Από Μηχανής Θέατρο: Έξι παραστάσεις που αξίζει να δεις

Από Μηχανής Θέατρο: Έξι παραστάσεις που αξίζει να δεις Facebook Twitter
Το θεατρικό έργο του Γιάννη Τσίρου τιμήθηκε με το 1ο Βραβείο Νέου Συγγραφέα το 2004.
0

Αξύριστα Πηγούνια

Το θεατρικό έργο του Γιάννη Τσίρου που τιμήθηκε με το 1ο Βραβείο Νέου Συγγραφέα το 2004 ανεβαίνει σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παλούμπη και αποδεικνύεται πιο σύγχρονο και επίκαιρο από ποτέ. Η ανθρώπινη εκμετάλλευση, η κατάσταση των μεταναστών, η σεξιστική αντιμετώπιση της γυναίκας, η οικονομική ανισότητα και οι σχέσεις εξουσίας είναι τα ζητήματα που θίγονται σε ένα ρεαλιστικό, κοινωνικό δράμα με υπαρξιακές και ποιητικές προεκτάσεις.

Κάτω σκηνή

Σκηνοθεσία: Γιώργος Παλούμπης

Παίζουν: Αντώνης Κρόμπας, Ηλίας Βαλάσης, Στέλιος Δημόπουλος, Μαρία Νεφέλη Δούκα

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετ., Πέμ., Κυρ. 21:00, Σάβ. 18:00

Από 2 Νοεμβρίου


Προσωπική Συμφωνία

Από Μηχανής Θέατρο: Έξι παραστάσεις που αξίζει να δεις Facebook Twitter

Στη ναζιστική Γερμανία, ο Βίλχελμ Φουρτβένκγλερ θεωρείται ο σημαντικότερος διευθυντής ορχήστρας και χαίρει της εύνοιας του Αδόλφου Χίτλερ. Μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου ο Φουρτβένγκλερ θα κατηγορηθεί για τη σχέση του με το ναζιστικό καθεστώς και θα υποβληθεί σε ανάκριση από τους Αμερικανούς. Βασισμένο στα πραγματικά ημερολόγια του σπουδαίου μαέστρου, το έργο του Ρόναλντ Χάργουντ παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίο ο άνθρωπος, ανεξαρτήτως χρονικής συγκυρίας, παίρνει θέση στις «μικρές» και «μεγάλες» μάχες του χθες, του σήμερα, του αύριο.

Κάτω Σκηνή

Μετάφραση: Αθανασία Καραγιαννοπούλου

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς

Παίζουν: Νικήτας Τσακίρογλου, Χρήστος Βαλαβανίδης, Αλέξανδρος Μπουρδούμης. Άννα Ελεφάντη, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Παναγιώτης Γουρζουλίδης, Κώστας Κουτρούλης, Δημήτρης Μπούρας

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετ. 18:00, Παρ.-Σάβ. 21:00, Κυρ. 18:00

Από 30 Οκτωβρίου


Φινιστρίνι

Από Μηχανής Θέατρο: Έξι παραστάσεις που αξίζει να δεις Facebook Twitter

Το έργο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Φιλιππίδης, με τον Αντίνοο Αλμπάνη να ερμηνεύει έναν από τους δυνατότερους ρόλους της καριέρας του, είναι μια καταγραφή των νευρώσεων και της αυτοαπομόνωσης του σύγχρονου ανθρώπου. Περιγράφει την αδυναμία να διαχειριστούμε τους φόβους, τις ανασφάλειες και την κατάθλιψη, που μας ωθεί να αποσυρθούμε στο μικρό, προσωπικό μας σύμπαν. Με χιούμορ, ενδοσκοπική διάθεση, αυτοσαρκασμό και απλότητα, ο ήρωας κάνει μια βουτιά απελευθέρωσης από το παρελθόν, προσπαθώντας να φτάσει στο μέλλον.

Κάτω Σκηνή

Κείμενο: Βασίλης Ρίσβας

Σκηνοθεσία: Πέτρος Φιλιππίδης

Παίζουν: Αντίνοος Αλμπάνης

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτ.-Τρ. 21:00


Ζωή Χαρισάμενη

Από Μηχανής Θέατρο: Έξι παραστάσεις που αξίζει να δεις Facebook Twitter

Το βραβευμένο έργο του Κώστα Τσιάνου περιγράφει την ιστορία της Ζωής, η οποία χάρισε στην Αγγελική Λεμονή το 1ο Βραβείο Ερμηνείας Γυναικείου Ρόλου. Η ηρωίδα, πάμφτωχη και αγράμματη, παραδουλεύτρα σε οίκο ανοχής, αστεφάνωτη με παιδιά νόθα, γνώρισε τη δικτατορία του Μεταξά, τον πόλεμο, την Κατοχή και τον εμφύλιο σπαραγμό και κατόρθωσε με το παντοδύναμο μητρικό της ένστικτο να μεγαλώσει και να αποκαταστήσει μόνη τα παιδιά της.

Πάνω Σκηνή

Σκηνοθεσία - μουσική επιμέλεια: Κώστας Τσιάνος

Παίζει η Αγγελική Λεμονή

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτ.-Τρ. 21:00

Συμπαραγωγή του Από Μηχανής Θεάτρου και της Loopa Ρroduction

Ο δρόμος περνά από μέσα

Από Μηχανής Θέατρο: Έξι παραστάσεις που αξίζει να δεις Facebook Twitter

Τρεις άνδρες, τρεις γενιές, τρεις καταγωγές, παρουσιάζονται στο συγκλονιστικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη. Ο ξεπεσμένος μεγαλοαστός που ζει σε ένα παρηκμασμένο νεοκλασικό, ο μικρομεσαίος επιχειρηματίας που θέλει να τον πείσει να γίνει συμμέτοχος σε ένα σχέδιο οικονομικής εκμετάλλευσης του ακινήτου και ο τεχνοκράτης δικηγόρος και ανιψιός, ο οποίος διεκδικεί την επικαρπία τους σπιτιού. Ένα έργο για την Ελλάδα που πεθαίνει και που έρχεται, για την τραγικότητα του αγεφύρωτου χάσματος, για την ανάγκη εύρεσης κοινών δεσμών.

Πάνω Σκηνή

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς

Παίζουν: Ρούλα Πατεράκη, Γιώργος Κέντρος, Πάρης Θωμόπουλος, Κωνσταντίνα Κλαψινού, Αλέξανδρος Βάρθης

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετ., Κυρ. 18:00, Πέμ.-Σάβ. 21:00

Μια συμπαραγωγή του Από Μηχανής Θεάτρου και της Loopa Productions

Από 15 Ιανουαρίου


Υπέροχό μου διαζύγιο

Από Μηχανής Θέατρο: Έξι παραστάσεις που αξίζει να δεις Facebook Twitter

Η Ιρλανδή συγγραφέας Geraldine Aron, με χιούμορ, αυτοσαρκασμό και ζωντάνια, μας παροτρύνει να ζήσουμε μαζί με τη χωρισμένη Άντζελα όλες τις σκέψεις, τα συναισθήματα, τις αποφάσεις και τις καινούργιες εμπειρίες μιας γυναίκας που βρίσκεται στην πιο κρίσιμη καμπή της ζωής της... στο αναπάντεχο διαζύγιο! Μια παράσταση για μία από τις γυναίκες που συναντάμε κάθε μέρα. Ίσως μια γυναίκα σαν όλες εμάς.

Πάνω Σκηνή

Μετάφραση: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα Καλογήρου

Σκηνοθεσία - σκηνικά - κοστούμια: Κοραής Δαμάτης

Μουσική: Δήμητρα Γαλάνη

Παίζουν: Φαίδρα Δρούκα

Παραστάσεις: Σάβ.-Κυρ. 18:00

Από Μηχανής Θέατρο, Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 210 5232097, www.amtheater.gr




Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ