35' με την ομάδα εφηβικού θεάτρου Grasshopper

35' με την ομάδα εφηβικού θεάτρου Grasshopper Facebook Twitter
0

Μυστηριώδης, απρόβλεπτη και γεμάτη ατέλειωτες ονειροπoλήσεις, η μετάβαση από την ορμητικότητα της εφηβείας στην ωρίμανση της ενηλικίωσης έρχεται σχεδόν απροειδοποίητα και ποτέ με τον ίδιο τρόπο. Είναι η εποχή που οι έφηβοι επιδίδονται στις πιο σκληρές διαπραγματεύσεις με τη ζωή και ίσως αυτός να είναι και ο λόγος που το ταξίδι προς την ενηλικίωση αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια διαρκή και ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης για βιβλία, ταινίες και θεατρικές παραστάσεις.

Αυτήν τη θεματική έχει και το νέο θεατρικό έργο του συγγραφέα Λένου Χρηστίδη που ανεβαίνει στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών από τη Σοφία Βγενοπούλου, μέλος της ομάδας Grasshopper και μια σκηνοθέτιδα που τα τελευταία χρόνια έχει συνδέσει το όνομά της με το εφηβικό θέατρο στην Ελλάδα. Τη συναντώ την Παρασκευή το απόγευμα στη Στέγη, όπως και τους υπόλοιπους συντελεστές της παράστασης, λίγο μετά το τέλος της πρόβας, και το πρώτο πράγμα που της ζητώ είναι να μου μιλήσει λίγο γι' αυτή την ενασχόλησή της με το εφηβικό θέατρο. «Ασχολούμαι για δύο λόγους. Ο ένας είναι γιατί όλη μου η εκπαίδευση και η εμπειρία ήταν σε μία άλλη χώρα, την Αμερική, όπου δούλεψα με εφήβους. Έτσι, όταν ήρθα εδώ, είδα πως υπήρχε ένα κενό που μπορούσα να αναπληρώσω. Έτσι ξεκίνησα με το Chatroom. Ο δεύτερος λόγος είναι γιατί συνειδητοποιώ τον τελευταίο καιρό ότι και εγώ, ως έφηβη, αγαπούσα πάρα πολύ το θέατρο, αλλά ζώντας στην Πάτρα δεν είχα ανάλογα ερεθίσματα και ευκαιρίες. Αυτό ήταν ένα κομμάτι μου που είχε μείνει παραπονεμένο και ίσως τώρα, ως καλλιτέχνις, έχω τη δυνατότητα να καλύψω και αυτό το κενό».

Όσο για το τι της προσφέρει η ενασχόληση με τους εφήβους, είναι ξεκάθαρη. «Απίστευτα πράγματα. Είναι μια καταπληκτική πηγή ενέργειας, ενθουσιασμού κι ελπίδας. Από τη στιγμή που η εφηβεία μπει στο σωστό κανάλι, γίνεται πάρα πολύ δημιουργική. Επίσης, νομίζω ότι έτσι αποδαιμονοποιούμε και τελείως την ηλικία αυτή – αυτό που λέμε συνήθως για τους εφήβους ότι είναι περίεργοι, απομονωμένοι, κολλημένοι στα ηλεκτρονικά...». «Kαι δεν είναι στον κόσμο τους;» τη ρωτάω με ύφος ανθρώπου που μοιάζει να έχει ξεχάσει πώς είναι να είσαι έφηβος. «Όχι. Ή, μάλλον, θα το πω αλλιώς. Είναι στον κόσμο τους, αλλά σ' έναν κόσμο που θέλω πάρα πολύ να επισκέπτομαι. Είμαι πάρα πολύ περίεργη γι' αυτόν. Κάθε φορά που τα καταφέρνω, μου αποκαλύπτει πάρα πολύ ωραία πράγματα και πιστεύω πως είναι δικό μας χρέος να πάμε εμείς στον κόσμο αυτό και όχι να έρθουν αυτοί στον δικό μας, έτσι που τον έχουμε κάνει».

35' με την ομάδα εφηβικού θεάτρου Grasshopper Facebook Twitter
 

Το θεατρικό έργο του Λένου Χρηστίδη γράφτηκε για το εφηβικό κοινό κατά παραγγελία της Στέγης και της ομάδας Grasshopper και προέκυψε μέσα από ένα workshop στο οποίο συμμετείχαν και μαθητές του 14ου Λυκείου Περιστερίου (πρωτοπαρουσιάστηκε σε μια πρώτη μορφή τον περασμένο Απρίλιο στο 3ο Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου). Τώρα, ετοιμάζεται να παρουσιαστεί ξανά στη Στέγη σε νέα διασκευή, αυτήν τη φορά από έναν επαγγελματικό θίασο νέων ηθοποιών. Το σκηνικό της παράστασης τοποθετείται στο βαγόνι ενός τρένου που κινείται προς άγνωστη κατεύθυνση και παραπέμπει ακριβώς σε αυτό που είναι στην ουσία όχι μόνο το πέρασμα από την εφηβεία στην ενηλικίωση, αλλά και η ίδια η ζωή. Ένα ταξίδι προς το άγνωστο. Οι επιβάτες του είναι έξι ετερόκλητοι έφηβοι με διαφορετικές προσωπικότητες, ανάγκες και λόγους να θέλουν ν' ανέβουν σε αυτό το αλληγορικό τρένο. Η παράσταση επενδύεται καθ' όλη τη διάρκειά της με ροκ μουσικές, ενώ δεν λείπουν και οι αναφορές σε πράγματα με τα οποία ασχολούνται οι έφηβοι σήμερα, όπως είναι τα social media και το YouTube.

Πώς είναι, όμως, γι' αυτούς τους νέους ηθοποιούς να υποδύονται τους εφήβους; «Είναι πρόκληση, υπό την έννοια ότι τα ζητήματα που σε απασχολούν, τελικά, όταν είσαι έφηβος δεν παύουν να σε απασχολούν ποτέ. Απλώς νομίζεις μεγαλώνοντας ότι αυτό ήταν μια φάση που πάει, πέρασε, αλλά μπαίνοντας σε αυτήν τη διαδικασία, σε αυτές τις πρόβες, με αυτό το κείμενο, εγώ προσωπικά συνειδητοποίησα ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα. Τα ίδια ζητήματα με απασχολούν, απλώς κάποιες στιγμές ίσως αντιμετωπίζω πιο ψύχραιμα το γεγονός ότι δεν μπορώ να δώσω απαντήσεις» λέει η Αντιγόνη Φρυδά, ενώ για τον Γιάννη Νιάρρο τα πράγματα είναι διαφορετικά: «Εγώ θα έλεγα ότι κάποια ζητήματα που με απασχολούσαν τότε, είχα το θάρρος, λόγω άγνοιας, να τα αντιμετωπίσω με έναν τρόπο που τότε θεωρούσα ότι είναι σωστός – είχα και την όρεξη να το κάνω. Μεγαλώνοντας πιστεύω ότι γίνομαι όλο και πιο κυνικός και απαισιόδοξος».

Λίγο πριν φύγω, κάνω μια τελευταία ερώτηση: «Τελικά, πόσο δύσκολο είναι το ταξίδι της ενηλικίωσης;». Ο Θανάσης Μεγαλόπουλος μοιάζει σίγουρος: «Είναι τόσο δύσκολο, όσο οποιαδήποτε άλλη στιγμή και επιλογή της ζωής σήμερα. Δεν νομίζω ότι υπάρχει διαβάθμιση στο πόσο δύσκολο είναι να ενηλικιώνεσαι. Είναι όσο δύσκολο είναι να ψάχνεις για δουλειά, να μεγαλώνεις παιδιά, να διατηρείς τις ανθρώπινες σχέσεις, όταν εσύ πιστεύεις ότι πρέπει να διατηρηθούν, όσο δύσκολο είναι να ερωτεύεσαι, να αγωνίζεσαι, να παλεύεις, τα πάντα».

35' με την ομάδα εφηβικού θεάτρου Grasshopper Facebook Twitter
35' με την ομάδα εφηβικού θεάτρου Grasshopper Facebook Twitter
35' με την ομάδα εφηβικού θεάτρου Grasshopper Facebook Twitter
35' με την ομάδα εφηβικού θεάτρου Grasshopper Facebook Twitter
Στην παράσταση πρωταγωνιστούν οι: Αντιγόνη Φρυδά, Γιάννης Νιάρρος, Θανάσης Μεγαλόπουλος, Βαγγέλης Κρανιώτης, Νατάσα Παπανδρέου, Χαρά Ιωάννου.
Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Θέατρο / Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Περίπου στις 17:30 το απόγευμα του Σαββάτου τόλμησα να ανέβω στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να συμμετάσχω σε έναν αδιανόητο 24ωρο θεατρικό μαραθώνιο, πλάι στο θηρίο υποκριτικής που ονομάζεται Στεφανία Γουλιώτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ