Maestro: Σαλονάτο μελό υψηλού συμφωνικού φρονήματος και χαμηλής συγκίνησης

Μαέστρο: Σαλονάτο μελό υψηλού συμφωνικού φρονήματος και χαμηλής συγκίνησης Facebook Twitter
Τύχη και ταλέντο, φούρια και μεταδοτική χαρά στο πρώτο εικοσάλεπτο της ταινίας, με την ελπίδα για μια ιδιαίτερη και οπτικά πρωτότυπη βιογραφία όταν μετά την αυθεντικά αγαπησιάρικη γνωριμία με τη Φελίσια Μοντεαλέγκρε παρακολουθούμε τα πρώτα του έργα. Φωτ.: Netflix
0

Το «Maestro», η δεύτερη απόπειρα του Μπράντλεϊ Κούπερ στη σκηνοθεσία μετά το «Ένα αστέρι γεννιέται», ξεκινά με τον ίδιο ως Λέοναρντ Μπέρνσταϊν σε μεγαλύτερη ηλικία, να κοιτά προς τον φακό με το υγρό του βλέμμα και τη συναισθηματική του αμεσότητα ακόμη ατόφια, σε μία από τις πολλές τηλεοπτικές του συνεντεύξεις, με το τσιγάρο πάντα στο στόμα και τη φωνή αλλοιωμένη, πιο ένρινη, και τα λόγια μετρημένα, λέγοντας πόσο του λείπει η σύζυγός του, η οποία έφυγε από τη ζωή, χτυπημένη από καρκίνο, το 1978.

Αμέσως μετά, σε μια ασπρόμαυρη αναδρομή, ο Λένι, προσφιλής και ακατάβλητος, από τα ακατάστατα στα άγουρα χρόνια της αναμονής για το μεγάλο break στο σύμπαν της συμφωνικής μουσικής, οικότροφος τότε του Κάρνεγκι Χολ, όταν έκανε παρέα με τον Άαρον Κόπλαντ, τον Τζερόμ Ρόμπινς και άλλους, κυρίως γκέι καλλιτέχνες της νεοϋρκέζικης σκηνής στα πρόθυρα του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, πριν από την καθιέρωσή τους, ξυπνά δίπλα στο εραστή του εκείνη την εποχή (έναν άνδρα που αγαπούσε, αλλά εγκατέλειψε, όπως και άλλους, για να ακολουθήσει τη μεγάλη καριέρα και τη συμβατική βιτρίνα) και με ενθουσιασμό μαθαίνει τα σπουδαία μαντάτα για την ξαφνική ασθένειας του μαέστρου και τη μοναδική ευκαιρία που του δίνεται να πάρει αυτός τη θέση του.

Έγινε μεγάλη κουβέντα για το jewface του Κούπερ λόγω της προσθετικής μύτης και του γεγονότος ότι υποδύθηκε Εβραίο, ενώ δεν είναι – ανοησίες, το μακιγιάζ του Κάζου Χίρο αριστεύει και η καταγγελία στερείται βάσης και λογικής.

Τύχη και ταλέντο, φούρια και μεταδοτική χαρά στο πρώτο εικοσάλεπτο της ταινίας, με την ελπίδα για μια ιδιαίτερη και οπτικά πρωτότυπη βιογραφία, όταν, μετά την αυθεντικά αγαπησιάρικη γνωριμία με τη Φελίσια Μοντεαλέγκρε (θεόσταλτο λογοπαίγνιο για τον λάτρη των αναγραμματισμών, με το αλέγκρο του επιθέτου της, σαν οιωνός, να τον εμπνέει στη μουσική και στη διάθεση) και την αναμφισβήτητη χημεία που αναπτύχθηκε μεταξύ τους, παρακολουθούμε τα πρώτα του έργα, όπως το θεατρικό μπαλέτο του «Wonderful Town», να παίρνουν ζωή, με τον κόσμο του να μετατρέπεται σε μια μεγάλη σκηνή γεμάτη μουσική και συμβολισμούς ανάμεσα στη συνωμοτικότητα που νιώθει με τη μέλλουσα γυναίκα της ζωής του και τους πειρασμούς της σάρκας, που πάντα τον επισκέπτονταν, κι εκείνος δεν είχε καμία διάθεση να τους αποκλείσει από το θηριώδες σε δραστηριότητες καθημερινό του πρόγραμμα.

Μαέστρο: Σαλονάτο μελό υψηλού συμφωνικού φρονήματος και χαμηλής συγκίνησης Facebook Twitter
Έγινε μεγάλη κουβέντα για το jewface του Κούπερ λόγω της προσθετικής μύτης και του γεγονότος ότι υποδύθηκε Εβραίο. Φωτ.: Netflix

Η υπόσχεση διαψεύδεται κινηματογραφικά και η βιογραφία του πολυπράγμονος θρύλου της αμερικανικής μουσικής, του πρώτου «σοβαρού» διευθυντή της χώρας που διαδέχθηκε την ευρωπαϊκή σχολή με αντίκτυπο ανυπολόγιστης σημασίας για την κλασική παιδεία στη γενέτειρα της pop, προχωρά σε συμβατικούς δρόμους και μια συνεχιζόμενη διελκυστίνδα ανάμεσα στο ζευγάρι που στο μεταξύ είχε να μοιραστεί τρία παιδιά, θριάμβους και γλυκιές στιγμές με την οικογένεια και με φίλους, αλλά και καβγάδες για τη φυγόκεντρη τάση του Μπέρνσταϊν. Με λίγα λόγια, μετατρέπεται σε δράμα μεταξύ ενός ναρκισσιστή που εξαρτάται από τη δουλειά και τη σύζυγο και μιας στωικής γυναίκας που αναπόφευκτα εκρήγνυται.

Έγινε μεγάλη κουβέντα για το jewface του Κούπερ λόγω της προσθετικής μύτης και του γεγονότος ότι υποδύθηκε Εβραίο, ενώ δεν είναι – ανοησίες, το μακιγιάζ του Κάζου Χίρο αριστεύει και η καταγγελία στερείται βάσης και λογικής. Το πρόβλημα δεν είναι αν ο Μπράντλεϊ Κούπερ μοιάζει πολύ ή λιγότερο με τον Μπέρνσταϊν, που τον θυμίζει μια χαρά και είναι καλός, με την Κάρι Μάλιγκαν ακόμη πειστικότερη και πιο συγκινητική. Το θέμα με τον ενισχυμένο στην παραγωγή από τον Σπίλμπεργκ και τον Σκορσέζε «Maestro», που είναι στις μαύρες του ακόμη και όταν το καλοκαίρι τού τραγουδάει, όπως συνήθιζε να λέει, είναι πως έναν χρόνο μετά το «Ταρ», μια καθαρή μυθοπλασία που θυμίζουμε πως βασίζεται σε ηρωίδα επηρεασμένη από αυτόν, προδίδει τον τίτλο του, δεν ασχολείται με τον μουσικό πλούτο που αποτέλεσε τη στόφα της ψυχοσύνθεσης και της φήμης του, δεν ξεπερνά τα στενά όρια της περιγραφικής βιογραφίας και τελικά φυλακίζεται σε διαλόγους πικρής δέσμευσης και φθίνουσας αγάπης που 'γινε δίκοπο μαχαίρι και για τον άπιστο και καταθλιπτικό Λένι αλλά και για την αξιοπρεπή και καταπιεσμένη Φελίσια.

00:00
-01:38

Maestro | Official Teaser

Οθόνες
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Σε μια άγνωστη χώρα»: Μια τολμηρή ταινία, γυρισμένη στην Αθήνα

Οθόνες / «Πιστεύει κανείς ότι οι Παλαιστίνιοι θα ξεχάσουν και θα συμβιβαστούν με την απώλεια;»

Ωμή, διεισδυτική, αφτιασίδωτη, η ταινία «To a land unknown» εστιάζει στο προσφυγικό και ιδιαίτερα στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης Μαντί Φλάιφελ μίλησε στη LifO για όλα τα ζητήματα που θίγει η εξαιρετική και με έντονο ελληνικό «χρώμα» ταινία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Μυθολογίες / «Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Ο σκηνοθέτης που μόλις παρουσίασε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το «Κρέας», μοιράζεται μια λίστα που περιλαμβάνει από ρουμάνικο νέο κύμα μέχρι την ταινία με το πιο αταίριαστο ζευγάρι στην ιστορία του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η Εύα Κοταμανίδου μιλά για τα γυρίσματα του «Θιάσου» και για το μεγαλείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Σαν Σήμερα / Εύα Κοταμανίδου: «Όλοι είχαμε μια έγνοια, ότι γυρίζοντας την ταινία αυτή κάναμε μια ουσιαστική αντίσταση»

Η ηθοποιός που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1936 είχε καταγράψει τις αναμνήσεις της από την ιστορική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην οποία πρωταγωνιστούσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ