«Dusk» της Κριστιάν Ζαταΐ: Δεν πηγαίνουμε στο θέατρο για να μας κάνουν μάθημα

Dusk Facebook Twitter
Η άφιξη του Ξένου σε μία καλλιτεχνική κοινότητα και η διερεύνηση των αντανακλαστικών της στην υποδοχή και αποδοχή του θα μπορούσε να την απασχολήσει χωρίς την παραμικρή αναφορά στο «Dogville». Φωτ.: Magali Dougados
0

Το «Dusk» της Κριστιάν Ζαταΐ, ελεύθερη σκηνική διασκευή της ταινίας «Dogville» του Λαρς φον Τρίερ που είδαμε στην Πειραιώς 260, δεν είναι από αυτές τις παραστάσεις που το κοινό «ή θα λατρέψει ή θα μισήσει». Kάθε στοιχείο της θυμίζει κάποια άλλη, άλλου σκηνοθέτη και, το κυριότερο, η προσέγγιση της Βραζιλιάνας σκηνοθέτιδος δεν έχει το βάθος που απαιτούν τα ζητήματα με τα οποία καταπιάνεται.

Στην αρχή, όταν ο Τομ (κεντρικό πρόσωπο στην ιστορία) ενημερώνει το κοινό ότι ο θίασος θα δοκιμάσει ν’ αλλάξει την κατάληξη της ταινίας, σκέφτεσαι ότι πρόκειται το δίχως άλλο για ενδιαφέρουσα ιδέα. Μόνο που τίποτα τέτοιο δεν συμβαίνει, η φιλοδοξία σβήνει όσο προχωρεί η παράσταση και το τέλος της προκύπτει βεβιασμένα, με διατύπωση συμπερασμάτων που οι ηθοποιοί απευθύνουν προς το κοινό. 

Δύο είναι τα βασικά στοιχεία στο θέατρο της 54χρονης σήμερα σκηνοθέτιδας: η θεματική για τον Ξένο και όλα τα μεγάλα ζητήματα με τα οποία συνδέεται (πατρίδα, κοινότητα, σπίτι, πρόσφυγας, νοσταλγία, υπο(από-)δοχή, ρατσισμός, εκμετάλλευση, θυματοποίηση κ.ά.) και τα οποία, λόγω των έντονων ανθρωπίνων ροών προς την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, βρίσκονται στο επίκεντρο ενός ανοιχτού διαλόγου.

Η τέχνη της σκηνής, η πιο πολιτική όλων, δεν θα μπορούσε να μείνει αδιάφορη. Η Ζαταΐ ανταποκρίθηκε και της βγήκε σε καλό.

Δεν πηγαίνουμε στο θέατρο για να μας κάνουν μάθημα – σύνηθες σύμπτωμα πια αρκετών ξένων και ελληνικών παραστάσεων. Ούτε μάθημα, ούτε κήρυγμα.

Το δεύτερο χαρακτηριστικό των παραστάσεών της αφορά την αξιοποίηση στη σκηνική αφήγηση του live video, που καταγράφει επιμέρους σημεία της δράσης, εστιάζοντας συχνά σε κοντινά των προσώπων, σε συνδυασμό με προκινηματογραφημένα υλικά. Οικείος τρόπος πια στη σκηνική γλώσσα, εξακολουθεί να αντιμετωπίζεται ως κάτι πολύ προωθημένο.

Δείτε τι γράφει το σκεπτικό της πρόσφατης βράβευσης της Κριστιάν Ζαταΐ με τον Χρυσό Λέοντα Biennale Teatro 2022 και θα καταλάβετε τι εννοώ: «[…] Αφού τα λόγια δεν είναι αρκετά για να εξαγάγει κανείς μία μορφή ζωής, η Ζαταΐ στέλνει ισχυρές ακολουθίες εικόνων σε τροχιά και, με ζωντανό μοντάρισμα, χρησιμοποιεί την κάμερα ως αναπόσπαστο μέρος του έργου –στο στυλ των ταινιών του Κασσαβέτη– αποσυναρμολογώντας τα μέσα της νατουραλιστικής ψευδαίσθησης για να δομήσει το δικό της θέατρο και δημιουργώντας απρόσμενα και τρομακτικά όμορφες αφηγηματικές παγίδες, στις οποίες το κοινό παραμένει τόσο ενεργά αιχμάλωτο και γοητευμένο από αυτό που λαμβάνει χώρα μπροστά στα μάτια του, που δεν αισθάνεται καμία επιθυμία να ξεφύγει».

Dusk Facebook Twitter
Η Κριστιάν Ζαταΐ συγχωνεύει τους ορίζοντες του κινηματογράφου και του θεάτρου, μέσω μίας μπρεχτικού/βαγκνερικού τύπου προσωπικής μυθοπλασίας, για να εξευρενήσει τις ακανθώδεις εκείνες περιοχές που αποκαλύπτουν καλύτερα την αστάθεια της πραγματικότητας. Φωτ.: Estelle Valente

Υπερβολές. Όμως αυτά τα «περί αποσυναρμολόγησης των μέσων της νατουραλιστικής ψευδαίσθησης» μάς οδηγούν πίσω στο «Dusk» και σ’ ένα κρίσιμο ερώτημα. Μήπως την παλιού τύπου «νατουραλιστική» ψευδαίσθηση αντικατέστησε η ψευδαίσθηση ενός «ζωντανού» θεάτρου, που επιτρέπει να απευθύνονται οι ηθοποιοί στους θεατές εν είδει real time διαλόγου; Επιδιώκεται πράγματι η διάδραση σκηνής και πλατείας ή η απεύθυνση αποτελεί ένα ακόμη (συνηθισμένο πια) εύρημα που επαναλαμβάνεται από μέρος/θέατρο σε μέρος/θέατρο; 

Η απάντηση είναι μία και τη δίνουν οι υπότιτλοι που μεταφράζουν όσα λένε στα γαλλικά οι ηθοποιοί. Το κείμενο είναι γραμμένο και ερμηνεύεται το ίδιο ξανά και ξανά. Η διάδραση με το κοινό είναι τόσο αληθινή όσο αληθοφανής ήταν η σκηνική πραγματικότητα στα θέατρα που άλλοτε αποκαλούνταν «αστικά».

Στο σκεπτικό της βράβευσής της στη (θεατρική) Μπιενάλε της Βενετίας εντοπίζουμε ένα ακόμη ενδιαφέρον προς συζήτηση σημείο που λέει ότι «καταργώντας τους δογματικούς κανόνες της αναπαράστασης και αμφισβητώντας τα αγωνιώδη θεωρήματά της, η Κριστιάν Ζαταΐ συγχωνεύει τους ορίζοντες του κινηματογράφου και του θεάτρου, μέσω μίας μπρεχτικού/βαγκνερικού τύπου προσωπικής μυθοπλασίας, για να εξευρενήσει τις ακανθώδεις εκείνες περιοχές που αποκαλύπτουν καλύτερα την αστάθεια της πραγματικότητας».

Για τον Βάγκνερ ούτε εικασία δεν μπορώ να κάνω, αλλά θα μπορούσε το «μπρεχτικών» επιρροών θέατρο της Ζαταΐ να αρέσει στον Μπρεχτ;

Στον Μπρεχτ νομίζω θα άρεσε πολύ το «Dogville» του Λαρς φον Τριέρ: καμία διάθεση «νατουραλιστικής ψευδαίσθησης», θέατρο που κινηματογραφείται, ο χώρος ένα μεγάλο πλατό με σχεδιασμένα στο πάτωμα τα σπίτια, τον σκύλο, τα οδόσημα στο πάτωμα, με ελάχιστα σκηνικά αντικείμενα, καμένο λευκό το φόντο τη μέρα, όλα μαύρα τη νύχτα, απότομες κινήσεις της κάμερας, συχνά μη ρεαλιστικές, και αυτοσχεδιαστικού τύπου οι κινήσεις των ηθοποιών, αλλά ρεαλιστικά τα διαλογικά μέρη.

Η πρωτοποριακή για σύγχρονη ταινία φόρμα του Dogville ανακαλεί μπρεχτικές πρακτικές και κυρίως την αγωνία του Μπρεχτ να θέσει μέσω της σκηνικής τέχνης καίρια ηθικά ζητήματα στο κοινό.

Πράγματι ο Τρίερ θέτει και σ’ αυτή την ταινία του μείζονα φιλοσοφικά ερωτήματα: για τη φύση του ανθρώπου, τη φύση του Κακού, για την αποτυχία του ανθρωπισμού και τα ψεύδη των ιδεαλιστών, για την ανάγκη να ξαναδούμε τι σημαίνει «καλή βούληση» και «ηθικώς πράττειν». Επιπλέον μέσα από τις περιπέτειες της Γκρέις στο Ντογκβιλ (της Χάρης στην Πόλη των Σκυλιών) καταγγέλλει τη χριστιανική «ιδεολογία» της συμπόνιας, της κατανόησης και της συγχώρεσης.

Μήπως είναι αναγκαίες οι δέκα εντελώς του Μωυσή (στην ταινία αυτό είναι το όνομα του αλυσοδεμένου σκύλου); Μήπως τελικά αυτή η κατανόηση και η συγχώρεση των πάντων διαφθείρει και οδηγεί κατευθείαν στην ηθική εξαθλίωση; Και μήπως η αναγκαιότητα της αμαρτίας ως προϋπόθεση για τη μετάνοια και τη συγχώρεση αποτελεί ιδιοτελές εφεύρημα της Εκκλησίας για να ελέγχει το «ποίμνιο», που ευνοεί τελικά την διάπραξη εγκλημάτων;

Dusk Facebook Twitter
Φωτ.: Magali Dougados

Η Γκρέις είναι κάτι σαν άγγελος, μεσάζων μεταξύ Θεού κι ανθρώπων, πρόσωπο-medium που εμφανίζεται για να «δείξει», να αποκαλύψει και να προσφέρει σωτηρία, ακόμα και μέσα από την καταστροφή. Είναι αυτή που στο τέλος της ταινίας θέτει το κρίσιμο ερώτημα: αν η ίδια βρισκόταν στη θέση των «απλών, καλών ανθρώπων» του Ντόγκβιλ κι ερχόταν ένας ξένος, θα τον εκμεταλλευόταν όπως αυτοί, θα τον βίαζε και θα τον αλυσόδενε σαν σκλάβο όπως αυτοί; Όχι, απαντά, δεν θα το έκανε. Οι άνθρωποι του Ντόγκβιλ επέλεξαν συνειδητά την απάνθρωπη στάση τους – και σαν κόρη Θεού αποφασίζει τη μόνη αποδεκτή λύση: τον αφανισμό τους.

Ο Τρίερ χαιρετά με σεβασμό την Ηθική του Καντ. Και τον Ίψεν και τον Μπρεχτ. Η εποχή μας έχει κατεπείγουσα ανάγκη την ηθική τους σκέψη. Όπως έχει ανάγκη ιδιοφυείς δημιουργούς όπως ο Δανός σκηνοθέτης.

Τίποτα απ’ όλα αυτά που απασχολούν την ταινία δεν περνάει στο «Dusk» – ήταν μάλλον αφελές εκ μέρους της Ζαταΐ να συνδέσει την παράστασή της με την ταινία του Τρίερ. Η άφιξη του Ξένου σε μία καλλιτεχνική κοινότητα και η διερεύνηση των αντανακλαστικών της στην υποδοχή και αποδοχή του θα μπορούσε να την απασχολήσει χωρίς την παραμικρή αναφορά στο «Dogville». Τότε ίσως να βρίσκαμε πιο ενδιαφέρουσα τη σκηνική αφήγηση, να βρίσκαμε καλύτερες τις συμπαθητικές ερμηνείες των ηθοποιών (παραγωγή της Comédie de Genève με συμπαραγωγούς τα Odéon-Théâtre de l’Europe, Piccolo Teatro di Milano, Théâtre national de Bretagne-Rennes κ.ά.), να μην ενοχλούσαν τα κενά χρόνου και δράσης κατά τις συχνές μετακινήσεις καναπέδων, τραπεζιών και άλλων σκηνικών αντικειμένων επί σκηνής, να μην ενοχλούσε το κήρυγμα του τέλους (παίρνω καρέκλα και ενώπιος ενωπίω σας κουνώ τον κώδωνα του κινδύνου – όλοι είμαστε εν δυνάμει κτήνη κ.λπ.).

Επιτέλους, δεν πηγαίνουμε στο θέατρο για να μας κάνουν μάθημα – σύνηθες σύμπτωμα πια αρκετών ξένων και ελληνικών παραστάσεων. Ούτε μάθημα, ούτε κήρυγμα. 

Dusk Facebook Twitter
Φωτ.: Magali Dougados
Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στη Βραζιλιάνα σκηνοθέτιδα και συγγραφέα Κριστιάν Ζαταϊ απονεμήθηκε ο Χρυσός Λέων Θεάτρου 2022

Πολιτισμός / Κριστιάν Ζαταΐ: Στη Βραζιλιάνα σκηνοθέτιδα απονεμήθηκε ο Χρυσός Λέων Θεάτρου 2022

Ο Αργυρός Λέων απονεμήθηκε στον Φινλανδό-Αιγύπτιο σκηνοθέτη και ερμηνευτή Σαμίρα Ελαγκόζ, που γεννήθηκε το 1989 και ζει και εργάζεται στο Άμστερνταμ και στο Βερολίνο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ