Mad Max: Fury Road: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα χαοτικά γυρίσματα της κορυφαίας ίσως ταινίας δράσης όλων των εποχών

Mad Max: Fury Road: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα χαοτικά γυρίσματα της κορυφαίας ίσως ταινίας δράσης όλων των εποχών Facebook Twitter
Πολλοί έκαναν (και εξακολουθούν να κάνουν) λόγο για την καλύτερη ταινία δράσης όλων των εποχών.
0

Πέντε χρόνια συμπληρώνονται αυτές τις μέρες από τη θριαμβευτική πρεμιέρα του Mad Max: Fury Road στις Κάννες, απ' όπου ξεκίνησαν οι διθυραμβικές κριτικές και ο φρενήρης ενθουσιασμός του κοινού που συνεχίστηκαν σε όλη την πορεία της ταινίας στις αίθουσες και στα μεγάλα κινηματογραφικά βραβεία. Όχι μόνο είχε διασωθεί η φήμη και το κύρος ενός από τα πιο δημοφιλή franchise στην ιστορία του σινεμά, αλλά πολλοί έκαναν (και εξακολουθούν να κάνουν) λόγο για την καλύτερη ταινία δράσης όλων των εποχών.

Η ανακούφιση ήταν τεράστια. O 70χρονος (τότε) Τζορτζ Μίλερ τα είχε καταφέρει πέρα από κάθε προσδοκία, αν λάβει κανείς υπόψη την ηλικία του, τα ατέλειωτα προβλήματα που οδηγούσαν κάθε τόσο στην διακοπή της παραγωγής, γυρίσματα που διακόπηκαν επ' αόριστον τρεις φορές, την αδυσώπητη μάχη που είχε χρειαστεί να δώσει με τα στοιχεία της φύσης στις ερήμους της Αυστραλίας και της Ναμίμπια, όπου έγιναν εξολοκλήρου τα γυρίσματα, αλλά και την ψυχοσωματική κατάρρευση που απειλούσε διαρκώς τους δύο πρωταγωνιστές του, τη Σαρλίζ Θερόν και τον Τομ Χάρντι, ο οποίος έκανε συχνά τη ζωή δύσκολη στους υπόλοιπους συντελεστές της ταινίας.

Τα κέρδη του «Mad Max: Fury Road» έφτασαν τα 374 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως και η ταινία προτάθηκε για δέκα βραβεία Όσκαρ, ανάμεσα τους και τα βραβεία καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας. Τελικά κέρδισε τα έξι, «σαρώνοντας» στις «τεχνικές» κατηγορίες αλλά και στα βραβεία καλύτερου μοντάζ, σχεδιασμού παραγωγής και κοστουμιών.

Τα κέρδη του Mad Max: Fury Road έφτασαν τα 374 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως και η ταινία προτάθηκε για δέκα βραβεία Όσκαρ, ανάμεσα τους και τα βραβεία καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας. Τελικά κέρδισε τα έξι, «σαρώνοντας» στις «τεχνικές» κατηγορίες αλλά και στα βραβεία καλύτερου μοντάζ, σχεδιασμού παραγωγής και κοστουμιών.

Το δέος που προκάλεσε η ταινία δεν περιορίστηκε στους κριτικούς και το κοινό. Ο πρόσφατος θριαμβευτής των Όσκαρ με τα «Παράσιτα», ο Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης Μπονγκ Τζουν Χο, είχε δηλώσει πέρσι σχετικά με το «Fury Road» ότι η κλίμακα της ταινίας τον είχε κάνει να ξεσπάσει σε κλάματα, ενώ ο Στίβεν Σόντερμπεργκ είχε πει σε συνέντευξή του το 2017, σχολιάζοντας τα εξοντωτικά γυρίσματα που έγιναν σε συνθήκες αποκάλυψης, αντίστοιχες σχεδόν με αυτές στην μυθοπλασία της ταινίας: «Απορώ που δεν συνεχίζονται ακόμα τα γυρίσματα. Απορώ επίσης πώς δεν σκοτώθηκαν εκατοντάδες άνθρωποι στη διάρκειά τους».

Mad Max: Fury Road: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα χαοτικά γυρίσματα της κορυφαίας ίσως ταινίας δράσης όλων των εποχών Facebook Twitter
Το δέος που προκάλεσε η ταινία δεν περιορίστηκε στους κριτικούς και το κοινό.

Εκείνα τα περιπετειώδη και εξοντωτικά –ψυχικά και σωματικά– γυρίσματα θυμούνται σήμερα οι συντελεστές της ταινίας στη μακροσκελή «προφορική ιστορία» της θρυλικής ήδη ταινίας που δημοσιεύεται στους New York Times.

Ζόι Κράβιτζ

«Οτιδήποτε βλέπεις στην ταινία συμβαίνει πραγματικά, δεν υπάρχει "πράσινη οθόνη". Η σκηνή, φερ' ειπείν, που με τραβάνε με τη βία από το φορτηγό και εκσφενδονίζομαι στον αέρα, συνέβη έτσι ακριβώς... Προς το τέλος των γυρισμάτων θέλαμε απελπισμένα να γυρίσουμε στα σπίτια μας. Είχαν περάσει εννέα μήνες, και όχι εννέα μήνες με συμβατικά γυρίσματα σε μια πόλη, όπου αράζεις συνέχεια στο τροχόσπιτο. Ήταν εννέα μήνες στο περιβάλλον που βλέπεις στην ταινία, κυριολεκτικά στη μέση του πουθενά. Μετά από λίγο καιρό αρχίζεις να χάνεις το μυαλό σου».

Mad Max: Fury Road: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα χαοτικά γυρίσματα της κορυφαίας ίσως ταινίας δράσης όλων των εποχών Facebook Twitter
Ζόι Κράβιτζ: «Οτιδήποτε βλέπεις στην ταινία συμβαίνει πραγματικά, δεν υπάρχει "πράσινη οθόνη"».

«Ο Τομ [Χάρντι] είχε σίγουρα κάποιες στιγμές έντονης δυσαρέσκειας και οργής. Αλλά, κατά κάποιον τρόπο, δεν μπορείς και να τον κατηγορήσεις. Οι απαιτήσεις, ειδικά από τους δύο πρωταγωνιστές της ταινίας, ήταν δυσβάσταχτες, οι συνθήκες πολύ ζόρικες, και έμοιαζαν να υπήρχαν διαρκώς στην ατμόσφαιρα πολλά αναπάντητα ερωτήματα».

Τομ Χάρντι

«Η Σαρλίζ [Θερόν] κατέθεσε τελικά τον πιο ολοκληρωμένο ίσως πρωταγωνιστικό χαρακτήρα που έχει παρουσιαστεί σε ταινία δράσης και δικαιούται απόλυτα όλα τα εύσημα, κατά τη γνώμη μου. Ο Τζορτζ [Μίλερ] είχε αναγνωρίσει εξαρχής ότι είχε ήρθε η στιγμή να περάσει η σκυτάλη από τον Max στη Furiosa».

Mad Max: Fury Road: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα χαοτικά γυρίσματα της κορυφαίας ίσως ταινίας δράσης όλων των εποχών Facebook Twitter
Τομ Χάρντι: «Αυτή η ταινία με άλλαξε για πάντα».

«Παραδέχομαι ότι υπήρξα εκτός εαυτού με διάφορους τρόπους. Η πίεση και για τους δύο μας κάποιες στιγμές ήταν συντριπτική. Αυτό που εκείνη είχε ανάγκη από μένα ήταν να ήμουν ένας καλύτερος, πιο έμπειρος ίσως, συνεργάτης. Θέλω να πιστεύω ότι τώρα που είμαι μεγαλύτερος και ασχημότερος, δοθείσης της ευκαιρίας, θα ήμουν περισσότερο αντάξιος των περιστάσεων. Μπορώ να πω όμως με σιγουριά ότι αυτή η ταινία με άλλαξε για πάντα».

Σαρλίζ Θερόν

«Εκ των υστέρων, θα έλεγα ότι δεν επέδειξα τότε την ενσυναίσθηση που χρειαζόταν ίσως για να κατανοήσω πώς μπορεί να ένιωθε [ο Τομ] υπό το βάρος της ευθύνης να υποδυθεί τον ήρωα που είχε συνδεθεί απόλυτα με τον Μελ Γκίμπσον. Θα πρέπει να ήταν πολύ τρομακτικό! Ήταν όμως και οι δικοί μου φόβοι που συνέβαλαν στο να οχυρωθούμε ο καθένας μας πίσω από έναν τοίχο αντί να πούμε ο ένας στον άλλον, "κοίτα, καταλαβαίνω ότι είναι τρομακτικό όλο αυτό για σένα, αλλά είναι το ίδιο τρομακτικό και για μένα – ας είμαστε καλοί ο ένας με τον άλλον". Κατά κάποιο περίεργο τρόπο, λειτουργούσαμε όπως οι χαρακτήρες μας. Τα πάντα είχαν να κάνουν με την επιβίωση».

Mad Max: Fury Road: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα χαοτικά γυρίσματα της κορυφαίας ίσως ταινίας δράσης όλων των εποχών Facebook Twitter
Σαρλίζ Θέρον: «Τα πάντα είχαν να κάνουν με την επιβίωση».


«Όπως και για οτιδήποτε έχει κάποια αξία, υπάρχει ένα τίμημα και υπάρχουν και ανάμικτα συναισθήματα εκ των υστέρων. Νιώθω τεράστια χαρά και ικανοποίηση για αυτό το επίτευγμα, αλλά νιώθω επίσης και μια τρύπα στο στομάχι. Υπάρχει μέχρι σήμερα μέσα μου ένα τραύμα από αυτή την ταινία. Το σώμα θυμάται».

 

Το τρέιλερ της ταινίας

Με στοιχεία από τους New York Times

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ