Αυτές ήταν οι 5 καλύτερες παραστάσεις του 2022

Oι 5 καλύτερες παραστάσεις του 2022 Facebook Twitter
0

«AMALIA MELANCHOLIA»

της Ζωής Χατζηαντωνίου
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Σκηνή Ωμέγα

Ετούτο το πλάσμα από πού έρχεται; Από τι είναι φτιαγμένο; Μέσα στο ημίφως, πίσω από τη γυάλα, κρεμασμένη από το ταβάνι, σκαρφαλωμένη στον τοίχο, πότε αιθέρια πότε γήινη, πότε γυναίκα και πότε πειραματόζωο (η εξαιρετική Έμιλυ Κολιανδρή), μιλάει, μιλάει, μιλάει ακατάπαυστα, λες και άνοιξαν οι ασκοί του Αιόλου μέσα στα στήθη της, λες και ήρθε η ώρα, έφτασε το πλήρωμα του χρόνου, και τώρα θα συμβεί ενώπιόν μας αυτό που μόνο μία κατεξοχήν ζωογόνος σκηνοθετική πράξη μπορεί να καταστήσει εφικτό: την επούλωση ενός τραύματος. Όχι μονάχα της Αμαλίας αλλά και όλων των παρεξηγημένων κι εκδιωγμένων υπάρξεων, όλων των freaks, όλων όσων η κοινωνία ποτέ δεν αποδέχτηκε, ποτέ δεν συγχώρησε, ποτέ δεν κατανόησε, στιγματίζοντάς τες ως αναπαραγωγικά ανίκανες και συνεπώς «περιττές».  

Η Ζωή Χατζηαντωνίου γέννησε, με τόλμη κι ενσυναίσθηση, μιαν «άλλη» Αμαλία –πολλές Αμαλίες–, προκαλώντας ανεξάντλητες ταυτίσεις στο σήμερα. Το να πάρεις ένα ιστορικό πρόσωπο και να το μετατρέψεις, μέσα από μία σειρά θαυμαστών επεξεργασιών, σε ένα ον που υπερβαίνει τα όρια του Χρόνου και της Ιστορίας, να διαβάσεις πίσω από τις λέξεις των μαρτυριών και των εγγράφων (η παράσταση βασίζεται στις επιστολές που έγραφε στον πατέρα της), να ανακαλύψεις το επιμελώς κρυμμένο ψυχικό υπόλειμμα, να διαισθανθείς τα χαμένα όνειρα και τις επιθυμίες που συνέθεσαν μια ζωή επιφανή αλλά ουδέποτε διαφανή, να αναγνωρίσεις τη γονιμότητα μέσα στην υποτιθέμενη στειρότητα, σημαίνει τελικά να προβείς σε μία πράξη ύψιστης πολιτικής σημασίας, δικαιώνοντας στο πρόσωπο της Αμαλίας όλες τις γυναίκες που αγωνίστηκαν με πάθος ενάντια στις κυρίαρχες αναπαραστάσεις. 

Οι «μαύρες» σιωπές που ορίζουν ρυθμικά τη ροή της παράστασης είναι οι κρίσιμες, διαχρονικές ρωγμές από τις οποίες αναφύονται όχι μόνο τα θαμμένα συναισθήματα μιας γυναίκας αλλά και ένας οργιώδης κήπος φυτών, συνειρμών, ελπίδων. Και είναι μέσα από τις ρωγμές αυτές που το «σώμα χωρίς όργανα» (το δικό της, το δικό μας) θα βρει τελικά διαφυγή προς μιαν άλλη χώρα, πέραν των «νόμιμων» συνόρων κι επιταγών, μια χώρα, οι κάτοικοι της οποίας θα χαρίσουν επιτέλους στην ηρωίδα τον μόνο τίτλο που πραγματικά λαχτάρησε με όλη τη δύναμη της ψυχής της: «Αμαλία, Βασίλισσα των Φοινίκων».

amalia melancholia Facebook Twitter
Η εξαιρετική Έμιλυ Κολιανδρή στο ρόλο της Αμαλίας. Φωτ.: Alex Kat

«ΘΕΙΟΣ ΒΑΝΙΑΣ»

του Τσέχοφ
σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά
θέατρο Προσκήνιο

Τι ήχο κάνoυν οι ψευδαισθήσεις μας, όταν γκρεμίζονται; Τι συμβαίνει εντός μας, όταν όλα τα πράγματα, έτσι όπως τα ξέραμε, χάνουν ξαφνικά το νόημά τους; Ένα ψυχικό μακελειό ακολουθεί, και είναι αυτό το μακελειό που παρακολουθούμε για δύο ώρες να εκτυλίσσεται επί σκηνής σε τούτον τον «Θείο Βάνια» των ασυνήθιστα υψηλών εντάσεων που οικοδόμησε σαρωτικά ο Δημήτρης Καραντζάς.

Ο σκηνοθέτης εδώ, στην πρόσφατη, εξαιρετικά γόνιμη, συνάντησή του με τον κόσμο του Τσέχοφ, ακολουθεί έναν «επικίνδυνο» δρόμο: αψηφά την παραδοσιακή δραματουργική λογική, αρνείται το επιμελές χτίσιμο των χαρακτήρων, της πλοκής, των αντιθέσεων. Αφαιρεί και ταυτόχρονα συμπυκνώνει. Τα παραμερίζει όλα και εστιάζει την προσοχή του στο πυρετώδες αίτημα των ηρώων: στην αγωνία τους να διασωθεί το Νόημα – το όποιο νόημα στήριζε ως τώρα μισο-αδέξια, μισο-θλιβερά τη ζωή τους. Γιατί είναι αβάσταχτος ο πόνος που συνοδεύει την καταστροφή του και κείνοι θα κάνουν το παν να το κρατήσουν ζωντανό, αυτό το κουτσουρεμένο, μπανταρισμένο με σωτήριες αυταπάτες νόημα. Φλεγόμενες ερμηνείες από τον Χρήστο Λούλη, τον Φιντέλ Ταλαμπούκα και τη Θεοδώρα Τζήμου, και οι τρεις τους μοιάζουν με κομμάτια του ίδιου χαρακτήρα, που διαθλάται μανικά και καταλαμβάνει διαδοχικά όλες τις πιθανές θέσεις στον ασφυκτικά περιφραγμένο χώρο (το καθοριστικό «τραπέζι» της Μαρίας Πανουργιά), διαμαρτυρόμενοι και παλλόμενοι μέχρι τελικής πτώσης. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

θείος βάνιας Facebook Twitter
Ο Δημήτρης Καραντζάς ακολουθεί έναν «επικίνδυνο» δρόμο: αψηφά την παραδοσιακή δραματουργική λογική, αρνείται το επιμελές χτίσιμο των χαρακτήρων, της πλοκής, των αντιθέσεων. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

«ΦΡΑΝΚΕΝΣΤΑΪΝ»

της Λένας Κιτσοπούλου
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Μάιος 2022

Κάτι θα περισσεύει πάντα. Ποτέ τα κομμάτια του παζλ δεν θα φτιάξουν ένα αρμονικό όλον. Γιατί δεν υπάρχει ένα αρμονικό όλον, ούτε υπήρξε ποτέ, ούτε θα υπάρξει στο μέλλον. Υπάρχουν μόνον αταίριαστα άκρα, στόματα, χέρια, θηλές και εντόσθια, κομμάτια σάρκινα και δόντια που συναρμολογήθηκαν με τη βία, κολλήθηκαν και αποκολλήθηκαν χιλιάδες φορές μέχρι να περάσουμε το τεστ, μέχρι να πάρουμε τη σφραγίδα της έγκρισης, μέχρι να σταθούμε, κουτσά στραβά, στα πόδια μας και να βγούμε παραπατώντας στον κόσμο, εισπράττοντας την κατακραυγή και αναζητώντας την αγάπη, γνήσιοι απόγονοι του Πλάσματος της Μέρι Σέλεϊ, κι ας μη γεννηθήκαμε σε ένα εργαστήριο, όπως εκείνο, καταλήξαμε όμως κι εμείς στον Βόρειο Πόλο, να επιπλέουμε πάνω σ’ ένα παγόβουνο, «χαμένοι στο σκοτάδι και στην απόγνωση». 

Ο ασφυκτικός εναγκαλισμός δημιουργού και δημιουργήματος, επιστήμονα και πειραματόζωου, γονέα και παιδιού ενδέχεται να οδηγήσει στην αποστράγγιση της χυμικής ζωής, στη δήμευση της επιθυμίας. Ο καλλιτέχνης που ασκεί εξουσία και διεκδικεί απόλυτο έλεγχο του έργου του, εμποδίζοντάς το να αναπνεύσει σε ξένες αγκαλιές, δεν διαφέρει από τον πατέρα-τέρας που εξοντώνει τους απογόνους του εκβιάζοντας χειριστικά την υποταγή και τη θανάσιμη καθήλωσή τους. Τέτοιου είδους συνειρμοί πυροδοτούν τον «Φράνκενσταϊν» της Λένας Κιτσοπούλου και, έτσι, αυτό που ξεκινάει ως εμπνευσμένη, σπαρταριστή παρωδία εξελίσσεται σε ανεξέλεγκτο παραλήρημα που τρώει τις σάρκες του καγχάζοντας. Αν το πρώτο μέρος της παράστασης δημιουργεί στον θεατή τη μεθυστική αίσθηση ότι όλα είναι πιθανά, ότι η ζωή και η σκηνή βρίθουν εκπλήξεων που εκτοξεύονται προς όλες τις κατευθύνσεις σαν ριπές πολυβόλου, ότι ο λόγος και η τέχνη των ηθοποιών μπορούν να χαράξουν έναν τόπο λυτρωμένο από την επιβολή του Νόμου, έναν χώρο άναρχο και οργιώδη, όπου όλοι καλούμαστε να ακολουθήσουμε τις γραμμές φυγής κατά βούληση και δίχως τιμωρία, τότε το δεύτερο μέρος έρχεται να μας υπενθυμίσει πικρά ότι πάντα υπάρχει τίμημα, πάντα επέρχεται η τιμωρία και ποτέ δεν θα γίνουμε αληθινά ελεύθεροι: ο Νόμος θα είναι πάντα εκεί και θα μας ευνουχίζει όσο του το επιτρέπουμε. 

Πράγματι, το αποτέλεσμα δεν συνθέτει ένα αρμονικό όλον και το δεύτερο μέρος αποδεικνύεται πολύ κατώτερο του πρώτου. Η σατιρική επανερμηνεία του πρωτότυπου κειμένου χάνει εδώ τον οίστρο της, εγκλωβίζεται στα «γεγονότα» της πλοκής, και ξεφουσκώνει – πότε υποκύπτοντας σε δηλώσεις εφηβικής αντιδραστικότητας («επειδή εγώ είμαι της δεκαετίας του ογδόντα, τον πούστη θα τον λέω πούστη»), πότε καταφεύγοντας σε μια αμήχανη, συγκεχυμένη παρωδία της σεξουαλικότητας («και γενικά, πατέρα, άφυλος πολύ άφυλος, άγομαι και φέρομαι γυναικεία, έχω γίνει το τρίτο φύλο που λέμε το λεγόμενο»), πότε ολισθαίνοντας σε αχρείαστες κυριολεξίες (ο βιασμός του γιου από τον πατέρα). Εμείς, όμως, θα θυμόμαστε επίμονα το πρώτο μέρος της παράστασης, εκείνο που συνέθεσε εκτυφλωτικά ενώπιόν μας έναν πολύτιμο θεατρικό παράδεισο: γιατί η αίσθηση του απρόβλεπτου, του εξωφρενικού, του αδάμαστου, του «απ’ αλλού φερμένου», ακόμη κι όταν νοθεύεται από στιγμές ευκολίας, δεν παύει να φανερώνει τη στόφα μιας θαρραλέας δημιουργού που δεν φοβάται μήπως χάσει τον έλεγχο –του εαυτού της, του δημιουργήματός της– προσφέροντας αβίαστα τα κομμάτια της προς βρώσιν και πόσιν του κοινού. Κι αυτό είναι όχι μόνο σπάνιο αλλά και απείρως προτιμότερο από κάθε καλοφτιαγμένη, αρτιμελή κι ισοσκελή θεατρική πρόταση που μπορεί να συναντήσει κανείς στη θεατρική Αθήνα. Πώς να το κάνουμε: στην τέχνη, όπως και στη ζωή, τα τέρατα θα είναι πάντοτε πιο ερωτικά από τις πεντάμορφες.

φρανκενστάιν Facebook Twitter
Ο «Φράνκενστάιν» της Λένας Κιτσοπούλου ξεκινάει ως εμπνευσμένη, σπαρταριστή παρωδία αλλά εξελίσσεται σε ανεξέλεγκτο παραλήρημα που τρώει τις σάρκες του καγχάζοντας. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

«BROS»

του Ρομέο Καστελούτσι
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Οκτώβριος 2022

Πώς μπορούν να κλονιστούν οι εδραιωμένες, μονοσήμαντες ταυτότητες; Αχός ποδοβολητού, εκπυρσοκροτήσεις, συνεχείς μετακινήσεις, στρόβιλος επιθυμιών, λιβιδινικές πολλαπλότητες, ισορροπίες που αλλάζουν τα δεδομένα ανά πάσα στιγμή. Στην παράσταση του Καστελούτσι δεν υπάρχει κείμενο (εκτός από μερικές επιγραφές): όλα συμβαίνουν στα όρια των σωμάτων. Αυτά ακολουθούν εντολές, αυτά βασανίζονται, αυτά ματώνουν. Και στο τέλος αυτά παραδίδονται σε σπασμούς, σε ένα είδος ομαδικής επιληπτικής κρίσης. Γιατί η βία που ασκούν οι «bros» (τα ένστολα «αδέλφια» του τίτλου) επιστρέφει στους ίδιους σαν μπούμερανγκ: εκτρέπει τα πειθαρχημένα σώματά τους, μπολιάζει τους θύτες με την οδύνη των θυμάτων, οδηγεί στην αντιστροφή των ρόλων, στη σύγχυση των ταυτοτήτων, στο σπάσιμο και, συνεπώς, μέσα από την οδύνη, στην πιθανή επανασύστασή τους. 

Ο Καστελούτσι αρνείται τους δυϊσμούς, «κακοί» αστυνόμοι - «καλοί» πολίτες. Όπως δήλωσε και ο ίδιος, δεν κάνει «θέατρο καταγγελίας» αλλά «θέατρο ομίχλης». Ανιχνεύει τις άρρητες διεργασίες, τις ροές, τις μεταμορφώσεις. Τα υλικά της τέχνης του είναι οι μετακινήσεις της σάρκας, οι αλληλουχίες των αισθήσεων: ένας σπάνιος συνδυασμός ηδονής και ενόχλησης, που αποδεικνύει περίτρανα ότι ο χώρος όπου γεννιέται η πολιτική δεν είναι άλλος από τον χώρο του ιδρώτα, της ανάσας και του αίματος – ο άυλος χώρος αλληλεπίδρασης των Σωμάτων, τα οποία εργάζονται αδιάκοπα ως παραγωγοί της ίδιας της απελευθέρωσής τους. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

bros Facebook Twitter
Ο Καστελούτσι αρνείται τους δυϊσμούς, «κακοί» αστυνόμοι - «καλοί» πολίτες. Όπως δήλωσε και ο ίδιος, δεν κάνει «θέατρο καταγγελίας» αλλά «θέατρο ομίχλης». Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος

«ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ»

σε σκηνοθεσία Ulrich Rasche
Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου, Ιούλιος 2022

Η επιθυμία της γυναίκας μπορεί ανά πάσα στιγμή να εκραγεί προκαλώντας απορρύθμιση της καθεστηκυίας τάξης: και πόσο δυνατά, πόσο ξεκάθαρα, το έδειξε αυτό εδώ ο Ούλριχ Ράσε! Η συγκλονιστική μεταμόρφωση της Κλυταιμνήστρας του (η εντυπωσιακή Γερμανίδα ηθοποιός Pia Händler), στο τελευταίο μέρος της παράστασης που είδαμε στην Επίδαυρο, λειτούργησε αιφνιδιαστικά και πολυκύμαντα: σε μια εποχή όπου η αναπαράσταση της αρχαίας τραγωδίας αναζητά ολοένα και περισσότερο το φεμινιστικό πρόσωπό της, ο Ράσε έκανε πράξη –εικόνα και κίνηση και λόγο– το τι σημαίνει για μια γυναίκα να σπάει τον κλοιό της καταπίεσης και να διατρανώνει λαμπερά το ανάστημά της, εκπέμποντας ασυγκράτητη ορμή και αρχέγονη αύρα. Η φωνή της Κλυταιμνήστρας ακούστηκε ηχηρά και καθαρά, γκρέμισε τοίχους ολόκληρους. Η δυναμική, συναρπαστική, ολόγυμνη ανάδυσή της από το σκοτάδι στο φως, από την κρυφή ζωή στη φανερή, από την απραξία στην πράξη, από την υποταγή στην εξέγερση, ε αυτή ήταν μία από τις άκρως συγκινητικές εμπειρίες της περασμένης χρονιάς που μόνο το θέατρο μπορεί να προσφέρει τόσο εύγλωττα, τόσο σάρκινα, τόσο άμεσα, τόσο αιφνιδιαστικά. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Oι 5 καλύτερες παραστάσεις του 2022 Facebook Twitter
Η συγκλονιστική μεταμόρφωση της Κλυταιμνήστρας του (η εντυπωσιακή Γερμανίδα ηθοποιός Pia Händler), στο τελευταίο μέρος της παράστασης που είδαμε στην Επίδαυρο, λειτούργησε αιφνιδιαστικά και πολυκύμαντα. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας
Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ