H Γιολάντα Μαρκοπούλου ανεβάζει για πρώτη φορά στο θέατρο την «Eroica» του Κοσμά Πολίτη

H Γιολάντα Μαρκοπούλου ανεβάζει για πρώτη φορά στο θέατρο την «Eroica» του Κοσμά Πολίτη Facebook Twitter
Οι χαρακτήρες της Eroica ξεχύνονται στο πεδίο της μάχης και παίζουν το παιχνίδι με τους δικούς τους κανόνες, διεκδικούν τη διαφορετικότητά τους, όπως και οι νέοι σήμερα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

— Θυμάσαι τη πρώτη φορά που διάβασες την Eroica; Τι εντύπωση σου είχε κάνει τότε;

Όταν το διάβασα πρώτη φορά, ήμουν 16 χρονών, είχα την ηλικία των ηρώων του βιβλίου. Ήταν η εποχή που ο έρωτας έκανε την εμφάνισή του στη ζωή μας, η εποχή κατά την οποία σκοπός ήταν «να κάνεις κάτι από εαυτού σου, δίχως επιταγή, δίχως σκοπό και όφελος, έτσι, να πας ενάντια στη ζωή με μια δική σου τάξη πραγμάτων, παιχνιδίζοντας για να διασκεδάζουν και οι άλλοι», όπως λέει και ο Κοσμάς Πολίτης.


— Γιατί αποφάσισες να μεταφέρεις στη σκηνή αυτήν τη χρονική στιγμή;

Βλέποντας την αγωνία των νέων σήμερα για το πώς θα είναι η ζωή τους, την ορμή τους να πιστέψουν σε κάτι που να έχει ουσία και βάθος, ένιωσα την ανάγκη να ανασύρω ένα έργο που θέτει αυτά τα ερωτήματα. Πώς ερμηνεύουν οι έφηβοι τον ηρωισμό σήμερα; Ποια είναι τα δικά τους ιδανικά; «Η ζωή μας πρέπει να έχει μια δικαίωση και η δικαίωσή της είναι να πιστεύουμε στα όνειρα...»

Το ειρωνικό στοιχείο, που αναδεικνύεται με πολύ γοητευτικό τρόπο στη γραφή του Πολίτη, είναι σίγουρα βασικό συστατικό της παράστασης. Είναι πολλές οι στιγμές που οι πρωταγωνιστές μας, μετά από μια «ηρωική πράξη», μένουν «μ' αδειανά τα χέρια», όπως άλλωστε συμβαίνει και στη ζωή.


— Διακρίνεις ομοιότητες μεταξύ της εποχής που κυκλοφόρησε το μυθιστόρημα και της τωρινής;

Οι αναζητήσεις των ηρώων μας δεν έχουν εποχή. Ερωτεύονται με πάθος, βιώνουν την απώλεια, επιδιώκουν την επικοινωνία και συχνά φλερτάρουν με τη μοναξιά. Οι χαρακτήρες της Eroica ξεχύνονται στο πεδίο της μάχης και παίζουν το παιχνίδι με τους δικούς τους κανόνες, διεκδικούν τη διαφορετικότητά τους, όπως και οι νέοι σήμερα.


— Πιστεύεις ότι οι σημερινοί έφηβοι θα ανταποκριθούν σε ένα τέτοιο έργο;

Η σύγχρονη διασκευή που έχουμε τολμήσει αλλά και ο ροκ ρυθμός της παράστασης θα θέλαμε να αγγίξουν το σύγχρονο κοινό, το εφηβικό και όχι μόνο.


— Στο βιβλίο είναι διάχυτη η ειρωνική διάθεση του συγγραφέα, που έρχεται σε αντίθεση με τον ιδεαλισμό της ιστορίας. Είναι σημαντικό στοιχείο αυτό για σένα;

Προσπάθησες να το μεταφέρεις στην παράσταση; Το ειρωνικό στοιχείο, που αναδεικνύεται με πολύ γοητευτικό τρόπο στη γραφή του Πολίτη, είναι σίγουρα βασικό συστατικό της παράστασης. Είναι πολλές οι στιγμές που οι πρωταγωνιστές μας, μετά από μια «ηρωική πράξη», μένουν «μ' αδειανά τα χέρια», όπως άλλωστε συμβαίνει και στη ζωή.


— Τα παιδιά ενηλικιώνονται πιο γρήγορα σήμερα;

Ίσως με διαφορετικό τρόπο, αλλά η ιδιοσυγκρασία και οι επιθυμίες τους παραμένουν ίδιες διαχρονικά.

H Γιολάντα Μαρκοπούλου ανεβάζει για πρώτη φορά στο θέατρο την «Eroica» του Κοσμά Πολίτη Facebook Twitter
Φωτο: Μυρτώ Αποστολίδου, Καλλιτεχνική επιμέλεια: Πάρις Μέξης


Info:

Eroica, του Κοσμά Πολίτη

Σκηνοθεσία: Γιολάντα Μαρκοπούλου

Δραματουργία: Έλενα Τριανταφυλλοπούλου

Σκηνικά-Κοστούμια: Πάρις Μέξης

Μουσική: Βασίλης Τζαβάρας με τη δημιουργική συμβολή του θιάσου

Φωτισμοί: Ολυμπία Μυτιληναίου

Επιμέλεια κίνησης: Σοφία Μαυραγάνη

Βοηθός σκηνοθέτη: Εύα Οικονόμου-Βαμβακά

Εκτέλεση παραγωγής: Βίκυ Στρατάκη

Παίζουν (αλφαβητικά): Θέμης Θεοχάρογλου, Ιφιγένεια Καραμήτρου, Ελεάνα Καυκαλά, Νικόλας Μίχας, Ευθαλία Παπακώστα, Πάρης Σκαρτσολιάς, Αλέξανδρος Σκουρλέτης, Θάνος Τσακαλίδης

Τη μουσική της παράστασης ερμηνεύουν ζωντανά οι ηθοποιοί

 

Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν - Υπόγειο (Πεσμαζόγλου 5, 210 3228706)

Πρεμιέρα: Δευτέρα 29 Οκτωβρίου

Παραστάσεις έως Τρίτη 1η Ιανουαρίου (εκτός Τρίτης 27 Νοεμβρίου)

Δευτέρα-Τρίτη: 21:15

Τιμές: 15 ευρώ γενική είσοδος / 10 ευρώ μειωμένο – φοιτητικό / 8 ευρώ ανέργων

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ