Θέατρα Facebook Twitter
Η Στεφανία Γουλιώτη πρωταγωνιστεί στο The Second_Woman. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου @Onassis Stegi

15 παραστάσεις που έρχονται το φθινόπωρο

0

Ο χειμώνας του 2024-25 χαρακτηρίζεται κυρίως από τις επαναλήψεις της περσινής χρονιάς. Με μια πρώτη ματιά, τα έργα του κλασικού ρεπερτορίου καταλαμβάνουν σημαντική θέση, ενώ δεν λείπουν και οι αναγνώσεις σύγχρονων έργων που έχουν αγαπηθεί από το κοινό. Στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θέατρου η Μπέττυ Αρβανίτη θα υποδυθεί τη γυρολόγο έμπορο Άνα Φρίλινγκ, πρωταγωνίστρια ενός από τα σπουδαιότερα έργα που έγραψε ο Μπέρτολτ Μπρέχτ, του Η Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της, σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού. Η Μάνα Κουράγιο, αντιηρωική και βαθιά ανθρώπινη, ακολουθεί το στράτευμα και πουλάει προμήθειες και ποτά σε ένα βαθιά αποκαλυπτικό έργο, με το οποίο ο συγγραφέας καυτηριάζει τα αίτια κάθε πολέμου και τις αναπόφευκτες συνέπειες: οι ταπεινοί, φτωχοί άνθρωποι δεν θα είναι ποτέ νικητές, μόνο ένα φρικτό αίσθημα αυτοσυντήρησης τους διακατέχει, που τους οδηγεί στην υλική και ηθική τους εξαθλίωση.

Ο Αλέξανδρος Μυλωνάς σκηνοθετεί στο Εθνικό Θέατρο το Σχολείο Γυναικών του Μολιέρου, με τον Γιάννη Μπέζο στον ρόλο του Αρνόλφου. Ένα έργο-σταθμός στο παγκόσμιο ρεπερτόριο, που προκάλεσε σκάνδαλο στην εποχή του, καθώς σε αυτό ο Μολιέρος όχι μόνο παραβαίνει τους κανόνες της κλασικής κωμωδίας αλλά διακωμωδεί τον θεσμό του γάμου και παρωδεί τη θρησκεία και τον ρόλο της Εκκλησίας στην εκπαίδευση. Ο δεσποτικός 42χρονος Αρνόλφος, που διακατέχεται από τον φόβο του απατημένου συζύγου και τρέμει το «κέρατο», αναλαμβάνει την κηδεμονία της τετράχρονης Αγνής, κλείνοντάς της σε μοναστήρι, ώστε να γίνει μια πειθήνια σύζυγος και να μπορεί να τη χειραγωγεί απόλυτα. Ύμνος στη δύναμη του έρωτα και τη γυναικεία εξυπνάδα που νικά την ανοησία της ανθρώπινης φύσης. 

O Δημήτρης Καραντζάς αυτήν τη θεατρική περίοδο φέρνει τη γυναίκα στο επίκεντρο και σκηνοθετεί στο θέατρο Προσκήνιο την ηρωίδα του έργου του Τενεσί Ουίλιαμς, Λεωφορείον ο Πόθος, Μπλανς Ντιμπουά για να θέσει εκ νέου ερωτήματα για τη θέση της γυναίκας στις μέρες μας, την κοινωνική ανισότητα και τη μάχη για οξυγόνο σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία.

Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση υποδέχεται τη νέα σεζόν με τις Αυστραλές Nat Randall και Anna Breckon που σκηνοθετούν τη Στεφανία Γουλιώτη στο The second woman, έναν πρωτόγνωρο θεατρικό μαραθώνιο, ένα συναρπαστικό happening 24 ωρών, στην Κεντρική Σκηνή στις 5 Οκτωβρίου. Μια γυναίκα, 100 άντρες, σε 24 ώρες. Εκατό φορές επαναλαμβάνεται η ίδια σκηνή, με τις δυναμικές να αλλάζουν και τη χημεία κάθε νέου ζευγαριού να αποκαλύπτει την ομορφιά και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, ηλεκτρίζοντας τη σκηνή και την πλατεία. Μια ερεθιστική παράσταση, ένα μανιφέστο για τις ερωτικές σχέσεις, που προειδοποιεί ότι θα μας κρατήσει άγρυπνους χάρη στη μαγεία και το μυστήριο των σχέσεων.

Θέατρα Facebook Twitter
Ο Νίκος Καραθάνος και η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου σε ένα έργο που υμνεί την αγάπη και τη συντροφικότητα. Φωτ.: Stephie Grape for Onassis Stegi

Οι σχέσεις βρίσκονται στον πυρήνα του έργου του Tiago Rodrigues, καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν, που θα παρουσιάσει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση –και για πρώτη φορά στην Ελλάδα– το πρώτο του θεατρικό έργο, τον Χορό των Εραστών. Στην ελληνική εκδοχή σκηνοθετεί, σε καλλιτεχνική συνεργασία με την Αργυρώ Χιώτη, τους Νίκο Καραθάνο και Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου σε ένα έργο που υμνεί την αγάπη και τη συντροφικότητα. Στο μεγάλο αυτό ερωτικό ποίημα δυο ηθοποιοί γίνονται ένα μέσα από παράλληλους μονολόγους, ακολουθώντας ο ένας την ανάσα και το καρδιοχτύπι του άλλου σε μια αφήγηση διαφορετικών εκδοχών της ιστορίας της μεγάλης αγάπης τους.

Θέατρα Facebook Twitter
Ο Δημήτρης Καταλειφός σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στον Θείο Βάνια. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Ο Δημήτρης Καταλειφός σκηνοθετεί στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά το έργο του Άντον Τσέχoφ, Θείος Βάνιας, στο οποίο πρωταγωνιστεί. Το έργο, που ο Τσέχοφ χαρακτηρίζει ως «σκηνές από τη ζωή στο χωριό σε τέσσερις πράξεις», θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα της παγκόσμιας δραματολογίας. Διαδραματίζεται στην επαρχία της Ρωσίας και αποτελεί μια ιλαροτραγωδία ανεκπλήρωτων ερώτων στην οποία πρωταγωνιστής δεν είναι μόνο ο θείος Βάνιας αλλά όλοι οι δυστυχισμένοι χαρακτήρες που τον περιβάλλουν. Ο Βάνιας αγωνίζεται επί δύο δεκαετίες να διαχειριστεί το οικογενειακό κτήμα μαζί με την ανύπαντρη ανιψιά του, τη Σόνια. Σύντομα όμως θα καταλάβει ότι όλα αυτά τα χρόνια πήγαν χαμένα, βασίστηκαν σε μια αυταπάτη, μια εσφαλμένη εκτίμηση.

Θέατρα Facebook Twitter
Σκηνή από την παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου με τίτλο Η Ορέστεια του Στρίντμπεργκ. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Η νέα παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου με τίτλο Η Ορέστεια του Στρίντμπεργκ κάνει πρεμιέρα τον Οκτώβριο στο Θέατρο Άνεσις με τους Ευδοκία Ρουμελιώτη, Χρήστο Σαπουντζή, Χρήστο Μαλάκη και Μαρία Μοσχούρη. Το έργο που γράφει και σκηνοθετεί αποτελείται από τρία μέρη: τον Χορό του θανάτου, τους Δανειστές και την Πιο Δυνατή. «Μία ατελείωτη νύχτα μόνο με Στρίντμπεργκ, η οποία θα σκάψει την ψυχή του συγγραφέα όσο καμία μέχρι σήμερα για να αναρωτηθεί αν τελικά ο έρωτας είναι αγάπη και αν η αγάπη έχει σχέση με τη σχέση ως συμβίωση ή ως συγκατοίκηση ή ως γάμος», γράφει η Κιτσοπούλου για το νέο της έργο.

Θέατρα Facebook Twitter
Ο Δημήτρης Καρατζάς σκηνοθετεί στο θέατρο Προσκήνιο το «Λεωφορείον ο Πόθος». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

O Δημήτρης Καραντζάς αυτήν τη θεατρική περίοδο φέρνει τη γυναίκα στο επίκεντρο και σκηνοθετεί στο θέατρο Προσκήνιο την ηρωίδα του έργου του Τενεσί Ουίλιαμς, Λεωφορείον ο Πόθος, Μπλανς Ντιμπουά για να θέσει εκ νέου ερωτήματα για τη θέση της γυναίκας στις μέρες μας, την κοινωνική ανισότητα και τη μάχη για οξυγόνο σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία. Την Μπλανς θα ερμηνεύσει η Αλεξία Καλτσίκη και την αδελφή της, Στέλα, η Έμιλυ Κολιανδρή. Έργο με μυθική διάσταση, αριστούργημα θεατρικού ρεαλισμού του 20ού αιώνα, αφηγείται την ιστορία της Μπλανς Ντιμπουά, με τους ήρωες να αναμετριούνται με το ξένο και το «παράξενο», με σκεπασμένες από στάχτη μνήμες, με τον συναισθηματικό τους κόσμο, τις αντιλήψεις και τους κανόνες της κοινωνίας.

Θέατρα Facebook Twitter
Ο Αργύρης Ξάφης επιχειρεί μια τολμηρή μεταγραφή του μυθιστορήματος του Λέοντος Τολστόι, Άννα Καρένινα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Στο θέατρο Θησείον ο Αργύρης Ξάφης μαζί με την Ιώ Βουλγαράκη επιχειρούν μια τολμηρή μεταγραφή του μυθιστορήματος του Λέοντος Τολστόι, Άννα Καρένινα, σε μια παράσταση όπου μαζί με τη Δέσποινα Κούρτη και τον Δημήτρη Γεωργιάδη ανατέμνουν τους χαρακτήρες και τα ζητήματα που πραγματεύεται το μυθιστόρημα, την προδοσία, τη θρησκευτική πίστη, την οικογένεια, τον γάμο, την κοινωνία της εποχής, τις διαφορές μεταξύ της αγροτικής και της αστικής ζωής. Το εγχείρημα, ειδικά σχεδιασμένο για τον χώρο του θεάτρου, ακολουθεί τις παράλληλες ιστορίες των δύο κεντρικών χαρακτήρων του εμβληματικού βιβλίου, της Άννας Καρένινα και του Κονσταντίν Λέβιν, την πορεία τους προς την προσωπική ελευθερία και την ευτυχία.

Θέατρα Facebook Twitter
H Λένα Παπαληγούρα στον ρόλο της Tessa Ensler στην παράσταση PRIMA FACIE.

Ο μονόλογος της σπουδαίας νομικού Suzie Miller που άλλαξε παγκοσμίως τον τρόπο με τον οποίο το σύστημα ποινικής δικαιοσύνης αντιμετωπίζει τη σεξουαλική κακοποίηση θα παρουσιαστεί στο θέατρο Πορεία στην παράσταση PRIMA FACIE σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου, με τη Λένα Παπαληγούρα στον ρόλο της Tessa Ensler, μιας λαμπρής δικηγόρου που έχει χτίσει την καριέρα της με απόλυτη αποφασιστικότητα σε ένα ανδροκρατούμενο σύστημα. Μετά από ένα ραντεβού με συνάδελφό της που πάει στραβά βρίσκεται κακοποιημένη και ανυπεράσπιστη, για να συνειδητοποιήσει πως η αντίληψη γύρω από το τι συνιστά σεξουαλική κακοποίηση καθορίζεται αποκλειστικά και μόνο μέσα από τις απόψεις της πατριαρχικής εξουσίας γι’ αυτό το ζήτημα.

Θέατρα Facebook Twitter
Ο Γιάννης Στάνκογλου κρατά τον ρόλο του Βίκτορ Φράνκενσταϊν στο έργο της Έρις Κύργια, Frankenstein & Eliza. Φωτ.: Μαρίζα Καψαμπέλη

Στο θέατρο Πορεία ο Δημήτρης Τάρλοου σκηνοθετεί το έργο της Έρις Κύργια, Frankenstein & Eliza, που είναι εμπνευσμένο από το μυθιστόρημα της Mέρι Σέλεϊ και την ιστορία της AI. Ο Γιάννης Στάνκογλου κρατά τον ρόλο του Βίκτορ Φράνκενσταϊν και η Μαρία Πανουργιά της Μέρι. Ο πασίγνωστος «ανήσυχος» ήρωας της Σέλεϊ φτάνει μέχρι τον ψηφιακό αιώνα μας με στόχο να δημιουργήσει ένα «πλάσμα» προς όφελος της ανθρωπότητας. Θα τα καταφέρει αυτήν τη φορά ή θα μας «προικίσει» με άλλο ένα τέρας; Πού θα αναμετρηθεί μαζί του, τώρα που οι πάγοι στον Αρκτικό Κύκλο λιώνουν; Ο Φράνκενσταϊν και οι πειραματισμοί του αποτελούν μια πρώτης τάξεως αφορμή για να στοχαστούμε πάνω σε ερωτήματα που μας απασχολούν σήμερα.

Θέατρα Facebook Twitter
O Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί στο θέατρο Πόρτα το Περιμένοντας τον Γκοντό του Μπέκετ. Φωτ.: Βασίλης Παπατσαρούχας

O Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί στο θέατρο Πόρτα το Περιμένοντας τον Γκοντό του Μπέκετ, ένα έργο που δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, καθώς πρόκειται για ένα από τα σπουδαιότερα και επιδραστικότερα κείμενα του 20ού αιώνα. Είναι ανοιχτό σε όλους τους θεατές, κάθε ηλικίας, παραμένοντας επίκαιρο όχι μόνο λόγω της φιλοσοφικής του βαρύτητας αλλά και του ιδιαίτερου τρόπου με τον οποίο συνδυάζει την τραγικότητα με το χιούμορ, όντας ταυτόχρονα βαθύ και διασκεδαστικό. Ιδιαίτερο στοιχείο της παράστασης αποτελεί η διανομή, που απαρτίζουν νέοι σε ηλικία ερμηνευτές, σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική ανάθεσης των ρόλων σε μεγαλύτερους ηθοποιούς. Έτσι, η παράσταση καταθέτει ένα σχόλιο για τα αδιέξοδα της νέας γενιάς. Επί σκηνής θα βρίσκονται οι Πάνος Παπαδόπουλος, Τάσος Ροδοβίτης, Γιάννης Σαμψαλάκης, Γιάννης Βαρβαρέσος και Πέτρος Δημοτάκης.

Θέατρα Facebook Twitter
Ο Πουπουλένιος, το εμβληματικό έργο του Μάρτιν ΜακΝτόνα, ανεβαίνει στο Σύγχρονο θέατρο σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη. Φωτ: Πάτροκλος Σκαφίδας

Ο Πουπουλένιος, το εμβληματικό έργο του Μάρτιν ΜακΝτόνα, ανεβαίνει στο Σύγχρονο θέατρο σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη. Εδώ ο ιδιαίτερα αγαπητός στην Ελλάδα ΜακΝτόνα συνδυάζει στοιχεία αστυνομικού θρίλερ και μαύρης κωμωδίας, δημιουργώντας ένα έργο με αμείωτη ένταση. Ένας συγγραφέας που ζει σε ένα κράτος με αυταρχικό καθεστώς ανακρίνεται για το φρικιαστικό περιεχόμενο των διηγημάτων του και τις ομοιότητές τους με μια σειρά από ανεξιχνίαστες παιδοκτονίες που συμβαίνουν στην πόλη. Ο κόσμος της φαντασίας μπλέκεται με τον πραγματικό, δημιουργώντας ένα σύμπαν όπου όλα είναι πιθανά και απίθανα. Μια ιστορία για παιδιά που κακοποιήθηκαν, που δεν έλαβαν αγάπη, που βίωσαν τον πόνο και που, εν τέλει, δεν μεγάλωσαν ποτέ.

Θέατρα Facebook Twitter
Στη Φάλαινα συναντάμε το συγκινητικό, λυτρωτικό, ανθρωποκεντρικό δράμα ενός ανθρώπου που βυθίζεται στο σκοτάδι.

Το αριστούργημα του Σάμιουελ Ντ. Χάντερ, Η Φάλαινα, σε σκηνοθεσία Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη ανεβαίνει στο θέατρο ΝΕΟΣ Ακάδημος. Συναντάμε το συγκινητικό, λυτρωτικό, ανθρωποκεντρικό δράμα ενός ανθρώπου που βυθίζεται στο σκοτάδι. Ο Τσάρλι, ένας αυτοκαταστροφικός, παχύσαρκος μέχρι νοσηρότητας καθηγητής αγγλικών που έχει χάσει κάθε επαφή με τον έξω κόσμο, μαζί και κάθε επιθυμία να συνεχίσει να ζει, βουλιάζει μέσα στον χρόνο περιμένοντας την λύτρωση από την ίδια τη ζωή. Παλεύει να συμφιλιωθεί με την αποξενωμένη κόρη του και με το ίδιο του το παρελθόν. Το έργο σε ωθεί να βρεις την ανθρωπιά σου μέσα από χαρακτήρες που δεν είναι ούτε καλοί ούτε κακοί, που έχουν πλούσιο και περίπλοκο εσωτερικό κόσμο. Όλοι τους έχουν κάνει λάθη, αλλά μοιράζονται την επιθυμία να αγαπήσουν ακόμα και όταν οι άλλοι φαίνεται ότι δεν μπορούν.

«Γκιακ» στην αρβανίτικη διάλεκτο σημαίνει αίμα, συγγένεια εξ αίματος, έγκλημα αίματος, αντεκδίκηση, βεντέτα, φυλή. Ο πήλινος κόσμος του ανδρικού λόγου τιμής των διηγημάτων του Δημοσθένη Παπαμάρκου ζωντανεύει στη σκηνή του θεάτρου Σταθμός σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ντέλλα και αναμετριέται με τις έννοιες του ηρωισμού, του αρσενικού προσώπου της βίας αλλά και με τη μετατραυματική διάσταση του πολέμου. Οι ήρωες του Γκιακ, βετεράνοι της Μικρασιατικής Εκστρατείας, συνυπάρχουν σκηνικά σε έναν απ’ τα κόκαλα βγαλμένο σουρεαλιστικό κόσμο, ακροβατώντας στα όρια ενός χωροχρονικού διηνεκούς, άλλοτε ως φιγούρες παλιότερων εποχών άλλοτε ως σημερινές μορφές, ρημαγμένες από το βάρος της κανονιστικής εικόνας της αρρενωπότητας που διατρέχει τις γενιές ως τις μέρες μας.

Το Festen των Τόμας Βίντερμπεργκ και Μπο Χάνσεν, η πρώτη και πιο εμβληματική ταινία του Δόγματος 95, έρχεται στο θέατρο Άλμα σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου. Η ιστορία μιας οικογενειακής γιορτής για τα 60ά γενέθλια του πατέρα που όλοι αγαπούν και σέβονται. Κατά τη διάρκειά της ο μεγαλύτερος γιος, ο Κρίστιαν, αποκαλύπτει το μυστικό που κρύβει από την παιδική του ηλικία και πιθανότατα υπήρξε ο λόγος αυτοκτονίας της δίδυμης αδελφής του. Η παράσταση θα φέρει στο φως τη συνταρακτική ιστορία αυτής της «γιορτής» μέσα από μια θεατρική διασκευή που θα επιχειρήσει να σπάσει τα όρια της σκηνής αλλά και τα όρια μεταξύ θεατή και ηθοποιού.

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω οι χορευτές να επιστρατεύουν τη φαντασία τους, όχι να εκτελούν απλώς μια κίνηση»

Portraits 2025 / Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Εδώ και δέκα χρόνια ο Χρήστος Παπαδόπουλος χορογραφεί εικόνες γαλήνιες ή ανησυχητικές, με το μινιμαλιστικό του λεξιλόγιο να εκφράζει τη δύναμη της ανθρώπινης επαφής, την προσωπική ελευθερία στη συνθήκη της κοινής εμπειρίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζαβαλάς Καρούσος: Η θυελλώδης ζωή του ηθοποιού που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Τζαβαλάς Καρούσος: Ο ηθοποιός που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Ηθοποιός, μεταφραστής, αγωνιστής της αριστεράς, ο Τζαβαλάς Καρούσος που πέθανε σαν σήμερα το 1969 είχε ως στόχο του τη βελτίωση της ζωής των συνανθρώπων του και τη δικαίωση του καθημερινού τους μόχθου μέσα από τον σοσιαλισμό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Το "δημοφιλής" είναι ό,τι πιο προσβλητικό έχουν πει για μένα»

Portraits 2025 / Η Ελένη Ράντου κάνει το πάρτυ της ζωής της. Και στο τέλος ξεσπά σε λυγμούς.

Με την παράσταση-φαινόμενο «Το πάρτυ της ζωής μου» η Ελένη Ράντου ξετυλίγει με χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια πενήντα χρόνια «τραυμάτων» με φόντο τη μεταπολιτευτική Ελλάδα και αναζητά τους λόγους που αξίζει να ζεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ