«Talk to me»: Η πιο συζητημένη ταινία τρόμου της χρονιάς έρχεται στις ελληνικές αίθουσες

TALK TO ME Facebook Twitter
Το φιλμ είναι πιο επιτυχημένο όταν αφήνει στην άκρη τη συντρέχουσα, «σοβαρή» ταινία και επιχειρεί να μας τρομάξει.
0



MΕ ΕΝΔΙΑΜΕΣΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ
 στα φεστιβάλ του Σάντανς και του Βερολίνου, το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Ελληνοαυστραλών αδερφών Φιλίππου έκανε την πρεμιέρα του το καλοκαίρι στις ΗΠΑ, έγινε απρόσμενο εισπρακτικό σουξέ και πήρε ήδη το πράσινο φως για μια συνέχεια. Τώρα κυκλοφορεί (επιτέλους!) και στις ελληνικές αίθουσες με αξιώσεις ανάλογης επιτυχίας, καθώς είναι μια ταινία που απευθύνεται τόσο στον μέσο θεατή των multiplex όσο και στον ορκισμένο φαν του σινεμά τρόμου, ο οποίος έχει παραπανίσιες απαιτήσεις από το είδος.

Το ατού της ταινίας είναι το concept της, που μπορεί να περιγραφεί σε ελάχιστες γραμμές – οι περισσότερες πετυχημένες ταινίες του είδους διαθέτουν αυτή την αρετή, άλλωστε. Μια παρέα εφήβων μαζεύεται για να παίξει ένα νοσηρό, πλην άκρως διασκεδαστικό παιχνίδι, με εργαλείο ένα ταριχευμένο χέρι που επιτρέπει στους νεκρούς να καταλάβουν το σώμα του εκάστοτε παίχτη, δίνοντας τη δυνατότητα της επικοινωνίας με τον άλλο κόσμο. Κι επειδή πάντα υπάρχουν και απαράβατοι κανόνες που παραβιάζονται για να έχουμε ταινία, στην περίπτωσή μας ο κανόνας θέλει τον παίχτη να μπορεί να κρατήσει το ταριχευμένο χέρι μόνο για 90 δευτερόλεπτα, διαφορετικά το πνεύμα του νεκρού θα καταλάβει το σώμα του για πάντα.

Το φιλμ είναι πιο επιτυχημένο όταν αφήνει στην άκρη τη συντρέχουσα, «σοβαρή» ταινία και επιχειρεί να μας τρομάξει, ένα αποτέλεσμα που επιτυγχάνεται μέσω της εικονογραφίας και των νοσηρών εκπλήξεων και όχι μέσω απαράσκευων, απότομων ξαφνιασμάτων.

Με όχημα αυτό το εύρημα, οι αδελφοί Φιλίππου στήνουν μια αφήγηση που παντρεύει τον γραφικό τρόμο με τη σεξουαλική αναστάτωση – οι ήρωες βρίσκονται στην εφηβική και στη μετεφηβική ηλικία, άλλωστε. Η πιο ενδιαφέρουσα ιδέα τους είναι ότι οι σχετικές ανησυχίες μάς ακολουθούν και στον άλλο κόσμο, ότι οι νεκροί λαχταρούν τη ζωή και θέλουν να χρησιμοποιήσουν τους έμψυχους «διαύλους επικοινωνίας» για να ζήσουν λίγο ακόμα. Δυστυχώς, η ιδέα μένει αναξιοποίητη, όπως οι περισσότερες – ακόμα και η σοσιαλμιντιακή έκθεση, στην οποία στάθηκαν αρκετές κριτικές του εξωτερικού, αποτελεί απλώς ένα trend της εποχής που ενσωματώνεται στην ταινία. Επηρεασμένοι από μια άλλη σύγχρονη τάση του είδους, οι δύο αδελφοί εστιάζουν στο τραύμα, ίσως επειδή αυτό είναι το κοινό μοτίβο των περισσότερων επιτυχιών «αναβαθμισμένου τρόμου», και τα μπουρδουκλώνουν, καταλήγοντας, μάλλον ακουσίως, στη διατύπωση μιας προβληματικής άποψης για τις επενέργειές του τραύματος σε φιλικό και οικογενειακό περιβάλλον και για τη δέουσα λύση. 

TALK TO ME Facebook Twitter
Eπειδή πάντα υπάρχουν και απαράβατοι κανόνες που παραβιάζονται για να έχουμε ταινία, στην περίπτωσή μας ο κανόνας θέλει τον παίχτη να μπορεί να κρατήσει το ταριχευμένο χέρι μόνο για 90 δευτερόλεπτα, διαφορετικά το πνεύμα του νεκρού θα καταλάβει το σώμα του για πάντα.

Το φιλμ είναι πιο επιτυχημένο όταν αφήνει στην άκρη τη συντρέχουσα, «σοβαρή» ταινία και επιχειρεί να μας τρομάξει, ένα αποτέλεσμα που επιτυγχάνεται μέσω της εικονογραφίας και των νοσηρών εκπλήξεων και όχι μέσω απαράσκευων, απότομων ξαφνιασμάτων. Yπάρχουν (τουλάχιστον) δυο σκηνές που θα σας αφήσουν με το στόμα ανοιχτό, ενώ οι κλεφτές ματιές στο επέκεινα θα έκαναν ακόμα και τον Ιερώνυμο Μπος να ανατριχιάσει. Σε μια πολύ μέτρια χρονιά για το είδος, το Talk to me είναι ο μονόφθαλμος που βασιλεύει, συστήνοντας δύο υποσχόμενους σκηνοθέτες. Ίσως μπορέσουν να εκπληρώσουν τις υποσχέσεις την επόμενη φορά, είτε δουλεύοντας περισσότερο την ιστορία τους και καταλήγοντας με ακρίβεια σε όσα θέλουν να καταθέσουν γύρω από τα θέματα της ταινίας τους είτε παραμερίζοντας τις αλληγορίες και αγκαλιάζοντας το ανόθευτο μεταμεσονύκτιο θέαμα.

Η ταινία «Talk to me» κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM