Γυναίκες στο επίκεντρο: 13 παραστάσεις με δυναμικούς γυναικείους χαρακτήρες

Γυναίκες στο επίκεντρο: 13 παραστάσεις με δυναμικούς γυναικείους χαρακτήρες Facebook Twitter
Η Νένα Μεντή πρόκειται να υποδυθεί τη Μαρίκα Κοτοπούλη.
1

Η απόλυτη γυναικεία καλλιτεχνική μορφή του 20ού αιώνα, η αξεπέραστη Μαρία Κάλλας, ενσαρκώνεται μοναδικά από τη Μαρία Ναυπλιώτου στην παράσταση Master Class που σκηνοθετεί ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και επιστρέφει, μετά τα αλλεπάλληλα περσινά sold-out για δεύτερη σεζόν (Θέατρο Δημήτρης Χορν).

Μετά τις επιτυχίες της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου και των Γυναικών του Παπαδιαμάντη, ο Πέτρος Ζούλιας συναντά ξανά τη Νένα Μεντή, αυτήν τη φορά για να εμπνευστούν από τη μυθιστορηματική ζωή της Μαρίκας Κοτοπούλη στο έργο Μαρίκα (Θέατρο Χώρα, από 13/12).

All-female διανομή που περιλαμβάνει τις Μαρία Καβογιάννη, Αλεξία Καλτσίκη, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Βίκυ Βολιώτη και Ευδοκία Ρουμελιώτη θα συναντήσουμε στο Top Girls, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, ένα δημοφιλές βρετανικό φεμινιστικό έργο που λειτουργεί καταρχήν ως κριτική στον θατσερισμό (Θέατρο Πόρτα, από 2/11).

Δύο εξαιρετικές πρωταγωνίστριες, η Ναταλία Τσαλίκη και η Όλια Λαζαρίδου, συναντιούνται για πρώτη φορά επί σκηνής, στον νοσταλγικό Αέρα, ένα κείμενο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη που σκηνοθετεί ο Μανώλης Δούνιας (Θέατρο Ιλίσια Βολανάκη).

Γυναίκες στο επίκεντρο: 13 παραστάσεις με δυναμικούς γυναικείους χαρακτήρες Facebook Twitter
Η Άλκηστις Πουλοπούλου και η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη συμπρωταγωνιστούν στο «Lulu».

Το γυναικείο αρχέτυπο της Lulu δεσπόζει στο θρυλικό ομώνυμο έργο του Φρανκ Βέντεκιντ που γράφτηκε στις αρχές του 20ού αιώνα και έγινε μία από τις πρώτες τεράστιες επιτυχίες του βωβού κινηματογράφου (To Κουτί της Πανδώρας, 1929). Στην παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά τον εμβληματικό ρόλο κρατά η Άλκηστις Πουλοπούλου και την πλαισιώνουν οι Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Αλέκος Συσσοβίτης, Χάρης Φραγκούλης, Άκης Σακελλαρίου (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, από 6/11).

Η μυθική αντιζηλία ανάμεσα στις βασίλισσες Ελισάβετ της Αγγλίας και Μαρία της Σκωτίας μεταφέρεται επί σκηνής με τις Κατερίνα Μαραγκού και Παρθενόπη Μπουζούρη στη Μαρία Στιούαρτ που σκηνοθετεί η Άντζελα Μπρούσκου (Θέατρο Άλμα, από 2/11).

Η Ελένη Ράντου ξεχωρίζει σε έναν από τους κορυφαίους ρόλους της θεατρικής της καριέρας, στην Τζάσμιν, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, που βασίζεται στην ομώνυμη ταινία του Γούντι Άλεν και συνεχίζεται με επιτυχία για δεύτερη σεζόν (Θέατρο Διάνα).

Η Νικαίτη Κοντούρη σκηνοθετεί εκ νέου τη Λυδία Φωτοπούλου και τη Μαρία Κατσιαδάκη στο έργο Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της (είχε πρωτοανέβει στο Αμόρε) που ακολουθεί τις δύο ηρωίδες στο ταξίδι τους από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη του Μεσοπολέμου (Θέατρο Άλμα, από 11/11).

Γυναίκες στο επίκεντρο: 13 παραστάσεις με δυναμικούς γυναικείους χαρακτήρες Facebook Twitter
Η Μαρία Κατσιαδάκη και η τη Λυδία Φωτοπούλου παίζουν στο έργο «Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της».

Αέρα νοσταλγίας κουβαλούν και οι Φάλαινες του Αυγούστου, το γνωστό έργο του Ντέιβιντ Μπέρι που έγινε ταινία το 1987 με την Μπέτι Ντέιβις. Στη νέα θεατρική διασκευή που υπογράφει σκηνοθετικά ο Πέτρος Ζούλιας θα δούμε την Τζένη Ρουσσέα και την Έρση Μαλικένζου, και μαζί τους τον Νίκο Γαλανό (Θέατρο Χώρα).

Έναν από τους ύψιστους χαρακτήρες της κλασικής δραματουργίας, την Έντα Γκάμπλερ του Ίψεν, θα υποδυθεί φέτος η Μάνια Παπαδημητρίου, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Νίκου Καμτσή (Τόπος Αλλού, από 23/11).

Δύο χρόνια μετά την επανεφεύρεση της Λολίτας στο Lolita Reversed, ο Χρήστος Καρασαββίδης επιστρέφει στο μυθιστόρημα του Βλαντίμιρ Ναμπόκοφ και δημιουργεί εκ νέου μια σκοτεινή και τολμηρή παράσταση, τη Lolita Reversed: Dark, που είναι προορισμένη να διχάσει (Tempus Verum, από 25/10).

Την πολύπλοκη εκ φύσεως σχέση μάνας-κόρης εξετάζουν η Ελένη Καστάνη και η Ευγενία Σαμαρά στο συγκινητικό Μαμά, που συνεχίζεται για δεύτερη σεζόν, σε σκηνοθεσία Γιώργου Σουλεϊμάν (Θέατρο Βασιλάκου).

Έναν συνταρακτικό μονόλογο μιας γυναίκας που κατηγορείται για τη δολοφονία του παιδιού της θα ερμηνεύσει, τέλος, η Μαρία Κορινθίου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Αϊβάζη, στο Τζόρνταν (Alhambra Art Theatre, από 4/11).

Γυναίκες στο επίκεντρο: 13 παραστάσεις με δυναμικούς γυναικείους χαρακτήρες Facebook Twitter
Η Μαρία Κορινθίου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Αϊβάζη, στο «Τζόρνταν».

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Θέατρο
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια