστραλία. Όπως κι εσείς είμαι σίγουρη πως αγαπάτε την Ελλάδα, μαγνητίζομαι από τη χώρα μου, διαθέτει θησαυρούς πολιτισμού, διαθέτει πολύ πλούσια κουλτούρα.

— Πρόσφατα αναφερθήκατε στη διάτρητη έννοια του Σωτήρα, κάτι θέλατε να καταδείξετε με αυτό, φαντάζομαι.
Ναι, επιθυμούσα να πω πως οποιονδήποτε επιλέγουμε να μας σώσει, τον τοποθετούμε σε ένα καλάθι με τρύπες. Πολύ σύντομα θα βυθιστεί από εμάς τους ίδιους που τον πιστέψαμε, θα τον απολύσουμε, θα τον πετροβολήσουμε, θα τον εξορίσουμε από την αποστολή που του εμπιστευθήκαμε. 

— Κάπως έτσι ήθελα να ολοκληρώσουμε την κουβέντα μας, με τον δικό σας ας πούμε σωτήριο ρόλο, όχι με όρους Μεσσία, αλλά στο πλαίσιο της κινηματογραφικής αρωγής της παραγωγού. Όπως στην περίπτωση του Χρήστου Νίκου, για τον οποίο ήσασταν executive producer στα «Μήλα» και το «Fingernails». Τι σας τράβηξε στη γραφή του;
Μιας και μιλάμε για θαύματα, γνωριστήκαμε όλως τυχαίως στη Βενετία, όταν εγώ ήμουν πρόεδρος στην κριτική επιτροπή του επίσημου διαγωνιστικού τμήματος κι εκείνος διαγωνιζόταν σε άλλο τμήμα, το Orizzonti. Τον συναισθάνομαι πραγματικά. Διαθέτει ισχυρό πάθος και αγαπά βαθιά το σινεμά. Κι έπειτα, να βγάζει την πρώτη του ταινία κατά τη διάρκεια του lockdown και η δεύτερη να πέφτει πάνω στην απεργία, ποιες είναι οι πιθανότητες; (γελάει). Ευτυχώς είχαμε υπέροχο επιτελείο ηθοποιών στο «Fingernails», την αγάπησα την ταινία, ήταν πολύ εγκάρδια. 

— Σας ευχαριστώ κι εγώ από καρδιάς.
Χάρηκα πολύ που σας είδα ξανά. 

Το «Νέο Αγόρι» βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες στις 21 Μαρτίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Queer, ειλικρινές και μπροστά από την εποχή του: «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» κλείνει τα 25

Οθόνες / Queer, ειλικρινές, μπροστά από την εποχή του: 24 χρόνια από την πρεμιέρα του «Ταλαντούχου κύριου Ρίπλεϊ»

Η μεταφορά του μυθιστορήματος της Πατρίσια Χάισμιθ από τον Άντονι Μινγκέλα δεν διέθετε μόνο ένα λαμπρό καστ αλλά και ευαισθησίες που τη φέρνουν πιο κοντά στο σήμερα.
THE LIFO TEAM
10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Aπό τη θρυλική «Βασίλισσα της Αφρικής» και τα αριστουργηματικά «Απομεινάρια μιας μέρας», στην ταινία που μας έκανε να προσέξουμε τον Νόα Μπάουμπακ και το ντοκιμαντέρ του Έντγκαρ Ράιτ για τους Sparks.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ