Ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, το Succession και ο Ίλον Μασκ

Ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, το Succession και ο Ίλον Μασκ Facebook Twitter
Στον Σκάρσγκαρντ άρεσε η ιδέα να είναι ο χαρακτήρας του ατημέλητα ντυμένος ως «κάποιου είδους κίνηση ισχύος. Υπάρχει κάτι αρκετά εκκεντρικό και περίεργο στο casual ντύσιμό του την ώρα που κλείνει μία από τις μεγαλύτερες συγχωνεύσεις στην ιστορία των επιχειρήσεων».
0

«Ο Λούκας Μάτσον είναι ακάθεκτος, κινείται γρήγορα και σπάει διάφορα πράγματα στο διάβα του», λέει στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχε μαζί του το Vanity Fair ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ για τον χαρακτήρα που υποδύεται στο Succession. «Είναι αμείλικτος, επίσης όμως είναι και του τύπου ‘θα τα βρούμε, χαλάρωσε, δεν έγινε τίποτα’. Σκύβει μέσα στο χάος και ευδοκιμεί σ’ αυτό».

Όταν ο δημιουργός του Succession, Τζέσι Άρμστρονγκ, τον προσέγγισε αρχικά για να παίξει τον αδίστακτο Σουηδό τεχνο-δισεκατομμυριούχο, ο χαρακτήρας είχε προγραμματιστεί να εμφανιστεί μόνο σε δύο επεισόδια. «Ήμουν μεγάλος θαυμαστής της δουλειάς του Τζέσι από το Peep Show, την παλιά του βρετανική σειρά και πίστευα, όπως πολλοί, ότι το Succession ήταν ιδιοφυές. Η ιδέα της συμμετοχής μου, έστω και για δύο επεισόδια, με ενθουσίασε πάρα πολύ». Όταν η σειρά ολοκλήρωσε τον τρίτο κύκλο της, ο Σκάρσγκαρντ ήταν πεπεισμένος ότι αυτό ήταν όλο για τον ίδιον.  

Ο δημιουργός του Succession του έδωσε μια γενική ιδέα για το πού θα πήγαινε ο χαρακτήρας του Μάτσον στον νέο κύκλο. «Όχι ότι έπρεπε να με πείσει, είχα περάσει εκπληκτικά σε εκείνα τα λίγα επεισόδια που έκανα πέρυσι»

Αλλά στις αρχές του 2022, ο Άρμστρονγκ του τηλεφώνησε «για να με ρωτήσει αν θα με ενδιέφερε να επισκεφτώ ξανά τον ρόλο». Ο δημιουργός του Succession του έδωσε μια γενική ιδέα για το πού θα πήγαινε ο χαρακτήρας του Μάτσον στον νέο κύκλο. «Όχι ότι έπρεπε να με πείσει, είχα περάσει εκπληκτικά σε εκείνα τα λίγα επεισόδια που έκανα πέρυσι», λέει ο ηθοποιός. Ο Άρμστρονγκ του μίλησε σε πολύ γενικές γραμμές «για τις ευρύτερες ‘επιχειρηματικές’ ιδέες του τρέχοντος κύκλου και για τους τρόπους διαπλοκής του Μάτσον με τα αδέλφια.

Του έκανε ωστόσο, όπως μας λέει, «μια μικρή περίεργη νύξη ότι ενδεχομένως θα υπήρχε στον νέο κύκλο μια κοπέλα την οποία έβλεπε ο Μάτσον, η σχέση τους είχε μάλλον τελειώσει αλλά αυτός της στέλνει κάτι ‘τούβλα’ με το αίμα του». Ο Σκάρσγκαρντ τον διέκοψε, βέβαιος ότι δεν είχε ακούσει καλά. «Συγγνώμη, Τζέσι, τι ήταν αυτό; Δεν το έπιασα. ‘Παγωμένα τούβλα γεμάτα με αίμα, ως ένα είδος αστείου’, μου απάντησε».

«Υπήρχε κάτι τόσο αλλόκοτο και νόστιμο σ’ αυτό», λέει ο Σκάρσγκαρντ. «Ήταν τόσο ανατριχιαστικό αλλά και αστείο συγχρόνως. Ενθουσιάστηκα όταν το άκουσα αυτό. Ήταν κάτι που σαφώς προσέθετε στις εκκεντρικότητες του χαρακτήρα». (Η λεπτομέρεια αυτή στην πλοκή του τέταρτου κύκλου αποδείχθηκε τόσο ιντριγκαδόρικη ώστε οι New York Times έκαναν άμεση ψυχιατρική ανάλυση: «Σύμφωνα με τη Natalie Jones, ψυχοθεραπεύτρια στην Καλιφόρνια που ειδικεύεται στις σχέσεις και στις ναρκισσιστικές διαταραχές, ο τύπος του ατόμου, όπως ο Μάτσον, που θα έστελνε «αλλόκοτα πράγματα», ειδικά με μη συναινετικό τρόπο, είναι χειριστικός, υπολογιστικός, διασπαστικός και πρόθυμος να φτάσει στα άκρα προκειμένου να επηρεάσει ή να κερδίσει συμπάθεια»).

«Προφανώς ο Τζέσι ήξερε πώς ακριβώς ήθελε να ολοκληρώσει τη σειρά», λέει ο Σκάρσγκαρντ, «υπάρχει όμως μια απίστευτη ρευστότητα στην τρόπο που κυλάει η ιστορία. Υπάρχουν πολλές αλλαγές από την πρώτη μέχρι την 97η μέρα των γυρισμάτων - ο Τζέσι και οι άλλοι σεναριογράφοι είναι εξαιρετικά ευέλικτοι. Αν δουν στην πράξη κάτι που το βρίσκουν ενδιαφέρον, μπορεί να στηριχτούν περισσότερο σε αυτό. Κάτι που μπορεί να φαινόταν υπέροχο στο χαρτί αλλά δεν είναι τόσο συναρπαστικό μπροστά στην κάμερα, θα το αποσύρουν. Συχνά υπήρχαν αρκετά σημαντικές αλλαγές στο σενάριο την τελευταία στιγμή».

Ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, το Succession και ο Ίλον Μασκ Facebook Twitter
Η Σάρα Σνουκ (Σιβ Ρόι) και ο Άλεξ Σκάρσγκαρντ (Λούκας Μάτσον) στο πιο πρόσφατο επεισόδιο του Succession

Ο Σκάρσγκαρντ επιβεβαιώνει ότι ο Μάτσον «είναι ένα αμάλγαμα του... [συνιδρυτή του Spotify] Ντάνιελ Εκ και του Ίλον Μασκ. Ο χαρακτήρας είναι εμπνευσμένος από κάποιους πραγματικούς ανθρώπους, αλλά υπάρχει μεγάλη δημιουργική ελευθερία και κάποιες ιδιοσυγκρασιακές λεπτομέρειες που ανήκουν αποκλειστικά στον Μάτσον».

Στον Σκάρσγκαρντ άρεσε η ιδέα να είναι ο χαρακτήρας του ατημέλητα ντυμένος ως «κάποιου είδους κίνηση ισχύος. Υπάρχει κάτι αρκετά εκκεντρικό και περίεργο στο casual ντύσιμό του την ώρα που κλείνει μία από τις μεγαλύτερες συγχωνεύσεις στην ιστορία των επιχειρήσεων». Στο πιο πρόσφατο επεισόδιο της σειράς, ο Μάτσον εισβάλλει στο προεκλογικό πάρτι της Σιβ και του Τομ, το οποίο είναι γεμάτο με κάποιους από τους πιο ισχυρούς ανθρώπους του πλανήτη οι οποίοι φοράνε άψογα ραμμένα κοστούμια ή κάποιου τύπου εκλεπτυσμένη επαγγελματική ενδυμασία, φορώντας τζάκετ, φόρμα και φθαρμένα αθλητικά παπούτσια. Μετά από μια πιο ενδελεχή εξέταση όμως, όπως λέει ο Σκάρσγκαρντ, «συνειδητοποιείς ότι στην πραγματικότητα αυτό το τρελό, χρυσαφί τζάκετ κοστίζει πιθανώς γύρω στα 25.000 δολάρια και είναι δημιουργία Ιάπωνα σχεδιαστή. Είναι ένας περίεργος συνδυασμός casual άνεσης και πανάκριβης υπερβολής. Είναι επίσης μια ωραία αντίθεση με τα γιλέκα και τα κασμιρένια πουλόβερ των αδελφών Ρόι».

Με στοιχεία από το Vanity Fair

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Succession: Η αρχή ενός αναμενόμενα επικού τέλους

Daily / Succession: Η αρχή ενός αναμενόμενα επικού τέλους

Στην πορεία για τη μεγάλη αυλαία που μόλις ξεκίνησε, η σειρά παραμένει μια υπερσύγχρονη κωμωδία ηθών της άκρας πλουτοκρατίας, με κάποιο μαγικό τρόπο όμως το ψυχοδραματικό της κρεσέντο είναι εξίσου ισχυρό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ