Χρυσές Σφαίρες 2020: Ο «Ιρλανδός» προχωρά χωρίς τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο

Χρυσές Σφαίρες 2020: Ο «Ιρλανδός» προχωρά χωρίς τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο Facebook Twitter
Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο είναι ο μεγάλος απών από τις φετινές υποψηφιότητες για τις Χρυσές Σφαίρες.
1

Η Ιστορία Γάμου προηγείται στις υποψηφιότητες της Ένωσης Ξένων Ανταποκριτών του Χόλιγουντ με 6 και ακολουθούν ο Ιρλανδός και το Κάποτε στο Χόλιγουντ με 5, ενώ οι Δυο Πάπες του Φερνάντο Μεϊρέγιες και ο Joker του Τοντ Φίλιπς απέσπασαν 4. Στην ουρά των πολλαπλών υποψηφιοτήτων, το πρεστιζάτο πολεμικό δράμα του Σαμ Μέντες 1917, που δεν αποκλείεται καθόλου να ξανασυναντήσουμε αργότερα στα Όσκαρ, και μάλιστα να το δούμε να κερδίζει σε τεχνικές κατηγορίες, και τα Παράσιτα.

Η κατάσταση είναι συγκεχυμένη για τις δυο προπορευόμενες ταινίες γιατί ναι μεν το οικογενειακό δράμα του Νόα Μπάουμπακ τοποθέτησε αναμενόμενα τους τρεις ηθοποιούς που ξεχώρισαν, δηλαδή τον Άνταμ Ντράιβερ, τη Σκάρλετ Τζοχάνσον και τη Λόρα Ντερν, στις κατηγορίες τους, αλλά ο ίδιος απέτυχε να πλασαριστεί στη σκηνοθεσία, κάτι που ελαχιστοποιεί τις πιθανότητές της ταινίας για νίκη. Από την άλλη, όλα καλά με τον Ιρλανδό, εκτός από ένα βασικό στοιχείο: ο Ρόμπερτ ντε Νίρο, παραδόξως, δεν βρίσκεται στην πεντάδα των ηθοποιών για δράμα, παραχωρώντας τη θέση του μάλλον στον Κρίστιαν Μπέιλ ή τον Τζόναθαν Πράις, αν σκεφτούμε πως ο Άνταμ Σάντλερ και η ταινία του Uncut Gems απουσιάζουν εντελώς από τις Χρυσές Σφαίρες. Αντίθετα, στους δευτεραγωνιστές γίνεται πανδαιμόνιο διασημότητας. Για τη Σφαίρα ανταγωνίζονται ο Τζο Πέσι, που είναι φαβορί, ο συμπρωταγωνιστής του, Αλ Πατσίνο, ο Τομ Χανκς ως Φρεντ Ρότζερς, ο Μπραντ Πιτ για το Κάποτε στο Χόλιγουντ και ο Άντονι Χόπκινς για τους Δύο Πάπες, ενώ πουθενά δεν απαντάται ο Γουίλεμ Νταφόου για τον άφαντο, αν και υπέροχο, Φάρο.

Στις ανδρικές ερμηνείες, η σταθερά στις μέχρι τούδε βραβεύσεις, δεν είναι ο Χοακίν Φίνιξ, όπως όλοι είχαν στοιχηματίσει πριν από μερικές εβδομάδες, αλλά ο Αντόνιο Μπαντέρας, για το «Πόνος και Δόξα» του Πέδρο Αλμοδόβαρ.

Στις ανδρικές ερμηνείες, η σταθερά στις μέχρι τούδε βραβεύσεις, δεν είναι ο Χοακίν Φίνιξ, όπως όλοι είχαν στοιχηματίσει πριν από μερικές εβδομάδες, αλλά ο Αντόνιο Μπαντέρας, για το Πόνος και Δόξα του Πέδρο Αλμοδόβαρ. Ο Ισπανός κατάφερε να γοητεύσει τους κριτικούς και από τις δυο όχθες μέσα σε διάστημα λίγων ημερών και να γίνει ο μοναδικός που θα αμφισβητήσει την βραβειο-φιλική δεξιοτεχνία του Φίνιξ, ο οποίος είναι φυσικά κι αυτός υποψήφιος. Με τον Σάντλερ, που είχε προτιμηθεί από το National Board of Review, εκτός, μόνο ο Άνταμ Ντράιβερ μπορεί να ανατρέψει τα δεδομένα, ενώ στην κατηγορία της κωμωδίας ή μιούζικαλ, μάλλον ο Έντι Μέρφι, στην πολύ διασκεδαστική του επιστροφή ως Dolemite, ξεχωρίζει αισθητά.

Χρυσές Σφαίρες 2020: Ο «Ιρλανδός» προχωρά χωρίς τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο Facebook Twitter
Ιστορία Γάμου

Στη γυναικεία κατηγορία του πρώτου ρόλου για δράμα, η έκβαση της μονομαχίας ανάμεσα στη Ρενέ Ζελβέγκερ και τη Σαρλίζ Θερόν θα προβλέψει το Όσκαρ, ενώ από την «ελαφρότερη» κατηγορία της κωμωδίας, μόνο η Ακουαφίνα μπορεί να κάνει την έκπληξη και να εκτοπίσει μια εκ των Σέρσα Ρόναν, Σίνθια Ερίβο και Τζοχάνσον για την αντίστοιχη πεντάδα των Όσκαρ. (Υπάρχει και η Λιουπίτα Νιόνγκο, που βραβεύτηκε από τη Νέα Υόρκη, είναι υποψήφια σε άλλες ενώσεις κριτικών για το Us, αλλά οι Σφαίρες την αγνόησαν).

Ένα μεγάλο ερωτηματικό είναι η Μέρι Κέι Πλέις. Οι κριτικοί του Λος Άντζελες, που τη βράβευσαν στον πρώτο ρόλο, ανακάλυψαν μια ξεχασμένη ταινία, το Diane, που είχε κάνει πρεμιέρα στο φεστιβάλ της Τραϊμπέκα το 2018, πήρε καλές κριτικές που αποθέωναν ιδιαιτέρως την πρωταγωνίστρια από τα τηλεοπτικά '70s σε έναν ζουμερό, ανθρώπινο ρόλο, κι έκτοτε, εξαφανίστηκε από το προσκήνιο. Πριν από 25 χρόνια, το ίδιο σώμα κριτικών είχε επισημάνει την Τζέσικα Λανγκ για το Blue Sky, μια πολύπαθη δραματική ταινία, την τελευταία στην καριέρα του Τόνι Ρίτσαρντσον, που είχε μείνει εκτός διανομής για δύο χρόνια, και με το πουσάρισμα της βράβευσης της, έβαλαν την ηθοποιό για τα καλά στην κούρσα, οδηγώντας την στην αναπάντεχη κατάκτηση της Χρυσής Σφαίρας και του δεύτερού της Όσκαρ, μετά το Τούτσι. Προφανώς θεωρώντας πως η αποστολή ενός κριτικού δεν είναι να τιμήσει το προφανές αλλά να φωτίσει το κρυφό διαμάντι, η ένωση του Λος Άντζελες έκανε το καθήκον της, αλλά οι Χρυσές Σφαίρες δεν τσίμπησαν, ίσως γιατί δεν πρόλαβαν, έχοντας ήδη αποστείλει τις ψήφους τους. Μένει να δούμε αν η περίπτωση της Πλέις θα εισακουστεί στην ένωση των ηθοποιών και τα Όσκαρ, για μια ταινία που δεν έχει ελπίδες για περαιτέρω υποψηφιότητες ή διακρίσεις, όπως ακριβώς συνέβη πρόσφατα με την ερμηνειάρα της Τζουλιάν Μουρ στο κατά τα άλλα απόν Still Alice.

Χρυσές Σφαίρες 2020: Ο «Ιρλανδός» προχωρά χωρίς τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο Facebook Twitter
Παράσιτα

Διαφοροποιώντας το περιεχόμενό τους από τους κριτικούς της Νέας Υόρκης, οι οποίοι βράβευσαν τον Ιρλανδό ως καλύτερη ταινία και προτίμησαν τους νεαρούς αδελφούς Σάφντι, που γνωρίσαμε από το Good Time, για το Uncut Gems στη σκηνοθεσία, οι Λοσαντζελίτες στράφηκαν στα Παράσιτα του Μπονγκ Τζουν Χο, και στην ταινία και στη σκηνοθεσία, τιμώντας επίσης τον πρωταγωνιστή της ταινίας, καθώς και το φιλμ, ως ξενόγλωσσο. Οι Σφαίρες επίσης δεν ξέχασαν την ταινία, πλασάροντας τον Κορεάτη δημιουργό στις κατηγορίες του σεναρίου, της σκηνοθεσίας και της ξενόγλωσσης ταινίας – είναι γνωστό πως το καταστατικό τους δεν επιτρέπει σε μη αγγλόφωνη ταινία να φιγουράρει στις δυο κύριες πεντάδες των ταινιών που επιλέγουν ετησίως. Αυτό σημαίνει πως η αποδοχή των Παρασίτων είναι καθολική, και η απουσία του αριστουργήματος από πολλαπλές υποψηφιότητες στα Όσκαρ, πέρα από την αναμενόμενη στο «διεθνές» Όσκαρ, θα είναι μεγάλη έκπληξη. Να ένας μη αγγλόφωνος Χρυσός Φοίνικας που έχει κάνει crossover, μετά το Amour του Μίκαελ Χάνεκε.

Μια ακόμη κοινή βράβευση στους major Αμερικανούς κριτικούς αφορά στο θεσπέσιο κινούμενο σχέδιο του Ζερεμί Κλαπέν, το I Lost my Body. Το πιο πρωτότυπο και ποιητικό animation της δεκαετίας, και αυτό παραγωγή του Netflix, απουσιάζει επιδεικτικά από τις Χρυσές Σφαίρες, αλλά είναι το μόνο που μπορεί να χαλάσει τα σχέδια της Disney/Pixar για άλλη μια άνετη επικράτηση στα Όσκαρ – και μακάρι να το πετύχει.

Το συμπέρασμα είναι πως η θερμή συζήτηση γύρω από το Netflix έχει γυρίσει προς όφελός του για μια ακόμη χρονιά μετά το Ρόμα, και αυτή τη φορά ενισχυμένη με περισσότερες παρουσίες, και με τις απουσίες να συζητιούνται εξίσου. Ως συνήθως, το πού θα πάνε οι Σφαίρες δεν είναι προαποφασισμένο γεγονός, και, παρά την απουσία του Ντε Νίρο, ο Ιρλανδός φαίνεται πιο κοντά στη νίκη στις κύριες κατηγορίες.

Δείτε αναλυτικά όλες τις φετινές υποψηφιότητες για τις Χρυσές Σφαίρες >>>

Οθόνες
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM