Η καταξιωμένη Ερμίρα Γκόρο, μια χορογράφος γνώριμη του φεστιβάλ, επιστρέφει με την παράσταση THIRST από τις 3 έως τις 5 Ιουνίου στην Πειραιώς 260. Το νέο της έργο είναι μια παράσταση-εμπειρία πάνω στην πανάρχαια και πάντα πολύτιμη σύλληψη της τελετουργίας. «Σε μια εποχή κατά την οποία τα τελετουργικά έχουν εξατομικευτεί και αποσπαστεί από τον ιστό της κοινότητας, πώς ανιχνεύουμε τη σωματική μνήμη που ενυπάρχει σε κάθε αυθεντική τελετουργία και τι ακριβώς επιβιώνει;», γράφει ο δραματουργός της παράστασης Αναστάσιος Κουκουτάς. Με όχημα μια ομάδα έξι χορευτών και την πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Σταύρου Γασπαράτου, το έργο εξερευνά τον τρόπο που η σύγχρονη τέχνη μπορεί να συμμετάσχει στην αναζήτηση ή, καλύτερα, στην επινόηση «νέων» τελετών, αναγκαίων για την επιβίωσή μας. Απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, η Γκόρο, με υποτροφίες από το Ίδρυμα Κούλα Πράτσικα και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών, συνέχισε τις σπουδές της στη Νέα Υόρκη, όπου συνεργάστηκε με διεθνείς ομάδες χορού και δημιούργησε τα πρώτα της χορογραφικά έργα. Σήμερα είναι μία από τις πιο δραστήριες χορογράφους.
Στις 25 και 26 Ιουνίου η Πατρίσια Απέργη παρουσιάζει στο Φεστιβάλ ένα νέο έργο πάνω στη θεματική της ουτοπίας. Στο Newtopia, που δημιούργησε σε συνεργασία με την αυστριακή ομάδα BODHI PROJECΤ, οι θεατές θα έρθουν σε επαφή με μια απρόσμενη χώρα που φαντάζεται ξανά τις συντριβές και τις ήττες μας ως θριάμβους. Φωτίζοντας το χιούμορ που κρύβεται ακόμα και στις μεγαλύτερες τραγωδίες της ζωής, η παράσταση μετατρέπει την αποδοχή της πραγματικότητας σε καύσιμο για τη δημιουργία μιας ουτοπίας, όπου κυριαρχούν η δικαιοσύνη, η ισορροπία και η ομορφιά. Ένας απροσδόκητος σκηνικός τόπος αναδύεται μέσα από την ομάδα των χορευτών της BODHI PROJECΤ, που ξεχωρίζουν για τη θεατρικότητα και την έντονη σκηνική παρουσία τους. Ένας τόπος όπου μπορούμε να ανακαλύψουμε νέους τρόπους αντίστασης, να φανταστούμε την ανεξαρτησία μας, να αντέξουμε την αποτυχία μας και να σταθούμε πάλι όρθιοι. Η συγκεκριμένη ομάδα θεωρείται μία από τις κορυφαίες στην Ευρώπη για νέους επαγγελματίες χορευτές. Εστιάζει στην πρωτοπορία, σε νέες χορογραφικές «φωνές» στη διεθνή σκηνή του σύγχρονου χορού και στην καλλιτεχνική και τεχνική αρτιότητα του σύνθετου κινησιολογικού ρεπερτορίου των χορευτών της.
Στις 8 και 9 Ιουλίου η Κατερίνα Ανδρέου παρουσιάζει το Mourn Baby Mourn, χρησιμοποιώντας την έννοια του θρήνου για να σχολιάσει την ψυχική κατάσταση ενός ολόκληρου πληθυσμού. Τι απομένει σήμερα απ’ όσα οραματίστηκαν και υποσχέθηκαν οι δεκαετίες του ’60 και του ’70; Τι κάνουμε με τη μελαγχολία και το αδιέξοδο μιας απογοήτευσης που έρχεται από την ακύρωση του μέλλοντος που υποσχέθηκαν; Έχοντας διακριθεί με το ευρωπαϊκό Prix Jardin d’Europe 2016, μετά την παράσταση A kind of fierce, μια διεθνή συμπαραγωγή του Φεστιβάλ, και με σημαντική πορεία στην ευρωπαϊκή σκηνή του χορού, η Ελληνίδα Κατερίνα Ανδρέου ταράζει και πάλι τα νερά με μια γαλλοελβετική, πολλά υποσχόμενη παραγωγή που απορροφά τους κραδασμούς του παρόντος. Με όχημα την ιδέα του θρήνου, η δημιουργός εξερευνά τη δική της, αυθεντικά γυναικεία και πολιτική φωνή σε ένα χορογραφικό σόλο που ζητά να ξορκίσει την κατάθλιψη μιας εποχής ολόκληρης.
Από τις 15 έως τις 18 Ιουνίου η Ιωάννα Πορτόλου παρουσιάζει το Amazing, τη νέα της δημιουργία, ανοίγοντας το κρίσιμο θέμα του ορίου μεταξύ του «καλύτερου» και του «χειρότερου» της ανθρώπινης φύσης. Τι συμβαίνει όταν αλλάζει ριζικά το γνώριμο κοινωνικό περιβάλλον μας; Πώς μας επηρεάζει μια βίαιη αλλαγή που ανατρέπει ό,τι μας όριζε μέχρι τώρα; Με την ομάδα χορού Griffόn, η Ιωάννα Πορτόλου, που γνωρίζουμε από τις πρόσφατες παραστάσεις της στη Μικρή Επίδαυρο (KAOS, 2018) και στην Πειραιώς 260 (Πορνό, 2017), επανέρχεται μετά από ένα διάστημα συλλογικής δραματουργικής έρευνας με το Amazing που έχει σχεδιαστεί ως χορογραφικό ντοκιμαντέρ για το ανθρώπινο είδος που, όσο κι αν εξελίσσεται, παραμένει βίαιο και αδηφάγο. Παρόλη την περιρρέουσα ανθρωποφαγία, όμως, πρέπει να υπάρχει και κάτι amazing/υπέροχο στον άνθρωπο, που η ομάδα το αναζητά στην περιοχή της υπέρβασης, τόσο σωματικής όσο και ψυχικής.
Από τις 14 έως τις 16 Ιουλίου, στο πλαίσιο του κύκλου «Layers οf Street» που είναι αφιερωμένος στη χιπ-χοπ και street χορευτική κουλτούρα, ο διεθνώς καταξιωμένος Έλληνας χορογράφος Αντώνης Φωνιαδάκης έρχεται στο Φεστιβάλ για να συναντήσει οκτώ από τους καλύτερους ερμηνευτές της ελληνικής χιπ-χοπ σκηνής και να δημιουργήσουν μια απρόσμενη παράσταση, την ΑΞΟΝΕΣ / AXES. Όπως λέει ο ίδιος: «Tο street dance είναι πλέον μια παγκόσμια σύγχρονη τέχνη που δεν απέχει, κατά τη γνώμη μου, από τον κλασικό χορό, αφού και τα δύο απαιτούν μια τεχνική που ξεπερνάει τα όρια του σώματος, και τα δύο υπερβαίνουν το συναίσθημα μέσω της εξώθησης της φόρμας σε κάτι εξωπραγματικό, σχεδόν μεταφυσικό. Ο χορός είναι διέξοδος, μας διδάσκει το χιπ-χοπ, είναι μια επανάσταση εκτός σχολών, ένα μέσο έκφρασης έξω από κάθε μίμηση της φύσης, μια σχεδόν πολιτική κιναισθητική κατασκευή που δεν γνωρίζει φύλα, ένα περιβάλλον πλήρους αποδοχής, ένας αγωγός αισθητικών πληροφοριών και μια μετάγγιση προκλήσεων και προσκλήσεων από τον κόσμο του περιθωρίου, εκεί όπου γεννήθηκε το είδος αυτό».
Ερμίρα Γκόρο
THIRST
Πειραιώς 260 (Ε)
3/6-5/6, 21:00
Ιωάννα Πορτόλου
Amazing
Πειραιώς 260 (Ε)
15/6-16/6, 20:00, 17/6-18/6, 21:00
BODHI PROJECT – Πατρίσια Απέργη
Newtopia
Πειραιώς 260 (Δ)
25/6-26/6, 21:00
Κατερίνα Ανδρέου
Mourn Baby Mourn
Πειραιώς 260 (Ε)
8/7-9/7, 21:00
Αντώνης Φωνιαδάκης
ΑΞΟΝΕΣ / AXES
Πειραιώς 260 (Δ)
14/7-16/7, 21:00
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.